Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 20:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 cze 2011, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Przeglądając w języku angielskim oferty miejsc dla załogantów w rejsach przyjemnościowym napotkałem pojęcia deckhand i watch-keeper. Czy ktoś może mi uświadomić jakie specjalne doświadczenie (załoganta, morskie, oficera wachtowego?) trzeba mieć aby móc odpowiedzieć na takie oferty?

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 12:19 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Witam,
Jeśli chodzi o rejsy przyjemnościowe (czyli w wielu wypadkach właściciele szukający kogoś do wspólnego pływania, na konkretny etap etc.) to... jest to bardzo nieformalna sprawa.

Deckhand -> ogólnie odnosi się do każdego, nierzadko włączając całkowitego laika. Jak sama nazwa wskazuje - chodzi o ogólną pomoc przy pracy na jachcie. Bardziej wymagający skipperzy woleliby abyś miał choć najmniejsze doświadczenie - nie chodzi o papiery, raczej o umiejętność poruszania się na jachcie oraz pewność, że po pierwszych 2 godzinach nie stwierdzisz, że to nie dla ciebie. Pi razy oko: poziom competent crew.

Watch-keeper -> w wielu ogłoszeniach z jakimi się spotkałem autorzy mają na myśli osobę potrafiącą samodzielnie poprowadzić jacht przez określoną ilość czasu. Zazwyczaj jest to ogłoszenie, gdzie skipper/armator chce popłynąć odrobinę dalej i planuje przeloty, które będą wymagać podziału na wachty -> i.e. skipper będzie chciał się zdrzemnąć, odpocząć. Pamiętaj, że w Anglii idea pływania w 13 osób na jednym jachcie nie istnieje... Także musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy potrafisz samemu poprowadzić jacht przez 3-5h? Powiedziałbym, że chodzi o osobę z większym doświadczeniem, teoretycznie minimum opływany Day Skipper, ale (w zależności od planów) raczej Coastal Skipper lub wyżej.

Wszystko zależy od konkretnego ogłoszenia i potrzeb skippera... w jednym wypadku może chodzić o małą pomoc przy cumach, w innym o kilkudniowy przelot w dwie osoby...

Pozdrawiam,
M.



Za ten post autor Milo otrzymał podziękowanie od: Bastard
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL