Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 18:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 paź 2012, o 18:32 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Sąsiad napisał(a):
pough napisał(a):
Chyba, że na nowych użytkownikach nie zależy, a forum jest bardziej platforma pogaduszek starych znajomych.


A uważałeś inaczej? :roll: :lol:

Odnośnie pierwszej czy drugiej części mojego cytowanego pytania? :roll: :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2012, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
ZyciePoZyciu napisał(a):
wejście jachtem z KB na wodach wolnych od lodu w pole lodowe jest zawieszeniem automatycznym wszystkich warunków ubezpieczeniowych, przy okazji też odpowiedzialnością karną kapitana. Grzechem o wiele większym niż wzięcie dwu jachtostopowiczek powyżej wydumanego limitu ilości członków załogi. To kryminał w każdym punkcie.

Nie zgadzam się. Widziałem różne ubezpieczenia jachtów bez klasy lodowej do pływania w rejonach gdzie lód występuje. Widziałem ubezpieczenie które obejmowało "wszystko" z wyłączeniem szkód spowodowanych przez lód, jak również ubezpieczenia obejmujące kolizje z lodem. Wszytko zależy gdzie się ubezpieczasz, co chcesz ubezpieczyć i za ile. Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe nie chcą po prostu ubezpieczać na rejony gdzie lód może występować. Poza tym nie bardzo widzę różnicę zdrowego przyładowania w lód jachtem z klasą lodową i bez. Takie spotkanie praktycznie nie rożni się niczym od przyładowania w nabrzeże z którego wystają stalowe pręty. Oba jachty nie są lodołamaczami i nie służą do torowania sobie drogi w lodzie. Oczywiście cienkim laminatem nie pchał bym się w gęste pole lodowe, ale już stalowym zdrowym kadłubem bez klasy lodowej nie widzę problemu. Wszytko jest kwestą rozsądku, a dla towarzystw ubezpieczeniowych również kwestią statystyki i wyliczenia odpowiednio wysokiej stawki ubezpieczenia. Nie wydaje mi się żeby TU zawierało z góry nielegalną umowę np w wypadku ubezpieczenia jachtu bez klasy lodowej na precyzyjnie określonej trasie, gdzie lód występuje cały rok.

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Stara Zientara napisał(a):
Jeśli kiedykolwiek pływał w lodzie, to pomyłka, fotomontaż lub złudzenie optyczne.

http://www.zagle.com.pl/galeria/pokaz/z ... 2546/#gimg

Tym razem to pomyłka, fotomontaż czy złudzenie optyczne? :lol:

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2013, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Helmsman napisał(a):
Tym razem to pomyłka, fotomontaż czy złudzenie optyczne?
I było to przed napisaniem przeze mnie tamtego posta?

Jesteś pewien, że z tej okazji armator nie poprosił o zmianę w KB zapisu "na wodach wolnych od lodu"?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 00:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Z całą pewnością tamtego posta napisałeś wcześniej :D Co do wpsiu w KB to może mi się coś tylko wydawać bardziej albo mniej prawdopodobne, ale nie widziałem, to nie wiem. Tyle tylko, że mi się przypomniał temat ;)

https://www.youtube.com/watch?v=uTxvSi3mtq4 a dokładniej to 1:45
Ale tutaj już się nie uczepisz, że nie sprzed Twojego posta :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
A jak już będziecie to oglądali, to macie okazję obejrzenia (zajawki po prawej stronie) dwa filmiki Joli Klupś o rejsach Zobaczyć Morze w 2009.:
https://www.youtube.com/watch?v=PVM2upir_QU
i tu:
https://www.youtube.com/watch?v=T_AQHEmDs2I

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2013, o 01:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Helmsman napisał(a):
Co do wpsiu w KB to może mi się coś tylko wydawać bardziej albo mniej prawdopodobne, ale nie widziałem, to nie wiem.
Będę się widział z Maćkiem za 3 tygodnie, to zapytam, jak sobie z tym poradził (jeśli nie zapomnę).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Helmsman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Mam nadzieję że za tydzień nie będzie powtórki z rozrywki :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 18:55 

Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:11
Posty: 159
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: plastikowe
Byłem na Zawiasie podczas wiosennego rejsu do Kalmaru. Zawias bardzo dzielnie płynął przez pak lodowy do czasu, kiedy do układu chłodzenia najpierw agregatu, a następnie do układu chłodzenia silnika dostał się lód. Port w Kalmarze był w zasięgu wzroku, kiedy musieliśmy zawrócić i na żaglach wracać na Hel. Po około dwóch godzinach mechanicy uporali się z odblokowaniem układu chłodzenia, ale my już byliśmy na pełnym morzu.
Oblodzony Zawias to widok niesamowity, warto było to zobaczyć na własne oczy, chociaż już odkuwanie pokładu i lin było trochę męczące, ale za to nie było już mycia i szorowania pokładu :lol:
Najbardziej dokuczliwy było jednak oblodzenie podczas nocnych wacht, bo pokład czy schody były tak oblodzone, że w pewnych momentach było to niebezpieczne. Wiał silny wiatr, który nie ułatwiał przemieszczania się podczas półgodzinnych "wędrówek" oblodzonymi schodami żeby wybić kolejną szklankę. ;)
Wiem jednak że to nie był mój ostatni rejs Zawiasem.

_________________
Pozdrawiam Adam



Za ten post autor adames otrzymał podziękowania - 2: Garda, Helmsman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sty 2012, o 02:41
Posty: 323
Podziękował : 69
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
adames napisał(a):
Wiem jednak że to nie był mój ostatni rejs Zawiasem.

Tak to już jest, jak w to wpadłeś to już się nie wydostaniesz :lol:

W warunkach oblodzonego i oszronionego pokładu Zawias ma jedną niezaprzeczalną wadę- to ex lugrotrawler :lol: od czasu do czasu zalicza się zjazd z pochylonej ku górze przedniej części pokładu, ale w końcu środek musi być niżej, bo skąd by się wyciągało sieci? :lol:

Pozdrawiam, Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL