Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 19:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 sie 2009, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
No, ignorowania nie tak zupełnie. Tutejsi żeglarze z pływami są za pan brat, czasem jak się okazuje nawet za bardzo. Ten widowiskowy efekt uzyskano, szacując sobie pływ na oko. Doświadczeni żeglarze płynący na "Knight Star" brali udział w regatach i postanowili skrócić sobie drogę. Manewr "prawie" wyszedł. Zakładali, że ponieważ jest mniej więcej połowa pływu, nad skałami (wystającymi, jak widać, z wody w trakcie odpływu) jest jeszcze dla nich dość wody. Z prawej, zaledwie kilka metrów od jachtu, jest wieża z oznakowaniem kardynalnym ostrzegającym przed tą niespodzianką.

http://news.sky.com/skynews/Home/World- ... rchresults

http://abcnews.go.com/Travel/story?id=8031131&page=1

Szczęśliwie skończyło się na niewielkich naprawach balastu. A szerzej o całym zdarzeniu w świeżutkim PBO

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2009, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2008, o 09:46
Posty: 167
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM, YMO
Zastanawiam się tylko jak ten jacht się nie położył na którejś z burt na tych kamolach podczas jakiegoś szkwaliku...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2009, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wszyscy się zastanawiali. A okazało się, że ustawił się tak ślicznie balastem, że stał porządnie jak na płaskim (ten jacht ma "skrzydełka", całkiem spore, na spodzie płetwy balastowej)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2009, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2008, o 13:58
Posty: 283
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Najważniejsze że tak w razie "W" wywiesili odbijacze :DD

_________________
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-tse, chiński mistrz tao


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bo to jest bez sensu, żeby tak głębokości się zmieniały. To tylko Anglicy, mistrzowie morza mogli wymyśleć coś takiego, żeby trudniej było. Od razu zresztą widać, że porządni żeglarze, odbijacze na burcie zapraszają do cumowania na long side.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Odbijacze mogły być dla lifeboata.. W końcu oni tam mieli nieco wody wokół, lifeboat się obok kręcił bo nie wiedzieli co będzie. Jak się okazało, że stoją bez pomocy prosto a potem że nie ma uszkodzeń poza balastem to sobie darowali.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Może na kawę chcieli ich zabrać?

Jak kiedyś Szota, bo do przypływu kilka godzin było, a jacht bezpiecznie stał na dnie :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ty się zając śmiej... poszli na lunch :)

Cytat ze skippera:
"Byliśmy ratowani przez francuską łódź rybacką. Potem przybyła łódź ratownicza i jak tylko zobaczyliśmy, że Knight Star nie zamierza się przewrócić, udaliśmy się na brzeg i zjedliśmy miły francuski lunch (toż to oksymoron... :smile: przypis mój) O 17.30 wróciliśmy łodzią ratowniczą i odholowaliśmy jacht."

Notabene, Francuzi skasowali ich za to na 1750 euro (policzyli za pięć godzin pracy, jak mówi skipper, bardzo zadowolony z ich usług).

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
Francuzi skasowali ich za to na 1750 euro

Czy lunch był w tej cenie ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
nie wiem, nie przyznali się :grin:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
:roll: Łomatko...A postojowe.... zapłacili? :DD
Swoją drogą powinni zabronić takiego spuszczania wody :DD

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Swoją drogą to nie sądziłem, że kil jest tak mocną konstrukcją :shock:

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Macieq napisał(a):
Swoją drogą to nie sądziłem, że kil jest tak mocną konstrukcją


??? W Szwecji łódki zimują stojąc na kilach, podparte tylko dla utrzymania równowagi...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Jurmak napisał(a):
Macieq napisał(a):
Swoją drogą to nie sądziłem, że kil jest tak mocną konstrukcją


??? W Szwecji łódki zimują stojąc na kilach, podparte tylko dla utrzymania równowagi...

Nie wyraziłem się może zbyt precyzyjnie :oops: Chodzi mi o to, że mam wrażenie, że na zdjęciu jacht jest nieco przechylony i równowagę łapie głównie dzięki skrzydełkom na kilu. Nie masz Jurek podobnego wrażenia? A jeśli tak, to występujące siły gnąco-łamiące kil są dość znaczne.

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Macieq napisał(a):
Swoją drogą to nie sądziłem, że kil jest tak mocną konstrukcją


Albin Vega ma kil zaprojektowany tak, żeby nic mu się nie stało przy uderzeniu w przeszkodę (czytaj skałę, to w końcu szwedzkie) na pełnej prędkości. Osobiście czytałam instrukcję od niej. Konstruktor twierdzi, że wytrzyma 6 węzłów spokojnie. Wierzę :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sie 2009, o 23:24 

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 16:04
Posty: 104
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Macieq napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Macieq napisał(a):
Swoją drogą to nie sądziłem, że kil jest tak mocną konstrukcją


??? W Szwecji łódki zimują stojąc na kilach, podparte tylko dla utrzymania równowagi...

Nie wyraziłem się może zbyt precyzyjnie :oops: Chodzi mi o to, że mam wrażenie, że na zdjęciu jacht jest nieco przechylony i równowagę łapie głównie dzięki skrzydełkom na kilu. Nie masz Jurek podobnego wrażenia? A jeśli tak, to występujące siły gnąco-łamiące kil są dość znaczne.
Zwróć uwagę że kil waży mniej więcej tyle co reszta jachtu, czyli siłą rzeczy jest "dość" mocny.

Co do wytrzymałości uderzeniowej: Crash Test Dehlera 31 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sie 2009, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
dzi napisał(a):
Zwróć uwagę że kil waży mniej więcej tyle co reszta jachtu, czyli siłą rzeczy jest "dość" mocny.
Już kiedyś oglądałem ten test :)
Reasumując: nie przypuszczałem, że kile są tak CHOLERNIE MOCNE ;) :)

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sie 2009, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Moniia napisał(a):
Francuzi skasowali ich za to na 1750 euro


Ech... żabojady...

Szotowi Szkoci nic nie policzyli za przewiezienie załogi na piwo i z powrotem...

No, ale to RNLI :)

[ Dodano: Sob 08 Sie, 2009 15:49 ]
Jurmak napisał(a):
W Szwecji łódki zimują stojąc na kilach

W Grecji też

[ Dodano: Sob 08 Sie, 2009 15:53 ]
Macieq napisał(a):
nie przypuszczałem, że kile są tak CHOLERNIE MOCNE


Kiedyś na Starej Świnie w torze wodnym uderzyliśmy Bolińskim na pełnej prędkości silnikowej (7 w) w resztki drewnianego pala po niemieckim moście amunicyjnym.

Jach stanął w miejscu prawie zrzucając załogę jak koń. Natychmiast kazałem zdjąć podłogi i patrzeć, czy nie cieknie, a sam poleciałem do masztu sprawdzić, czy prosty. Nic się nie stało. Jasio (opiekun) powiedział potem, że dokładnie oglądał balast po wyciągnięciu na zimę i w jednym miejscu trochę farby było zdrapane.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL