Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 lip 2025, o 07:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 188 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 paź 2011, o 19:22 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Kurczak napisał(a):
Tak jeśli strony się na to zgodziły. Bo ten przepis określa jakie ma prawo skiper celem zapewnienia bezpieczeństwa, ale nie określa kiedy możemy mówić o niebezpieczeństwie....
Traktując ten przepis zgodnie z Twoją Wojtek interpretacją, skiper mógłby odmówić wypłynięcia z portu przy super pogodzie - twierdząc, że jego zdaniem warunki zagrażają bezpieczeństwu. Wszak Kapitan ma zawsze rację i szlus :D

Jeżeli Skiper potwierdzi, że danym jachtem jest w stanie bezpiecznie płynąć w ........ warunkach, może to zmienić tylko jakieś zdarzenie typu nieprzewidziana awaria lub zgoda drugiej strony umowy, a nie widzimisię Kapitana.

Proponuję założyć na wstępie poczytalność stron :lol:

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2011, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale wtedy przynajmniej skiper będzie miał czyste sumienie :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2011, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AndRand napisał(a):
Której czas i koszt trzeba doliczyć

Słyszałeś coś o sile wyższej ? Siła wyższa zwalnia zleceniobiorcę z odpowiedzialności za nie wykonanie usługi. Ostatnio 12 godzin czekałem na samolot i co ? Siła wyższa. Strajk.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2011, o 19:59 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ja bym się wolał wcześniej zapytać załogi... (choć przy takiej umowie, faktycznie, trzeba wyciągnąć od nich oświadczenie, że się zgadzają) :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2011, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 08:35
Posty: 37
Lokalizacja: Wawa, Atlantyk, Śródziemie
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: Korsarz JKM
AndRand napisał(a):
Której czas i koszt trzeba doliczyć


I w ryzykownych przypadkach, które, z reguły, da się wcześniej przewidzieć, wlicza się to na początku kalkulacji w koszty...

Ściągałem już ludzi samolotem na kolejny odcinek bo wiatr nijak nie chciał współpracować przez cały tydzień przed ich dotarciem. Może dużo nie zarobiłem, ale też nie straciłem. A ludzie zadowoleni i chcą pływać dalej.

A ja już takie mam szczęście, że jak typowy wiatr na akwenie to 15kt z NE to mi zawieje 30-35 z SW i weź tu bądź mądry...

Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2011, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2010, o 11:24
Posty: 97
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan jachtowy
Koledzy skipperzy i pozostali zainteresowani.
Temat świetny i nie do rozstrzygnięcia.
Jestem akurat skipperem za kasę. Pływam w Chorwacji od połowy kwietnia do połowy października. Co tydzień mam nową załogę.
I jak to wygląda?
- Zawsze rejs się odbywa pod najsłabszego członka załogi - są to rejsy wakacyjne a nie sport ekstremalny więc nie podpiszę się pod szczegółowym planem trasy
- Nie znam nikogo z załogi więc rejs przygotowuję tak jak bym był sam na jachcie z pasażerami, oczywiście w trakcie rejsu dopasowuję poziom emocji do umiejętności załogi - ale jest to tylko moja subiektywna ocena
- Co do kotwiczenia - prowadząc rejs a nie czarter ze skipperem jestem odpowiedzialny za całą załogę - więc kotwiczę tylko wtedy gdy wiem że mogę sobie pozwolić na nieprzespanie całej nocy. Co do wacht - w zeszłym roku o 6 rano jacht stał na kotwicy - wszystkie wachty ładnie czuwały a o 7 jak wyszedłem na pokład to okazało się że jesteśmy dwie mile w morzu. Załogant który nie spał stwierdził - " trochę nas zniosło" - nie zapomnę tych słów jeszcze długo.
Rozumiem że każdemu się marzy nocowanie w cichych zatoczkach - tylko kto będzie winny jak coś się stanie? oczywiście skipper bo nie dopilnował.
Prawda jest taka że staje na noclegi i na kotwicy i na boi która zresztą jest czasami bezpieczniejsza niż postój przy kei dlatego że pływam dla ludzi. Sprawia mi to przyjemność i jest to moją pasją, ale zawsze muszę najpierw ocenić bezpieczeństwo tego co robię.

A teraz coś co warto by było poczytać - to warunki ogólne czarteru - jest tam wyraźnie napisane że nie wolno pływać przy wiatrach większych niż 28 węzłów i kotwiczyć na noc. Szczegóły zależą od firmy czarterowej.
Utrata kaucji i pokrycie szkód z własnej kieszeni z tytułu kolizji połączonej z niedotrzymaniem warunków ubezpieczenia to zazwyczaj bardzo poważna kwota.

Zdarza mi się pływać w trudnych warunkach przy wiatrach powyżej 50 węzłów, ale nasz jacht (zarejestrowany w Chorwacji) jest moim domem i wiem na co mogę sobie pozwolić, zresztą czasami nie ma po prostu wyboru, ale wypłynięcie z mariny czy portu w takich warunkach zawsze będzie zależało tylko od mojej decyzji a nie od zapisu w umowie.

Jeżeli chcecie pływać z umową to zapraszam z chęcią przekaże zainteresowanym swoją wiedzę i doświadczenie, od Was będzie tylko zależało kiedy wyczarterujecie swój pierwszy jacht i wtedy weźcie tą umowę i spróbujcie ją zrealizować - najlepiej z rodziną na pokładzie.

Uważam że żeglowanie jak pokazały Mazury nie wspominając morza uczy i wymaga pokory - więc z pokorą układajmy umowy, a z uśmiechem je realizujmy

_________________
Mirek-skipper
http://www.bosforrejsy.pl



Za ten post autor Bosfor otrzymał podziękowanie od: tadekK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2011, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 20:17
Posty: 108
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: k.j
Witam wszystkich,
i po ostatnim wpisie temat można by uznać za wyczerpany. :D


------------------------
Wojtek Szopa

_________________
szopen65
Wojtek Szopa

www.pro-skippers.com/skipper/213


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2011, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bosfor napisał(a):
A teraz coś co warto by było poczytać - to warunki ogólne czarteru - jest tam wyraźnie napisane że nie wolno pływać przy wiatrach większych niż 28 węzłów i kotwiczyć na noc

??? Czarterowałem jachty różne, na różnych akwenach i od różnych firm. Ale nigdy nie było zapisu o zakazie kotwiczenia na noc !!!Zapis ograniczający siłę wiatru zdarza się, ale bardzo rzadko jest rygorystyczny. Np trafia się zapis, że nie należy przeciążać takielunku.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 188 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 275 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL