Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 lip 2025, o 16:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 paź 2012, o 08:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1633
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
peter napisał(a):
Nie mogę się doczekać kiedy te nowe technologie wejdą do normalnego turystycznego żeglowania,dzięki nim przecież będziemy mogli już zupełnie przestać myśleć i oddać się miłemu lenistwu bezmyślności.

Nie tylko w tym przedziale nowe technologie wdrażane są do żeglarstwa i utwierdzenie , że stare do dobre nie spowoduje wyhamowania zmian materiałowych w budowie jachtów.
Nie do końca wydaj mi się , że monitorowanie masztu przez czujniki jest fatalnym pomysłem.
Zawsze można będzie je wyłączyć jak telefon komórkowy i oddać się błogiemu przemieszczania od portu do portu ufając jedynie własnemu doświadczeniu.
Stare Oriony przecież jeszcze pływają... ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Helmsman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gienek napisał(a):
Sprawny technicznie maszt złamać się nie może , ale może zostać złamany .
Ponieważ na tym jachcie nie jest to pierwszy przypadek złamania masztu , z zainteresowaniem śledził będę opinie , czy maszty i takielunek zostały prawidłowo obliczone i czy zostały wykonane zgodnie z dokumentacją .
Wady materiałowe (za wyjątkiem błędów w sztuce) są uwzględnione we współczynniku bezpieczeństwa .
Pytanie zawsze aktualne - czy eksploatujący jacht zapoznał się z warunkami technicznymi , czy takowe były i czy ich przestrzegał ? (w sensie - ograniczenie do 5B , refowanie przy 4B etc.)
Pozdrawiam .

I Ty tak serio?
Cały czas chcesz porównywać przypadek utraty masztu w wyniku działania sił natury z utratą masztów w wyniku uderzania nimi w sztormie o przeszkodę?
Nie ogarniasz, że aby złamał się maszt w morzu wystarczy czasem zaniedbanie sprawdzenia jednej luzującej się kontry na ściągaczu?
Powiem tylko.. Eeeeechhhhh!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 09:45 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Nie tylko w tym przedziale nowe technologie wdrażane są do żeglarstwa i utwierdzenie , że stare do dobre nie spowoduje wyhamowania zmian materiałowych w budowie jachtów.


Ja nie walczę z nowymi technologiami same w sobie nie są złe,problem się zaczyna gdy to one zaczynają rządzić nami,a nie my nimi.
Wojciech1968 napisał(a):
Nie do końca wydaj mi się , że monitorowanie masztu przez czujniki jest fatalnym pomysłem.

Pewnie ze nie jest zły,ale tam gdzie to wymyślono,czyli ekstremalne żeglarstwo regatowe,przecież to normalne że ludzie którzy inwestują gigantyczne pieniądze w te maszyny regatowe chcą aby przynajmniej dopływały do portu,a nie łamały się na kawałki na oceanach.Ale w normalnym żeglarstwie turystycznym? Bezsens.Ale znając życie ktoś będzie chciał to sprzedać "szaraczkom" i fajnie będzie posłuchać ich argumentów na korzyść "unerwiania" łódki turystycznej.Chociaż to może być fajne kiedy z głośniczka umieszczonego w kokpicie padną słowa "koleś wyluzuj trochę tego szota bo mnie lewa wanta boli" :lol:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1633
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
peter napisał(a):
Ale znając życie ktoś będzie chciał to sprzedać "szaraczkom" i fajnie będzie posłuchać ich argumentów na korzyść "unerwiania" łódki turystycznej.

Oby nie z urzędu był nakazany. :evil:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 10:09 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech1968 napisał(a):
Oby nie z urzędu był nakazany. :evil:


U nas wszystko jest możliwe :lol:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2012, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Gienek napisał(a):
Rzeszowiak już raz stracił maszt . Zastanawiam się , czy zweryfikowano
obliczenia masztów i olinowania stałego podczas analizy przyczyn utraty masztu .

A jak kupisz sobie filiżanki z miśnieńskiej porcelany, i grzmotniesz jedną o podłogę, w wyniku czego stracisz filiżankę, to też uznasz że wada materiałowa i należy zbadać przyczynę zbicia się owej filiżanki? :roll:

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 184 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL