Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 21:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 maja 2011, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Daawno temu w portach manewrowało się na żaglach, takze samotnie. Wymagalo to po pierwsze sprawnosci w pracy, po drugie dobrego przemyślenia co i kiedy zrobić, po trzecie zostawienia sobie manewrów zapasowych.
Dziś na silniku jest łatwiej (tak długo jak wszystko idzie planowo). Przed portem klar pokładu, cumy na miejscach, odbijacze przywiązane po obu burtach i podniesione na pokład, potem zrzucenie żagli i jazda. W marinach jest tylu ludzi, ze zawsze znajdzie się pomocna ręka do przyjęcia cum.
Stosuje podwieszenie bucht cum zaknagowanych jednym końcem poobi stronach kosza dziobowego - "pomagier" moze sobie sam zdjąć i uratować mi życie cumując dziób. Obie rufowe, tez zaknagowane wynosze na owiewkekokpitu, zeby móc wyrzucic lub wynieść na keję ze śródokręcia z właściwej burty albo załozyć np na boje czy dalbę.
Świetnym patentem jest kluza na śródkokręciu - wtedy nie mając pomocy z lądu mozna złapać jacht kei jedną krótką lina, a potem wyrzucić sobie na keję cumy z dziobu i rufy.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2011, o 08:38 

Dołączył(a): 23 wrz 2010, o 09:40
Posty: 571
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Świetnym patentem jest kluza na śródkokręciu - wtedy nie mając pomocy z lądu mozna złapać jacht kei jedną krótką lina, a potem wyrzucić sobie na keję cumy z dziobu i rufy.

Lub docisnac się silnikiem do brzegu na szpringu puszczonym z tej właśnie kluzy. Wtedy mozna sobie powoli poobkładać resztę sznurków. Jest to o tyle wygodniejsze w porownaniu do szpringa z dziobu, ze nie ma ryzyka przywalenia dziobem w poczatkowej fazie dociskania gdy szpring sie napina. Minus jest taki, że trzeba mieć ciut więcej miejsca, żeby się wpasować lub mieć kogoś na brzegu.

Pozdrawiam,
Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2011, o 19:05 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Colonel napisał(a):
W marinach jest tylu ludzi, ze zawsze znajdzie się pomocna ręka do przyjęcia cum.

etam :cool: na jeziorach przy wyczuciu inercji i dryfu przy dość niskich relingach można samemu, przy bocznym pomoście bez mocnych wiatrów - to już w ogóle bez problemu.
Mam tylko jedną zasadę: "lentement, lentement" na inercji.
Przy podejściu do brzegu stosuję zawsze kotwicę (jeśli można) zrzucaną na kilka metrów przed cumowaniem - do wyhamowania lub wycofania się przy utknięciu.

Teraz chętnie bym popływał po morzu jachtem, gdzie skiper wszystko ma pod ręką, włącznie z fałami... i jeszcze dwa silniki do manewrów ;) szczególnie jak zobaczyłem na jutubie szkółkę manewrową :D

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Julian Piekarniak i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL