Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 lip 2025, o 09:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2011, o 16:20 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ale w jaki sposób urządzenie posiadające w pamięci zapis (z aktualizacjami) przeszkód na torze wodnym oraz widzące jednostki posiadające nadajnik AIS może służyć jako radar?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 16:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Jacku, dopóki to urządzenie nie jest obowiązkowe na każdej jednostce od najmniejszych poczynając i pod wszelkimi banderami świata, może być szkodliwe. Patrząc na ekran AISa jesteś przekonany, że nic Ci nie grozi, a w tym czasie rozjeżdża Cię kuterek pod banderą Górnej Volty, który AISa nie ma (albo okręt Bałtiskowo Fłota). Dlaczego? Bo jakiś kolega na forum Ci powie, że może słuzyć za radar. A nie może.
Dlatego owszem jako urządzenie dodatkowe o niezbyt dużym stopniu wiarygodnosci jest przydatne. Radar jest lepszy, bo niezależnie od tego czy gość ma cos właczonego na pokładzie, czy nie to go zobaczysz ( no na razie jednostek nawodnych w technologii stealth nie ma zbyt wielu). No nie trzeba palic radaru non stop przez 24 godziny.

PS. Co wy z tymi regatami? Ilu ludzi i jaki procent czasu pływa w regatach? Z zaplombowanymi, pardwa jego mać, silnikami ? :shock:

PPS temat mówi o obowiązkowości. Moim zdaniem bez sensu. Przynajmniej dziś i w najbliższej przyszłości.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

JacekBol napisał(a):

Może nie mam Twojego doświadczenia, ale widocznie jeszcze mało pływałeś (lub z małymi prędkościami) skoro masz głowę zamkniętą na to co inni wymyślają (idioci).


co do prędkości to kula w płot Kolego Jacku :) a co do idiotów, nigdzie nie pisałem, że Ci co wymyślają np. AISy to idioci więc bądź łaskaw nie manipulowować i nie sugerować, że powiedział cos czego nie powiedziałem.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Dla mnie EOT, bo dalsza rozmowa to bicie piany. Dla mnie AIS jest pomocą o średniej wartości. Na pewno nic nie uzasadnia wprowadzania jego obowiązkowości. I tyle mojego zdania w tym temacie.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
To i ja wygłosze oświadczenie, żeby ktos mnie nie posądził, że jestem za obowiązkowością AIS na małych statkach - NIE JESTEM :-)

skipbulba napisał(a):
PPS temat mówi o obowiązkowości. Moim zdaniem bez sensu. Przynajmniej dziś i w najbliższej przyszłoś
Zobacz kto założył ten watek - to wiele wyjaśni :-)

skipbulba napisał(a):
Radar jest lepszy, bo niezależnie od tego czy gość ma cos właczonego na pokładzie, czy nie to go zobaczysz ( no na razie jednostek nawodnych w technologii stealth nie ma zbyt wielu).
Skipciu, to nie tak - popadasz z jednej skrajności w drugą. Na radarze, szansa "zobaczenia" plasticzanej łódki przy wysokim morzu jest często mniejsza niż na ekranie AIS, więc proponuję, żebyśmy się trzymali stwierdzenia, że systemy (radar/AIS) się uzupełniają.

JacekBol napisał(a):
dobra praktyka morska mówi o używaniu wszelkich dostępnych środków
Nie tylko dobra praktykamówi, MPDM w Prawidle 5 nakazuje.

AndRand napisał(a):
Ale w jaki sposób urządzenie posiadające w pamięci zapis (z aktualizacjami)
AIS nie posiada zapisanego w pamięci niczego szczególnego na temat przeszkód. Nie robi tez aktualizacji w rozumieniu aktualizować coś co jest. Te dane są nadawane w specjalnym formacie/kanale (Jacek o tym ma ględzić w Korsarzu) i odbierane na bieżąco. Gdy się sygnał nie odświeży w określonym czasie (w minutach IMHO) to najpierw pojawia się ostrzeżenie o nieaktualnych danych (np. kolor się zmienia) a później obiekt znika z ekranu.
Aha, i właśnie mielizna, kontener, wrak lub jakaś przeszkoda podwodna może być tym obiektem.
I żeby nie było niedomówień, to informacje o obiekcie mogą być nadawane "skądś inąd", znaczy się nadajnik nie musi być przyczepiony do kontenera :-)
Podobnie dane pogodowe - krople deszczu nie muszą mieć antenek :-)

Wiele systemów umożliwia nałożenie informacji z AIS na mapę nawigacyjną, podobnie z radarem ma się sprawa.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 16:57 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ale to nadal jest taka różnica jak pomiędzy informacją o radarze w nawigacji samochodowej, bo ktoś zaktualizował mapę a informacją od antyradaru (nie używam :lol:), który odebrał sygnał. No i jeszcze kwestia, że są tylko niektóre punkty.

Zawsze aktualizacja mapy jest cenna, więc nikt nie odbiera AISowi zalet. No ale ja wolę odróżniać mapę od rzeczywistych danych.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
AndRand napisał(a):
Ale to nadal
Co to?
Info o pogodzie - nikt tego nie aktualizuje, jest brane z czujników.
Informacji o niebezpieczeństwach nawigacyjnych, niezaznaczonych jeszcze na mapach - a wiesz co ile wychodzą nowe mapy? Na ten przykład Witowo paszczowo nadaje info o przeszkodach, mogłoby nadawać AISowo, itd, itp.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Marek, zupełnie nie rozumiem, czymu przydzieliłeś Maćkowi nazwę łacińską vulgaris, zamiast eximius. W końcu wyraża się parlamentarnie :D :D :D :D

A na dodatek: na temat i słusznie :D :D :D :D

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 17:17 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marek napisał(a):
Co to?
Info o pogodzie - nikt tego nie aktualizuje, jest brane z czujników.
Informacji o niebezpieczeństwach nawigacyjnych, niezaznaczonych jeszcze na mapach - a wiesz co ile wychodzą nowe mapy? Na ten przykład Witowo paszczowo nadaje info o przeszkodach, mogłoby nadawać AISowo, itd, itp.

To - dane AISowe - nadal są dane na mapie, a nie rzeczywiste (nie mówię o rzeczywistych danych pogodowych, nie prognozie).

Jak często są aktualizowane informacje o pływającym kontenerze?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Ja chyba wreszcie powinienem wybrać się w końcu na to morze. Może wreszcie zobaczę ten pływający kontener. U nas na Kryspinowie - ni chu-chu. Ani jednego.

:D :D :D :D :D

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AndRand napisał(a):
To - dane AISowe - nadal są dane na mapie, a nie rzeczywiste

Właśnie dane AIS-owe są rzeczywiste - i nawigacyjne, i pogodowe. Tyle, że nie ma wszystkich. Mapa jest nieaktualna zawsze (choć czasem tylko o tydzień), a radar nie pokaże wraku 1 m pod wodą, ani stanu pogody 50 mil dalej.

Te wszystkie rzeczy się uzupełniają.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 17:47 

Dołączył(a): 28 lip 2010, o 21:53
Posty: 144
Lokalizacja: generalnie polnoc
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: gul badmössa
skipbulba napisał(a):
...rozjeżdża Cię kuterek pod banderą Górnej Volty...


Nie ma juz Gornej Volty. Jest Burkina Faso.

_________________
Blabloon


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wiec ten pod banderą Górnej Wolty tym bardziej nie będzie miał AISu :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
AndRand napisał(a):
Jak często są aktualizowane informacje o pływającym kontenerze?
Już wyżej Jasiek przedstawił kwestie kontenera na Kryspinowie :-)
Nie tylko kontenery, albo inaczej - kontenery są niezwykle rzadkim przypadkiem, ale zamknięty obszar nie. Gdyby "ktoś" chciał, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby za pomocą kilku nadajników na polskim wybrzeżu, witowskie ostrzeżenia transmitowane na fonii transmitować za pomocą AISa.

A ontopicznie - informacje o pływającym kontenerze są aktualizowane tak często, jak często przepływające w pobliżu statki meldują o danej przeszkodzie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 18:14 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marek napisał(a):
A ontopicznie - informacje o pływającym kontenerze są aktualizowane tak często, jak często przepływające w pobliżu statki meldują o danej przeszkodzie.

Rozumiem, że przeszkody dryfujące są raportowane przez statki z dokładnością kartograficzną?
Wszystkie?

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AndRand napisał(a):
Rozumiem, że przeszkody dryfujące są raportowane przez statki z dokładnością kartograficzną?

Rozumiem, że widziałeś na radarze pływający kontener?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Stara Zientara napisał(a):
Rozumiem, że widziałeś na radarze pływający kontener?
Rozumiem, że widział radar? :-)

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

AndRand napisał(a):
Rozumiem, że przeszkody dryfujące są raportowane przez statki z dokładnością kartograficzną?
Wszystkie?
A prócz tego, że z powodu oczywistej odpowiedzi, traktuję to pytanie jako retoryczne, to nie bardzo rozumiem do czego dążysz?
Może zadaj pytanie wprost - będzie łatwiej odpowiedzieć.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 18:43 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Sprawa jest prosta - jestem jak najbardziej i za jak najwyraźniejszym rozdzielaniem co jest szczegółową informacji o stanie rzeczywistym (najlepiej z danych zbieranych w czasie rzeczywistym), a co korzystaniem z danych o pewnym, nieznanym poziomie dokładności i aktualności.

Jest to obecnie szczególnie ważne gdy ludzie pływają z różnymi wizualizacjami i jak sądze wiele z nich nie rozróżnia co jest wizualizacją z dancyh rzeczywistych, a co z danych o nieznanej dokładności. Mieliśmy tu przykład wizualizacji 3D dna morskiego z googla... wygląda jak wizualizacja sonaru, ale tylko wygląda.

Ja obecnie się zajmuję wizualizacją 3D prądów powietrznych z prognozy pogody - przeznaczone dla szybowników. I trzeba jasno tłumaczyć, że to wizualicja 3D (z prądami i chmurami), ale prognozy - bo się dziwią, ze niekoniecznie jest tak jak na obrazku.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 18:45 
AndRand napisał(a):
Ja obecnie się zajmuję wizualizacją 3D prądów powietrznych z prognozy pogody -

O ja pierdzielę! A pracy nie szukasz? Wysłałem... PW


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
skipbulba napisał(a):
(...)
chyba Voltaire napisał: " całkowicie nie zgadzam się z Pańskim zdaniem, ale zrobie wszystko, żeby miał Pan prawo je wypowiadać" :D (...)


Maćku, nie Voltair, choć niewątpliwie wyraża jego myśli - to jego biografka napisała... nigdy nie twierdząc, że są to jego słowa (to fabularyzowana biografia).

Szczegóły niżej:

wikiquote napisał(a):
"(...)I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Though these words are regularly attributed to Voltaire, they were first used by Evelyn Beatrice Hall, writing under the pseudonym of Stephen G Tallentyre in The Friends of Voltaire (1906), as a summation of Voltaire's beliefs on freedom of thought and expression.[11]
Another possible source for the quote was proposed by Norbert Guterman, editor of "A Book of French Quotations," who noted a letter to M. le Riche (February 6, 1770) in which Voltaire is quoted as saying: "Monsieur l'abbé, I detest what you write, but I would give my life to make it possible for you to continue to write" ("Monsieur l'abbé, je déteste ce que vous écrivez, mais je donnerai ma vie pour que vous puissiez continuer à écrire"). This remark, however, does not appear in the letter. (...)"

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marek napisał(a):
kontenery są niezwykle rzadkim przypadkiem

Raz miałem ostrzeżenie na Egejskim stacji brzegowej o dryfującym kontenerze. Był ze 20 Mm od nas.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cape napisał(a):
Raz miałem ostrzeżenie na Egejskim stacji brzegowej o dryfującym kontenerze. Był ze 20 Mm od nas.

Raz miałem ostrzeżenie na Bałtyku o dryfujących pakietach drewna. Było to po zatonięciu Koronowa.
Raz miałem ostrzeżenie na Adriatyku o dryfującym jachcie Elan 33 bez załogi.

Różne świństwa po morzu się plączą :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 01:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Ostatnio dużo pracuję - dzisiaj - to znaczy chyba wczoraj - wyszedłem z pracy o 2340.
I ma to zbawienny wpływ ... na forum.
Otóż okazuje się, że czytając po tygodniu dany wątek jest już jakaś ugoda.
I właściwie jestem w stanie zgodzić się ... ze wszystkimi.

Gdybym miał dużo czasu, to na bieżąco wdawałbym się w bezsensowne dyskusje.
I po co?

JacekBol napisał(a):
PS. Przeczytałem jeszcze raz temat i sam jestem ciekaw... intencji Andrzeja.


Ale jednak muszę coś dodać do dyskusji.
Dla mnie sprawa jest prosta.
Kamizelki na jachcie? Pasy w aucie? Kaski na nartach?
Proszę bardzo! Ale - jeden warunek dobrowolnie!!

RYA ma mnóstwo materiałów propagandowych z apelami o korzystanie z kamizelek!
BRAVO!! Ale nie wpadli na pomysł, aby złożyć projekt ustawy o obowiązku korzystania. Też BRAVO!! Bo chodzi o własne bezpieczeństwo.
Zbliża się zima. To powiedźcie mi jak obowiązek kasku u narciarza przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa innych narciarzy. Prawdopodobnie taki kask przyczyni się wręcz do minimalnego spadku bezpieczeństwa innych narciarzy, bo twardym kaskiem uderzą w niewinnych postronnych gapiów czy narciarzy.

Ale dlaczego Wy udajecie, że nie wiecie o co mi chodzi z AIS? Międzynarodowe ustalenie mówi, że statki konwencyjne używają AIS. I już wiemy, że wszystkie duże statki powinny stosować się do niego.
Teoretycznie mamy pewność, że możemy trafić w jakiś mniejszy statek ale z całą pewnością nie w duży konwencyjny. A gdyby tak pójść dalej? Np.21, 20, 19, 18 a kiedyś tam w dalekiej przyszłości 15m.?

Ja czułbym się super bezpiecznie, wiedząc, że wszystkie statki dookoła powyżej 15m. mają AIS. Bo jeśli zderzą się dwa jachty 14m. płynące z prędkością 3 czy 4kn. A to nic groźnego nie powoduje.
Nawet jak trochę zderzymy się, to mamy niewielkie uszkodzenia i można łatwo odpalić tratwę.

Problem polega na tym, że muszę mieć pewność, że wszystkie statki w okolicy kilku mil
powyżej X-metrów mają AIS. Inaczej nie ma to sensu. I teraz pytanie do Was: kupujecie po raz pierwszy nowy jacht 18-metrowy. Ktoś w końcu musi go kupić. Albo Wy albo ktoś przed Wami a Wy kupujecie używany. Jacht za setki tysięcy euro! I co ten pierwszy właściciel (a więc milioner) pożałować ma 200-400 euro na AIS? I jeśli będziecie kupować 40-letni jacht, to kiedyś tam będzie miał AIS po poprzednim właścicielu.

A więc chyba zgodzicie się, że można zmniejszyć limit.
Może 26m.? 19m.? Może 17m.? Może inaczej: jachty o wartości powyżej 300 tysięcy lub 600 tysięcy lub 900 tysięcy euro? To wszystko do ustalenia!

Ja uważam, że wszystkie statki powyżej 15m. a może nawet 12m. powinny mieć obowiązkowy AIS. Bo właściciela to nic nie kosztuje.

Co innego właściciela 30-letniej Omegi wartej 1000 euro. Ale co macie przeciwko obowiązkowi używania AIS na luksusowych jachtach milionerów?

Pamiętajcie, że to nie kask czy kamizelka? Tu nie chodzi o WASZE bezpieczeństwo!
Tu chodzi o bezpieczeństwo innych statków w okolicy!

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
tak nalezy wprowadzić obowiązek używania AIS przez milionerów. Najlepiej niech im wszczepiają pod skórę.
I bardzo Cie proszę Andrzej nie szastaj cudzymi pieniędzmi.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Andrzeju zarazilo Cię sięganie do głębokich kieszeni?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Kuracent napisał(a):
Bo właściciela to nic nie kosztuje.

Nic :?: :evil:
Skoro nic to może kupisz sobie taki jachcik i wtedy pogadamy :?: :D

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zdaniem Kuracenta, jacht 20m o wartości 300 tys euro stwarza powazne zagrożenie i powinien mieć AIS, a jacht 20m o wartości 100 PLN nie musi mieć, znaczy nie stwarza zagrozenia. Szkoda gadać.

Aaaa... podpowiem Ci jeszcze Andrzeju, że koszt AISa to dla przecietnego armatora cały sezon żeglowania, a przynjmaniej jeden solidny kilkutygodniowy rejs. Chrzanię AISa, wolę popływać, niż dla idei posiadania AISa i zapewniania złudnego poczucia bezpieczeństwa Kuracentowi i kolegom Wieśka, stać cały rok w porcie.
Co ciekawe najwiecej do powiedzenia w sprawach kosztów mają Ci co nie mają jachtów :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
skipbulba napisał(a):
Co ciekawe najwiecej do powiedzenia w sprawach kosztów mają Ci co nie mają jachtów :D
Fakt :D

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
skipbulba napisał(a):
Zdaniem Kuracenta, jacht 20m o wartości 300 tys euro stwarza powazne zagrożenie i powinien mieć AIS, a jacht 20m o wartości 100 PLN nie musi mieć, znaczy nie stwarza zagrozenia. Szkoda gadać.
Ależ Skipciu, nie doceniasz Kuracenta:
Kuracent napisał(a):
Teoretycznie mamy pewność, że możemy trafić w jakiś mniejszy statek ale z całą pewnością nie w duży konwencyjny.
Stąd wniosek kuracentowy, że jak trafisz w większy statek to Cię szlag trafi, ale jak przypieprzysz na całej naprzód w jakieś tam głupie 400 ton, to najwyżej uszkodzisz trochę farby. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kuracent napisał(a):
Jacht za setki tysięcy euro! I co ten pierwszy właściciel (a więc milioner) pożałować ma 200-400 euro na AIS? I jeśli będziecie kupować 40-letni jacht, to kiedyś tam będzie miał AIS po poprzednim właścicielu.


Andrzej, o instytucji kredytu słyszałeś? To ja Ci jeszcze podpowiem, że np. tutaj niektórzy mają już spłacony dom (też za setki tysięcy - tylko funtów) i decydują się na zakup jachtu. Nowego. Dużego. Na kredyt. Czy robi to z nich milionerów? Jeśli świerzbi Cię, aby powiedzieć tak - to przypomnę Ci, że różnica między 1 mln funtów a 200 tys. za ten jacht to jest 800 tys. Te 800 tys. zabraknie do bycia milionerem szczęśliwemu posiadaczowi nowego jachtu (który w dodatku, jak już go spłaci, nie będzie nowy i będzie wart sporo mniej niż te 200 tys.). Nawet jak ma dom za drugie 200 tys. - nadal do milionera mu baaardzo daleko. :lol:

Tak więc może nie rządź się może cudzymi pieniędzmi.. te 200-400 euro wystarczy na przykład na dwa epirby. Poza tym, za 200-400 euro nie kupisz transpondera, a tylko odbiornik. Co on pomoże w kwestii bezpieczeństwa innych?? :evil:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kolos napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Co ciekawe najwięcej do powiedzenia w sprawach kosztów mają Ci co nie mają jachtów :D
Fakt :D

Rzeczywiście!!! :lol: :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2011, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Zbieraj napisał(a):
ale jak przypieprzysz na całej naprzód w jakieś tam głupie 400 ton, to najwyżej uszkodzisz trochę farby. :lol:


Bo to będzie "trochę przypieprzenie" czyli "a bit collision". Inne przysłówki, możliwe do użycia w nowej redakcji COLREGSów to: faintly lub vaguely.

Tym niemniej - sprawa wymaga pilnej kodyfikacji przez IMO. Proponowana definicja:

"Trochę zderzenie" to pierdolnięcie się dwóch lub więcej statków, nie podlegających konwencjom międzynarodowym, ani obowiązkowi posiadania AIS, o skutkach nie powodujących trudności w odpaleniu tratwy.

:D :D :D

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 268 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL