Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 22:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lis 2014, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Cześć,
ze względu na mało informacji na temat żeglowania turystycznego
po Malcie i okolicy postanowiłem napisać krótki przewodnik z kilkoma wskazówkami
odnośnie cumowania i kotwiczenia w tamtym rejonie.

Przewodnik żeglarski
Malta i okolice


Cześć, przez pewien czas miałem okazję żeglować w rejonie
Malty i Gozo dlatego chciałbym podzielić się z wami kilkoma
wskazówkami i informacjami na temat rejsów w tym rejonie.

Mariny
Na malcie mamy kilka marin, które zlokalizowane są w okolicy
Valetty. Do wyboru: Marina Msida Creek,
Marina Manoel Island, marina Ground Harbour i Portmaso Marina.
Marina Msida Creek znajduje się w mieście Msida i zlokalizowana jest
dość blisko Valletty i starówki. Do dyspozycji w niej mamy kilkanaście pomostów z prądem i wodą. Nie ma w porcie prysznicy a pomosty wychodzą bezpośrednio na ulicę, jednak port jest bezpieczny i najtańszy.
Z mariną dobrze skontaktować się w sprawie miejsca na dzień przerd wypłynięciem ponieważ większość kei jest zapełniona jachtami stojącymi tam na stałe i nie zawsze znajdziemy miejsce.
Manoel Island podobnie jak Portmaso Marina są zlokalizowane stosunkowo daleko
na NW od centrum Valetty, jednak oferują wysoki standard postoju w dość
niskiej cenie jak na okolicę. Mamy w nich do dyspozycji prąd, wodę,
prysznice, slip i briura, które z chęcią zorganizują dla nas całodniowe
wycieczki po Malcie.
Kolejna marina to Ground Harbour Yacht Marina zlokalizowana
na SE od Valetty, w dzielicy Vittoriosa.
Marina nie zawsze z wolnym miejscem i droga.
Standard porównywalny do wcześniej opisanych portów, jednak tam
cumujemy do Y bomów. Postój tam jest drogi.

Malta i Gozo to wyspy do żeglowana turystycznego
na weekend ze względu na stosunkowo niewielki obszar i małą liczbę
miejsc do cumowania.
Poza wymienionymi wcześniej marinami w okolicy Valletty, tak naprawdę
w okolicy znajduje się jeszcze tylko jeden port, gdzie można zacumować.
Jest to Marina Mgarr na wyspie Gozo.
Marina posiada prąd, wodę i sanitariaty jednak jest częściowo odsłonięta
na morze ze względu na źle zrobiony falochron.
Przy silnych wiatrach ( Sirroco i Maestral ) w porcie fala potrafi często wyrywać cumy z pomostów, a postój staje się czasem
wręcz walką o nie uszkodzenie jachtu.
Czasem lepiej, gdy zapowiada się zła pogoda, wrócić na noc do
bezpiecznej Valletty.


Mariny wyżej opisane oczywiście znajdują się w locjach
tego obszaru. Nie ma tam jednak zbyt wiele informacji na temat
kotwicowisk i innych portów rybackich oraz zatok, dlatego też
właśnie na tym chciałbym się skupić.

Zatoka Marsaxlokk
Usytuowana w SE części wyspy, duża i dobrze osłonięta
zatoka przy praktycznie każdym wietrze,
jednak czasem przy silnych podmuchach z południa może występować
nieprzyjemne zafalowanie.
W zatoce jest kilka sposobów na zacumowanie na noc.
Pierwszym z nich jest oczywiście postój na kotwicy.
Można ją zarzucić praktycznie wszędzie poza okolicami portu rybackiego.
Dno piaszczysto skaliste, czasem żwirowe, sprawia, że kotwica
trzyma dobrze.
Przy zachodnim brzegu usytuowane jest wiele pływających na bojach
muringów od kutrów. Jest ich na tyle sporo, że gdy nawet bez pytania z którejś skorzystamy, nikt nie będzie miał nic przeciwko.
Czasem boje są tak blisko, że można się rufą przywiązać do nabrzeża, gdzie
szybko robi się głęboko.
Ostatnią i w zasadzie najwygodniejszą opcją
jest zacumowanie alongside do pierwszego betonowego
pomostu od południa od zewnętrznej strony w porcie
rybackim. Głębokość spada tam do 2, 3 metrów i nie występuje
zafalowanie. Często jednak pomost jest zajety przez łodzie rybackie.

Obrazek

Zatoka St Paul's Bay
Wielka, średnio osłonięta zatoka częściowo zabudowana hotelami
i blokami mieszkalnymi często bardzo imprezowa. Na południowo wschodnim brzegu usytuowany jest niewielki
pomost, który rzadko wykorzystywany
jest przez rybaków.
Betonowa keja pozwala na bezpieczne zacumowanie alongside i
na kotwicy na jej końcu. Głębokość przy samym pomoście
to 2, 3 metry. Nie oferuje ona prądu, wody ani sanitariatów
ale nie jest płatna, za to pozwala schronić się przed burzą czy silnym wiatrem.
W zatoce moża jeszcze stanąć w kilu miejscach na kotwicy.
Na samym końcu zrobione są muringi i wielkie pierścienie dla statków wycieczkowych co może być alternatywą w razie obawy o naszą kotwicę.
Wbrew pozorom jednak, trzyma ona tam bardzo dobrze, a stała głębokość i
piaszczysto kamieniste dno pozwala zostawić sporą ilość łańcucha.
Na zachodnim brzegu zatoki jest malutka zatoka rybacka z pływającymi na bojach
muringami. Zazwyczaj kilka muringów jest wolnych, dlatego za uprzejmością
rybaków można tam zostać na kilka godzin bądż na noc.
Rybacy przeważnie nie oczekują zapłaty, ale miłym gestem byłaby
butelka lokalnego wina czy wódki.

Obrazek

Cirkewwa Port i okolice
Cirkewwa to przystań promowa z kilkoma restauracjami.
W teori nie ma możliwości zacumowania tam, jednak w razie
konieczności na końcu betonowego nabrzeża jest trochę miejsca na jeden czy dwa jachty. Wiąże się to z ciągłym falowaniem wywołanym przez
promy i hukiem silników. Nikt nie zabrania postoju, jednak miejsce nie jest przyjemne.

Lepszym pomysłem jest zawitanie do zatoki Ralet Il Bir.
Jest to płytka zatoka z kotwicowiskiem pozwalającym przywiązać się
rufą do niewielkiego betonowego pomostu na jej zachodnim brzegu.
Trzeba jednak pamiętać by kotwiczyć od zewnętrznej strony pomostu.

Przy zafalowaniu z NE i N alternatywą jest zatoka Ich Cirkewwa
300 metrów na południe od przystani promowej. Wejście od zachodu.
Zatoka jest prawie do samego brzegu głęboka ( ok. 7/8 metrów )
i dobrze trzyma kotwica. ( kilka muringów rybackich )

Obrazek

Zatoki Anchor i Golden Bay
Zatoki ze wspaniałymi widokami, pięknym dnem do nurkowania
i wysokimi klifami. Kotwica trzyma tam zazwyczaj bardzo dobrze
i przy silnych wiatrach z NE i E pozwala na spokojne nocowanie.
Niebezpiecznie zaczyna się jednak robić przy wiatrach z północy,
zachodu i południa. Jesteśmy wtedy całkowicie odsłonięci,
a fala w tych okolicach w kilka godzin wzrasta do kilku metrów i może
przeształcić wypoczynek w walkę o życie. Śledź prognozy.

Anchor Bay i Popeye
Piękna zatoka z widowiskowym miasteczkiem filmowym.
Wpływając do niej trzeba zwrócić uwagę na szczegółowe mapy zatoki,
ponieważ od północy jest niewielka, ale za to groźna skalista mielizna.
Na końcu znajduje się częściowo zatopiony, nie wykorzystywany
pomost betonowy będący świetnym miejscem do zacumowania,
jednak jedynie rufą, zostawiając od dziobu kotwicę.
Dno piaszczysto skaliste. Uwaga! Ostre skały pod wodą mogą
zakleszyć kotwicę.

Obrazek

Golden Bay
Kilka ciekawych zatok z dobrymi kotwicowiskami. Przy małym
ruchu jachtów wycieczkowych ( na wieczór ) pozwalają
na przywiązanie się ze wsztstkich stron do skał i bezpieczną noc
w widowiskowym miejscu.

Obrazek

Wyspa Commino
Najbardziej popularna wyspa turystyczna z pięknymi
lagunami i grotami pozwala nam zakotwiczyć w kilku miejscach.
Pierwsze z nich to najbardziej popularna Blue Lagoon.
Do zatoki wpływa się od zachodu między dwiema kardynałkami.
Przy wschodnim brzegu swoje miejsce na muringach z bojami
mają statki wycieczkowe, które kusrują tam w sezonie czasem
od samego rana do późnego wieczora i w nocy.
Gdy jednak jednak nie jest to sezon, większość muringów jest wolna i pozwala
zawiązać się bezpiecznie na noc z możliwością przybicia rufą do kawałka
betonowego nabrzeża. Zatoka jest osłonięta od wiatrów z N, S i E.
W jej południowej części ( w sezonie oddzielona bojkami ) rozciąga
się niebezpieczna płycizna.
Kotwiczenie w zatoce nie jest najlepszym pomysłem, dno składa
się głównie z niewielkiej ilości piasku pokrywającego płaską skałę.
Przeważnie stoi się tam na leżącym łańcuchu.
Przy silnym wietrze może to być problematyczne, tym bardziej, że
zatoka jest mocno zatłoczona innymi jachtami, motorówkami
i statkami wycieczkowymi.

Obrazek

Zatoka Cristal Lagoon.
Odsłonięta od zachodu zatoka, pół mil na południe od Blue Lagoon
z dobrym kotwicowiskiem ( skały, kamienie, piasek )
jest zdecydowanie mniej zatłoczona i bardziej widowiskowa.
Nocowanie w niej niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem ze względu na to, że jest mocno odsłonięta od zachodu. Wypoczywanie w niej, kąpiele
i zwiedzanie grot to świetny pomysł na spędzenie słonecznego
i bezwietrznego dnia.
Dookoła Commino jest jeszcze kilka zatok od strony północnej,
San Niklaw i Santa Maria Bay. Dno w nich również pozwala
na bezpieczne kotwiczenie, jednak okolica jest mniej przyjazna
w porównaniu do wcześniej opisywanych lagun i są one szczególne
narażone na występowanie zafalowania nawet przy bezwietrznej pogodzie.

Gozo, port i zatoki.
Na Gozo do naszej dyspozycji jest marina Mgarr opisana
na samym początku przewodnika.
Dookoła Wyspy rozciągają się piękne klify i istnieje możliwość
zakotwiczenia i zacumowania w kilku miejscach.
Zaczynając od południa, pierwszą, dość wąską zatoką z kotwicowiskiem jest
Mjiar Tsh Shini Bay. Jest ona odsłonięta od południa, a na południowy wschód
od niej leży wyspa Gebla Tal Fessel. Zachodni brzeg wyspy jest bardzo płytki,
jednak w samej zatoce głębokość nie spada poniżej dziesięciu metrów.

Wąskie i wysokie skały dookoła pozwalają na przywiązanie się cumami
do skał i bezpieczną noc.
Kierując się wzdłuż wyspy na zachód, następną zatoką jest Xlendi.
Mamy tam do dyspozycji małą keję betonową, hotel i płytkie kotwicowisko,
a dookoła usytuowanych jest wiele ciekawych restauracji.
Jest tam ładna laguna i ciekawe dno.
Do zatoki trzeba wchodzić od zachodu i trzymać się blisko południowego
znaku kardynalnego. Gdy głębokość spada poniżej czterech metrów
oznacza to, że zboczyliśmy z toru podejściowego i trzeba się szybko cofnąć.
Najlepiej wpływać do zatoki bardzo powoli i przy praktycznie zerowym zafalowaniu. Przy samym pomoście ( obok hotelu )
głębokość sięga około dwóch, trzech metrów.

Obrazek

San Lawrenz czyli Dwejra Bay i Lazurowe Okno.
Dwejra Bay to chyba najbardziej widowiskowe miejsce
do zakotwiczenia na Malcie i okolicy. Zatoka jest bardzo dobrze osłonięta
praktycznie ze wszystkich stron i ofaruje nam bezpieczne kotwicowisko
w spokojnym miejscu. Lazurowa woda i urozmaicone dno przyciąga tam
wielu żeglarzy i nurków, co sprawia, że praktycznie zawsze możemy tam kogoś
spotkać. Wejśie do zatoki jest od południowego zachodu, a jego szerokość to
zaledwie około 50 metrów, jednak głębokość nie spada tam
ponieżej ośmiu metrów.
Sama Zatoka to głębokości od pięciu do dwunastu metrów.
Jest to świetne miejsce by wybrać się na zachód słońca nad Lazurowe Okno
znajdujące się nieopodal zatoki. Uwaga na płycizny przy klifach
na północ od zatoki.
Północna część wyspy Gozo to zatoki:
Xwejini, Gholya Baida, Marsalforn Bay, Ramala Bay i San Blas Bay.
Wszystkie wymienione powyżej miejsca są praktycznie całkowicie
odsłonięte od północy i narażone na duże zafalowanie jednak przy
dobrej pogodzie świetnie nadają się na kilkugodzinne kotwiczenie
i kąpiele. W Marsalforn Bay do dyspozycji mamy
wiele restauracji i kilka pływających muringów rybackich,
gdzie czasem za zgodą ich właścicieli można zostać na noc.
Zatoka jako jedyna oferuje nam w miarę bezpieczne miejsce.
Płynąc na południowy wschód i planując postoje w zatokach Ramla i Sam Blas
trzeba czujnie obserwować głębokości. Woda często wypłyca się do zera, w szczególności bliżej brzegu.

Obrazek

Prognozy pogody a planowanie rejsu w okolicach Malty.
Prognoza w tym rejonie często lubi płatać figle, dlatego
przed zaplanowaniem rejsu na najbliższe dni dobrze sprawdzić
pogodę na stronie http://www.lamma.it
na lokalnej stronie http://www.maltaweather.com i
stronie lotniska http://www.maltaairport.com .
Znajdują się tam modele zafalowania i wiatrowe na rejon
całego Morza Śródziemnego, a w szczególności interesującej nas Malty.
Dobrze przede wszystkim zwrócić uwagę na zafalowanie, które
nie zawsze jest proporcjonalne do siły i kierunku wiatru. Pozwoli to
łatwo skreślić cumowanie czy kotwiczenie w zatokach narażonych na krótką
i uciążliwą falę.
Dobrym rozwiązaniem jest zakup karty telefonicznej Ozone,
która w okresie aktywacyjnym pozwala nam na wykorzystanie trzech giga
internetu. To w zupełności wystarczy, by na bierząco obserować prognozy pogody.
Dodatkowo, w rejonie Malty podawane są włoskie prognozy na kanale
radiowym 68 ( nonstop przez całą dobę ) oraz Radio Malta, które nadaje na kanale
czwartym ogłaszając prognozę latem o godzinach:
09:00, 13:00, 19:00 i 23:00 a zimą o:
08:00, 12:00, 18:00 i 23:00 czasu lokalnego.
Ostrzeżenia nawigacyjne podawane są o szóstej, dziesiątej i szesnastej.
Kapitanat Valletta również podaje pogodę na kanale dwunastym
w godzinach: 07:00, 11:00, 17:00 i 22:00.
W razie potrzeby można poprosić o prognozę lokalny instytut
meteorologiczny telefonicznie pod numerem:
+356 50043848. Informacje dla navtex aktualizowane są o:
02:20, 10:20, 14:20, 18:20 i 22:20.

Ważne numery
Policja – 191, Pogotowie – 196, Straż pożarna – 199.


Dziękuję i pozdrawiam,
Gabriel Kania

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania



Za ten post autor gabryss otrzymał podziękowania - 22: -O-, Ania, Aucuba, Blueboy, bratanek65, Buczo, Fazi, GregTheGrey, Hipopotam, KC55, lukde, magda_k, markrzy, mdados, nauaag, palmar, peppino, plitkin, rawonsails, Sajmon, Szpiszpak, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Masz jakąś wiedzę na temat charterów w tym rejonie?

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Hej, zerknij tutaj:
http://www.yachtchartermalta.com/

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Hymmmm, ceny europejskie, ale super tani i dogodny dolot. Tam nie jeszcze nie było :D

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 14:00 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Malta jest super. Byłem i polecam. Można myknąć na Sycylię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
plitkin napisał(a):
Można myknąć na Sycylię



czytasz w moich myślach :mrgreen:



Zmobilizowaliście mnie , żeby wreszcie coś napisać na Forum o BVI. Zbieram się już od pół roku.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2014, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2012, o 14:58
Posty: 612
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 115
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Popieram, Malta jest super :) Europejsko-afrykański klimat.

_________________
Pozdrawiam,
Weronika

Dawniej statki były z drewna, a ludzie z żelaza...
facebook.com/jacht.jagiellonia

Robię zdjęcia https://balansbieli.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 17:08 

Dołączył(a): 27 cze 2013, o 22:25
Posty: 25
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
gabryss napisał(a):
Kolejna marina to Grand Harbour Yacht Marina zlokalizowana
na SE od Valetty, w dzielicy Vittoriosa.
Marina nie zawsze z wolnym miejscem i droga.
Standard porównywalny do wcześniej opisanych portów, jednak tam
cumujemy do Y bomów. Postój tam jest drogi.

Nawet bardzo drogi. Dość powiedzieć, że tam właśnie stacjonuje Sokół Maltański. I kilka innych pływających luksusów.

Kaucja za klucz magnetyczny do bramki na keję 50 EUR.

Internet działa tak se, o ile w ogóle, za to sanitariaty super.

Dobra też komunikacja z Vallettą (którą zresztą widać z samej mariny) przez tramwaj wodny, dosyć tani, do tego w cenie biletu wjazd windą na Upper Barrakka Gardens (ładne widoki).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2014, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 gru 2013, o 13:15
Posty: 79
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Super tekst. Wielkie dzięki.
Malta w sezonie wakacyjnym strasznie tłoczna,
natomiast Gozo to moja ukochana wyspa - zupełnie inny klimat
(będę tam spędzał emeryturę :)
Gdyby ktoś chciał pozwiedzać autem pamiętajcie że jeździ się pod prąd.
Jedne z najlepszych na Morzu Śródziemnym miejsca do nurkowania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2015, o 21:06 

Dołączył(a): 30 sie 2010, o 20:46
Posty: 44
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik
hejka czy 2 tygodnie na Malcie z dziecmi to dobry pomysl jesli tak mozecie nakreslic najlepsza trase rejsu coby mlodziez sie nie nudzila ? dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2015, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Z ciekawości zapytam. Ile kosztuje teraz postój w Msida Marina?
Jak zimowałem na Malcie kilka lat temu, to marina była prywatyzowana i ceny (wówczas państwowe) miały obowiązywać przez dwa lata potem miały być uwolnione. Ciekaw jak poszybowały.
W tamtym czasie za 42' płaciłem 13 euro/doba ze wszystkim. Postój był możliwy przy falochronie tuż przy Czrnej Perle.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2015, o 22:44 

Dołączył(a): 13 sty 2013, o 00:03
Posty: 74
Lokalizacja: Poole United Kingdom
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: juz niepotrzebne
W sierpniu 2013 r. doba postoju przy "Czarnej Perle" 56.64euro + 5 za prąd i wodę.W Mgarr na Gozo 36 euro za dobę.Jacht 42'.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Ooo, to podrożało czterokrotnie. Marinę wykupili głównie rezydenci cumujący tam od zawsze. Poznałem jednego z nich. Powiedział, że plan jest taki, żeby te kilkanaście miejsc przy falochronie zarobiło na koszty utrzymania mariny. Powiedział też, że nie po to kupili marinę żeby płacić za postój.
W Mgarr na Gozo za miesiąc postoju płaciłem (w 2009) niecałe 200 euro. Teraz będzie pewnie odrobinę drożej.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 02:06 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2235
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 675
Uprawnienia żeglarskie: mam
Jeanneau napisał(a):
Ile kosztuje teraz postój w Msida Marina?

Nie mogę znaleźć faktur z października, ale o ile pamiętam, płaciliśmy ok. 20-25 euro/dzień + 5 euro z góry za wodę i prąd (wg. zużycia). Jak znajdę faktury, potwierdzę lub zaprzeczę. Ewentualnie w drodze powrotnej zweryfikujemy ceny ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 349
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Byłem na Malcie w La Valetta na Tesi, krążowniku stalowym.
Na Gozo nie byłem.
Wszystkie informacje i zdjęcia umieściłem w Wordzie
i wraz z napisem Locja Malty umieściłem w komputerze.
Może się jeszcze na Maltę wybiorę :)

Już miałem artykuł "Łodzie z Malty" Mariana Lenca,
to taka Locja mini.
Dziękuję :D :D

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 gru 2013, o 13:15
Posty: 79
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Jeanneau napisał(a):
W Mgarr na Gozo za miesiąc postoju płaciłem (w 2009) niecałe 200 euro. Teraz będzie pewnie odrobinę drożej.
Teraz na Gozo za 14m 550EUR/ miesiąc w sezonie. 45EUR/dzień + woda i prąd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2015, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jeanneau napisał(a):
Z ciekawości zapytam. Ile kosztuje teraz postój w Msida Marina?


Cześć
Marina Msida Creek to najtańsza marina na Malcie.
Za 13m jacht zapłacisz w okresie zimowym ok. 30 euro/doba
Strona internetowa: http://marinamalta.com/
jeśli potrzebujesz jakiś szczegółowych cenników to
daj znać bo od początku marca tam będę chwilowo
stacjonował :-)
pozdrawiam

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

zeiman napisał(a):
hejka czy 2 tygodnie na Malcie z dziecmi to dobry pomysl jesli tak mozecie nakreslic najlepsza trase rejsu coby mlodziez sie nie nudzila ? dziekuje


Cześć Zeiman
zasadnicze pytanie w jakim są wieku, pływały już? a z rodzicami czy bez?
W okresie jesienno-wiosennym czy w lato? :-)
Możliwości jest tam parę, odezwij się na priv to
podeślę jakieś informacje
pozdr

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2015, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Hej :-)
Do Marsaxlokk dodaję nowe informacje,
W porcie rybackim można obecnie zacumować jacht do pierwszego pływającego pomostu
od strony zachodniej.
Podejście na "trzeźwo" wygląda mniej więcej tak jak na poniższych zdjęciach.
Przy zanurzeniu 1.90 na sondzie pokazywało mi minimum 0,3m :lol:
Warunkiem jednak jest trzymanie się ściśle lewej strony toru wodnego,
rozpoznawalnego po braku sieci.
We wcześniejszych informacjach pisałem o cumowaniu alongside do nabrzeża,
podkreślam, że chodziło o zachodnią część zatoki Marsaxlokk, w dzielnicy Birżebugga
Pozdro :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2016, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
W porcie Marsamxett, nieopodal mariny Msida Creek, przy przystani dla statków marynarki wojennej, znajduje się czynna od początku kwietnia do listopada, stacja benzynowa dla statków.
Przy każdym tankowaniu, naliczana jest opłata w wysokości 8 euro.

Pracownik raczej nie pomaga przy cumowaniu.
Głębokość to 4 do 5m.
Poza sezonem, zatankowanie jachtu możliwe jest tylko po ówczesnym zamówieniu cysterny.
Najlepiej w tym celu dogadać się z mariną. Zazwyczaj raz/ dwa razy w tygodniu, mariny Manoel Island i Msida Creek, zamawiają cysternę dla jachtów. Opłaty za usługę, wahają się do 5 do 15 euro.

Załącznik:
15356005_1487458997934278_1289518349_n.jpg
15356005_1487458997934278_1289518349_n.jpg [ 47.94 KiB | Przeglądane 11859 razy ]

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 11:00 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 22:23
Posty: 28
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: ŻJ + VB
gabryss napisał(a):
z pływającymi na bojach
muringami.


Hej,

Co masz na myśli pisząc powyższe?
Cumuje się do boi/muringu pod boją? Łódka ustawia się zgodnie z wiatrem.
Czy w jakiś inny sposób?


Z góry dzięki za odpowiedź.

_________________
--
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2017, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 18:10
Posty: 437
Lokalizacja: Żory
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Cześć, muringi zazwyczaj podwieszone są na jakimś baniaku, butelce. Zakończone są uchem do założenia na knagę.
W niektórych miejscach można znaleźć po dwa muringi na dziób i rufę.
Większość muringów zamocowana jest do na prawdę solidnych, ciężkich bloków betonowych.

Pozdrawiam
Gabryś

_________________
Stopy wody... Albo i nie, jak to woli.

Pozdrawiam
Gabriel Kania


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2017, o 21:28 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 22:23
Posty: 28
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: ŻJ + VB
Hej,

Dzięki za świetny obszerny opis.
Płyniemy na początku października.

Swoją drogą "Lazurowe Okno" - zawaliło się :(

_________________
--
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2017, o 22:54 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 10:26
Posty: 155
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: w szufladzie
W marina Msida Creek są prysznice. chipa dostaje się w biurze mariny po opłaceniu postoju.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2012, o 14:25
Posty: 32
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
szkunernoga napisał(a):
gabryss napisał(a):
Kolejna marina to Grand Harbour Yacht Marina zlokalizowana
na SE od Valetty, w dzielicy Vittoriosa.
Marina nie zawsze z wolnym miejscem i droga.
Standard porównywalny do wcześniej opisanych portów, jednak tam
cumujemy do Y bomów. Postój tam jest drogi.

Nawet bardzo drogi. Dość powiedzieć, że tam właśnie stacjonuje Sokół Maltański. I kilka innych pływających luksusów.

Kaucja za klucz magnetyczny do bramki na keję 50 EUR.

Internet działa tak se, o ile w ogóle, za to sanitariaty super.

Dobra też komunikacja z Vallettą (którą zresztą widać z samej mariny) przez tramwaj wodny, dosyć tani, do tego w cenie biletu wjazd windą na Upper Barrakka Gardens (ładne widoki).



Może i drogi, drugi raz w życiu w tak luksusowym porcie nie byłem - głównie jeśli chodzi o prysznice i sanitariaty.

Swego czasu startowałem z tej mariny katamaranem - firma Bestsail miała tam kilka jachtów - nie wiem czy nadal ma. Z tego co widziałem chyba zrezygnowali z tej bazy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cytuj:
Anchor Bay i Popeye
Piękna zatoka z widowiskowym miasteczkiem filmowym.
Wpływając do niej trzeba zwrócić uwagę na szczegółowe mapy zatoki,
ponieważ od północy jest niewielka, ale za to groźna skalista mielizna.
Na końcu znajduje się częściowo zatopiony, nie wykorzystywany
pomost betonowy będący świetnym miejscem do zacumowania,
jednak jedynie rufą, zostawiając od dziobu kotwicę.
Dno piaszczysto skaliste. Uwaga! Ostre skały pod wodą mogą
zakleszyć kotwicę.



Stawaliśmy tam alongside, dwa jachty mieściły się bez problemu.

Jednak najlepiej przybić tam wieczorem lub późnym popołudniem ponieważ w trakcie dnia kręcą się tam statki wycieczkowe i m.in. przybijają do tego betonu.

Generalnie bardzo fajny, lajtowy akwen gdzie jak wieje z jednej strony to w 2-3 godzinki można być po drugiej stronie wyspy.

palmar napisał(a):
gabryss napisał(a):
z pływającymi na bojach
muringami.


Hej,

Co masz na myśli pisząc powyższe?
Cumuje się do boi/muringu pod boją? Łódka ustawia się zgodnie z wiatrem.
Czy w jakiś inny sposób?


Z góry dzięki za odpowiedź.



Mam wrażenie, że tu Kolega mówi o dzikich muringach/bojach - gdzieniegdzie w zatokach są dla lokalnych statków. Czasem uda się wykorzystać i nikt nie przegoni, albo nie używa.

_________________
Pozdrawiam
Dariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2012, o 14:25
Posty: 32
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Jak dla mnie jedno z fajniejszych kotwicowisk na jakich stałem.

Dwejra Bay
Malta
GPS - 36.046998, 14.190944
https://www.google.pl/maps/place/ir-Ramla+l-%C4%A6amra/@36.0472555,14.1897771,509m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x130fb52d63a2baa1:0xf5944b73dc1c6b15!8m2!3d36.0614643!4d14.2841125

ps.
Bardzo fajny opis akwenu. W sam raz na tygodniowy "lajtowy" rejs.
Byłem na początku października - pogoda bardzo fajna, woda ciepła, ludzie w porządku.
Sporo zatoczek, gdzie spokojnie można zakowitczyć. Szczególnie po wschodniej stronie wyspy Malta i okolice przesmyku między Maltą, Camino, Gozo (choć tu może być tłoczno szczególnie Blue Lagoon) - duży ruch wycieczkowców, chyba trzeba dużo szczęścia aby znaleźć tam miejsce na kotwicę albo przypłynąć późno i wypłynąć rano.

Pozdrawiam
Dariusz

_________________
Pozdrawiam
Dariusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 wrz 2015, o 15:08
Posty: 18
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Świetny opis. Dziękuję. Planuję za dwa tygodnie zrobić rejs na Malcie. Mam pytanie odnośnie Blue Grotto. Czy tam gdzieś blisko można stanąć na kotwicy lub przy brzegu żeby pontonem odwiedzić to miejsce (błękitne groty)? Przy okazji może będę musiał tam wysadzić załoganta aby dojechał na lotnisko więc przydałoby się jakieś zejście na ląd. Nawet przy pomocy pontonu.

_________________
MarineroKD


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2018, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 wrz 2015, o 15:08
Posty: 18
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Właśnie wróciłem z Malty i parę spostrzeżeń.

Blue Lagoon - generalnie totalnie zatłoczona. Byłem tam 18.09.2018. W ciągu dnia przypływa tam masa statków wycieczkowych i taksówek z Gozo i samej Malty. Na plaży i w wodzie prawie nie ma miejsca. Stałem jachtem na kotwicy w zatoce i nawet nie było gdzie przycumować pontonu na brzegu. Mogłem tylko podpłynąć, wyrzucić załogę i odpłynąć. Gdziekolwiek nie zostawiłem pontonu to mnie przeganiał a to jakiś policjant a to inny etatowy marinero łodzi motorowej. W nocy natomiast, pusto, byliśmy tylko w dwa jachty.
Sąsiednia Cristal Lagoon wg mnie lepsza na kąpiel w ciągu dnia i żeby tam podpłynąć pontonem do brzegu ale tam z kolei trochę było ciasno z łodziami, które tam były więc nie skorzystałem.

Marina Mgarr (czyta się mdżar) - przytulna. Zarezerwowałem miejsce poprzez firmę czarterową ale nie była zatłoczona. Podobno może być zatłoczona jak przywieje. Cena za jacht 13 m to 49Euro plus opłata za prąd i wodę (5-10 Euro wystarczy). Daleko do sklepu.25 min spacerem. Generalnie na Malcie ze sklepami jakoś trudno było. W niedzielę pozamykane.

Popeye Village - gość z firmy czarterowej odradzał mi rzucanie kotwicy przy Popeye bo się podobno może zakleszczyć o skały, miał jakąś akcję wyciągania kotwicy przy pomocy nurka. Ja jednak podpłynąłem i stanąłem obok w Anchor Bay ale widziałem jacht, który stanął centralnie w zatoczce gdzie jest Popeye Village. Ja przy odejściu miałem lekkie problemy ale udało się. Tamten jacht odszedł bez problemu.

Blue Grotto - piękne miejsce. Też uczęszczana przez turystów tłumnie ale w związku z tym że dostęp tylko od morza to co chwilę kursują tam małe łodzie motorowe i nie jest tak źle. Rzuciłem tam kotwicę blisko jaskiń na 18m. Morze było spokojne i prawie nie było wiatru więc było bezpiecznie.

Marsaxlokk - miasteczko warte odwiedzenia, szczególnie tak aby być tam w niedzielę rano ze względu na targ. Oprócz standardowych straganów z wszystkim i z pamiątkami można kupić świeże owoce morza. No i koniecznie trzeba odwiedzić sąsiednią St.Peters Pool. Woda niesamowicie ciepła. Jeszcze nie rozgryzłem czy po prostu tak się tam naturalnie ogrzewa czy tam są jakieś ciepłe źródła.

Z ciekawostek żeglarskich, na Malcie należy się meldować przy wyjściu i wejściu do Mariny. Tak jak w Polsce. Permission to go/Permission to enter.
Nie widziałem żadnych bojek (poza Marsaxlokk dla rybaków więc nie skorzystałem). Tylko kotwica wchodzi w grę.
Noce kapryśne. 2 x burza z dużym zafalowaniem i wiatrem pod 30kn i 1x deszcz. W dzień pogoda słoneczna.
W Marinie Kalkara wygodny sposób tankowania po rejsie na kei.
Ogólnie, poza burzami, wiało słabo 2-3B. Jeden dzień (3h) 4B. Ale zaraz po moim rejsie przywiało Gregale 6-7B. Jachty stały w Porcie specjalnie odsunięte od kei a cumy były amortyzowane przez opony. Spodziewali się 3m fal.

Generalnie mało jachtów widziałem w drodze. Jachty są często wynajmowane przez płatnych skipperów na jednodniowe wypady z Valletty. Rano wypływają i wieczorem wracają.


Załączniki:
Komentarz: Tutaj stałem na kotwicy aby odwiedzić Popeye Village
Popeye.jpg
Popeye.jpg [ 200.81 KiB | Przeglądane 8941 razy ]

_________________
MarineroKD
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL