Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 17:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sty 2016, o 09:40 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Maar napisał(a):
Czy znaczenie ma ożaglowanie statku, czy akwen a może nic nie ma znaczenia i tylko brak okazji powoduje, że jeszcze nie masz tych stu godzin na "dużym"? A w drugiej kolejności jaki jest Twój tok myślenia - wolałbyś czymś naprawdę dużym nijak nie przystającym do tego co do tej pory ćwiczyłeś - znaczy się żaglowcem czy może jachtem o wielkości nieco większej niż ustawowe 20 metrów, bo to bardziej dla Ciebie naturalne?
Starałbym się popłynąć na czymś jak największym. Choćby dlatego, żeby zobaczyć, jak to wygląda od drugiej strony, mały z punktu widzenia dużego - manewrowość, obserwacja w tym na radarze, komunikacja (radio), co to w ogóle jest "mostek".
Swoją drogą wszystko jest względne, kiedyś najwyższe reje Chopina czy Pogorii wydawały mi się wysoko, ale po rejsie na Darze Młodzieży robią się bułeczką z masłem :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2016, o 18:43 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
j.666 napisał(a):
Starałbym się popłynąć na czymś jak największym. Choćby dlatego, żeby zobaczyć, jak to wygląda od drugiej strony, mały z punktu widzenia dużego - manewrowość, obserwacja w tym na radarze, komunikacja (radio), co to w ogóle jest "mostek".
Swoją drogą wszystko jest względne, kiedyś najwyższe reje Chopina czy Pogorii wydawały mi się wysoko, ale po rejsie na Darze Młodzieży robią się bułeczką z masłem



No to na Darze mostek widziałeś ;) radio z tego co pamiętam tam mają, radar jakiś fotela tylko nie pamiętam i ekspresu z kawą choć mogę się mylić dawno to było ;)

Czy 100 godzin coś zmieni nie sądzę. Po przeoraniu Atlantyku w dwie strony na 50m keczu, wiem więcej niż wiedziałem, po kolejnych kilku miesiącach na ciut większym bo 53 m jachcie ( z tą różnicą że mogłem samodzielnie manewrować ) nauczyłem się więcej podczas jednego dnia manewrowania niż po kilku tygodniach żeglugi na poprzednim jachcie. Niby tu i tam byłem pierwszym oficerem a doświadczenie diametralnie inne.

A teraz wróćmy do wymagań stażowych był i będzie związkiem sportowym propagującym to czego już nikt nie pamięta. Bo jak jacht to musi być stalowy, jak żeglarstwo to tylko Bałtyk i północne itd. itd. itd.

Mi na kapitana jachtowego praktyki zawsze brakowało bo jak prowadziłem jacht 20 m to przecież był za duży więc prowadzić go nie mogłem.... więc praktyka się nie wliczyła do jedynych słusznych norm i regulatyw.


Ostatnią rzeczą jaką stwierdzę nie zyskam sobie popularności ale w dalszym ciągu uważam że jachty pow 200 gt powinny być obsadzone załogami komercyjnymi. krajach takich jak UK zdobycie takiego kwitu nie jest specjalnie trudne ( owszem kosztowne). U nas z tych czy innych powodów na projekcie rozporządzenia się skończyło a szkoda. U anglików STCW dostosowane do jachtów działa, jest jasne przejrzyste i każda osoba na świecie rozpozna znormatywizowany system szkolenia. Nie oszukujmy się tu że w naszym rodzimym przypadku, biorąc pod uwagę naszych rodzimych armatorów, jachtów powyżej wspomnianej pojemności jest niezbyt dużo a co za tym idzie ludzi którzy potrafią owe jachty prowadzić. Po czym mnożą się wewnętrzne ścieżki szkolenia na bosmana, oficera , zastępce kapitana idt poparte umiejętnościami w postaci opinij kapitana.

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2016, o 21:14 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
adaswa napisał(a):
j.666 napisał(a):
Swoją drogą wszystko jest względne, kiedyś najwyższe reje Chopina czy Pogorii wydawały mi się wysoko, ale po rejsie na Darze Młodzieży robią się bułeczką z masłem

No to na Darze mostek widziałeś ;) radio z tego co pamiętam tam mają, radar jakiś fotela tylko nie pamiętam i ekspresu z kawą choć mogę się mylić dawno to było ;)
Fotela na mostku nie było. Tylko pulpit z... no właśnie - to nie wyglądało jak koło sterowe, a bardziej jak wolant lotniczy. Obsługiwanie tej sterownicy podczas wejścia czy wyjścia z holenderskiego portu - bezcenne za wszystko inne zapłacisz kartą mastercard :) . Razem z j.666 byliśmy na pierwszym rejsie, na którym wpuszczono na Dar Młodzieży "żeglarzy-amatorów". Oj, dużo by pisać o tym, z jakim zdziwieniem my (żeglarze) podchodziliśmy do "prawdziwego statku", a zawodowcy-marynarze do żeglarzy :lol: . Ale po tych dwóch tygodniach, jakoś się do nas przekonali :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL