Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 17:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lut 2015, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zbieraj napisał(a):
skipbulba napisał(a):
a czym się różni prowadzenie 15 metrowego jachtu od prowadzenia 24m jachtu poza praktyką?
Krótko: Wszystkim. :D

Może nazwą? ;)

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Ostatnio edytowano 25 lut 2015, o 12:22 przez Zbieraj, łącznie edytowano 2 razy
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
WhiteWhale napisał(a):
Może nazwą?
Też. W sumie - obaj ze Skiciem macie rację. Czym w końcu różni się prowadzenie roweru od prowadzenia śmigłowca? Nazwą i praktyką. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zbieraj napisał(a):
Krótko: Wszystkim.
A możesz nie krótko ? :) tzn, jakie są owe merytoryczne różnice w wiedzy jaką trzeba miec do prowadzenia jachtu 15m, a 24m, która to wiedzę trzeba by sprawdzać egzaminem? :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
jacht 15m jest dluższy od jachtu 24m a to znaczy, że z rufy na dziub jest dalej na jednym, a bliżej na drugim. I tę właśnie wiedzę sprawdza egzamin :roll: :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2793
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Micubiszi napisał(a):
jacht 15m jest dluższy od jachtu 24m


Bez egzaminu się nie obejdzie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie tylko Ty Maćku :rotfl:
Takich jest więcej :-P
Nadzieja umiera ostatnia....... :D

Micuś dzisiaj jezdem wspaniałomyślny :mrgreen:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 13:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
skipbulba napisał(a):
A poważnie, to dopóki pateny są potwierdzeniem posiadanych uprawnień, a nie certyfikatem kwalifikacji to będę za tym, żeby uzyskiwanie tych uprawnień było jak najprostsze. Nawet za ładny uśmiech.


Zgadzam się z Tobą, dopóki nie ma pełnej liberalizacji i bez patentu nie można pływać na jachtach np do 13 m to i rozmowa o tym nie ma sensu.
Fakt,że taka postawa osłabia znaczenie polskich kwitów, no ale cóż nie wiem, wbrew temu co się mówi czy one są aż tak mocne. Moim zdaniem właśnie brak bezpatencia psuje dyskurs na temat szkolnictwa żeglarskiego.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
A możesz nie krótko ? tzn, jakie są owe merytoryczne różnice w wiedzy jaką trzeba miec do prowadzenia jachtu 15m, a 24m, która to wiedzę trzeba by sprawdzać egzaminem?

Jak jacht ma typowy takielunek różnic nie ma wielkich, ale wystarczą dwa patyki z rejami i podciągniętymi w sztormie żaglami by manewr dojścia alongside na silniku w sposób skuteczny i bezpieczny wymagał bardzo dużych umiejetności operowania załogą.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
Jak jacht ma typowy takielunek różnic nie ma wielkich, ale wystarczą dwa patyki z rejami i podciągniętymi w sztormie żaglami by manewr dojścia alongside na silniku w sposób skuteczny i bezpieczny wymagał bardzo dużych umiejetności operowania załogą.
Ależ ja się zgadzam w 100% tylko, że tego się nabywa poprzez praktykę, a nie poprzez egzaminy :) Po za tym dlaczego ktos kto se kupi, bo go stać, jacht 24 metrowy z typowym takielunkiem ma się uczyć manewrowania na rejowcach? Ile kurde jest tych jachtów - rejowców do obsłużenia? :) a o ile mi wiadomo armator nie ma obowiązku dawać swojej jednostki każdemu z uprawnieniami. Problem z obecnym system polega na tym, że nadal jest obowiązkowy. Gdyby był nieobowiązkowy, nie byłoby żadnego problemu, żeby ktos stworzył system szkolenia i przyznawania certyfikatu kompetencji "dowodzenia jachtami z ożaglowaniem rejowym" i byłoby bez kłopotu.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
skipbulba napisał(a):
Problem z obecnym system polega na tym, że nadal jest obowiązkowy. Gdyby był nieobowiązkowy, nie byłoby żadnego problemu, żeby ktos stworzył system szkolenia i przyznawania certyfikatu kompetencji "dowodzenia jachtami z ożaglowaniem rejowym" i byłoby bez kłopotu.


dokładnie, i wtedy by się skończyło to pieprzenie o patentach, pzż i kto ma dłuższego

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:35 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
ins napisał(a):
Jak jacht ma typowy takielunek różnic nie ma wielkich, ale wystarczą dwa patyki z rejami i podciągniętymi w sztormie żaglami by manewr dojścia alongside na silniku w sposób skuteczny i bezpieczny wymagał bardzo dużych umiejetności operowania załogą.
Ależ ja się zgadzam w 100% tylko, że tego się nabywa poprzez praktykę, a nie poprzez egzaminy :) Po za tym dlaczego ktos kto se kupi, bo go stać, jacht 24 metrowy z typowym takielunkiem ma się uczyć manewrowania na rejowcach? Ile kurde jest tych jachtów - rejowców do obsłużenia? :) a o ile mi wiadomo armator nie ma obowiązku dawać swojej jednostki każdemu z uprawnieniami. Problem z obecnym system polega na tym, że nadal jest obowiązkowy. Gdyby był nieobowiązkowy, nie byłoby żadnego problemu, żeby ktos stworzył system szkolenia i przyznawania certyfikatu kompetencji "dowodzenia jachtami z ożaglowaniem rejowym" i byłoby bez kłopotu.


Masz 100% racji, ale obracamy się w takiej a nie innej rzeczywistości - pragmatycznym trza być. Nie ma problemu dla żadnego kapitana plastikowego aby organizować rejsy na czymś co ma 20 m i 1 cm w papierach wraz z takielunkiem slup lub kecz/jol i wystawiać opinie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
Nie ma problemu dla żadnego kapitana plastikowego aby organizować rejsy na czymś co ma 20 m i 1 cm w papierach wraz z takielunkiem slup lub kecz/jol i wystawiać opinie.
No i ja uważam, że to jest ok :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ins napisał(a):
pragmatycznym trza być


Pewnie tak ale powiedz czego się mogę nauczyć pływając na jachcie 15m a jachcie 20m+1 cm. Duże są róznice

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
piotr6 napisał(a):
Duże są róznice
Zasadnicze jak twierdzi Zbieraj, ale jakie to się nie dowiedziałem :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 18:51 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
ins napisał(a):
pragmatycznym trza być


Pewnie tak ale powiedz czego się mogę nauczyć pływając na jachcie 15m a jachcie 20m+1 cm. Duże są róznice

Ale to już opisywałem, na morzu pod żaglami wielkich rożnic nie ma, zakładając że nie rozmawiamy o spinakerach, wytykach, odczepianych babysztagach.
W porcie pojawiaja się problemy związane z emocjami. 90 procent ludzi zapisujących sie na manewrówki wie jak operować cumami i odbijaczami, silnikiem ale ma lęki w manewrowaniu czymś długim. Szkolenie manewrowe polega na usunięciu tego lęku.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2015, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Nie mówimy o szkoleniu tylko o egzaminach na uprawnienia kapitańskie.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 00:28 

Dołączył(a): 1 lut 2015, o 23:31
Posty: 21
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: ;)
wracając do pierwotnego pytania

Wybrałem staż na Selmie bo żeglowanie na niej (w odróżnieniu od akwenu) jest bardziej zbliżone do tego z którym mam zwykle do czynienia (slup , kecz : 44'' - 50'') .

Na Pogorię wybieram się żeby zobaczyć bo "nie warto nie być."

Wbrew pozorom patent KJ bywa przydatny .

Dobrze i nadmiarowo (co do uprawnień) wypełniony SAILING RESUME może skutkować zmniejszeniem wysokości kaucji i brakiem dodatkowych klauzul w umowie czarterowej : np. zakazu pływania w porze nocnej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 09:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A możesz podać konkretny przykład. Pytam z ciekawości

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 10:41 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
greenCAT napisał(a):
Dobrze i nadmiarowo (co do uprawnień) wypełniony SAILING RESUME może skutkować zmniejszeniem wysokości kaucji i brakiem dodatkowych klauzul w umowie czarterowej : np. zakazu pływania w porze nocnej


Tak jak Piotr - choć jeden realny konkret poproszę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 12:16 

Dołączył(a): 1 lut 2015, o 23:31
Posty: 21
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: ;)
czarter Laguna 400 11.2013 w Le Marin.

1x KJ + 1xJSM + SRC + STCW,
wpisane rejsy na CAT i akwenie,
dołączone skany dokumentów bo nie każdy na świecie musi się orientować co to jest JSM.

Kaucja spadła z 4000 EUR do 3000 EUR


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 12:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Przepraszam,ze drąże temat co to jest

greenCAT napisał(a):
wpisane rejsy na CAT i akwenie


gdzie to mieliście wpisane?

Czy cenę negocjowaliście jak to wygląda?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Maar napisał(a):
Jeżeli chadza wam po głowie pomysł popłynięcia na staż, to o jakim statku myślicie w pierwszej kolejności? Czy znaczenie ma ożaglowanie statku (np. możliwość pracy na rejach), czy akwen a może nic nie ma znaczenia i tylko brak okazji powoduje, że jeszcze nie masz tych stu godzin na "dużym"?

A w drugiej kolejności jaki jest Twój tok myślenia - wolałbyś czymś naprawdę dużym nijak nie przystającym do tego co do tej pory ćwiczyłeś - znaczy się żaglowcem (Pogoria, Chopin, Zawisza, etc) czy może jachtem o wielkości nieco większej niż ustawowe 20 metrów, bo to bardziej dla Ciebie naturalne?


Nie chodzi wprawdzie mi po głowie pomysł popłynięcia na staż, bowiem uprawnienia,które mam (jsm+radio) kompletnie zaspokajają moje potrzeby. jeśli jednak doszedłbym do wniosku, ze chcę dopływac owe 100h to chętnie popłynąłbym "czymś naprawdę dużym nijak nie przystającym do tego co do tej pory ćwiczyłeś" - ze zwykłej ciekawości.

Nie zakładam, bowiem, że owe 100h na jednostce >18m da mi umiejętności, po których poczuję się gotowy do samodzielnego prowadzenia rejsów na takich statkach. Bo ile manewrów portowych będę mógł samodzielnie poprowadzić w ramach tego rejsu? Ile razy uda mi się samodzielnie poprowadzić załogę takiego statku?

Obawiam się, że - jak większość uczestników takich rejsów - dam się wozić w charakterze najwyżej wachtowego - bez specjalnej szansy, ani okazji do zdobycia nowej wiedzy i nowych umiejętności.

Wolałbym więc rejs na żaglowcu okazałym, z typem ożaglowania, którego nie znam. Mógłbym się przynajmniej poprzyglądać, żeby zobaczyć - czy ja to lubię, czy może nie lubię.

P.S.
Początkowo byłem skłonny przyznać Zbierajowi rację, że informacja o dacie uzyskania patentu może być praktyczna. Ale po namyśle - uważam, ze równie dobrze może być całkowicie myląca.
Zamiast tego zawsze przecież można (a nawet należy) poprosić potencjalnego skippera o opinie z innych rejsów. Jeśli, z jakiś powodów nie da się zweryfikować jego umiejętności osobiście.

_________________
Z wyrazami
JM


Ostatnio edytowano 6 sty 2016, o 14:11 przez sailhorse, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 13:53 

Dołączył(a): 1 lut 2015, o 23:31
Posty: 21
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: ;)
Laguna zamówiliśmy w lipcu poprzez niemieckiego pośrednika .
Wynegocjowaliśmy 5% zniżki.
Po podpisaniu umowy i wpłacie zaliczki otrzymaliśmy do wypełnienia dokument jak w załączniku.
Wpisaliśmy uprawnienia i poprzednie rejsy na katamaranach w tym na Karaibach.
Po tygodniu od wysłania dostaliśmy informację zwrotną ,że kaucja zostaje obniżona o 1000 EUR .
Załącznik:
SAILING_RESUME.jpg
SAILING_RESUME.jpg [ 257.11 KiB | Przeglądane 4402 razy ]



Za ten post autor greenCAT otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
greenCAT napisał(a):
Wpisaliśmy uprawnienia i poprzednie rejsy na katamaranach w tym na Karaibach.
Po tygodniu od wysłania dostaliśmy informację zwrotną ,że kaucja zostaje obniżona o 1000 EUR .


Tak, jak przypuszczałem - pragmatyczni Niemcy pytają o uprawnienia i doświadczenie, a nie czas spędzony z patentem w szufladzie.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 16:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
sailhorse napisał(a):
Maar napisał(a):
Jeżeli chadza wam po głowie pomysł popłynięcia na staż, to o jakim statku myślicie w pierwszej kolejności? Czy znaczenie ma ożaglowanie statku (np. możliwość pracy na rejach), czy akwen a może nic nie ma znaczen
Początkowo byłem skłonny przyznać Zbierajowi rację, że informacja o dacie uzyskania patentu może być praktyczna. Ale po namyśle - uważam, ze równie dobrze może być całkowicie myląca.
Zamiast tego zawsze przecież można (a nawet należy) poprosić potencjalnego skippera o opinie z innych rejsów. Jeśli, z jakiś powodów nie da się zweryfikować jego umiejętności osobiście.


Widzisz ja nie rozumiem dlaczego( wzorem Prawa Jazdy) na patentach zeglarskich nie ma daty uzyskania stopnia. Dla mnie jest istotna roznica czy patent zostal uzyskany droga zdobywania odpowiedniego stazu i egzaminow czy tez na podstawie praktycznie nie mozliwych do zweryfikowania opinii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 16:58 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Micubiszi napisał(a):
Wiele emocji na forum dostarcza to jak się czasami kapitany bierom za łby
No to będziemy sprzedawać bilety :rotfl:



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
ins napisał(a):
pragmatycznym trza być


Pewnie tak ale powiedz czego się mogę nauczyć pływając na jachcie 15m a jachcie 20m+1 cm. Duże są róznice


Jeśli typowe, trójkątne ożaglowanie, to różnic wielkich nie ma. Największe, co samodzielnie prowadziłam miało prawie te 20 metrów (z komfortem dwóch kumatych pod pokladem, więc bez nerwów - ale każde z nas stawiało sobie za punkt honoru dobry sen pozostałych).
Manewrówka w ciasnej marinie czymś, co ma 40 ton może być trochę podnosząca ciśnienie, ale zasady są te same. Trzeba tylko pamiętać, że to w miejscu się nie zatrzyma :)

Poza tym różnic nie widzę.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Właśnie se załatwiłem na lewo te 100 godzin :mrgreen: i pływy też przy okazji. Jeszcze se tylko napiszę sam kilka kart rejsów i kapitan będem jak ta lala :rotfl: :-P ;)

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 05:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
Widzisz ja nie rozumiem dlaczego( wzorem Prawa Jazdy) na patentach zeglarskich nie ma daty uzyskania stopnia.

Jak nie ma, jak jest...
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2016, o 07:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No to widze ze cos sie zmienilo na lepsze :) Na moim wtorniku( bo tektura zginela) takiej pozycji nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL