Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 15:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 cze 2011, o 06:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
przy okazji innego locjowatego wątku napisałem kilka słów o Kanale, ale postanowiłem zrobic z tego nowy wątek i uzupełnić go o więcej informacji, oto one.

Kanał Koryncki – kanał wodny żeglugi morskiej w Grecji, łączący Morze Egejskie (Zatoka Sarońska) z Morzem Jońskim (Zatoka Koryncka). Kanał ten przecina Przesmyk Koryncki, oddzielając tym samym półwysep Peloponez od głównej części Grecji, czyniąc go faktycznie wyspą. Niemal u wylotu Kanału Korynckiego leży miasto Korynt.
Dzięki istnieniu kanału możemy zaoszczędzić nawet 220 Mil morskich podróży, którą musielibyśmy odbyć wokół Peloponezu. Jego szerokość sprawia, że jest on zbyt wąski dla nowoczesnych dużych jednostek. Kanał używany jest głównie przez statki turystyczne. Rocznie pokonuje go około 11 000 statków. Przez kanał został przerzucony most kolejowy i 3 samochodowe (w tym dwa podwójne - dwie dwupasmowe jezdnie).
Kanał ma długość 6343 m, jego szerokość ( na poziomie lustra wody ) to 24,6 m, średnia głębokość wynosi 8 m. Ściany ponad poziomem morza mają prawie 80 m.
Kanał Koryncki jest najdroższym kanałem na świecie. Przepłynięcie odcinka 6343 m jachtem o długości 11.55 m kosztuje ok. 170 Euro. Ale dla wrażeń estetycznych warto ponieść taki koszt.
Pierwsze plany przekopania kanału a konkretniej wykucia w skale sięgają ponoć czasów VI wieku przed naszą erą, jednak skala przedsięwzięcia lub kwestie religijne spowodowały , że projekt nie doczekał się realizacji. Następne informacje mówią, że w roku 67 naszej ery Neron przy pomocy 6000 niewolników ( głównie żydowscy jeńcy ) rozpoczął budowę kanału. W ciągu dwóch miesięcy prac wykopano dwa rowy; pierwszy o długości 1,5 km biegnący od Zatoki Sarońskiej, drugi o długości 2 km biegnący od zatoki Korynckiej. Szerokość rowów wahała się od 30 do 50 m. Niestety z powodu śmierci Nerona budowa na tym się skończyła. Jego następca Galba porzucił projekt ( ponoć dla niego zbyt kosztowny). W roku 1881 budowy podjęło się francuskie przedsiębiorstwo Societé Internationale du Canal Martime de Corinthe" z siedzibą w Paryżu , które ostatecznie splajtowało. Po negocjacjach z greckim rządem doszło do przejęcia projektu przez nową, tym razem grecką spółkę "Przedsiębiorstwo Kanału Korynckiego" pod zarządem Andreasa Syngrosa. Jednak ukończenie budowy miało przypaść w udziale jeszcze innej firmie, "Greckiemu Przedsiębiorstwu Kanału Korynckiego", które przejęło projekt i doprowadziło go do końca w 1893 r. Całkowity koszt budowy kanału wyniósł 60 mln franków francuskich. W czasie budowy usunięto 11 mln m3 ziemi, której później pozbyto się, usypując z niej sztuczne pagórki na okolicznych terenach. Uroczysta ceremonia otwarcia odbyła się z wielką pompą w sierpniu 1893 r., a zaszczycili ją swoją obecnością król Grecji Jerzy I oraz królowa Olga. Królowa dokonała uroczystego przecięcia wstęgi złotymi nożyczkami. Do użytku Kanał oddano dopiero po kilku miesiącach, w styczniu 1894 r.
Parokrotnie planowałem przejście kanału, ale zawsze coś jakieś przeszkody stawały m na drodze. Dopiero w sierpniu 2010 roku płynąc z Krety do Messolonghi mogłem zrealizować swoje marzenie. Na przejście kanału trzeba zarezerwować parę godzin. Nie planujcie, że uda Wam się pokonać kanał zaraz po podejściu ( z tzw. marszu). Należy liczyć się też z możliwością nieplanowanego zamknięcia kanału ( ostatnio 12 lutego 2010 na prawie 2 tygodnie – powód częściowe oderwanie się ścian). Płynąc od strony zatoki Sarońskiej trzeba najpierw podejść do kei i kierując się strzałkami udać się do biura mieszczącego się na parterze wieży. Tam dokonujemy opłaty , którą na podstawie dokumentów jachtu wyliczy urzędnik ( nie akceptowane są kserokopie – tylko oryginalne dokumenty ). Akceptowane są prawie wszystkie formy płatności, gotówka w EUR, USD, GBP oraz karty płatnicze. Można także zapłacić przelewem bankowym ( po wcześniejszym uzgodnieniu z biurem opłat). Opłaty dla jachtów prywatnych, kategoria ST, obliczane są wg. schematu:
Poniżej 6 metrów długości – 50 Euro
Od 6 do 9 metrów - 80 Euro
Od 9,01 do 15 metrów - 80 Euro + (długość jachtu minus 9 i wynik razy 23 Euro)
Od 15,01 do 25 metrów – 80 Euro + (długość jachtu minus 9 i razy 25 Euro )
Powyżej 25,01 metra – 80 Euro + ( długość jachtu minus 9 i razy 27 Euro)
Do tych cena należy doliczyć oczywiście należny podatek VAT ( od 2010 roku 23%).
W moim przypadku wyliczenie wyglądało następująco:
Długość jachtu 11.55 m minus 9 metrów = 2.55m razy 23 Euro = 58.65 Euro, czyli 80 Euro + 58.65 = 138.65 Euro +23%VAT = 170,54 Euro.
Po uiszczeniu opłaty trzeba niezwłocznie odpłynąć od kei, (wcześniej można zatankować paliwo z samochodu cysterny) i popłynąć na redę. Tutaj oczekujemy na wezwanie przez radio UKF ( kanał 11 – ale na wszelki wypadek warto potwierdzić w biurze ). Kolejność wpływania do kanału jest ustalana przez obsługę i w tej kolejności zostajemy wzywani przez UKF do wejścia. Czekając mogłem zobaczyć jak wygląda procedura przejścia przez kanał z drugiej strony ( od Zatoki Korynckiej ). Chcąc przepłynąć kanał z tej strony trzeba zgłosić się przez UKF i czekać na dyspozycje wydawane droga radiową ( nie wolno patrzeć na światła wejściowe – zdarzało się, że paliło się światło zielone i teoretycznie można by wpłynąć do kanału a faktycznie były w nim jeszcze jednostki płynące w przeciwną stronę). Po wyjściu z kanału do dużych jednostek podchodziła pilotówka obsługi portu. Mniejsze jednostki, w tym jachty stawały przy kei ( przy tej samej co poprzednio ja ) i ktoś z załogi szedł do wieży dokonać opłat. Po zapłaceniu jacht odchodził od kei i ruszał dalej w rejs. Po przepłynięciu wszystkich jednostek z przeciwka obsługa zaczęła wywoływać po kolei wszystkich zgłoszonych do przejścia kanału. Przede mną płynęło kilka jachtów motorowych. Zostałem wywołani jako ostatni i w tej kolejności wpłynąłem do kanału. Limit prędkości w kanale wynosi 4 knoty i z taką też prędkością planowałem płynąć. Wchodząc do kanału ze stojącego przy kei małego holownika, usłyszałem …” captain full, OK.”…. Okazało się, że ten holownik płynął za mną. Płynące przede mną jachty motorowe, zgodnie z nakazem utrzymywały 4 knoty, ale przez UKF zostały ponaglone do zwiększenia prędkości. Moja Bavaria wyciąga max. 6,5 knota i z taką też prędkością, ponaglany przez napierający na mnie od rufy holownik musiałem płynąć. Przejście samego kanału zajęło ok. 25 minut, ale ogólny czas ( opłata, oczekiwanie itp. ) to ok. 5 godzin. Zdaje sobie sprawę, że przy sprzyjających okolicznościach można pokonać kanał szybciej. Przepłynięcie kanału pozostawia niezapomniane wrażenia, których nie da się opisać słowami, trzeba po prostu zobaczyć to samemu. Szerokość kanału sprawia, że musiałem sterować w skupieniu i z dużą uwagą ale moja załoga w pełni korzystała z pięknych widoków. Mam nadzieję, że załączone zdjęcia choć w części pozwolą czytelnikom „posmakować podróży” przez kanał. Gdyby jednak to Wam nie wystarczyło i chcielibyście posmakować prawdziwej żeglugi istnieje kilka możliwości przepłynięcia Kanału Korynckiego. Można skorzystać z jachtu wyczarterowanego w Atenach, ale wtedy trzeba liczyć się z podwójną opłatą za kanał ( tam i z powrotem ). No chyba, że popłyniecie dookoła Peloponezu, ale to w tygodniowym czarterze wymaga intensywnego pływania. Można wykupić także tzw. „one way”, np. z Aten lub Lavrio do Levkas na Levkadzie, czy Korfu , ale kosztuje to najczęściej ok. 30-50% więcej. Większość firm czarterowych ma też tzw. oferty specjalne i bywają w nich też one way (poprzedni czarterujący zapłacili drożej a teraz firma czarterowa musi przeprowadzić jacht z powrotem do bazy. Więc zamiast płacić skipperowi robi z takiego rejsu ofertę specjalną i jeszcze zarabia. Widziałem kiedyś ofertę Korfu – Ateny Bavarią 37 Cruiser za 550 Euro. Warto zapolować na coś takiego.
Tel:. +30 27410 30886 (24 godzin)
Fax: +30 27410 30887 (24 godzin)
UKF kanał 11
Link do oficjalnej strony kanału
http://www.aedik.gr/

*****



*****



Załączniki:
wychodzimy z kanału od strony Koryntu.JPG
wychodzimy z kanału od strony Koryntu.JPG [ 70.95 KiB | Przeglądane 8691 razy ]
wow - wysoko.JPG
wow - wysoko.JPG [ 380.23 KiB | Przeglądane 8691 razy ]
w kanale.JPG
w kanale.JPG [ 98.3 KiB | Przeglądane 8691 razy ]
no to wpływamy, zaraz po nich.JPG
no to wpływamy, zaraz po nich.JPG [ 537.27 KiB | Przeglądane 8691 razy ]
takie też tam pływają.JPG
takie też tam pływają.JPG [ 79.95 KiB | Przeglądane 8691 razy ]
zamknięta brama i czerwone śwaitło.JPG
zamknięta brama i czerwone śwaitło.JPG [ 119.95 KiB | Przeglądane 8691 razy ]
widok na wejście do kanału.JPG
widok na wejście do kanału.JPG [ 312.44 KiB | Przeglądane 8691 razy ]
skipper poszedł zapłacić.JPG
skipper poszedł zapłacić.JPG [ 113.9 KiB | Przeglądane 8691 razy ]
wieża obsługi, tam płacimy.JPG
wieża obsługi, tam płacimy.JPG [ 161.78 KiB | Przeglądane 8691 razy ]

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl

Za ten post autor Piotr Kasperaszek otrzymał podziękowania - 5: Cape, Cypis, Jaromir, Rafał, tuptipl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 23:17
Posty: 893
Lokalizacja: Laxenburg/Kraków
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Uzupelniac tego co Grek Zorba napisal nie ma potrzeby, ewentualnie rozwinac ;-)
Tu jest krotki filmik z naszego przejscia Kanalu Korynckiego w 2010 roku

Co do uwagi o swiatlach, mialem okazje przezyc to na wlasnej skorze, choc wlasnie zostalismy poinstruowani przy placeniu za przejscie na wiezy, ze nalezy plynac jak sie zapali zielone swiatlo - gdy sie zapalilo, po odejsciu od kei okazalo sie ze naprzeciwko nas plynie maly frachtowiec, wiec salwowalismy sie ponownym dojsciem do kei, po tym wydarzeniu dwa razy wolalismy wieze upewniajac sie ze mozemy wplywac! Nic tez nie bylo mowione o odejsciu od kei i obowiazku czekania na redzie, ale bylo to juz popoludniem i nie bylo wielu chetnych do przejscia. Cysterne trzeba wczesniej zamowic, aczkolwiek akurat stala przy kei i nie bylo propblemu z tankowaniem. Uwazajcie na wtorek, bo wtedy robione sa w kanale prace konserwacyjne i majac pecha trzeba czekac do 18-tej.
One-Way czartery rzeczywiscie warte sa rozwazenia i polecenia, nasz w ubieglym roku byl wlasnie efektem "taniego" przestawienia jachtu dla armatora, Bawaria 38 Cruiser 2009, kosztowala nas za dwa tygodnie 3200 EUR trasa Lavrio-Korfu Guovia

_________________
Trzymaj się wiatru!
Adam Stępień
www.smartkat.pl



Za ten post autor tuptipl otrzymał podziękowanie od: Piotr Kasperaszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
tuptipl napisał(a):
Co do uwagi o swiatlach, mialem okazje przezyc to na wlasnej skorze, choc wlasnie zostalismy poinstruowani przy placeniu za przejscie na wiezy, ze nalezy plynac jak sie zapali zielone swiatlo - gdy sie zapalilo, po odejsciu od kei okazalo sie ze naprzeciwko nas plynie maly frachtowiec, wiec salwowalismy sie ponownym dojsciem do kei


hehehe, bo to Grecja właśnie :D
za to ja tak lubię

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2016
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1537
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Greg Zorba napisał(a):
nie wolno patrzeć na światła wejściowe – zdarzało się, że paliło się światło zielone

tuptipl napisał(a):
nalezy plynac jak sie zapali zielone swiatlo

Żeby informacja nie stała się dezinformacją, pozwolę sobie sprostować kwestię świateł.
Z mojej pamięci i locji wynika, że światła przy wejściu do kanału są następujące:
Jedno białe światło - pozwolenie na wejście.
Dwa poziome białe światła - wejście zabronione.
tuptipl napisał(a):
Uwazajcie na wtorek, bo wtedy robione sa w kanale prace konserwacyjne

Kanał ze względu na prowadzone prace konserwacyjne, zamknięty jest w czwartki.

Warto nawiązać łączność radiową (kanał 11, Call Sign - "Cannal office"),na kilka godzin przed planowanym przejściem, co pozwoli istotnie skrócić czas oczekiwania.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Jeanneau napisał(a):
Żeby informacja nie stała się dezinformacją, pozwolę sobie sprostować kwestię świateł.
Z mojej pamięci i locji wynika, że światła przy wejściu do kanału są następujące:
Jedno białe światło - pozwolenie na wejście.
Dwa poziome białe światła - wejście zabronione.


Byc może piszesz o przejściu kanału od strony Koryntu, bo od strony Aten są światła czerwone i zielone, na dowód zdjęcie poniżej.

Jeanneau napisał(a):
Kanał ze względu na prowadzone prace konserwacyjne, zamknięty jest w czwartki.



aktualnie dniem konserwacji jest faktycznie czwartek, ale to jest Grecja, więc nie wiadomo jak bedzie niedługo a być może poprzednio był to wtorek

Jeanneau napisał(a):
Warto nawiązać łączność radiową (kanał 11, Call Sign - "Cannal office"),na kilka godzin przed planowanym przejściem, co pozwoli istotnie skrócić czas oczekiwania.

teoretycznie tak, ale nie wyobrażam sobie żeby w Grecji podali mi godzinę na którą mam podpłynąc do wejścia i wejść - raczej nie w Grecji, przy całej mojej sympatii do Grecji :D


Załączniki:
zamknięta brama i czerwone śwaitło.JPG
zamknięta brama i czerwone śwaitło.JPG [ 119.95 KiB | Przeglądane 8585 razy ]

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 23:17
Posty: 893
Lokalizacja: Laxenburg/Kraków
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jeanneau napisał(a):
zamknięty jest w czwartki.

Rzeczywiscie na taka informacje rowniez natknalem sie w ubieglym roku przed rejsem, ale i u Rode Heikel'a wydanie IV z 2009 wersja niemiecka i na miejscu w porcie Lavrio w firmie gdzie bralismy jacht, ostrzegano nas przed wtorkowymi pracami konserwatorskimi, wiec we wtorek juz bylismy za kanalem i nie moge potwierdzic ani zaprzeczyc.
Moge natomiast z cala pewnoscia powiedziec, ze od strony zatoki Saronskiej bylo swiatlo czerwone-stop i zielone- droga "wolna", a od strony zatoki Korynckiej rzeczywiscie swiatla biale. Jak widac Piotr Marek ma racje piszac
Greg Zorba napisał(a):
hehehe, bo to Grecja właśnie :D

To wszystko jednak spowodowalo ze zakochalem sie w zeglowaniu w Grecji... Klimaty niepowtarzalne!

*****

Widze ze Piotr Marek czuwa nad nami ;-) i kolory swiatel uzupelnil tuz przede mna :-P

_________________
Trzymaj się wiatru!
Adam Stępień
www.smartkat.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
i jeszcze foto w powiększeniu

*****

Przygotowałem się i jestem czujny
jak Tomy Lee Jones w "Ściganym"


Załączniki:
101_0096-crop.JPG
101_0096-crop.JPG [ 114.26 KiB | Przeglądane 8582 razy ]

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2016
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1537
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Greg Zorba napisał(a):
jeszcze foto w powiększeniu
*****
Przygotowałem się i jestem czujny
jak Tomy Lee Jones w "Ściganym"


Aż przejrzałem locję
Obrazek
Greg Zorba napisał(a):
Byc może piszesz o przejściu kanału od strony Koryntu, bo od strony Aten są światła czerwone i zielone, na dowód zdjęcie poniżej.

Faktycznie podchodziłem od strony Koryntu.
Fakt jest jednak taki, ze locja nie wspomina o zielonym i czerwonym świetle.

Grecja!

Greg Zorba napisał(a):
teoretycznie tak, ale nie wyobrażam sobie żeby w Grecji podali mi godzinę na którą mam podpłynąc do wejścia i wejść


Ja nawiązałem łączność o 1100 w nadziei, że wpasuję się na otwarcie o 1300. Nic z tego nie wyszło. Poinformowano mnie, ze będę mógł przejść o 1600. Ja uznałem to za cenną informację i czas ten zagospodarowaliśmy zwiedzając Korynt.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
No to udało nam się sprawę wyjaśnić

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
a co do "perełek" w Greek Pilot to jest ich kilka
Nissiros - port Palou
Kreta, no tu to jest tego dużo: Ierapetra, Makrygialos,
itp.
Pływając na Krecie korzystałem z Greek Pilot, Chartplotera Garmin 4208 i greckiego odpowiednika Greek Pilot'a, nazwy nie pamietam a mam go na łódce i każde ze żródeł podawało inne info a rzeczywistość i tak była jeszcze inna.

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 23:17
Posty: 893
Lokalizacja: Laxenburg/Kraków
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
tuptipl napisał(a):
gdy sie zapalilo, po odejsciu od kei okazalo sie ze naprzeciwko nas plynie maly frachtowiec

Podczas dzisiejszego remanentu zdjec z Grecji znalazlem taki oto obrazek :-o
Zielone swiatlo swieci sie baaardzo wyraznie...


Obrazek

_________________
Trzymaj się wiatru!
Adam Stępień
www.smartkat.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 09:44 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Może maszyny tego frachtowca na wsteczu pracują... :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
tuptipl napisał(a):
tuptipl napisał(a):
gdy sie zapalilo, po odejsciu od kei okazalo sie ze naprzeciwko nas plynie maly frachtowiec

Podczas dzisiejszego remanentu zdjec z Grecji znalazlem taki oto obrazek :-o
Zielone swiatlo swieci sie baaardzo wyraznie...


Obrazek


Może warto odszukać co oznacza jakie światło w lokalnych przepisach czy opisie w locji, niekoniecznie żeglarskiej. Nasze myślenie o sygnalizacji świetlnej zdominowane jest przez powszechność świateł drogowych, tymczasem jest wiele miejsc na świecie, gdzie zielone oznacza "stop". Albo coś dowolnie innego ;)
Przykład z innego rejonu:
http://www.aberdeen-harbour.co.uk/facilities.html
"The light signals have the following meanings:
* A green light - No entry into the Navigation Channel for vessels proceeding towards the Harbour.
* A red light - No entry into the Navigation Channel for vessels proceeding to sea.
* A green and red light - No entry into the Navigation Channel for any vessel."

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
myślę, że ta kombinacja zdjęć wszystko wyjaśni


Załączniki:
forum.jpg
forum.jpg [ 93.82 KiB | Przeglądane 8395 razy ]

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Fajnie, tylko to nie brama, a most opuszczany dla przejścia jednostek pływających :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 23:17
Posty: 893
Lokalizacja: Laxenburg/Kraków
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 83
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jaromir napisał(a):
Może warto odszukać co oznacza jakie światło w lokalnych przepisach czy opisie w locji

Tylko ze postepowalismy wedlug zalecen Canal Control, o czym wspomnialem wyzej
tuptipl napisał(a):
choc wlasnie zostalismy poinstruowani przy placeniu za przejscie na wiezy, ze nalezy plynac jak sie zapali zielone swiatlo


Czasami wiec zasada ograniczonego zaufania sie sprawdza i pozniej mozna sie z tego smiac i innych przestrzec...

*****

a w locji mowa jest o swiatlach bialych jak juz cytowal Jeanneau :D

_________________
Trzymaj się wiatru!
Adam Stępień
www.smartkat.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2011, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Stara Zientara napisał(a):
Fajnie, tylko to nie brama, a most opuszczany dla przejścia jednostek pływających :)

albo brama pełniąca też funkcję mostka :D
mostek pełniący też funkcję bramy :D
itp

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2011, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
no to jeszcze wsadzę kij w "mrowisko korynckie"
znalazłem zdjęcie wejścia do kanału od strony Koryntu i wyraźnie na nim widać światła zielone i czerwone
i co Wy na to??


Załączniki:
Komentarz: wejście od strony Koryntu
101_0226-crop.JPG
101_0226-crop.JPG [ 195.02 KiB | Przeglądane 8270 razy ]

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2011, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Pewnie że widać tylko, że czerwone się nie świeci :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2011, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1596
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
no bo to Grecja jest właśnie

*****

a zastanawiające jest to, że przy każdym takim tzw. "semaforze" stoi drabinka.
Ciekawe czy oni wchodzą tam i zapalają te światła recznie, a może zapałkami?? :D

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL