Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 02:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2009, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 08:41
Posty: 293
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
wiesz ile płaci się za przegląd takiego jachtu jak Pogoria?


?? nie mam bladego pojęcia. Mało tego nie pomyślałem, że musi przechodzić przegląd, myślałem, że się o Niego dba i już ...

Maar napisał(a):
Wiesz, co obejmował remont jesienią 2007?


Myślisz (czy też masz takie info), że podczas tego remontu celowo coś pominięto ze względów oszczędnościowych?

Kapitan chyba powinien o tym wiedzieć, wtedy mógłby płynąć bardziej asekuracyjnie...

pozdrawiam
tommy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2009, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
tommy napisał(a):
Ale jak odróżnić korozję naturalną od tej "wymuszonej" przez niedbałość ??
Czy to nie jest zbyt gruba kreska?


Co to znaczy "korozja naturalna"? Rozumiem, że według Ciebie jest dopuszczalna? Możesz przybliżyć gdzie ona ma prawo występować i do jakiej wartości?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2009, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 08:41
Posty: 293
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
Możesz przybliżyć gdzie ona ma prawo występować i do jakiej wartości?


Na metalu, do zupełnego zeżarcia pomimo wytężonych prób jej usunięcia? :-) .

pozdrawiam
tommy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lip 2009, o 22:09 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
I na tym miejscu pozdrawiam wszystkich którzy w Hanko byli ..bez masztów - Pogorię i Purgę, lub z masztami (my) i pokłony dla załogi Pogorii i Bosmana za udostępnienie prysznicu, igieł,stalówek i innych :) dzięki którym mogliśmy znowu w morze iść.

A czyja wina?tego nigdy się nie dowiemy,lepiej skupić się nad tym by Pogoria jak najszybciej maszty odzyskała i... dalej :).

Hmm a mówili,że TTSR to takie lajtowe będą....;).

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lip 2009, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
tommy napisał(a):
Na metalu, do zupełnego zeżarcia pomimo wytężonych prób jej usunięcia? :-) .


No paczpan, a Błyskawica jeszcze się nie rozpadła od korozji, a starsza nieco jest (1938, a Pogoria 1980)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 06:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Leszczyna napisał(a):
A czyja wina?tego nigdy się nie dowiemy,lepiej skupić się nad tym by Pogoria jak najszybciej maszty odzyskała i... dalej


He...? Zadziwia mnie takie podejście...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 09:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
o naiwności....,po co martwić się rzeczami na jakie nie mamy wpływu.Prawda jest taka,że żadna komisja,wróżka etc nie powie Ci jaka była prawdziwa przyczyna tego wypadku.
Zaniedbanie?złe decyzje?może wszystko?
Ale tak... chleba i igrzysk!ktoś musi za to ponieść odpowiedzialność.Tylko,że takie załatwienie sprawy wcale nie sprawi,że nagle świat stanie się lepszy a takie wypadki nie będą się przytrafiać.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Leszczyna napisał(a):
komisja,wróżka etc nie powie Ci jaka była prawdziwa przyczyna tego wypadku.
Zaniedbanie?złe decyzje?może wszystko?

Powie, w szczególności gdy maszty (a takie jest podejrzenie) były skorodowane od środka. Na każdym błędzie ludzkość się czegoś uczy.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 09:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No były....przynajmniej jak my je "badaliśmy"w Hanko.. i czyja to wina w takim razie?

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Leszczyna napisał(a):
No były....przynajmniej jak my je "badaliśmy"w Hanko.. i czyja to wina w takim razie?

Procedur nadzoru, to na pewno. Pogoria przechodziła niedawno spory remont stoczniowy, czy nie powinno się prześwietlić masztów (i innych elementów), aby sprawdzić wytrzymałość istotnych miejsc ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Już ubezpieczyciel się postara znaleźć przyczynę - choćby po to, żeby w przyszłości nie płacić odszkodowania za podobny wypadek.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 09:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No tak ale co dalej?wina stoczni?kogoś,kto nie zapłacił za prześwietlenie?a może zapłacił...i nic z tym nie zrobił?myślę,że osoby które są za to odpowiedzialne już znają odpowiedni sposób,żeby chronić swoją dupę...

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nie doceniasz determinacji ubezpieczalni, żeby nie płacić :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 10:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Oj doceniam.Ale czy znaleziony winny będzie tym faktycznym?
Ja rozumiem...czarownicę spalić trzeba....ale którą?:P

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Obojętne.... a najlepiej dwie na postrach :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 11:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Tak,tak wychowawczo musi być!taki jest cel naszej misji :D

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Leszczyna napisał(a):
No były....przynajmniej jak my je "badaliśmy"w Hanko.. i czyja to wina w takim razie?


Rozumiem, że macie wiedzę i doświadczenie żeby to ocenić...

[ Dodano: Sob 01 Sie, 2009 20:34 ]
Leszczyna napisał(a):
o naiwności....,po co martwić się rzeczami na jakie nie mamy wpływu.


Naprawdę tak uważasz?

Leszczyna napisał(a):
Prawda jest taka,że żadna komisja,wróżka etc nie powie Ci jaka była prawdziwa przyczyna tego wypadku.


Naprawdę tak uważasz?

Leszczyna napisał(a):
takie wypadki nie będą się przytrafiać.


Dokładne zbadanie przyczyny wypadku właśnie temu służy...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jurku, młodzież myśli, że przyczyna wypadku nie istnieje, jeśli nie da się jej wygooglać :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 21:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Naprawdę tak uważam... nie wierzę,że przy takiej akcji nie będzie jakiegoś grubego przekrętu.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Leszczyna napisał(a):
że przy takiej akcji nie będzie jakiegoś grubego przekrętu.


Jakiego przekrętu? Komu niby ma zależeć na przekręcie i w imię czego?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 22:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jasne ..wszyscy podniosą rączki i będą się bić w piersi wołając mea culpa,mea maxima culpa.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Leszczyna napisał(a):
Jasne ..wszyscy podniosą rączki i będą się bić w piersi wołając mea culpa,mea maxima culpa.


Ale... nie odpowiedziałaś na moje pytanie:-)))))
Wiesz, mam takie wrażenie, że stary wyliniały kocur delikatnymi uderzaniami łapy zagania myszkę do kąta:-)))))) Nie wiem czy mi się to tak do końca podoba:-))))) Ale też nie lubię jak ktoś zamiast przyznać się do błędu brnie w zaparte...
No dobra idę spać:-)))))

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13169
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jurmak napisał(a):
No dobra idę spać:-)))))


I o to chodzi :)

A reszta to już IM i ubezpieczyciel.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2009, o 22:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
O gnę się przed Tobą jak trzcina!O wulkanie mądrości!

Tak,tak drogi Jurmaku..naturalnie masz rację . :DD

Dobranoc chłopcy i dziewczęta.

(Odchodzi w mroki nocy,rwąc włosy z pustej głowy a nad dachami słychać cichutkie "mea culpa,mea culpa....).

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sie 2009, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
W Polsce panuje taka podwójna moralność. Jak by któryś z tych masztów spadł komuś na głowę, to mielibyśmy aferę na cały kraj. Nikomu nic się nie stało to znaczy, że problemu nie ma.
A tak być nie może! Było tu oczywiste narażenie na utratę życia lub zdrowia i ktoś za to powinien ponieść odpowiedzialność.
A wiesz Leszczyna dlaczego? Odpowiem Ci. Bo jest to żaglowiec komercyjny, który podlega specjalnym rygorom technicznym, są ludzie odpowiedzialni za stan techniczny tego żaglowca i jeżeli teraz się okaże, że skoro ofiar w ludziach nie było to i sprawy nie ma, to za chwile na innym spadający maszt może zdmuchnąć np. Twoją głowę lub za ileś tam lat Twojego dziecka. Więc daruj sobie sarkazmy i zastanów się czy tego właśnie chcesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL