Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 sty 2022, o 08:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2015, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 12423
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1355
Otrzymał podziękowań: 1801
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 13 kwi 2021, o 11:44 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Korekta linka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 mar 2015, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2977
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ciekawe...
Trzymam kciuki.
Byle się nie okazało, że za realizację wziął się jakiś współczesny chiński klon de Lesseps'a...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No ale przecież robią już nowe, szersze śluzy w Panamie... nowy kanał raczej ekonomicznie będzie nieopłacalny....

A propos, będę tam za jakieś 2 tygodnie, to zobaczę jak im idzie.. ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2977
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ale jak pod bokiem będzie konkurencja, to Panama za nowe, jeszcze szersze śluzy nie zażąda nowych, jeszcze wyższych opłat...

A jeżeli rzeczywiście będzie tak:
Obrazek
to opłaty w Kanale Nikaraguańskim będą mogły być sporo niższe ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 672
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 688
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Nowe, szersze przejście miało już być oddane, no ale cóż, opóźnienie jak zwykle:)
Licze na to, że nowy konkurencyjny kanał w Nikaragui spowoduje choćby minimalną obniżkę kosztów i uprości całą ta biurokracje. Wydawanie w ciągu jednej doby kwoty która spokojnie starcza na 1,5 roku życia...... Obniżenie opłaty choćby o 10-15% dla jachtów zmieni dużo.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 22:26
Posty: 256
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 548
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Akurat czytam książkę o kanale "Path between the seas" - to naprawdę są gigantyczne pieniądze żeby zrobić nowy kanał od zera... Osobiście bardzo wątpię...
Ale - zobaczymy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2015, o 23:17 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Szymon. Zobacz tam sa skaly. Dlatego opoznienie. Finansowo stoja dobrze


Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2021, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 12423
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1355
Otrzymał podziękowań: 1801
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Trzy lata temu nikaraguańskie władze zapowiedziały rozpoczęcie budowy kanału łączącego Atlantyk z Pacyfikiem. Inwestycję wartą 50 mld dolarów miała poprowadzić spółka HKND Group z Hongkongu na czele z chińskim multimiliarderem Wang Jingem. Termin zakończenia budowy ustalono na 2020 r. Do dzisiaj inwestycja jednak nie ruszyła.

El Tule to miejscowość położona nad jeziorem Nikaragua. Według planów miała zostać wyburzona, by zrobić miejsce na budowę kanału. Obecnie jednak życie w miasteczku biegnie normalnie. Nie ma prawie żadnych śladów przygotowań rozpoczęcia realizacji inwestycji. W tym roku wydłużono tylko drogę gruntową oraz zmodernizowano latarnie na szlaku do miejsca, gdzie miałby powstać port.

Mieszkańcy El Tule również nie wierzą w powstanie kanału. Jeden z lokalnych biznesmenów, Juharling Mendoza, jest o tym przekonany w stu procentach. Rozpoczął nawet budowę małego pensjonatu oraz sklepu w mieście. Trudno się dziwić jego sceptycyzmowi, biorąc pod uwagę historię Nikaragui, gdzie już od 500 lat mówi się o budowie kanału. Pierwsze poważne próby miały miejsce w 1849 roku. Wtedy Cornelius Vanderbilt, amerykański przedsiębiorca podpisał z nikaraguańskim rządem umowę na zaprojektowanie konstrukcji kanału. Kanał miał ułatwić handel wschodniego wybrzeża z Kalifornią, która przeżywała wtedy rozkwit.

Amerykanin jednak szybko zorientował się, że nie ma sensu inwestować w tak wielkie przedsięwzięcie, biorąc pod uwagę warunki naturalne Nikaragui. Zdecydował się do handlu wykorzystać naturalne tory wodne: rzekę San Juan oraz jezioro Nikaragua. A do transportu lądem zaprzęgane końmi wozy. Ten szlak zrewolucjonizował ówczesne Stany Zjednoczone. Zapewnił szybki transport złota na wschód, a z drugiej strony migrację ludzi na zachód.

Marzenia Nikaragui o budowie kanału pękły niczym bańka mydlana. A jak ważna jest dla nich budowa takiego obiektu, poświadcza Nicasio Urbina, profesor literatury z Uniwersytetu Cincinnati. Urbina stwierdził, że „kanał stał się najważniejszym mitem w nikaraguańskiej historii i literaturze".

Marzenia Nikaraguańczyków napędza zazdrość o wybudowany w 1914 roku Kanał Panamski, który przyczynił się do rozwoju ekonomicznego Panamy. A pamiętajmy, że w XIX wieku Panama to była malutka prowincja kolumbijska. Dziś to najbogatsze państwo w tym regionie. Jednak to nie tylko zasługa obecności kanału. Stolica tego kraju to odpowiednik Dubaju na Pacyfiku – międzynarodowego centrum handlu.

Trudno wyobrazić sobie, że takim miejscem stanie się Managua (stolica Nikaragui) po ewentualnej budowie kanału. Gdyby ziściły się plany Wang Jinga, powstałby Kanał Nikaraguański o szerokości zdolnej pomieścić największe pływające jednostki, większe niż na to pozwoli rozbudowany Kanał Panamski. To wciąż jednak za mało, by mieć pewność, że inwestycja się zwróci. To byłaby dobra sytuacja dla światowej branży transportowej, bo konkurencja między kanałami doprowadziłaby do zmniejszenia cen. Z pewnością budowa kanału nie uczyni z Nikaragui nowej Panamy. Mieszkańcom tego pierwszego kraju pozostaje więc zmienić obiekt swych marzeń.


https://www.gospodarkamorska.pl/porty-l ... iego-24465

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2021, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 12423
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1355
Otrzymał podziękowań: 1801
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie zapowiada się aby w najbliższej przyszłości budowa kanału ruszyła...
https://gcaptain.com/former-billionaire ... -election/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL