Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 08:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tunezja zimą
PostNapisane: 4 paź 2014, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2014, o 14:28
Posty: 25
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Witam, będę zobowiązany za praktyczne informacje dotyczące aktualnej (2014) sytuacji w Tunezji. Jakie są procedury i opłaty na wejściu (podatek wizowy?), ceny marin (LOA 12m), ropy. Polecane porty/mariny. Czy przebywa tam jakaś "dobra dusza" z Polski lub Europy.Czy ktoś z Forumowiczów miał okazję przebywać w Tunezji dłużej w okresie zimowym? Jakie wrażenia. Z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2014, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17297
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2167
Otrzymał podziękowań: 3585
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Na noonsite jest sierpniowy - czyli całkiem, całkiem świeży - artykuł o Tunezji.

Ropa w Tunezji, w porównaniu do cen europejskich jest tania jak barszcz - 0,52 € w Monastyrze.

Poczytaj sobie: http://www.noonsite.com/Countries/Tunis ... nd-service

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2014, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2014, o 14:28
Posty: 25
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak, ten art czytałem. Nie bardzo rozumiem, że w jednym porcie oczekiwali od nich opłat za clearance a winnym już nie. Ponadto czy można płacić w EUR czy tylko w ich walucie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2014, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
cs@projekcja.com.pl napisał(a):
Nie bardzo rozumiem, że w jednym porcie oczekiwali od nich opłat za clearance a winnym już nie.

Co do zasady musisz założyć, że w tamtych krajach obowiązuje zasada, że nie ma zasad. Lokalne władze (i lokalni włodarze) mają tam głos decydujący. Ale Ty musisz mieć zasadę taką, że doświadczanie tamtejszych zasad jest częścią wyprawy i chłonąć to co miejscowi oficjele wymyślają. Nie wolno się denerwować. Uwierz mi, że może to być bardzo urocze i pouczające, jeżeli nastawisz się pozytywnie. Będziesz miał wspomnienia. Ja wspominam bardzo szczególnie odprawy w Iskenderun, Trypolis, Hajfie, Port Sajdzie, Aleksandrii i Algirerze. Wiele innych też było niezłym przeżyciem.
Warto, jak już tam się znajdziesz, przestrzegać podstawowych zasad. Zwróć uwagę jaką wagę w tamtych kulturach przywiązuje się do ubioru. Nie udawaj się do biura kapitanatu, Policji, celników itp. w krótkich majtkach i t-shorcie. Warto ubrać koszulę z kołnierzykiem (najlepiej białą) i długie spodnie. Dokumenty trzymaj w gustownej (najlepiej skórzanej) teczce. Powinieneś mieć ksera paszportów (w wielu krajach paszporty mogą kserować punkty posiadające specjalne pozwolenie) i cerw list (najlepiej po kilka razy). Warto mieć pieczątkę. Pieczątka ważna rzecz!
To, że w jednym państwie w różnych miejscach będziesz traktowany różnie, jest regułą.
Ale, jeżeli wybierasz się poza Schengen, to musisz być przygotowany na obcowanie ze służbami mundurowymi i stawanie przed obliczem ważnych ludzi, których jedni całują w rękę a inni na misia. Ale Ty nie rwij się do całowania.

Napisz jak wrócisz.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 2: Jaro W, jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL