Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 lip 2025, o 04:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sie 2015, o 17:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
cine, jeżeli uważnie czytasz ten wątek, to powinieneś zauważyć, że niektórzy "coś" robią poza forum oprócz narzekania na forum ;) Oświadczenie p.Domańskiego zawiera szereg dosłownych cytatów z pisma z wyjaśnieniami, jakie w imieniu PZŻ przyszło do Min.Sportu. Widać, że wierchuszka Związku działa wspólnie i w porozumieniu i takiej linii obrony będzie się trzymać jak tonący brzytwy :lol: Jednak zbyt mało było jeszcze listów od żeglarzy i od posłów, aby urzędnicy Min.Sportu zrobili to, do czego ich upoważnia ustawa o sporcie.
Niestety, do Trzebieży pendolino nie jeździ, tam żadne pasażerskie pociągi od kilkunastu lat nie dojeżdżają to i pani premier tam nie zawita :-( . Bo gdyby zawitała, to sprawa ruszyłaby z kopyta (a może nawet kilka spraw... karnych :cool: ).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
W załączniku jest plik wordowski z obrazkami. Wszystkie zdjęcia zrobione przeze mnie telefonem pod koniec lipca 2015.
Zauwążcie, że podsumowania na końcu brak...


Załączniki:
Odwiedziłem Trzebież.doc [1.04 MiB]
Pobrane 323 razy

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 10:40 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dzięki za długo oczekiwaną relację - zdjęcia całkowicie uzasadniają Twój nastrój :cry:
Colonel napisał(a):
Fot.7 Udało się zwodować i (częściowo!) otaklować kilka jachtów.
Te cztery, które są na wodzie (jak długo jeszcze wytrzymają na- a nie pod- ?) tj. Kpt.Głowacki, Ina, Śmiały, Jurand - o ile wiem, nie były wyjmowane na zimę. A jak widać na kolejnych zdjęciach - nie są ani przygotowane do żeglugi, ani do długotrwałego postoju. :-(
Colonel napisał(a):
Fot. 8. Hmmm.... nawet drewniany kadłub potrafi rdzewieć w tym porcie.
To są rdzawe zacieki ze stalowej falszburty, stalowych relingów i stalowego pokładu. Szkoda, że nie zaglądałeś do środka - jeśli nie jest wietrzony i odpompowywany z wody zęzowej, to przy takich temperaturach być może już gnije mu zabudowa i tapicerka (a kilka lat temu cała tapicerka wewnątrz "Rutka" została wymieniona).

Ech, po największym i najlepszym w Polsce (a może i na całym wybrzeżu M.Bałtyckiego) ośrodku szkolenia żeglarstwa morskiego pozostało ch(.)j, d(.)pa i kamieni kupa - jak opisałby to były minister S.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13166
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
o ile wiem, nie były wyjmowane na zimę
Głowackiego w Trzebieży się wyjąć nie da. Jurand i Śmiały zawsze były wyjmowane na przemian, bo nie można ich odsunąć spod dźwigu, a dwa jednocześnie przekraczają nośność nabrzeża. Być może teraz przekraczają nawet pojedynczo. A Ina na wodzie to chyba niedopatrzenie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2015, o 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
_jp_ napisał(a):
To są rdzawe zacieki ze stalowej falszburty, stalowych relingów i stalowego pokładu.


Taż wiem! Ale to dobry symbol...

_jp_ napisał(a):
Szkoda, że nie zaglądałeś do środka - jeśli nie jest wietrzony i odpompowywany z wody zęzowej, to przy takich temperaturach być może już gnije mu zabudowa i tapicerka (a kilka lat temu cała tapicerka wewnątrz "Rutka" została wymieniona).


Nie mialem zamiaru nigdzie sie "włamywac", nie wierze w przewietrzanie i pomopowanie.

_jp_ napisał(a):
Ech, po największym i najlepszym w Polsce (a może i na całym wybrzeżu M.Bałtyckiego) ośrodku szkolenia żeglarstwa morskiego pozostało ch(.)j, d(.)pa i kamieni kupa - jak opisałby to były minister S.


Nie uważam tego za właściwą analogię. Tymbardziej, że cytowane powiedzenie było alkoholowym bredzeniem w koleżeńskiej rozmowie , a funkcjonuje jakosamistny cytat z wypaczona treścią.

TU JEST REALNY POKAZ niekompetencji albo złej woli i nieuczciwości!

PS. _jp_ Poproszę na maila wszystkie przywołane w tym wątku ostatnio pisma w wordzie albo pdf. (I wszelkie inne materialy i dane oraz propozycje). Ja będe mial do wtorku problem z ich ściagnięciem, a tak to mam szansę zacząć praće myslową nad dzialaniami.
Poprosze także o pomoc innych aktywnych w tymwątku, szczegónie rezydentów znajacych realia.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2015, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
A tak Trzebież wyglądała jeszcze w ubiegłym sezonie, kiedy stąd ruszałem Szamanem na Bałtyk.


Załączniki:
IMG_3727a.jpg
IMG_3727a.jpg [ 180.66 KiB | Przeglądane 7654 razy ]
IMG_3726a.jpg
IMG_3726a.jpg [ 217.71 KiB | Przeglądane 7654 razy ]
IMG_3723a.jpg
IMG_3723a.jpg [ 410.8 KiB | Przeglądane 7654 razy ]

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2015, o 18:41 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
http://www.24kurier.pl/akcje-kuriera/pod-zaglami/to-sie-juz-nie-wroci/
Cytuj:
To się już nie wróci?

Data publikacji: 2015-08-25 18:49

Serce mi się kraje - powiedział Romuald Czapliński, wieloletni organizator i dyrektor - gdy widzę, co dzieje się z żeglarską Trzebieżą. Jachty nie mają wyrobionych dokumentów na żeglugę i w związku z tym stoją na brzegu lub w porcie na cumach. Dawny ośrodek żeglarski zamknięty jest na kłódkę i nie prowadzi się kursów ani rejsów, a ponurego widoku dopełniają wycięte wieloletnie topole, stwarzające z tego miejsca cichy zakątek. Miały wprawdzie zostać posadzone nowe drzewka, ale jak na razie nic z tego nie wychodzi i jest pytanie.

- Co się takiego stało, że z tętniącego życiem i wyprawami na morza świata ośrodka, niewiele pozostało. Pytam Romualda Czaplińskiego, wieloletniego dyrektora i tak na dobrą sprawę twórcę potęgi tej placówki.

- Na tę tragiczną sytuację złożyło się kilka przyczyn - powiedz iał nasz rozmówca. Pierwsza to mimo obietnic i decyzji Sejmiku w Warszawie brak środków na bieżącą eksploatację. Druga moim zdaniem to koszmarny bałagan w sytuacji prawnej ośrodka. Kto inny jest właścicielem ośrodka, kto inny zgromadzonego tam mienia. I wreszcie trzecia przyczyna to drastyczne zmiany w systemie stopni żeglarskich, a konkretnie chodzi o ich spłaszczenie i zwolnienie z konieczności szkolenia teoretycznego na kursach i praktycznego na jachtach. Z pięciu stopni żeglarskich poprzednio: żeglarza, sternika jachtowego, sternika morskiego, jachtowego kapitana żeglugi bałtyckiej i jachtowego kapitana żeglugi wielkiej zrobiły się tylko trzy: żeglarz jachtowy, jachtowy sternik morski i jachtowy kapitan morski. Co najdziwniejsze tylko na stopień żeglarza należy przejść kurs i zdać egzamin. Kolejne stopnie otrzymuje się po wykazaniu tzw. odpowiedniego stażu morskiego. A więc wystarczy przepłynąć się jachtem w charakterze pasażera lub jachtowego ciury i już ma się kolejny stopień. Nie trzeba znać prawa morskiego, nawigacji, locji, ratownictwa oraz budowy jachtów. Stopnie te - podobnie jak poprzednio - upoważniają do samodzielnego prowadzenia jachtów. Sytuacja ta „wypisz, wymaluj” pasuje do przysłowia o gałęzi, na której się siedzi i jednocześnie ją podcina.

- Kiedy Trzebież miała swój najlepszy okres?

- Były to lata - mówi R. Czapliński - 1964-70. Dysponowaliśmy wówczas dużą flotą jachtów od żaglowca „Zew Morza”, „Henryka Rutkowskiego” (obecnie „Kapitan Głowacki”), „Śmiałego” i „Juranda”, „Chrobrego” i nieco mniejszych, ale nowych i również pełnomorskich jednostek, nie licząc jachtów typu „Nefryt”, szalup „DZ”, bączków do nauki śrubkowania i dwóch motorówek. Cała ta flota była w ciągłym ruchu, wypływając z żeglarzami na morza i oceany lub szkoląc przyszłą kadrę na Zalewie Szczecińskim. W Trzebieży na kursach stacjonarnych szkoliło się jednorazowo do 200 osób i 1000 rocznie, dla których była zapewniona baza noclegowa i socjalna. Pod koniec lat siedemdziesiątych mieliśmy nawet grupę żeglarzy z Libii, którzy zdobywali u nas stopnie żeglarskie. Ten stan osobowy zapewniał środki na bieżącą eksploatację, a dotacje na utrzymanie bazy, zakup nowych jednostek morskich i systematyczne wzbogacanie ośrodka.

- Kiedy nastąpiło załamanie?

- Na początku, niestety, lat dziewięćdziesiątych. Centralny Ośrodek Żeglarski PZŻ im. Andrzeja Benesza przekształcony został w spółkę z o.o. ze 100 proc. udziałem Polskiego Związku Żeglarskiego. Za tą zmianą nie poszły jednak z centrali środki nawet na rozwój. Wkrótce zaczęto zmieniać obowiązujące systemy szkolenia, tak że ubywało kursantów i chętnych na rejsy. W roku 2011 PZŻ wydzierżawił ośrodek spółce „Smart” z Gdyni, która mimo pierwotnych obietnic nie potrafiła i nie potrafi do dziś tchnąć tam życie. Mówi się, że kolejnym dzierżawcą tym razem majątku ma być spółka z Warszawy, której właścicielem jest obywatel ze Wschodu. Co z tego wyniknie, będziemy bacznie obserwować.

- Co trzeba zrobić, aby w Trzebieży zniknęła z bramy kłódka i łańcuch, jachty zaczęły żeglować, a ośrodek tętnił życiem?

- Moim zdaniem - zastrzega R. Czapliński - jest takie przekształcenie ośrodka, aby trafił on we władanie Gminy Police i uporządkowanie dokumentów związanych ze stanem prawnym.

Nasz rozmówca jak już powiedzieliśmy wcześniej ma dziś prawie 85 lat, ogromne, ponad 60-letnie doświadczenie najpierw w tworzeniu a następnie kierowaniu ośrodkiem i innymi instytucjami sportowymi i społecznymi w powiecie szczecińskim i w Szczecinie. Za swoją pracę był wielokrotnie odznaczany i nagradzany.
x x x

Na ten sam temat rozmawialiśmy także z obecnym dzierżawcą Trzebieży Zdzisławem Uherkiem, właścicielem firmy „Smart”. Nasz rozmówca jest zdania, że umowa z Polskim Związkiem Żeglarskim o dzierżawę jest nieważna m.in. z powodu katastrofalnego stanu portu oraz jachtów. Port prawdopodobnie od 40 lat nie był pogłębiany, co uniemożliwia korzystanie z niego większym jednostkom. Na dodatek brak lub nieodpowiednie prace konserwatorskie nabrzeży doprowadziły do zawalenia części nabrzeża północnego. Żaglowiec „Kapitan Głowacki” dla odnowienia tzw. czteroletniej klasy wymaga nakładów w wysokości blisko 400 tys. zł. Pozostałe jednostki też wymagają kosztownych remontów. Przeglądy budowlane portu już w 2005 r. i 2010 r. wykazały ogrom zaniedbań.
- Żądaliśmy od PZŻ - mówi .Z Uherek - modernizacji portu, jednak niczego nie zrobiono. My ze swej strony włożyliśmy już ok. 2 mln zł na szereg prac. Wycięliśmy drzewa, powiększając w ten sposób plac postojowy dla jachtów, częściowo doprowadziliśmy wodę i energię elektryczną do miejsc cumowania jachtów, zakupiliśmy dodatkowe boje. PZŻ jednak zablokował dalsze prace i odnoszę wrażenie, że Trzebież jest jedną „wielką mielizną” związku żeglarskiego. Władze w Warszawie chcą prawdopodobnie ukryć te wielkie zaniedbania, postawić ośrodek w stan upadłości, czemu miała służyć dzierżawa.
x x x

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że Gmina Police od lat stara się o przejęcie ośrodka, ale Warszawa nie chce o tym słyszeć. Jak nie wiadomo o co chodzi, to pewnie chodzi o pieniądze. Być może łakomym kąskiem dla stolicy jest coroczna opłata wnoszona przez dzierżawcę. A może jeszcze co innego...

Andrzej Gedymin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2015, o 19:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
no to wszystko jasne, diagnoza jest :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2015, o 20:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
I następne http://www.police.info.pl/police-informacje-regionalne/1292-co-dalej-z-centralnym-osrodkiem-zeglarskim-w-trzebiezy.html (niestety, nie udało mi się zacytować) - marszałek woj.zach.-pom. napisał list do prezesa PZŻ.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2015, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
_jp_ napisał(a):
http://www.24kurier.pl/akcje-kuriera/pod-zaglami/to-sie-juz-nie-wroci/


Fajnie sprawdzili wiek, zasługi, doświadczenie i ordery rozmówcy, a nie sprawdzili czy aby nie bredzi. Poważnie tylko na żeglarza jest dzisiaj egzamin? Really? Żeglarzy z Libii z końca lat 70 nawet bym nie wspominał, z kilku powodów :mrgreen: :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1958
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
I widzicie. Wszystkiemu winna jest liberalizacja i bezpatencie... :-(

Wstydzę się tego, że przez powyższe nie dałem COŻ zarobić i pewno mam swój udział w jego upadku :oops:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 07:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widac J.K. ŻW Andrzejowi Gedyminowi nie chcialo sie sprawdzic :)
To nie liberalizacja i bezpatencie ale kardynalny blad PZŻ polegajacy na zmianach w systemie stopni . Trzeba bylo pozostawic stary system jako nieobowiazkowy a zamiast wprowadzic certyfikaty ktore wystawialyby ( po testach) Urzedy panstwowe.
Z tego co obserwuje, prywatne firmy dostosowuja swoje wymagania do oczekiwan placacych klijentow stad 100% zdawalnosc egzaminow na j.st.m. po 7 dniowym kursie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dyrektor Czapliński ma swoje lata, nie musimy wymagac od niego ani pełnej orientacji w dzisiejszych realiach, ani obiektywizmu w ocenie przeszłości. Nie wiemy zresztą ile przekręcił jego rozmówca.
Ja pamietam jego czasy jako okres rozkwitu osrodka zarówno materialnego, jak i co do jakości środowiska żeglarskiego z nim związanego. Pamietam też, że umial odważyć sie udostepnic swoje jachty dla potrzeb pierwszych prób samotnego żeglowania na Bałtyku, w czasach kiedy dla peerelu było to nie do pomysłenia. (Teliga pływał gdzieś daleko!).

Ważne jest co innego: wskazanie przyczyny obecnego upadku i winnych!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Od "dziennikarza" powinniśmy skoro porwał się na temat.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
czy coś drgnęło?? Są jakies świeże wieści w sprawie Trzebieży?? Trzeba w końcu zająć jakieś oficjalne stanowisko - zebrać nazwiska chętnych forumowiczów i zacząć chyba działać. Colonel masz jakiś pomysł??

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cymesspol1 napisał(a):
czy coś drgnęło?

Stanęło w miejscu, a może nawet się cofa. Firma, z którą PZŻ podpisał kontrakt myśli, czy się nie wycofać, bo inwestują pieniądze (na szczęście na razie niewielkie), a nikomu poza nimi nie zależy na domknięciu sprawy. Kolejny ostateczny termin został ustalony na koniec roku. Jeżeli będzie dalej tak jak do tej pory, to cała karuzela zacznie się od początku, z innym inwestorem zapewne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 15:40 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
I nawet "wybiórcza" http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,18629322,wstyd-na-szlaku-zeglarskim-klotnia-o-przystan-sprawa-w-sadzie.html
gazeta.pl napisał(a):
Wstyd na szlaku żeglarskim: kłótnia, sprawa w sądzie. A nabrzeże grozi zawaleniem
JOLANTA KOWALEWSKA 26.08.2015 01:00

Centralny Ośrodek Żeglarstwa w Trzebieży - niegdyś znany port jachtowy i ośrodek szkoleniowy - jest totalnie zdewastowany. Nabrzeże zapada się, baseny są zamulone, nic nie działa. Żeglarze omijają to miejsce

Miejsce, które miało być chlubą Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego, w tym sezonie zamknięte jest na głucho. Jednostki nie mają tu po co zawijać. Nieczynne są toalety, nie można skorzystać z prysznica, zjeść posiłku, zatrzymać się w hostelu. Odcięta została woda.

Port bez gospodarza

Dlaczego? Bo Polski Związek Żeglarski, do którego należy teren, w zeszłym roku wypowiedział umowę dzierżawy prywatnej firmie, która nim zarządzała. Teraz strony kłócą się w sądzie o poniesione na inwestycje w ośrodku nakłady. Położony nad Zalewem Szczecińskim port nie ma gospodarza.

- Na remont hotelu i naprawę należącego do PZŻ ich flagowego jachtu "Kapitan Głowacki" wydałem około 2 mln zł - mówi dotychczasowy dzierżawca Zdzisław Uherek. - Związek powinien mi te pieniądze oddać. To oni nie wywiązują się z warunków umowy.

Polski Związek Żeglarski, na którego czele stoi były SLD-owski minister skarbu Wiesław Kaczmarek, ośrodek w Trzebieży wydzierżawił w 2011 r. na 20 lat. Ale w zeszłym roku okazało się, że umowa jest nieważna, bo przy tak długiej dzierżawie powinna być zgoda Ministerstwa Skarbu Państwa. A nie było.

- Umowę podpisywał ze mną sam prezes i minister Kaczmarek. I on nie wiedział, że taka zgoda jest wymagana? - denerwuje się Uherek.

Uwaga! Grozi zawaleniem

W Trzebieży byliśmy we wtorek. Ośrodek porastają chaszcze. Główne nabrzeże jest ogrodzone taśmami. Stoi przy nim tabliczka z ostrzeżeniem, że grozi zawaleniem. Jachty PZŻ rdzewieją, wiele nie nadaje się do eksploatacji.

Żeglarze omijają to miejsce: płyną obok, do portu zarządzanego przez Urząd Morski. Nawet gdyby ktoś chciał zatrzymać się w ośrodku PZŻ, to jest to trudne, bo baseny są zamulone. Jak informowali nas cumujący tam żeglarze (jest tam jeszcze parę jachtów, których właściciele zawarli umowy przed konfliktem), wpłynąć tam mogą tylko lekkie jednostki.

Nic nie można tknąć

Jeszcze w ubiegłym roku w Centralnym Ośrodku Żeglarstwa w Trzebieży odbywały się szkolenia i rejsy. Można było wyczarterować jacht, działał port. - Teraz, ze względu na spór sądowy, nie wolno nam ruszyć własnego majątku! - bulwersuje się sekretarz generalny PZŻ Zbigniew Stosio. Związek planuje wydzierżawić ośrodek w Trzebieży kolejnej firmie. Tym razem na 10 lat. Popisany został nawet list intencyjny.

- Ale nowy dzierżawca nie może wejść na teren ośrodka, dopóki trwa spór - mówi Stosio.

Port zaprzepaszczonej szansy

W sprawie uruchomienia na nowo portu jachtowego w Trzebieży interweniował marszałek województwa Olgierd Geblewicz. 20 sierpnia do prezesa Kaczmarka wysłał pismo, w którym prosi o informacje, jakie działania zostały lub zostaną podjęte, by ośrodek znów działał.

- Winę za doprowadzenie tego majątku do ruiny ponosi PZŻ - uważa Zbigniew Jagniątkowski, wiceprezes Zachodniopomorskiego Związku Żeglarskiego. - To miał być port na trasie Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego. Związek mógł sięgnąć po pieniądze unijne. Zaprzepaścili tę szansę. Dbają i inwestują w port w Gdyni, ale nie u nas.

Według Jagniątkowskiego na uratowanie Trzebieży potrzeba co najmniej 20 mln zł, Stosio rzuca wyższą kwotę: 30 mln zł.

Komentarze (3)

kubgwi 8 godzin temu Oceniono 12 razy 10
Przedsiębiorca poniósł koszty z powodu ignorancji i niewiedzy urzędasa. Jak zwykle problemy spychane są na ciemny lud bo ktoś nie umie wykonywać swojej pracy.
Odpowiedz

smiki48 7 godzin temu Oceniono 9 razy 9
kolejny dowód na "wysokie" kwalifikacje funkcjonariuszy SLD. Minister skarby państwa nie wie jakie ma kompetencje. Wiesław Kaczmarek nie wiedział, że może zawrzeć umowę tylko na okres do 10 lat. A może wydawało mu się, że nadal jest ministrem SP?
Odpowiedz :rotfl:

kevin.c 8 godzin temu Oceniono 9 razy 3
Cenię dobre dziennikarstwo. Sekretarzem Generalnym PZŻ jest Zbigniew Stosio, a nie Stasio


Cały tekst: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... z3jvp7lSHu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 15:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
cymesspol1 napisał(a):
czy coś drgnęło?


Zastanawiam się co wy chcecie ratować? ponoć potrzeba 20-30 mln zł . skąd je brać .
Sentyment sentymentem ale to napisał Czapliński o świetności Trzebieży to prawda. Od lat tam nie jest świetnie. Cartery wymagają remontów, stalowe jachty powinny iść na złom.
Jedynie Głowacki stanowi wartość ale też wymaga potężnego remontu.
Więc co? port kiepski i nierozwojowy, brak kadry, która by prowadziła szkolenia i działalność żeglarską,wreszcie brak chęci, pomysłu ze strony PZŻ .Można lać krokodyle łzy ze sentymentu i to rozumiem ale prawda jest taka,że ten ośrodek szkoleniowy nie istnieje tak naprawdę od kilkudziesięciu lat. Dla mnie jest oczywiste, że majątek Coż wysprzedać a port przekazać samorządowi, który by tam stworzył marinę bez ambicji.

Jedyne co warto zrobić to przypilnować przetargów żeby Głowacki i inne okręty trafiły w dobre ręce

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Kurczak, SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 16:32 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
piotr6 napisał(a):
Jedyne co warto zrobić to przypilnować przetargów żeby Głowacki i inne okręty trafiły w dobre ręce
Nie wiedziałem, że one są... uzbrojone :rotfl:

Cały problem w tym, jak przekonać czy zmusić PZŻ, aby przekazał komuś te jachty, skoro sami nic przy nich nie robią. Im dłużej będą zwlekać z ogłoszeniem choćby przetargu - tym mniej uzyskają. Jeszcze trochę te jachty tak postoją, to nawet po cenie złomu nikt od nich nie kupi, bo pocięcie i transport do składnicy byłoby droższe niż cena skupu złomu :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 16:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
Im dłużej będą zwlekać z ogłoszeniem choćby przetargu - tym mniej uzyskają.


to ich sprawa, właściwie.Szans na sprzedanie terenu też pewnie nie ma.

_jp_ napisał(a):
Nie wiedziałem, że one są... uzbrojone


raczej rozbrojone :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
_jp_ napisał(a):
Im dłużej będą zwlekać z ogłoszeniem choćby przetargu - tym mniej uzyskają.

Jak wspomniałem inwestor strategiczny został wybrany, a umowa podpisana. Wszystko rozbija się o stan prawny, którego nie potrafią wyprostować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 22:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ten stan prawny się będzie ciągnął.

Nie sądzę zeby inwestor strategiczny sie zajmowal zeglarstwem no chyba ze będzie to ułamek jego działalności w Trzebiezy

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Nie sądzę zeby inwestor strategiczny sie zajmowal zeglarstwem

I tu się mylisz, aczkolwiek nie jest to podstawowa jego działalność.
Zajrzyj choćby do Ślepej Kury, to ten sam inwestor, a przy okazji konkurencja dla Zobaczyć Morze :)
Głowacki miał być okrętem flagowym Kury :/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2015, o 23:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Slepa kura nic mi nie mówi ale w kontekście ogromnych pieniędzy ktore trzeba zainwestować w port to sądzę ze ta inwestycja się zwroci w następnych pokoleniach. Z wyjątkiem Głowackiego uwazam również ze cartery i nefryt niespecjalnie są atrakcyjne w dzisiejszych czasach.Z czego splacac kredyt? Zeby wyjść na zero? Nie mam takiej wyobraźni.Tym bardziej ze w okolicach trochę szkolą i są całkiem niezle porty.
Jedyne plusy Trzebiezy to położenie , pod warunkiem że będzie oslona z północy oraz Głowacki. Za te 20 a pewnie 30 mln mozna zrobic parę lepszych i pozyteczniejszych rzeczy.mam nadzieję ze samorzad zaintersuje sie nadbrzezem urzedu morskiego.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2015, o 06:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2008, o 16:22
Posty: 464
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
O budynkach, nabrzeżu i gruntach nawet nie myślę - chociaż jakoś tak proroczą rozmowę prowadziłem z burmistrzem Polic dosłownie pare miesięcy przed tym jak COŻ padł na twarz. PZŻ powinno podkulić ogon i uciekać z Trzebieży, żeby zachować chociaż szczątki ludzkiej godności. Teren przekazać gminie Police, a jachty na przetarg bo ich szkoda. Sam bym takiego Cartera za normalne pieniądze wziął i się przy nim bawił. Śmiały i Jurand to już od kilku lat obraz nędzy i rozpaczy. Stałem tam dwa lata i obserwowałem. No a Głowackiego rzeczywiście trzeba ewakuować zanim popadnie w podobną ruinę.
Ciekaw jestem na jakich warunkach ("czyt. za jakie pieniądze") PZŻ oddaje w dzierżawę ten punkt złomu - jak można nazwać ośrodek. Ktokolwiek z kapitałem powinien to dostac za symboliczną złotówkę na 10 lat jeśli wsadzi w to jakąś kasę. Tylko pytanie czy warto to ratować. Poza jachtami (nie wszystkimi bo i po co) moim zdaniem nie. Tylko cholera mnie bierze jak taki Związek nie radzi sobie z tematem i zamiast się tego pozbyć (sprzedać) będzie trzymał i kisił z naiwnymi dzierżawcami którzy myślą że zarobią cokolwiek.

_________________
wyszliśmy o trzeciej rano, ciężko było wstać.......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1958
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W przypadku dzeierżawy na 10 lat nikt tam nie zainwestuje nawet złamanego grosza. Bo to wyrzucona kasa...
Chyba, że jako pralnia pieniędzy...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
cymesspol1 napisał(a):
Sam bym takiego Cartera za normalne pieniądze wziął i się przy nim bawił.


nie zdziwiłbym się że ma max 20000zł

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2015, o 19:49 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
piotr6 napisał(a):
stalowe jachty powinny iść na złom.
A ja wolałbym, aby te zasłużone "140-tki" zachować dla przyszłych pokoleń, zamiast ciąć je na złom. Czy w Szczecinie nie ma ani jednego publicznego miejsca, gdzie taki 18-metrowy jacht można postawić? Jakaś galeria handlowa? Hala dworca głównego? Trochę dobrej woli i mogłyby cieszyć oko swoimi klasycznymi kształtami :)
A dla wielu osób byłyby wspomnieniem odbytych rejsów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2015, o 19:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
_jp_ napisał(a):
A ja wolałbym, aby te zasłużone "140-tki" zachować dla przyszłych pokoleń, zamiast ciąć je na złom.


jp oczywiście opisuję ich stan, niewykluczone,że jakiś prywatny armator może je uratuje ale koszty, koszty

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2015, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie będę rozliczał obcej firmy z finansów, skoro się zdecydowała, to zapewne jakąś tam kasę posiada. Zaznaczę tylko, że problem nie jest w pieniądzach, a w tym, że kompletnie nie idzie się dogadać w kwestii przejęcia terenu, do rozmów o jachtach nawet jeszcze nie doszło, mimo wielkiego zainteresowania ze strony inwestora.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL