Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 18:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sty 2013, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Od dłuższego czasu czytam różne żeglarskie opowieści. Czy to na Bałtyku , Atlantyku , Sródziemnym itd ,każdy ma jakieś przygody ,że tak powiem uderzając jachtem w coś co pływa w wodzie i zazwyczaj jest twarde . Potem bywa różnie . Teraz z kolei moje pytanie : Czy stalowy jacht jest bardziej wytrzymały na takie niespodzianki od plastiku czy nie? Może jest na forum ktoś kto pływa stalową łódką i miał podobne zdarzenie ?

Dzięki z góry za pomoc.

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Miałem i pływałem stalową łódką i miałem podobne zdarzenie, tzn. nie miałem dziury w stalowym kadłubie.
Ale gwoli prawdy miałem i pływałem też plasticzanymi jachtami i w nich też nie miałem dziury. Ani dzióry też nie :)


PS. to w co uderzasz łódkiem zazwyczaj jest miękkie (np. meduza, nurek Krzysiu K., dmuchana piłka), a tylko czasem twarde (np. dno) :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Teoretyzujac, na podstawie właściwości obydwu materiałów problem moze leżeć w ewentualnych możliwościach zalatania tego. Uderzenie, które spowoduje tak drastyczne efekty w obydwu przypadkach musi byc bardzo solidne, z tym ze w przypadku stali naruszenie ciągłości poszycia będzie raczej punktowe, natomiast w przypadku laminatu jesli juz do niego dojdzie to na znacznie większym obszarze. Podejrzewam, ze laminat moze w takich warunkach byc nie do uszczelnienia..
Ale ja sobie tak tylko gdybam :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Z jednej strony mam takie niewytłumaczalne wrażenie , że stalowy łódek jest bardziej bezpieczny bo jak w coś przyładuje to się ino blacha pognie , a w plastiku to zaraz dziura .
Z drugiej strony (drugie wrażenie) Plasticiane łódki szybciej pływają są bardziej zwrotne itp. Ale to tylko moje wrażenia tak , że mogą być głupie dlatego pytam :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wytrzymałość laminatu jest podobna jak stali, plastyczność raczej też. Blacha się pognie, plastik sie ugnie. To co spowoduje punktowe uszkodzenie stalowego kadłuba, nie spowoduje strukturalnych uszkodzeni kadłuba plasticzanego ;) spowoduje podobna dziurę jak i w stali. Tak na prawdę to w jednostkach o jakich mówimy to jeden diabeł stal czy plastik. Wiara w wiekszą wytrzymałośc stali nie jest generalnie poparta faktami. Za to plastik nie rdzewieje :) co prawda ma osmozę, ale to stosunkowe rzadkie przypadki, a stalowy jacht kazdy jest zardzewiały i nikt tak na prawdę nie wie jak mocno :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
To dlaczego na daleką północ pływają blaszakami? Może inaczej dlaczego wybierają chętniej stalowe jachty?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2009, o 13:25
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Punktowe uszkodzenia stali w wyniku kolizji z czyms twardym mial Tytanic. Punkt rozciagal sie od dziobu do rufy :)

Prawdziwie punktowe uszkodzenie latwiej jest zalatac prowizorycznie w kadlubie laminatowym.

_________________
Kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Nicram napisał(a):
To dlaczego na daleką północ pływają blaszakami? Może inaczej dlaczego wybierają chętniej stalowe jachty?

Wierzą w przesądy? :)
qqlka napisał(a):
Prawdziwie punktowe uszkodzenie latwiej jest zalatac prowizorycznie w kadlubie laminatowym.

Bo ja wiem? zależy chyba od wielkości punktu :) prowizoryczne łatanie stalowego kadłuba tez nie jest niczym niezwykłym :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
qqlka napisał(a):
Punktowe uszkodzenia stali w wyniku kolizji z czyms twardym mial Tytanic. Punkt rozciagal sie od dziobu do rufy

No nie, tylko z 50 metrów.
Micubiszi napisał(a):
a w plastiku to zaraz dziura

Ten plastik ma 15/20 mm grubości i mnóstwo warstw włókna szklanego. Weź taki kawałek tego "plastiku" i wal młotem.
Potem to samo zrób z 3 mm blachą stalową nadgryzioną przez korozję.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nicram napisał(a):
Może inaczej dlaczego wybierają chętniej stalowe jachty?

Stal i aluminium sa odporniejsze na "scieranie" ( o kre, pak, etc.- vide Trismus )
skipbulba napisał(a):
Blacha się pognie, plastik sie ugnie.

Tez tak to widze.
qqlka napisał(a):
Prawdziwie punktowe uszkodzenie latwiej jest zalatac prowizorycznie w kadlubie laminatowym.

Zgadzam sie!
Gorzej moze byc przy mniej lagodnym ladowaniu na skalach...
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cape napisał(a):
No nie, tylko z 50 metrów.

Concordia troche wiecej.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 08:41
Posty: 293
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wydaje mi się, że temat zderzeń plastikowych jachtów był już przerabiany...
http://www.youtube.com/watch?v=rvxhQO4pw2E
stąd pamiętam ten filmik na youtube. Jak widać to dziurawienie nie jest takie proste :)

_________________
pozdrawiam
Tomasz Mahrburg
TMG geodezyjna obsługa inwestycji, geodezja Szczecin, Pajęczno Łódzkie, geodeta Pajęczno, usługi geodezyjne Szczecin Pajęczno Łódzkie, modele 3D do maszyn, pomiary terenu (dtm, dsm) z UAV(dron)



Za ten post autor tommy otrzymał podziękowanie od: Paco
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 21:29 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1382
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Łatałem kilka dziur w laminatowych łódkach ale na taką którą można załatać na wodzie jeszcze nie trafiłem. Jedna dziura pod rogiem zbiornika paliwa, druga pod wkladką łazienkową, trzecia rozdzielone połówki skrzyni szybra, jedno pęknięcie laminatu przy samej grodzi \to w transporcie\ Załatać pewnie się na wodzie nie da ale zmniejszyć przeciek aby pompy miały szansę wybierać próbować warto \szczególnie daleko od lądu\

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
tommy napisał(a):
Wydaje mi się, że temat zderzeń plastikowych jachtów był już przerabiany...
http://www.youtube.com/watch?v=rvxhQO4pw2E
stąd pamiętam ten filmik na youtube. Jak widać to dziurawienie nie jest takie proste :)

ej, nigdzie nie pisalam, ze proste... :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
szkodnik napisał(a):
\ Załatać pewnie się na wodzie nie da ale zmniejszyć przeciek aby pompy miały szansę wybierać próbować warto \szczególnie daleko od lądu\


Daleko od lądu to raczej mały wybór masz, albo to albo tratwa...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sie 2009, o 13:25
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wejscie na skaly, rafe lub sztrandowanie na gwiazdobloki moze niesc identyczne skutki bez wzdledu na material z ktorego wykonano kadlub.
Uszkodzenia, ktore mozemy prowizorycznie naprawic pochodza ze zderzen z kawalkiem szyny wystajacej z nabrzeza lub z uderzenia w jakis niewielki plywajacy przedmiot.

_________________
Kasia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2013, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
szkodnik napisał(a):
Łatałem kilka dziur w laminatowych łódkach

Zderzenie, to zderzenie, ale mnie interesuje kontakt z dnem przy jakiejś tam fali. Tu dobiero przeciek może być "wydajny". :evil:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL