Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 03:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 paź 2010, o 15:09 

Dołączył(a): 8 paź 2010, o 14:35
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam serdecznie, na tym forum jestem nowy, jednak od dłuższego czasu czytałem już Wasze posty. Bardzo dużo szukałem też o tym w internecie, jednak nic konkretnego nie znalazłem... Otóż zaciekawiła mnie mocno możliwość zarejestrowania jachtu pod obcą banderą, wiem, dużo o tym było mowy. Szwecja, Belgia, Anglia czy też Niemcy... Ale proszę powiedzcie mi, jak to jest z rejestracją jachtu w państwie, które fizycznie nie posiada dostępu do morza? Chodzi mi dokładnie o Czechy, gdyż tam mam ojca, który ma od niedawna czeskie obywatelstwo. Ogólnie miałbym taką możliwość tylko czy tak się w ogóle da? I w jaki sposób? Czy ktoś się w tej kwestii orientuje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2010, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
traperos napisał(a):
Witam serdecznie, na tym forum jestem nowy, jednak od dłuższego czasu czytałem już Wasze posty. Bardzo dużo szukałem też o tym w internecie, jednak nic konkretnego nie znalazłem... Otóż zaciekawiła mnie mocno możliwość zarejestrowania jachtu pod obcą banderą, wiem, dużo o tym było mowy. Szwecja, Belgia, Anglia czy też Niemcy... Ale proszę powiedzcie mi, jak to jest z rejestracją jachtu w państwie, które fizycznie nie posiada dostępu do morza? Chodzi mi dokładnie o Czechy, gdyż tam mam ojca, który ma od niedawna czeskie obywatelstwo. Ogólnie miałbym taką możliwość tylko czy tak się w ogóle da? I w jaki sposób? Czy ktoś się w tej kwestii orientuje?

Niech cię Neptun chroni przed rejestracją u naszego sąsiada. Prosiłem jednego czeskiego żeglarza o radę w tej sprawie i tak mi odpowiedział. Gorzej niż u nas kiedyś. Ale wszystko się zmienia. Napisz do ich związku.www.yachting.cz lub poniżej są adresy nawet do klubów. Tam chyba najszybciej dotrzesz ponieważ w Sekretariacie całego związku pracują 2 osoby ( słownie;dwie osoby)
http://www.sailing.cz/kluby.php

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2010, o 15:53 

Dołączył(a): 8 paź 2010, o 14:35
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dziękuję za linki, już wysłałem maila z zapytaniem o przepisy do sekretariatu CSJ. Jak tylko mi odpiszą to od razu się tą wiadomością podzielę...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2012, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Rafał, a w tej sprawie odpisali już Tobie ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2012, o 15:06 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Albo jeszcze czeka na odpowiedź albo procedury są naprawdę zawiłe :D

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2012, o 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
traperos napisał(a):
Otóż zaciekawiła mnie mocno możliwość zarejestrowania jachtu pod obcą banderą, ... Chodzi mi dokładnie o Czechy

Ciekawi mnie bardzo, jakie przesłanki przemawiają za tym, żeby rejestrować jacht w Czechach?
Poza tym, że jest to dość oryginalny pomysł, to może jachty komercyjne, które u nas nie będą miały łatwiej, warto tam rejestrować.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2012, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jeanneau napisał(a):
traperos napisał(a):
Otóż zaciekawiła mnie mocno możliwość zarejestrowania jachtu pod obcą banderą, ... Chodzi mi dokładnie o Czechy

Ciekawi mnie bardzo, jakie przesłanki przemawiają za tym, żeby rejestrować jacht w Czechach?
Poza tym, że jest to dość oryginalny pomysł, to może jachty komercyjne, które u nas nie będą miały łatwiej, warto tam rejestrować.

Jeżeli nasza waaadza zarezerwuje sobie możliwość sprawdzania pod kątem wyposażenia i certyfikatów załogi jachtów komercyjnych pod obcą banderą (co w kolejnych wersjach rozporządzenia czyni) - to rejestracja jachtu zdefiniowanego w Polsce jako komercyjny będzie troszkę jak szczypanie tygrysa w ogon. Wiem, że tygrys wyleniały, ale jak dla mnie - bez sensu...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2012, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeanneau, PP i inni: Czy Traperos napisał, że zamierza wozić na swoim jachcie pasażerów? Bo warunkiem koniecznym, by jacht był komercyjny jest przewożenie nie wiecej niż 12 pasażerów. Chyba, że uznamy 0<12 i przewożenie zera pasażerów jest przewozem pasażerów.
Jeszcze jedno: czy w rejestrze (dowodzie rejestracji) czeskim jest gdziekolwiek miejsce stwierdzające, że jacht jest "komercyjny"? Bo jeśli nie, to skąd nasz administracja będzie to wiedzieć?
Inna rzecz, że nie bardzo widzę sens rejestracji w Czechach. Po co?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2012, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
Jeanneau, PP i inni: Czy Traperos napisał, że zamierza wozić na swoim jachcie pasażerów? Bo warunkiem koniecznym, by jacht był komercyjny jest przewożenie nie wiecej niż 12 pasażerów. Chyba, że uznamy 0<12 i przewożenie zera pasażerów jest przewozem pasażerów.
Jeszcze jedno: czy w rejestrze (dowodzie rejestracji) czeskim jest gdziekolwiek miejsce stwierdzające, że jacht jest "komercyjny"? Bo jeśli nie, to skąd nasz administracja będzie to wiedzieć??

Słuchaj - sam temat zdaje się być wywołany przez kogoś, komu brakuje jakichkolwiek wiadomosci "w temacie". Np. tej, że w Czechach formalności rejestracyjne jachtu morskiego są bardziej porabane niż u nas (bo Bogiem a prawdą u nas nie sa one już specjalnie dolegliwe). O upierdliwościach czeskich wiem z pierwszej ręki - od Franty z tej łódki:
Załącznik:
franta.jpg
franta.jpg [ 256.99 KiB | Przeglądane 8215 razy ]


Odpowiadałem tu tylko na sugestię Jeanneau, jakoby umieszczenie pod obcą banderą jachtu komercyjnie (wg. polskiej, ustawowej definicji) użytkowanego, mogłoby być jakoś szczególnie korzystne. I zwracałem uwagę na delikt, jaki waaadza ma zamiar umieścić w rozporzadzeniu. Bo jest IMHO deliktem delegacja do dokonywania inspekcji związanej z tym czego wyma polskie prawo wobec niektórych jachtów - na jachtach obcych bander...
Colonel napisał(a):
Inna rzecz, że nie bardzo widzę sens rejestracji w Czechach. Po co?

A może warto zastanowić się kto pyta?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2012, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Jeanneau napisał(a):
traperos napisał(a):
Otóż zaciekawiła mnie mocno możliwość zarejestrowania jachtu pod obcą banderą, ... Chodzi mi dokładnie o Czechy

Ciekawi mnie bardzo, jakie przesłanki przemawiają za tym, żeby rejestrować jacht w Czechach?
Poza tym, że jest to dość oryginalny pomysł, to może jachty komercyjne, które u nas nie będą miały łatwiej, warto tam rejestrować.


:D Oczami wyobraźni zobaczyłem polskie mariny i większość jachtów pod czeskimi banderami.To byłoby naprawdę zabawne.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2012, o 10:57 

Dołączył(a): 8 paź 2010, o 14:35
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Kiedyś pytałem się o to z czystej ciekawości jakby to wyglądało. Z podanego linku przez Batiara skorzystałem, drążyłem trochę dalej ale okazało się to ślepą uliczką. Przepisy są faktycznie zawiłe. W szczegóły już się bardziej nie zagłębiałem, gdyż to nie ma sensu, przepisy podobne do Polskich. Rozmawiałem z przedstawicielem CSJ w Pradze, ten wybił mi z głowy rejestrację u nich. Przepisy u nich cały czas też się zmieniają a dokładnie nie jestem w stanie ich przytoczyć przez to nie napisałem nic na tym forum żeby ludzi w błąd nie wprowadzać. Dziękuję za życzliwe uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2012, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
traperos napisał(a):
Kiedyś pytałem się o to z czystej ciekawości jakby to wyglądało. Z podanego linku przez Batiara skorzystałem, drążyłem trochę dalej ale okazało się to ślepą uliczką. Przepisy są faktycznie zawiłe. W szczegóły już się bardziej nie zagłębiałem, gdyż to nie ma sensu, przepisy podobne do Polskich.

Cóż - moim zdaniem, przy pełnej rezerwie wobec stowarzyszenia, jakiemu powierzono prowadzenie rejestru jachtów "morskich" (czyli rejestru oaprtego o zapisy w Kodeksie Morskim), polskie przepisy rejestrowe nie są obecnie specjalnie zawiłe.
Pewną upierdliwością pozostają curiosalne w skali Europy zapisy o "zatwierdzaniu nazwy statku" oraz zbędne wymaganie formalnego pomierzenia podstawowych wymiarów jachtu. Jedne i drugie daje się jednak potraktować w praktyce... dość ulgowo :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2012, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rafale, mam jacht pod szwedzką banderą i zamierzam przejść pod polską, może to Co coś powie...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2012, o 20:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a ja się czały czas zastanawiam,żeby przejść pod zagraniczną

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2012, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
A czemu nikt nie chce pod litewską lub estońską?

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 08:15 

Dołączył(a): 8 paź 2010, o 14:35
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Colonel napisał(a):
Rafale, mam jacht pod szwedzką banderą i zamierzam przejść pod polską, może to Co coś powie...


Rozważałem tę opcję, jednak mimo wszystko rejestracja w Anglii czy Szwecji jest mniej biurokratyczna. Obecnie mam możliwość rejestracji w Anglii i z tej opcji pewnie skorzystam. Na chwilę obecną przemawia do mnie możliwość bezstresowego pływania łodziami powyżej 7,5 metra. Z czasem gdy zrobię sobie patent, również będę rozważał przejście pod polską banderę.

Dla zainteresowanych, rejestracja w UK jachtów niekomercyjnych kosztuje £25 i wymaga jedynie przesłania wypełnionego wniosku, nawet mailem. Oto link:
http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Boatingandtravellingbywater/PleasureCraft/DG_180557


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ja kupiłem jacht pod szwedzką banderą. Nie wiedząc, czy nie wrócą obowiązkowe inspekcje wstrzymywałem się z przejściem pod polska banderę, lecz nie czuję się komfortowo w zagranicznych portach.
Dziś odnoszę wrażenie, że system prawny się ustabilizuje - liberalizacja jest na poziomie ustawa/rozporządzenia, a nie zarządzenia dyrektorów urzędów morskich, więc decyzja dojrzewa. Ale ja nie mam problemu braku patentu :)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
traperos napisał(a):
Dla zainteresowanych, rejestracja w UK jachtów niekomercyjnych kosztuje £25 i wymaga jedynie przesłania wypełnionego wniosku, nawet mailem. Oto link:
http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTr ... /DG_180557


Aby tak było, musisz być rezydentem w Anglii (może jesteś więc się nie czepiam, uzupełniam innym, po raz n-ty zresztą) - de facto rezydentem do celów podatkowych (183 dni w roku tutaj). Jeśli nie jesteś, rejestracja kosztuje nieco więcej i odbywa się pocztą - ale nadal jest możliwa. Należy szukać "Part I Ship's register"

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: -O-
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Naprawdę nie rozumiem, dlaczego mamy rezygnować z narodowej bandery. Dla mnie to ostateczność, a po zniesieniu obowiązku KB, niepotrzebna demonstracja.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4283
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Cape napisał(a):
Naprawdę nie rozumiem, dlaczego mamy rezygnować z narodowej bandery. Dla mnie to ostateczność, a po zniesieniu obowiązku KB, niepotrzebna demonstracja.

Chyba chodzi nie tylko o KB, ale także o patenty - pod polską banderą Tangiem 730 pływać można bez patentu, a Folkboatem już nie, bo jest ciut dłuższy od 7,5 m.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 13:15 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Cape napisał(a):
Naprawdę nie rozumiem, dlaczego mamy rezygnować z narodowej bandery. Dla mnie to ostateczność, a po zniesieniu obowiązku KB, niepotrzebna demonstracja.

Colonel napisał(a):
Ale ja nie mam problemu braku patentu :)

Może to jest najprostsze wyjaśnienie i cała dyskusja nad wyższością bandery szwedzkiej, czeskiej, estońskiej itp. nad polską, jest o kant dupy rozbić ;)

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cape napisał(a):
Naprawdę nie rozumiem, dlaczego mamy rezygnować z narodowej bandery. Dla mnie to ostateczność, a po zniesieniu obowiązku KB, niepotrzebna demonstracja.

Po pierwsze - nie rozumiem użycia liczby mnogiej... ;)
Po drugie - z banderą łaczą się wszelki inne, nie tylko "rejestrowe" wymagania - na przykład przepisy "patentowe". A te są w Polsce zdecydowanie bardziej dolegliwe i rażąco niekorzystnie odbiegają od rozwiązań przyjętych w żeglarsko rozwiniętych państwach Europy (i nnie tylko...).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2056
Lokalizacja: Nowa Zelandia
Podziękował : 779
Otrzymał podziękowań: 1679
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
pierdupierdu napisał(a):
z banderą łaczą się ... wymagania ... "patentowe". A te są w Polsce zdecydowanie bardziej dolegliwe i rażąco niekorzystnie odbiegają od rozwiązań przyjętych w żeglarsko rozwiniętych państwach Europy (i nnie tylko...).

Zgoda, ale w Polsce są uznawane uprawnienia uzyskane za granicą.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4283
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jeanneau napisał(a):
w Polsce są uznawane uprawnienia uzyskane za granicą

To ja mam - szwedzkie, brytyjskie itp. bezpatencie :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jeanneau napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
z banderą łaczą się ... wymagania ... "patentowe". A te są w Polsce zdecydowanie bardziej dolegliwe i rażąco niekorzystnie odbiegają od rozwiązań przyjętych w żeglarsko rozwiniętych państwach Europy (i nnie tylko...).

Zgoda, ale w Polsce są uznawane uprawnienia uzyskane za granicą.

Niestety nie całkiem tak.
Wedlug urzędników tworzcych prawo (bo nie łudźmy się, że robią to posłowie i senatorowie) istotny jest dokument a nie człowiek...

Ustawa o żegl śródlądowej, Art 37a ust6:
6. Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej
w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień
potwierdzonych stosownym dokumentem.


W Polsce uznawane są zatem tylko uprawnienia potwierdzone stosownym dokumentem . To trochę niefajnie dla uznawania uprawnień... "naturalnych", takich jak "brytyjskie bezpatencie".
I nawet wiadomo kto i kiedy "rzutem na taśmę" dodał słowa o "potwierdzeniu stosownym dokumentem"...:evil:

Zapis ustawy jest jednak na tyle...ciekawy, że do obrony jest sytuacja, w której osoba kontrolowana na okolicznośc posiadania uprawnień przedstawia dokument - w postaci kartki papieru na której widniałby tekst:
"Oświadczenie.
Oświadczam, że zgodnie z prawem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej nabyłem uprawnienia do prowadzenia jachtów niekomercyjnych o długości do 24 metrów, na wszelkich akwenach morskich i środlądowych"

Poniżej data, podpis i tyle. :lol:

Na spokojnie:
Oświadcznie - to bez wątpienia "dokument".
Nabycie uprawnień - potwierdzone jest oświadczeniem.
Zakres uprawnień - określony j.w.
Ośmieszenie polsko-urzędniczej manii reglamentacji - bezcenne.

Obeicuję, że jeśli kiedyś ktoś (policjant, UM-iś, Kontroler UŻŚ, strażnik graniczny, ktokolwiek) zechce mi sprawdzać "uprawnienia" to siądę i takie oświadczenie mu na kolanie napiszę. Ciekaw jestem reakcji szeregowego funkcjonariusza czy innego czynownika. I na pewno o tym napiszę tu i ówdzie!
Inna sprawa, że nikt mi nieczego nie sprawdzał już od kilkunastu chyba lat... :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 25 lut 2012, o 14:30 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 14:28 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
pierdupierdu napisał(a):
Po pierwsze - nie rozumiem użycia liczby mnogiej... ;)

Cytując post Krzysztofa widziałeś moje podziękowanie. Tzn. że jest nas przy najmniej dwóch i w związku z tym "użycie liczby mnogiej" uważam za zasadne :D
pierdupierdu napisał(a):
od rozwiązań przyjętych w żeglarsko rozwiniętych państwach Europy (i nnie tylko...).

Nie jestem na tyle upierdliwy, prosząc abyś przytoczył "rozwiązania" przyjęte w żeglarsko rozwiniętych krajach innych niż europejskie, np. Chiny czy Nowa Zelandia.
Bo jak dla mnie nie ma to większego znaczenia, skoro żyjemy i pływamy generalnie tu w Europie.
Zauważ co napisał Marek
Jeanneau napisał(a):
Zgoda, ale w Polsce są uznawane uprawnienia uzyskane za granicą.

i vice versa.
Możesz się ze mną zgodzić lub nie, ale uważam że nasze "przepisy" idą w dobrym kierunku, tzn. podziału żeglarstwa na komercyjne i rekreacyjne.
Pasażer wsiadający na jacht tak samo jak na statek, oczekuje że kapitan i załoga zawodowa będzie wykwalifikowana, bo za to płaci.
To z kim i gdzie ja płynę na rejs rodzinny powinno interesować oprócz mnie tak na prawdę, firmę ubezpieczeniową.
Myślę że z czasem problem "rejestracji jachtu pod inną banderą", zdechnie śmiercią naturalną, a jeżeli będzie występował to ew. w kontekście opłat i podatków. :D

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2012, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Roman K napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
od rozwiązań przyjętych w żeglarsko rozwiniętych państwach Europy (i nnie tylko...).

Nie jestem na tyle upierdliwy, prosząc abyś przytoczył "rozwiązania" przyjęte w żeglarsko rozwiniętych krajach innych niż europejskie, np. Chiny czy Nowa Zelandia.

Ja natomiast będę na tyle uprzejmy, że zacytuję po raz kolejny wypowiedź śp. Jerzego Saleckiego - obrazującą jakie "rozwiązania" kwestii "patentów" zastosowano w stanach New York i New Jersey. Może warto dodać dla porzadku, że jachtów tam kilkaset razy więcej niż w Polsce....
Mam nadzieję, że USA to kraj dla Romana dostatecznie "inny niż europejskie". A przykład jest IMHO znaczący - kiedy uświadomić sobie, że w innych stanach USA wymagania są albo bardzo podobne jak w NY i NJ, albo nie ma ich (w stosunku do żeglarzy - nie mylić z motorowodniakami)... wcale.
A oto tekst Jerzego, na który dostałem swego czasu copywrighta:

W komisariacie miasta Springfield (wielkosci Garwolina) zaplacilem 8 dolarów, dostalem arkusz testowy z 20 pytaniami (a/b/c - jedna odpowiedz prawidlowa) i godzine czasu na "rozwiazanie".
Aby zdac, nalezalo prawidlowo odpowiedziec na co najmniej 16 pytan. Odpowiedzialem dobrze na 19 (majac w pamieci p o l s k i e szkolenie. Pytania dotyczyly: prawa drogi, sygnalów, znaków nawigacyjnych, wzywania pomocy. Nic z budowy jachtu, wiadomosci o jachtach, metereologii, etykiety, itd itp.
W ciagu nastepnych 10 minut wsadzilem leb w ramke. blysnelo (fotografia "wtapiana" w kartonik.
Egzaminujacy mnie (a raczej sprawdzajacy przy pomocy szablonu test) policjant poinformowal mnie na koniec, iz: coast guard moze ode mnie zazadac okazania "licence'u", który nie swiadczy o moich zeglarskich umiejetnosciach, ale potwierdza fakt znajomosci elementarnych przepisów - dzieki czemu... nie jestem zagrozeniem dla innych. (! - bardzo mi sie to podobalo).
Zeglujac glównie po zatoce nowojorskiej (marina byla na Sandy Hook) w okresie 3 lat n i g d y ludzie z CG nie zainteresowali sie "moim" jachtem... Ale "licence" - na wszelki wypadek - zawsze mialem przy sobie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 25 lut 2012, o 14:51 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL