Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 05:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lip 2016, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
odchodząc od DN komu mógłbym zlecić profesjonalne badania stateczności poprawności konstrukcji itd. Nie chodzi mi o formalne papiery ale o gruntowne i dokładne sprawdzenie jachtu

Ja poszukałbym konstruktora - praktyka, najlepiej żeglarza, takiego który skonstruował albo przynajmniej sprawdzał jachty o konstrukcji podobnej do jachtu, który sam chciałbym "zbadać". Przy czym wolałbym kogoś z wykształceniem "okrętowym", niż jakiegoś plastyka czy dekoratora wnętrz...
seascout napisał(a):
Można do PRS. A jak chce mieć sie pewność, że badanie będzie uznane na całym świecie - to chocby do Lloyda... http://www.lr.org.pl/
Rafał

Ależ Rafale - pytanie zawiera frazę "Nie chodzi mi o formalne papiery ale o gruntowne i dokładne sprawdzenie jachtu"...
Jeżeli jednak chodziłoby o "uznanie na całym świecie" to warto trzymać się kogoś z tej dwunastki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Internati ... ganization

Przy czym warto pamiętać, że nawet członkostwo w IACS nie daje gwarancji "uznania na całym świecie".
Np. PRS po katastrofie "Leader L" (2000) został w trybie natychmiastowym wykluczony z IACS. I mimo ponownego przyjęcia do tej organizacji (po jedenastu latach wykluczenia, w 2011) firma ta do dziś nie odzyskała statusu uznanego towarzystwa klasyfikacyjnego w niektórych znaczących państwach. Np. w Kanadzie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Były user, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 13:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Ja poszukałbym konstruktora - praktyka, najlepiej żeglarza, takiego który skonstruował albo przynajmniej


Właśnie się zastanawiam bo jak ,mały jacht to ok ale jak coś większego to jakoś mi trudno sobie to wyobrazić. Duzo rzeczy mozna sprawdzić ,ale stateczność, prawidłowośc projektu to średnio.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
A ja mam nadzieję, że ten cały DN:
1) Zostanie przerejestrowany na polskie papiery i przejdzie pełne badania i wtedy po gruntownym remoncie może pływać.
2) Pójdzie na dno na głębokości skąd tego złomu nikt już nie wyjmie, oczywiście oby bez ofiar.

Póki co jacht udowodnił, że:
1) Praktycznie zawsze był w złym stanie technicznym;
2) Dzielności morskiej to on nigdy nie miał, to że popłynął gdzieś dalej to zwykły fart. W czasie wyprawy na Islandię trafili świetne warunki to już może się nie powtórzyć;
3) Każdy kto na nim pływał wspominał o problemach ze statecznością, sorki ale jacht morski/oceaniczny to dyskwalifikuje;
4) Jak armator dba o jacht? Jak w jednym porcie rozleciała się przekładnia to naprawiał ją ze "szwagrem". W efekcie wał rozwalał dławicę, jacht tonął i skończył na dźwigu gdzieś w Holandii, mimo namawiania kapitana przez armatora "dopłyń to kraju to się to jakoś tanio naprawi";

Dlatego DN idź na dno i nie zagrażaj życiu nieświadomych żeglarzy co mieli by wsiąść na Twój pokład!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
seascout napisał(a):
Można do PRS. A jak chce mieć sie pewność, że badanie będzie uznane na całym świecie - to chocby do Lloyda... http://www.lr.org.pl/


Jak sprawdzą stateczność jachtu ok np 20 ton?


Zapewne stosując coś w tym rodzaju:
https://www.prs.pl/__files/parent344/ja ... idated.pdf
http://jsaf-anzen.jp/pdf/ISO_12217-2_2013(E)-Character_PDF_document.pdf

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 27 lip 2016, o 13:33 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Ja poszukałbym konstruktora - praktyka, najlepiej żeglarza, takiego który skonstruował albo przynajmniej


Właśnie się zastanawiam bo jak ,mały jacht to ok ale jak coś większego to jakoś mi trudno sobie to wyobrazić. Duzo rzeczy mozna sprawdzić ,ale stateczność, prawidłowośc projektu to średnio.

Osoba która:
- posiada odpowiednią wiedzę,
- otrzyma/sama wykona wiarygodne rysunki/tabele rzędnych kadłuba z pokładem
- wykona próby przechyłów (nie, nie chodzi o położenie jachtu na siłę, do 90° i wieszanie ciężarków na maszcie - choć sam takie cuda w wykonaniu jednego "specjalisty od jachtów" obserwowałem...)
da moim zdaniem radę zadaniu sprawdzenia / policzenia parametrów stateczności oraz ich konfrontacji z normami klasyfikacyjnymi ;)

Co do "prawidłowości projektu" - to ciutek zbyt pojemne pojęcie. Ale doświadczony konstruktor, który obejrzy jednostkę i jej dokumentację projektowo-budowlaną - na pewno będzie miał swoje zdanie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: Były user, Ryś, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 13:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Powiem szczerze,ze chetnie bym popatrzyła jak badaja skrupulatnie i rzetelnie taki DN.

Mam wrażenie,ze jednak to by było wyzwanie :D Zreszta to chyba spore koszty.
Tylko własciciel DN chyba nie ma innej drogi. (juz nie chodzi o sprawy formalne)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
wykona próby przechyłów


Załączniki:
SAM_2114.JPG
SAM_2114.JPG [ 319.39 KiB | Przeglądane 4411 razy ]
SAM_2113.JPG
SAM_2113.JPG [ 296.56 KiB | Przeglądane 4411 razy ]
SAM_2112.JPG
SAM_2112.JPG [ 272.4 KiB | Przeglądane 4411 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664

Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Były user, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Yigaelu, do DNV, GL czy Lloyda jest w Polsce tak samo blisko. Po drugie, nie wiem czy kanada wymaga od takich statków klasyfikacji i świadectw.
Ale jako armator chciałbym przeliczyć stateczność i potwierdzić ją próbą przechyłów.
A jako kapitan chciałbym zobaczyć z tego "raport", może być bez pieczątki klasyfikatora, oraz "Informację o stateczności dla kapitana", z której wynika czy na przykład muszę zamykać okna przy 3Balbo czy wolno mi załadować 20 beczek ropy na górny pokład.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
"Informację o stateczności dla kapitana"
Takie dzieło na Zawiszy zawsze pokazuję oficerom wachtowym.

Większość nawet nie wie, że coś takiego istnieje. :(

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: QbaM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 14:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
A jako kapitan chciałbym zobaczyć z tego "raport", może być bez pieczątki klasyfikatora,


ja sobie myślę,że w tym wypadku to i pieczątka by się przydała

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: Były user, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Pytanie czy znajdzie się ktoś kto się by pod tym podpisał :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 14:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ejdzej napisał(a):
Pytanie czy znajdzie się ktoś kto się by pod tym podpisał


Szczerze powiem, to mam duże wątpliwości. Jak dla mnie, nie jestem techniczny, to spora robota żeby rzetelnie zrobić

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 15:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Jak dla mnie, nie jestem techniczny, to spora robota żeby rzetelnie zrobić
Powiem szczerze,ze chetnie bym popatrzył jak badaja skrupulatnie i rzetelnie taki DN.
A przyjrzeć się warto, zawszeć to wiedza i doświadczenie życiowe wzrasta ;)
Do swojej poprosiłem surveyora akurat takiego wyższej klasy - certyfikowanego do nadania klasy bezpieczeństwa MCA jednostkom poważniejszym niż 'Down North'. I należycie dłuuugi raport sie ma, i z pieczątką tyż :)
Jak raz o ocenę stateczności ni jakości projektu nie prosiłem :mrgreen: ani o certyfikację komercyjną (że pod czarter) - ale mógłbym, no problem. ( http://www.ydsa.co.uk/nomsurv.asp )
I gdyby komu PRS nie pasił, szczegółowiej wygląda tak: http://www.ydsa.co.uk/mca.html
https://www.gov.uk/government/uploads/s ... mgn280.pdf
The code requires each boat to be assessed for its stability and to undergo a full, out-of-the water survey, in water survey and a check of its safety equipment prior to certification.


Ostatnio edytowano 27 lip 2016, o 15:22 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 15:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
A przyjrzeć się warto


chetnie bym sie przyjrzał, ni chodzi o DN . Tylko tak mi się zdaje że cięzko pomierzyć taki czy podobny jacht, ktory był przebudowywany i pewnie dokumentacji technicznej zero

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 15:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A myślisz że do mojej jest dokumentacja? :lol: Ona akurat jest znaczną modyfikacją oryginalnej konstrukcji...
No i, wiesz, i się bierze metra, miarkę, i miernik, i sie mierzy. I się płaci fachowcowi, a takiemu który zrobi to lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 16:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
A myślisz że do mojej jest dokumentacja? Ona akurat jest znaczną modyfikacją oryginalnej konstrukcji..


Ryś a Twoja ma kasztel? :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Ejdzej napisał(a):
Pytanie czy znajdzie się ktoś kto się by pod tym podpisał


Szczerze powiem, to mam duże wątpliwości. Jak dla mnie, nie jestem techniczny, to spora robota żeby rzetelnie zrobić

Ja wiem...?
https://www.prs.pl/__files/parent114/p6p_2006_p.pdf

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Yigael napisał(a):
Tak też rozumiem odpowiedź Reeda.

I dobrze zrozumiałeś.
W przywołanych przez Jaromira przepisach Kanadyjakich pomiar stateczności oparty jest na ISO 12217-2.
Przepisy PRS jak i przepisy nadzoru Morskiego Zespołu Technicznego PZŻ oparte są na normie PN-EN ISO 12217-2 z 2015. W chwili katastrofy DN dotyczyła raczej norma PN-EN ISO 12217-2 z 2013. (chyba najczęsciej zmieniana norma, poprzednie zmiany to rok 2005 i 2002)
Towarzystwa Klasyfikacyjne niekoniecznie same wykonują wszystkie czynności. W zeszłym roku szwedzkie towarzystwo klasyfikacyjne, dla wydanie CE przyjeło pomiary i badanie stateczności jednostki żaglowej o LOA 18,30 inspektorom technicznym PZŻ w Szczecinie.
A do Colonela....mniej zgryźliwości....zdrowiu szkodzi. a zycie i tak krótkie



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 20:43 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 00:32
Posty: 2084
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 455
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: mam
nie chcę być, źle zrozumiany ,ani podejrzewany o jakąś współpracę z właścicielem jachtu, bo z tego co mi wiadomo, to go nie znam. Ale większość wpisów opiera się na domysłach o przyczyny wypadku, i na tym, że ktoś coś słyszał, że większość osób narzekała, a niektórzy widzieli go na brzegu tudzież na wodzie. Wiem, że co poniektórym może się nie podobać pewnego rodzaju "konkurencja" jeśli chodzi o kolejny jacht. Nie wszystkie wyglądają idealnie, ale wiele pływa. Nie zagłębiałem się zanadto w temat ( może stąd mój post ), ale z tego co wiem, jacht ten przepłynął trochę mil, bez wywrotki i w gorszych warunkach pogodowych. Doszukiwanie i pisanie, że jacht kogoś "zabił", "zatopił" w najlepszym wypadku jest dość nie w porządku wobec bliskich osoby, która w następstwie wypadku straciła życie. Pamiętajmy, że przyczyna "odejścia" żeglarza jest publicznie znana i nikt, a zwłaszcza organy odpowiedzialne za wyjaśnienie tego tragicznego zdarzenia tego nie stwierdziły. Więc myślę, że wszelakie domysły do momentu wyjaśnienia przyczyny "wywrotki " jachtu, oraz przyczyny śmierci - dobrze gdyby były zatrzymane dla siebie. Znam od uczestników rejsów na DN ich oceny co do jachtu. Nie zawsze były takie bez zastrzeżeń, ale znam też takie, które przyczyny wypadku znają z opowieści uczestników owego fatalnego w skutkach rejsu. Tak jak mówię, nie znam jachtu, nie znam kapitana ani właściciela, chodzi mi tylko i wyłącznie o opinie wygłaszane przez niektórych na forum. Myślę, że trzeba dać działać właścicielowi / armatorowi ,mając nadzieję, że jacht po raz kolejny wyjdzie na daleką wodę, po wyeliminowaniu przez niego wszelkich wątpliwości związanych ze statecznością, lub po wydaniu wytycznych co do kolejnych jego załadunków. Tak naprawdę bez napinki i podejrzliwości . Pozdrawiam :cool:

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein



Za ten post autor Seba otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2016, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Cytuj:
Ejdzej napisał(a):
Pytanie czy znajdzie się ktoś kto się by pod tym podpisał...

Szczerze powiem, to mam duże wątpliwości. Jak dla mnie, nie jestem techniczny, to spora robota żeby rzetelnie zrobić_

Kilku naszych.. w tym: Colonel i Cors mogli by to chyba zrobic i podpisac . :lol:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 07:46 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
i Cors mogli by to chyba zrobic i podpisac


Oczywiście, bez problemu, jakbym dokonał próby przechyłów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 07:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Seba napisał(a):
Myślę, że trzeba dać działać właścicielowi / armatorowi ,mając nadzieję, że jacht po raz kolejny wyjdzie na daleką wodę, po wyeliminowaniu przez niego wszelkich wątpliwości związanych ze statecznością, lub po wydaniu wytycznych co do kolejnych jego załadunków. Tak naprawdę bez napinki i podejrzliwości . Pozdrawiam :cool:


Widzisz, a ja nie bedac zupelnie zainteresowany zeglowaniem mna takich jednostkach choc pare podobnych i wiekszych zaliczylem, jestem sklonny przypuszczac ze armator/wlasciciel swiadomie unika informowania srodowiska zarowno o przyczynach wypadku jak i o planach na przyszlosc.
Od wypadki sporo czasu uplynelo, jednostka jest juz na wodzie .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
(nie, nie chodzi o położenie jachtu na siłę, do 90° i wieszanie ciężarków na maszcie - choć sam takie cuda w wykonaniu jednego "specjalisty od jachtów" obserwowałem...)

A co złego w tym sposobie? Daje konkretną informację jako pomiar bezpośredni.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 13:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To co jest dobre dla Micro , niekoniecznie dla "Pogorii" :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Były user, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
To co jest dobre dla Micro , niekoniecznie dla "Pogorii" :)

Rozumie się, ale wyglądało, jakby Jaromir w ogóle kwestionował taką metodę.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 13:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Znam Jaromira jedynie z Forum i nigdy by mi taka interpretacja jego wypowiedzi do glowy nie przyszla :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 13:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zreszta, statecznosc jachtow morskich,nawet tych niewielkich bada je inaczej .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Badać i obliczać wszystko można na różne sposoby, ale nic nie daje takiej pewności jak próba praktyczna. A do takich należy wymuszenie przechyłu do granicznej wartości.
Zresztą chodziło o uściślenie wypowiedzi Jaromira, aby nie były potrzebne interpretacje. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Alterus napisał(a):
wymuszenie przechyłu do granicznej wartości.
Przechylisz J-140 do 130°? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, reed, Seba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2016, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:00
Posty: 497
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 141
Otrzymał podziękowań: 105
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Stara Zientara napisał(a):
Przechylisz J-140 do 130°?


Nie takie rzeczy, ze szwagrem po piwie. :mrgreen:

_________________
Zapal fajkę z wrzośca – na świecie jest tylko wiatr i dym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL