Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 21:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 cze 2010, o 08:20 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam wszystkich.
Chciałbym powłóczyć się dwa tygodnie po mazurach.
Wypisałem sobie trasę....Mikołajki -Tałty-Grunwaldzki-Mioduński-Szymon-Jagodne-Boczne-Niegocin-Giżycko-Kisajno-DArgin-Dobskie-Kisajty-Mamry.Myślicie że nie śpiesząc się stając sobie w miarę ciekawych miejscach po drodze,jestem w stanie obrócić w tę i z powrotem???????
I jeszcze jedno,czy jest połączenie z Okartowa poprzez Tyrkło-Buwelno-Wojnowo na Niegocin??
Czy oriętuje się ktoś z szanownych forumowiczów jak jest z zaparkowaniem samochodu w Giżycku na czas 2 tygodni?
Dawno nie byłem na mazurskich "autostradach:" więc pamięć mam nieco zatartą z przed kilkunastu lat........

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2010, o 10:08 

Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 13:13
Posty: 69
Lokalizacja: Schengen.
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
http://forum.:forum_o_mazurach:/viewtopic.php?t=653

_________________
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2010, o 20:47 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Ok. poczytałem,fakt podobne już było...... :oops:

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2010, o 20:48 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
I jeszcze jedno,czy jest połączenie z Okartowa poprzez Tyrkło-Buwelno-Wojnowo na Niegocin??
To pytanie jest dość istotne...........

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
incoming napisał(a):
I jeszcze jedno,czy jest połączenie z Okartowa poprzez Tyrkło-Buwelno-Wojnowo na Niegocin??
To pytanie jest dość istotne...........

Połączenia wodnego brak.
Można ponoć przewieźć mniejszą łódkę na wozie za traktorem, ale to nie koniec trudności, bowiem połączenie Buwełna z resztą jezior jest płytkie, kamieniste i kapryśne.
Sam poczytaj:
http://www.siz.org.pl/opowiesc/tjublik/ublik.html
http://groups.google.pl/group/pl.rec.ze ... a524528ffe
Opis trasy był w Żaglach kiedyś, Kuczkowski w swym przewodniku (stary ale fajny) też o przewożeniu drobnoustrojów za traktorem wspomina.
Jak się zdecydujesz - stanowczo doradzam płynięcie w przeciwnym kierunku....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
incoming napisał(a):
I jeszcze jedno,czy jest połączenie z Okartowa poprzez Tyrkło-Buwelno-Wojnowo na Niegocin??
To pytanie jest dość istotne...........

Z Giżycka do Okartowa przez Buwełno
.(spenetrował i opisał Krzysztof Kozerski a ja zamieściłem w przewodniku „Polska dla żeglarzy”)
Oto jak relacjonuje to Krzysztof!
To szlak dla tych z żyłką odkrywczą i odpornych na trudy. Przynajmniej tak długo jak długo nie zostanie od przygotowany lepiej do turystyki. Takie plany istnieją od dawna, ale widocznie jeszcze nie nadszedł czas na ich realizację. To najkrótszy szlak łączący Giżycko z j. Śniardwy. Niezwykle piękny ale rzadko odwiedzany z powodów, o jakich za chwilę. Jeśli startujemy z Giżycka to nasza trasa wiedzie do południowo-wschodniej części j. Niegocin i musimy uważać aby nie wpaść na wyspę Grajewska Kępa, która stoi nam na drodze. Wszyscy, którzy płyną normalnym szlakiem do Mikołajek, kierują się na południowy zachód na jezioro Boczne - my będziemy tamtędy wracać. W południowo wschodniej części Niegocina znajduje się przejście na niewielkie jezioro Niałk Duży. Łatwo je znaleźć, gdyż po obu stronach cieśniny rozstawione są rybackie sieci. Tuż za Niałkiem Dużym, jeszcze jezioro Niałk Mały i naszym oczom ukazuje się most drogowy (szosa Ruda – Rydzewo). Kładziemy maszt... Tuż za mostem znajdują się druty elektryczne i dopiero po ich minięciu maszt możemy postawić.
Jesteśmy już na malowniczym jeziorze Wojnowo. Jezioro wypełnia długą rynnę polodowcową, ciągnącą się na południe. Jego długość wynosi 4,5 km, szerokość ok. 600 m, głębokość 14,2 m, powierzchnia 176 ha. Jezioro otaczają łagodnie wznoszące się bezleśne pagórki na których znajdują się pola uprawne i łąki. Na porośniętych dość rzadkimi drzewami brzegach jest mnóstwo atrakcyjnych miejsc biwakowych. Nad jeziorem znajduje się tylko jedna przystań. Płynąc od mostu na południe nie sposób jej nie zauważyć - znajduje się na zachodnim brzegu jeziora, około 800 metrów od mostu w niewielkiej wsi Kleszczewo. Przystań nowa, spokojna, miła. Ceny niewygórowane, gospodarze sympatyczni... Na miejscu są sanitariaty, prysznice, można też wyczarterować lub przezimować jacht. Rok temu oferowano nawet przewóz większych jachtów, nie mieszczących się na Głaźnej Strudze (o tej przeprawie dalej) na jezioro Buwełno.
Po wschodniej stronie, ok. 1 km od brzegów jeziora, wzdłuż szosy Giżycko-Orzysz ciągnie się wieś Miłki. Znajduje się tam sklep, stacja benzynowa restauracja, apteka. Na Wojnowo zapuszcza się niewielu żeglarzy, jest tu cisza i spokój.
Koniec jeziora. Do Wojnowa uchodzi Głaźna Struga wypływająca z Buwełna. W najwęższych miejscach rzeczka ma około 2,5 metra szerokości i dość silny prąd, rwący przez kamieniste łożysko. Najpłytsze miejsca mają około 20-30 cm . Optymalnymi jednostkami na tę przeprawę są jachty o gabarytach Omegi, Oriona i mniejsze – wąskie, płytko zanurzone, lekkie. Jednostki takie jak Nash czy Venus nie przejdą ze względu na falszkil, nowsze z kolei z powodu szerokości. Najtrudniejszy odcinek Głaźnej znajduje się między mostami - drogowym do Miłek i starym nieużywanym. Dalej w kierunku Buwełna, przeciąganie łódki to już przysłowiowa bułka z masłem. Pokonanie Głaźnej Strugi powinna zająć nam około 30-40 minut. Najtrudniejszy odcinek Głaźnej Strugi znajduje się pomiędzy mostami. Wreszcie wypływamy na przepiękne jezioro Buwełno. Możemy też sprawdzić, czy oferta przewozu jachtu na j.Buwełno drogą lądową dalej jest aktualna. Tutaj ruch jeszcze mniejszy niż na Wojnowie. Jezioro podobne do Wojnowa – południkowe, wijące się wśród pagórków, uprawnych pół, niekiedy pośród lasów. Długość Buwełna 9,5 km, szerokość 700 m, głębokość 49 m, powierzchnia 360 ha. Na brzegach jeziora sporo miejsc do biwakowania. Dopływamy do południowego krańca jeziora, które przechodzi w wąską zatokę. Góruje nad nią wieś Cierzpięty. W tym miejscu jezioro wypłyca się i piaszczyste dno łagodnie przechodzi w trawiasty brzeg – doskonałe miejsce do slipowania jachtu. Możemy zawrócić, ale aby zamknąć mazurską pętlę musimy postarać się o przerzucenie łódki na jezioro Tyrkło. Należy udać się do miejscowego sklepu, którego właściciel oferuje usługi transportowe (specjalny wózek ciągnięty za traktorem). Jeszcze kilka lat temu jak pisze Wojciech Kuczkowski w swoim przewodniku „Szlak Wielkich Jezior Mazurskich”, jachty na Trykło były ciągnięte przez konia.
Załadunek jachtu odbywa się w bardzo prosty sposób. Traktor z dwukółką wjeżdża do jeziora. Na wózek wpływa się jachtem z uprzednio położonym masztem. I cały zestaw rusza, najpierw przez wieś, potem przez las, w kierunku Tyrkła. Pokonanie dwóch kilometrów zajmuje około 20 minut i kosztuje 70 złotych. Wodowanie jachtu na Tyrkle odbywa się podobnie – wózek wjeżdża do wody, jacht spływa z wózka...
Jesteśmy już na Tyrkle. Przepiękne jezioro, przypominające swą urodą i zalesionymi, stromymi brzegami, Nidzkie czy Bełdany. Jedyną wsią nad jeziorem jest położone na jego południowym krańcu Okartowo. Poza tym tylko nieliczne domki letniskowe nad brzegami. Jezioro Tyrkło - rynnowe o kierunku południkowym. Długość 5,2 km, szerokość 600 m, głębokość 29 m, powierzchnia 236 ha. Na obu brzegach mnóstwo miejsc na biwaki. Tu ruch już nieco większy niż na Buwełnie; zapuszczają się tu jachty ze Śniardw. Po wschodniej stronie jeziora mniej więcej w 2/3 długości wpada doń rzeka Orzysza – to początek bardzo malowniczego szlaku na jezioro Orzysz.
Z Tyrkła kierujemy się na Śniardwy, przechodzimy pod dwoma mostami, drogowym i kolejowym i cumujemy na przyjemnym biwaku w Okartowie (tuż za mostem kolejowym po zachodnim brzegu zatoki Okartowkiej). Stamtąd „klasyczną trasą” przez Śniardwy, Mikołajskie, Tałty, kanały, Jagodne, Boczne, Niegocin, Zamknięcie mazurskiej pętli zajęło nam cztery dni, przy umiarkowanie korzystnych i umiarkowanie silnych wiatrach. Warto jednak przeznaczyć na tę trasę 5-6 dni, co pozwoli rozejrzeć się po przepięknej okolicy. Warto spróbować też popłynąć z Tyrkła Orzyszą do Orzysza.
Szlak Wojnowo – Buwełno – Tyrkło choć przepiękny, jest bardzo rzadko odwiedzany przez żeglarzy. Jakiś czas temu mówiło się przedsięwzięciu ułatwiającym pokonywanie tego szlaku – poszerzeniu Głaźnej Strugi i budowie pochylni lub kanału ze śluzą między Buwełnem a Tyrkłem. Transport traktorem sprawdza się jednak doskonale. Biorąc zaś pod uwagę odległość między jeziorami oraz ukształtowanie terenu wydaje się, że budowa kanału lub pochylni to inwestycja przerastająca możliwości lokalnego samorządu. Znacznie mniejsze nakłady są potrzebne na poszerzenie i pogłębienie Głaźnej Strugi, tak aby mogły przez nią przejść większe jachty. Wymagałoby to m.in. wyburzenia starego nieużywanego mostu i obmurowania koryta rzeki w jego sąsiedztwie. Udostępnienie tej przeprawy dla większych jachtów oraz promocja Mazurskiej Pętli, z owym lądowym fragmentem z Buwełna na Tyrkło, pokonywanym w dość egzotyczny sposób za traktorem, jako swoistej atrakcji, wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Powinno to przyciągnąć na ten szlak więcej jednostek. Wówczas okazję do zarobku stworzono by mieszkańcom okolicznych wsi, (z pewnością na transporcie jachtów mogliby więcej zarobić mieszkańcy Cierzpięt). Przy obecnym stanie rzeczy, Mazurską Pętlę mogą zamknąć ci nieliczni, którzy zdecydują się na żeglugę w mało komfortowych (jak na dzisiejsze wymagania) warunkach.

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl



Za ten post autor Batiar otrzymał podziękowanie od: incoming
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 20:45 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam.
Super sprawa,super opis o to mi chodziło.
Chciałbym się powłóczyć,odpocząć od całej ciżby.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 20:57 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Kurcze przecież to było opowiadanie Tomka Janiszewskiego że też ja nie skojarzyłem.

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2010, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
incoming napisał(a):
Kurcze przecież to było opowiadanie Tomka Janiszewskiego że też ja nie skojarzyłem.

Masz na myśli opis jaki zamieściłem wcześniej?

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2010, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
incoming napisał(a):
Kurcze przecież to było opowiadanie Tomka Janiszewskiego że też ja nie skojarzyłem.
Temu, że nie skojarzyłeś to się dziwię :-)
"Opowiadanie" jest autorstwa Krzysztofa Kozerskiego i wiem skądinąd, że w książce Zbyszka zostało zamieszczone za zgodą autora.

ps. Teksty TomJaniego muszą kogoś obrazić i/lub zawierać słowa: koromysło, towarzysz, szamborura oraz kilka słów z łacińską literą "x". :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2010, o 22:05 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam.
OK. zbieżność tematów.nie chciałem nikogo ruszać.......przepraszam jeśli kogoś dotknołem.

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2010, o 22:18 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
A reasumując ,owszem wyprawa może i fajna jednakowoż trudy do pokonania ,uszkodzenia jachtu,prawie nie do uniknięcia,i czas do pokonania trasy,myślę że nie zrekompensują nawet walory krajobrazowo- poznawcze.
Myślę że jest wiele ciekawych i urokliwych miejsc,a przeciskanie się szamboru............sobie daruję

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2010, o 22:27 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Jeszcze raz przepraszam za voux pax wszystkich zainteresowanych ,niezręcznie wyraziłem się o autorstwie dwu podobnych a zasadniczo różnych opowiadań,na podobny temat.
Oddaję honor obydwu autorom i kajam się .
PRZEPRASZAM

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL