Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 02:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 wrz 2009, o 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 20:59
Posty: 4269
Podziękował : 94
Otrzymał podziękowań: 172
Uprawnienia żeglarskie: jsm, msm
właśnie właśnie :) jak już będzie można kupić to proszę mi tez powiedzieć :) pamiętajcie o mnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2009, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
...
Rozumiem(y), że się zarejestrowałeś i Nas tu na forum poinformujesz? :-)

Tak można to rozumieć, o ile mnie dystrybutor powiadomi. :wink:

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2009, o 22:00 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Witam !
Faktycznie na egzaminie praktycznym jest glownie praktyka , ale zeby miec profesjonalnego Yachtmastera nalezy przejsc szkolenie teoretyczne , zazwyczaj piec dni
polaczone z egzaminem to znaczy , ze musi byc czesc teoretyczna i praktyczna.
To jeszcze nie daje zawodowych uprawnien , nalezy uzyskac commercial endorsement
a do tego jest potrzebne jeszcze pare dodatkowych szkolen , czyli cale STCW-95
Po tych wszystkich egzaminach mozesz powiedziec , ze masz Yachtmastera np offshore
lun ocean ! Natomiast sam egzamin praktyczny o niczym nie swiadczy ! To tak jak z licencja pilota , musi byc egz. teoretyczny , czyli shorebased i praktyczny. A endorsement to zawodowa licencja , bez tego mozesz plywac tylko ze znajomymi i rodzina a zadna firma angielska do pracy Ciebie nie przyjmie !!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2009, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Marioo, wybacz, ale to co napisałeś, to pomieszanie z poplątaniem. Zatem wyprostuję to co pozakręcałeś.
Egzamin na YM jest jeden. Ten na wodzie, taki jaki opisują Marek i Grzesiek. Jesli wczesniej zdasz część teoretyczną na lądzie, to egzaminator może (ale nie musi) Ci to zaliczyć i nie zadawać pewnych pytań, bądź nie stawiać pewnych zadań. Egzamin na wodzie całkowicie wyczerpuje zakres wiedzy żeglarskiej jaka jest wymagana od skipera profesjonalnego, którym jest posiadacz YM z commercial endorsment.
Aby mieć kwit zawodowy, należy zaliczyć STCW, przedstawić zaświadczenie od lekarza własciwego dla ludzi pracujących na morzu i zapłacić ok. 30 GBP. Wówczas wymieniany jest kartonik na niemal identyczny, taki który ma w częsci "endorsments" wpisane Master of Yacht 200GT.

Możesz zdradzić skad masz takie informacje na temat wymagań i kwitów YM?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2009, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marioo napisał(a):
ale zeby miec profesjonalnego Yachtmastera nalezy przejsc szkolenie teoretyczne

Wow! Kapitan Mamert Stankiewicz to mawiał, "nie wiedział a powiedział", ja w swim cynizmie nie potrafię znaleźć zabawnego zapytania więc po prostu zapytam - wiesz o czym piszesz?

Marioo napisał(a):
pare dodatkowych szkolen , czyli cale STCW-95

No i znowu gromkie WOW! Nie żartuj, naprawdę trzeba konwencję na pamięć? Naprawdę całe STCW-95, a nie wystarcza połowa albo choć kursy STCW A-V1/1-1 do 4? A może sama "odpowiedzialność wspólna" i "ppoż"? Te Angole to są okropnie wymagające.

Cytuj:
endorsement to zawodowa licencja , bez tego mozesz plywac tylko ze znajomymi i rodzina a zadna firma angielska do pracy Ciebie nie przyjmie !!!

No i - sam nie wiem dlaczego - po raz kolejny WOW! (gromkie)
A może wizyta u lekarza pierwszego kontaktu znającego jako-tako lengłidz i wypełnienie ML5 lub ENG1 wystarczy?
Pomijam to, że pod flagą Zjednoczonego Królestwa to z rodzina i znajomymi można pływać... hmmm, zaświadczeniem od stomatologa :-) (że o rachunku za wywóz śmieci nie wspomnę)

Straszne rzeczy w tej Anglii wymyślają :-)

http://www.rya.org.uk/COURSESTRAINING/P ... ments.aspx

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2009, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Mariusz Główka napisał(a):
Aby mieć kwit zawodowy, należy zaliczyć STCW, przedstawić zaświadczenie od lekarza własciwego dla ludzi pracujących na morzu


Nieco się mylisz Mariusz. Do wypełnienia zaświadczenia lekarskiego ML-5 uprawniony jest każdy europejski lekarz.
Dzwoniłem, pytałem.

ps. Może wyślemy razem?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 18:14 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Witam! Piszac ostatni post nie chcialem nikogo urazic , jezeli tak sie stalo to bardzo przepraszam! Moze Panowie macie racje? Ja gdy zdawalem na day skippera egzamin praktyczny to mialem juz w reku certyfikat z teorii i troje Anglikow podchodzacych razem ze mna do egzaminu praktycznego , tez juz mieli zaliczona teorie. Oczywiscie my Polacy lubimy wszystko robic od konca , nigdy w zyciu nie podszedlbym do egzaminu YM
praktycznego nie zaliczajac przed tym egzaminu teoretycznego na ladzie. Balbym sie osmieszenia. Po drugie na co komu taki YM niekompletny (czyli bez teori) owszem jest prestiz , ale co dalej? Chyba , ze sie nie chce robic kariery w tym kierunku?Jezeli chce ktos isc dalej w tym kierunku , to i tak nie ominie go egzamin teoretyczny z YM oraz podkreslam cale STWC-95 , dopiero po tym moze myslec o jakims instruktorze , czy wykladowcy shorebased pod warunkiem ze zrobi YM-ocean !!! Najprosciej mozna uzyskac tylko instrukrora VHF wystarczy miec juz zdany kurs operatora i jeden tutul z instruktora praktycznego w danej dyscyplinie np. dinghy-instructor level 1-2 i przejsc szkolenie na instruktora VHF , czyli dla zeglarza bardzo proste pod warunkiem , ze ma opanowane dinghy ! Jeszcze szybciej mozna sie uwinac z instruktorem First Aid ale to juz inny temat. Dlatego tez jezeli ktos chce pracowac u malego armatora jako skipper zawodowo wystarczy jemu tylko coastal skipper z endorsementem i po co sie wysilac dalej!!!Oczywiscie jezeli chce plywac po calym Swiecie to trzeba dorzucic ICC.
Nastepna sprawa to uprawnienia zeglarskie w U.K Nie znam zadnego Anglika ktory plywa swoim wlasnym jachtem bez zadnych uprawnien , nawet day skipper! Jest to dla niego klopot z ubezpieczeniem jachtu a wiadomo bez ubezpieczenia to i do mariny ciezko wplynac , ponadto niech ktos zechce wypozyczyc chocby malego lasera w jakims klubie?
Co potrzeba? Minimum certyfikar dinghy RYA 1-2 Reasumujac jezeli ktos mysli o powaznej karierze w zeglarstwie , aby ktos jemu powiezyl jacht za wiele milionow funtow np. taki OYSTER 655 to prosze niech wezmie sobie do reki prostego logbooka RYA i niech zaczyna budowanie kariery od najprostrzego RYA 1-2 , keelboat i az do YM-ocean tam sa odpowiednie okienka w ktore nalezy wklejac swoje zdobyte juz certyfikaty
jest to bardzo wazne , poniewaz potencjalny pracodawca chce znac szczegolowo rozwoj Twojej kariery , szczegolnie wazne sa dinghy i keelboaty na ktorych najbardziej idzie opanowac sztuke zeglarska , na jachty morskie to oni mowia drinkingplatform i wcale nie wzrusza ich jak ktos powie , ze przeplynal Atlantyk jedna polowe na silniku a druga tylko na jednym halsie!!! Jezeli chcesz dostac dobra prace to musisz napisac do pracodawcy tkz. statement gdzie wszystko musi byc wypisane po kolei caly przebieg Twojej kariery i nie mozesz tam pominac teori YM co wiecej nawet tak blachego RYA 1-2 o keelboat juz nie wspomne (a na nich zdobywa sie najwieksze doswiadczenie) dla nie wtajemniczonych keelboat to sa tkz. dayboat lub czesto w Polsce mowi sie open-yachting. Troszeczke sie rozpisalem , skad o tym wiem? sprawa prosta chcialem sie dostac na studia na University of Plymouth na kierunek Yachting-Ocean , bylem nawet na dniach otwartych , zlozylem dokumenty takze i nic , bylo 50 osob na jedno miejsce
ale wlasnie dowiedzialem sie tam jak w ich mniemaniu nalezy budowac prawdziwa kariere zeglarska !!! Co mnie zdziwilo? Otoz na tych dniach byli nawet rodzice z dziecmi nastolatkami aby sie dowiedziec jak ich dzieci maja zaczac budowac swoja kariere?
Odpowiedz jest prosta musza zdobywac wszystkie certyfikaty po kolei poczynajac od RYA 1-2 a nie jak my Polacy od YM !!! Chcialbym , zeby byla rowniez w Polsce taka prawdziwa szkola zeglarstwa RYA aby moc robic kariere razem z nimi. Jeszcze dodam , ze bardzo zwracaja uwage na volontariat , tam przyszli studenci mieli wypracowane wiele godzin w zeglarstwie w ramach volontariatu nawet zdobywali godziny w RNLI
co jest nieslychanie wazne w oczach przyszlego pracodawcy ! Jezeli ma ktos jeszcze jakies pytania? to bardzo prosze. AHOJ !!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Marioo o jakim pracodawcy Ty piszesz?
Ja zegluje bo lubie. Mam YM Offshore i raz przymierzałem się do YM Ocean, ale z powodu awarii silnika na jachcie nie wyszło. Myślę, że moze w przyszłym sezonie się uda. Od razu powiem, że nie bawiłem się w drabinkę od Day Skippera począwszy.
O co Ci chodzi z tym zatrudnianiem? Zupełnie nie rozumiem. Jak na razie to ja zatrudniam. Jak chcesz i masz odpowiednie kwalifikacje, to możemy pogadać.
Od razu powiem, że nie chodzi o żeglowanie za pieniądze.

PS. Nie wprowadzaj ludzi w błąd pisząc, ze jak nie zdasz najpierw egzaminu na lądzie, to Twój YM jest nic nie wart. Powtórzę, tak naprawdę jest tylko jeden egzamin. Na wodzie. Można do niego podchodzić z ulicy i nie potrzeba zadnych innych kwitów. Dodatkowe kwity mogą, choć nie muszą spowodować, że egzaminator zrezyguje ze sprawdzenia jakiejś partii materiału.
PS 2. Ja wczesniej zdałem egzamin na lądzie. Najgorzej mi poszło z meteorologi i to jest moja pięta Achillesowa. Miałem 85%.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Ostatnio edytowano 4 paź 2009, o 01:45 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawione dwie literówki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 19:31 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Przepraszam Ciebie Mariuszu !
Moze zbyt szczegolowo podszedlem do tematu , ale oni tak patrza na wiele rzeczy dla nich liczy sie tylko kariera i dlatego ja tak pieczolowicie buduja. Widzisz na uniwerku zobaczylem jak oni do tego pochodza czyli *Od Przedszkola do Opola* Tam wykladowcy robia ostre pranie muzgu , faktycznie jakas firma japonska wyslala do nich zapotrzebowanie na 100 osob YM-ocean, daja nawet stypendium od pierwszego roku jezeli podpiszesz z nimi wstepny kontrakt. Z zeszlego roku trzech absolwentow dostalo sie na jacht do Abramowicza. U nich nic nie ma za darmo. Jezeli chodzi o mnie to ja tez bardzo lubie zeglarstwo , ale niestety siedze w informatyce aczkolwiek bede zdobywal kolejne kwakifikacje zeglarskie. Chcialbym Ci jeszcze pogratulowac zdanego egzaminu na 85% jest to faktycznie bardzo dobry wynik!!! Wiem cos o tym. Jezeli chodzi o prace? to kto wie? Nigdy nie mowie nigdy !!! Ale najpierw musze cos soba reprezentowac ,
Jezeli chodzi o mnie to jestem zeglazem juz od pierwszego roku zycia (czyli zeglowalem z rodzicami) i tak do tej pory , ale w U.K zaczalem sie zajmowac tym bardziej serio.
AHOJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Marioo napisał(a):
Moze zbyt szczegolowo podszedlem do tematu ,


Więc bardzo bym Cię prosił abyś sprostował to co napisałeś o stopniach RYA, ponieważ jest to forum publiczne, wchodzi na nie dużo ludzi w poszukiwaniu informacji. Jak chcesz się jakimiś podzielić to postaraj się pisać o tym co jest naprawdę a nie o tym co Ci się wydaje, bo aż "muzg" puchnie.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 20:49 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Szczegolowo to nieznaczy , ze nie mam racji !!!
Mozna sobie dowolnie dochodzic do YM alle jak juz powiedzialem to nie ma prawdziwego przelozenia in yachting industry !!!
AHOJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Marioo napisał(a):
Mozna sobie dowolnie dochodzic do YM alle jak juz powiedzialem to nie ma prawdziwego przelozenia in yachting industry !!!


Proszę o jasną odpowiedź. Czy aby uzyskać stopień YM commercial endorsment wystarczy podejść do egzaminu praktycznego i go zdać, (teoretyczny mieści się w praktycznym) przedstawić zaświadczenie o ukończeniu zintegrowanego kursu bezpieczeństwa oraz świadectwa zdrowia??
TAK/NIE????


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 21:12 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Tak z tym sie zgadzam , ale jak juz wspomnialem jezeli ktos chce robic kariere miedzynarodowa i wyslac swoje CV do potencjalnego armatora a ten bedzie mial do wyboru wiele CV z okazaniem przebiegu dojscia do wymaganego stopnia to oczywiscie wybierze osobe z calym wachlazem zdobytych sprawnosci. Ale oczywiscie stopien YM jest niepodwazalny !!!
Ahoj


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Więc w pierwszym swoim poście świadomie wprowadziłeś czytających w błąd!

Cytuj:
Faktycznie na egzaminie praktycznym jest glownie praktyka , ale zeby miec profesjonalnego Yachtmastera nalezy przejsc szkolenie teoretyczne , zazwyczaj piec dni
polaczone z egzaminem to znaczy , ze musi byc czesc teoretyczna i praktyczna.


Dziękuje nie mam więcej pytań!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 21:25 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Dziekuje rowniez ! Jeszcze raz serdecznie pozdrawiam AHOJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Marioo, bardzo mi się podoba kultura twoich wypowiedzi. Tak trzymaj ! :)

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 12:22 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Dziekuje Ci Maciej za poparcie! W zeglarstwie etyka powinna byc na pierwszym miejscu.
Pozdrawiam cieplo AHOJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Marioo napisał(a):
W zeglarstwie etyka powinna byc na pierwszym miejscu.


Wprowadzanie w błąd, pisanie nie jasno i nie rzetelnie jakoś zdaje się być na bakier z etyką.

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Marioo napisał(a):
Dziekuje Ci Maciej za poparcie! W zeglarstwie etyka powinna byc na pierwszym miejscu.
Pozdrawiam cieplo AHOJ


Z tego co napisałeś, możnaby wywnioskować, że ci którzy Cię nie poparli, bądź wręcz zarzucali Ci, że jesteś w błędzie, są na bakier z etyką. Czy o to Ci chodziło w swoim poście?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 12:54 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Wyraznie zaczynam miec przekonanie , ze mam do czynienia z jakims LOBBY usilujacym
zbierac chetnych na rejsy szkoleniowe z egzaminem na YM !!!W takim wypadku jedzie pieciu kandydatow na rejs z czego po pieciu dniach ani jeden zeglarz nie jest przygotowany do egzaminu i co robi? Odpuszcza sobie , ale ktos juz zarobil na tym rejsie !!!Panowie zmiencie taktyke !!! Chcac byc zetelnym i postepowac etycznie wobec zeglarzy nalezy zaczac od zdania egzaminu teoretycznego na YM i dopiero podchodzic do egzaminu praktycznego !!! Wlasnie w Anglii tak robia zeglarze. A najlepszym rozwiazaniem byloby dochodzic do YM stopniowo od nizszych stopni , zeby ten zeglarz mial szanse zdobyc tego wymarzonego YM !!! W Polsce wszystko na odwrot !!!
Pozdrawiam cieplutko AHOJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Marioo napisał(a):
zetelnym


Właśnie bądź wreszcie RZETELNYM!

Po za tym to właśnie obraziłeś kilka osób nie posiadając do tego absolutnie żadnych podstaw. To z etyką nie ma nic wspólnego.

Tym razem nie pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Marioo napisał(a):
Wyraznie zaczynam miec przekonanie , ze mam do czynienia z jakims LOBBY usilujacym
zbierac chetnych na rejsy szkoleniowe z egzaminem na YM !!!W takim wypadku jedzie pieciu kandydatow na rejs z czego po pieciu dniach ani jeden zeglarz nie jest przygotowany do egzaminu i co robi? Odpuszcza sobie , ale ktos juz zarobil na tym rejsie !!!Panowie zmiencie taktyke !!! Chcac byc zetelnym i postepowac etycznie wobec zeglarzy nalezy zaczac od zdania egzaminu teoretycznego na YM i dopiero podchodzic do egzaminu praktycznego !!! Wlasnie w Anglii tak robia zeglarze. A najlepszym rozwiazaniem byloby dochodzic do YM stopniowo od nizszych stopni , zeby ten zeglarz mial szanse zdobyc tego wymarzonego YM !!! W Polsce wszystko na odwrot !!!


Nie masz żadnych podstaw aby pisać w ten sposób. Mam wrażenie, że masz naprawdę bujną wyobraźnie i twoje przekonanie o jakimś lobby jest całkowicie jej produktem. Wcześniej nawypisywałeś głupot (rzeczy trzeba nazywać po imieniu) i teraz podobnie piszesz głupoty, bo nie masz zielonego pojęcia w jakim trybie robiłem ja YM wcześniej, czy teraz jak to robili inni koledzy. To co w tym poście piszesz jest wyjatkowo niesympatyczne i własnie nieetyczne, bo nie mająć jakichkolwik przesłanek ku temu, z góry przyjmujesz założenie, że ktoś postąpi niewłasciwie. Podobnie nie podoba mi się twierdzenie, że w Polsce, moim kraju, muszą sprawy iść źle.
A priori zarzucasz komuś nierzetelność, samemu bedąc wyjątkowo nierzetelnym.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 13:12 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Jezeli kogos obrazilem to bardzo przepraszam!!!
Pozdrawiam cieplutko AHOJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 13:14 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przebiłem się przez ostatnie strony, a nie było latwo, ze względu na ograniczone stosowanie interpunkcji :)

Temat o YM, a tu jeszcze university (czego to nie wymyślą...), zawód, budowanie kariery. My w ogóle nie o tym, bo nikt z nas zawodowym żeglarzem nie jest, ani być nie chce :)

Systematyzując:

1. Do prowadzenia jachtów "niekomercyjnych" do 24 m długości nie są w UK wymagane żadne certyfikaty.
2. Żaden patent RYA w związku z tym nie daje posiadaczowi uprawnień formalnych.

3. Do prowadzenia jachtów "komercyjnie" należy uzyskać "commercial endorsement"
4. Warunkiem uzyskania commercial endorsement do danego patentu jest posiadanie świadectwa ukończenia basic safety training wg. wymagań konwencji STCW-95 i świadectwa zdrowia. Dla jachtów pod banderą UK nie potrzeba wszystkich 4 kursów składających się na wspomniany BST, wystarczy ITR.

Co do samego Yachtmastera Offshore: egzamin jest wyłącznie praktyczny. RYA prowadzi również kursy teoretyczne (40 godzinne) przygotowujące do egzaminu, ale nie są one wymagane.

Wymagane jest posiadanie świadectw radiotelefonisty oraz pierwszej pomocy i na nie również są odpowiednie kursy RYA.

Nie mogę się zgodzić z opinią, że Anglicy zawsze robią wszystkie kursy od początku. To dotyczy głównie osób, które uczą się same. Znajomego kolega nigdy nie żeglował, ale wpadł kilka razy do niego na jacht na weekend, spodobało mu się i teraz walczy :) To jest zalecana ścieżka dla tych, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z żaglami. Z kolei z moich rozmów wynika, że żeglujący od małego, z rodzicami, zaczynają wyżej. Oni szczęśliwie nie potrzebują przechodzić "drabinki", żeby wolno im było pływać. Tak więc pływają, a potem kiedy już zdecydują się na kwitek, nie zaczynają od dołu, bo umieją dużo więcej. Ze dwa lata temu w PBO był artykuł o człowieku który świetnie zdał Yachtmastera - pewnie dlatego, że żeglował od 40 lat, a sam miał chyba 60 :) Nasz egzaminator (zawodowy żeglarz i regatowiec) też zaczął od YM Offshore. Więc wcale nie tylko Polacy i nie jest to od końca. Po prostu nie ma potrzeby, żeby ktoś kto ma spore doświadczenie i dużo prowadzonych rejsów musiał udowadniać, że potrafi sterować na kompas - wymaganie na competent crew.

_________________
www.samoster.org.pl


Ostatnio edytowano 4 paź 2009, o 13:32 przez gf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 13:20 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marioo napisał(a):
Wyraznie zaczynam miec przekonanie , ze mam do czynienia z jakims LOBBY usilujacym zbierac chetnych na rejsy szkoleniowe z egzaminem na YM !!!

Tak, to jest spisek sił nieczystych, właśnie go wykryłeś, gratulacje. To jest UKŁAD!!! :)
Marioo napisał(a):
Chcac byc zetelnym i postepowac etycznie wobec zeglarzy nalezy zaczac od zdania egzaminu teoretycznego na YM i dopiero podchodzic do egzaminu praktycznego !!!

Rozumiem że masz swoją prywatną opinię, że jedynie kurs teoretyczny jest wyznacznikiem mistrzostwa, a kto go nie odbył nie jest "prawdziwym żeglarzem". Wydałeś na kurs kasę a teraz się dowiedziałeś, że równie dobrze można było przeczytać "The Complete Yachtmaster" Cunliffe'a? :) Kurs teoretyczny nie jest żadnym wyznacznikiem etyki ani rzetelności żeglarskiej. Sam ten pomysł nawet brzmi zabawnie.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 13:44 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Przepraszam bardzo ale ja to wszystko wiem , sam Pan wspomnial , ze sa 40-sto godzinne kursy przygotowawcze do YM !!! I mi wlasnie o to chodzi , Anglicy do tych kursow podchodza w pierwszej kolejnosci i oczywiscie po nich dostaja certyfikat YM shorebased i dopiero po nich na luzie podchodza do egzaminow praktycznych!!!
I taka powinna byc kolejnosc aby ten kursant czul sie pewnie , a nie rozczarowal.
Jak pan czytal uwaznie moje wczesniejsze posty , to tam bardzo wyraznie bylo napisane o logicznej kolejnosci podchodzenia do egzaminu. Wg wersji odwrotnej , to nawet stary anglik bedzie mial problemy!!! Nie mowiac o Polakach , ktorzy musza sie przygotowac jezykowo do tego egzaminu , a taka kolejnosc daje im bardzo duza szanse
aby moc zdac egzamin praktyczny z satysfakcja !!! Czy to jest niezetelne !!!
Pozdrawiam cieplutko AHOJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Marioo przedstawił problem z punktu widzenia osoby zaiteresowanej staniem się żeglarzem zawodowym. Mariusz z punktu widzenia osoby, która nie jest zawodostwem zainteresowana. Dla mnie cała ta dyskusja, była bardzo ciekawa, bo rozszerzyła moją wiedzę na ten temat. Nie mam odczuć, że wypowiedzi Marioo są nierzetelne. Po prostu reprezentuje inny punkt widzenia. Np Marek (Maar) zdawał RYA bedąć już kapitanem PZŻ, zrobił to wyłącznie dla własnej satysfakcji i w jego przypadku zarówno "drabinka", jak i 40 godzinny kurs teoretyczny nie ma sensu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 16:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Krzysiek, rzecz w tym ze wypowiedzi Mario są nierzetelne, bo podawał nieprawdziwe informacje. Nawet jeśli skoncentrujemy się na owym zawodowym celu zrobienia YM.
Mariioo napisał:
zeby miec profesjonalnego Yachtmastera nalezy przejsc szkolenie teoretyczne , zazwyczaj piec dni
polaczone z egzaminem to znaczy , ze musi byc czesc teoretyczna i praktyczna.


Jest to oczywista nieprawda. Nic takiego nie jest wymagane.

Druga nierzetelność, to nieprawdziwa informacja, że nalezy przejść drabinkę stopni od Day Skippera począwszy.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 17:04 

Dołączył(a): 2 paź 2009, o 21:40
Posty: 23
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: day skipper
Dziekuje bardzo za komentarz ! Tak wlasnie chcialbym , zeby to bylo odebrane jak podkreslil mr Cape. Jest YM dla satysfakcji oraz YM Profesional od ktorego jest wymagany egzamin praktyczny oraz teoretyczny. Jedynie obcja ustna tkz. oral exam
jest stosowany przy egzaminach na YM ocean.
Pozdrawiam cieplutko AHOJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Marioo napisał(a):
Jest YM dla satysfakcji oraz YM Profesional od ktorego jest wymagany egzamin praktyczny oraz teoretyczny.


I znów się upierasz przy swoim. Powtarzam. To co napisałeś jest nieprawdą.
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak YM Professional. Jest YM Offshore z commercial endorsment.
Po drugie, możesz do egzaminu na wodzie YM Offshore podejść bez żadnego kursu, czy egzaminu teoretycznego. Jeśli wcześniej masz zaliczony STCW i masz badania lekarskie załatwione przed egzaminem, to dostajesz od razu YM Offshore z commercial endorsments.
Po trzecie, jeśli masz YM Offshore bez commercial endorsments, to w kazdej chwili po zaliczeniu STCW i badań lekarskich możesz wystąpić o wpisanie commercial endorsment do już posiadanego certyfikatu.

Marioo przestań pisać bzdury.
Zanim cokolwiek więcej napiszesz na temat commercial endorsments bądź łaskaw sobie to przeczytać.
http://www.rya.org.uk/coursestraining/p ... ments.aspx

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL