Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 lip 2025, o 09:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lis 2011, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 09:28
Posty: 186
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie Las
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: sternik po nierównym
JasiekN napisał(a):
Issa napisał(a):
to chcialabym widziec na tym samym urzadzeniu kutry.


Iza - jeszcze raz powtórzę - po co?

Jak rybaka nie widzisz na wzrokowej - to nie jest groźny.

Jak go masz na wzrokowej - to i tak tylko oczy Ci są potrzebne.

AIS poda Ci (ponad informację już posiadaną) tylko nazwę tego rybaka. Mniemam, że jest Ci ona doskonale obojętna.

No to po kiego?


kobiety (podobno) w odróżnieniu od mężczyzn chcą i lubią wiedzieć z kim mają przyjemność

_________________
Norbert J. Zbróg
tylko wieśniacy nie tracą okrętów
www.njz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
north-bert napisał(a):
kobiety (podobno) w odróżnieniu od mężczyzn chcą i lubią wiedzieć z kim mają przyjemność



To na wypadek gdyby przyjemność okazała się nieprzyjemnością ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 21:02 

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 11:08
Posty: 1314
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: k.j.bałtycki
Temat schodzi na baby, eh... tzn. na psy. Czyżby już się wyczerpał? :-P
Jest taki stare powiedzenie: od czego by nie zaczął, to na dupie się kończy.
Coś chyba w tym jest.
Pozdrawiam i życzę powrotu do tematu.
Roman

_________________
Pozdrawiam
Roman


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Roman K napisał(a):
Temat schodzi na baby, eh... tzn. na psy. Czyżby już się wyczerpał? :-P

Ależ oczywiście!
Żyjemy w kraju w którym odpowiedź na pytanie czy AIS powinien być obowiązkowy na małych statkach (w tym na jachtach) powierzono urzędnikom.
Jakiekolwiek jest nasze zdanie - nie zostanie wzięte pod uwagę.
Tak czy siak będzie w ten sposób w jaki p. Magda "od żeglugi" sobie wyobraża. Nawet jak jej i doświadczenia i wiedzy i wyobraźni nie starcza.
Czyż nie lepiej "o babach" pogadać?

PS. albo p. Ziutek "od kolei" , jeżeli p. Magda weźmie akurat L4 albo urlop... Imiona oczywiście przypadkowe ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2011, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2009, o 08:59
Posty: 166
Lokalizacja: Frankfurt a.M.
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
JasiekN napisał(a):
Issa napisał(a):
to chcialabym widziec na tym samym urzadzeniu kutry.
Iza - jeszcze raz powtórzę - po co?
hmm jakby temat drazyc to przy zbiegu zlych okolicznosci i ciezkiej mgle mozna kutra w ogole nie zobaczyc a w ciagniete sieci wjechac... Ale toc przeciez nie czepiam sie tego aisa jak pijany plotu.. :)

a tak z zycia..Tankowca (albo promu bo nie pamietam co to bylo a nie bylo mnie tam) podobno tez ciezko nie zauwazyc a znam skad inad wspanialego kapitana, co mu razu pewnego ais razem z gpsem siadl byl, szli na skraju toru na podejsciu do portu, obok sie nie dalo bo kamienie byly i jak wiadomo takie monstrum w bardzo gestej mgle powinno dawac sygnaly mglowe a no i zwolnic na podejsciu. Tyle, ze ani sygnalu nie dawalo ani nie zwolnilo. Bylby pan kapitan rozjechan jak zaba razem z zaloga i lodzia. Cudem i zimna krwia uniknal tragedii.

Ais (o ile oczywiscie wlasnie nie wysiadl) jest fajny, zwieksza znaczaco bezpieczenstwo w roznym dziwnych okolicznosciach i tej wersji poki co sie bede raczej trzymac... Prosty nadajnik ais kosztuje ponizej 3 tys zl, przykladowy kuter moze go zapewne wrzucic w koszty. Zaszkodzic nie zaszkodzi a pomoc moze.

Niemniej jednak szanuje Wasze podejscie. Macie duzo wiecej ode mnie doswiadczenia i byc moze Wam jest egal ale jestem dziwnie spokojna, ze wielu tzw skipperow nie ma takiego doswiadczenia. Jak sie ostatnio okazalo mozna wjechac w bialy dzien i piekna pogode w stalowa bojke.. Boje sie az pomyslec w co by taki skipper wjechal jakby byla mgla :/

_________________
" Wszystko zaczyna się od marzeń..." kpt. J. Wąsowicz s/y Antica

Izabela Zdanowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 01:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Issa napisał(a):
wielu tzw skipperow

Właśnie w tym problem, że za dużo ...

....
chciałem dać emota :)... ale już w trakcie pisania doszło do mnie, że jednak:(

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 06:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Issa napisał(a):
Prosty nadajnik ais kosztuje ponizej 3 tys zl, przykladowy kuter moze go zapewne wrzucic w koszty.


Krótki kurs ekonomii.

Co to jest dochód?

Jest to różnica pomiędzy osiągniętym przychodem, a kosztem uzyskania tego przychodu.

Z lekkością motyla uważasz, że rybaka (w tym np. małego rybaka łodziowego) te głupie trzy patyki - skoro wchodzą w koszty - "walą jak młodego łabędzia staw". Jakoby ich nie było, nie ma sprawy, nie ma o czym gadać. Ot wydatek i szlus.

Dla Twojej informacji: rybak dostaje za kilo dorsza od 4,30 do 4,80 PLN. Żeby mógł kupić tego przykładowego AISa (i "wrzucić go w koszty") - musi najpierw złowić ok. 700 kg tej rybki.

Dla małego "rybaka łodziowego", takiego, co łódeczkę z plaży spycha, to tak ok. 10 nocy ciężkiej harówy. Tylko po to, żeby spełnić widzimisię jakiejś "mądrej Pani z Ministerstwa".

Gdyby nie przymus zakupu - te 3 tysiące stanowiłyby jego dochód brutto, po opodatkowaniu stawką 19% - dochód netto w wysokości 2430 zł, który mógłby być przeznaczony na bardziej rozsądne cele...

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
JasiekN napisał(a):
Gdyby nie przymus zakupu - te 3 tysiące stanowiłyby jego dochód brutto, po opodatkowaniu stawką 19% - dochód netto w wysokości 2430 zł, który mógłby być przeznaczony na bardziej rozsądne cele...


Można to rozwiązać tak jak z kasami fiskalnymi dla lekarzy i prawników - mogli sobie odpisać 800 zł (około dokładnie nie pamiętam) od podatku - za 800 zł można już kupić małą kasę.

Jaki problem dać rybakom odpisać od dochodowego kwotę za jaką można nabyć takie urządzenie?
Jak się chce to się da!

JasiekN napisał(a):
Dla małego "rybaka łodziowego", takiego, co łódeczkę z plaży spycha,


Nie wpadajmy w paranoję.... taki rybak chyba nie ciąga 100 m trału? Takie kwestie jak już chce ktoś regulować, to z głową powinien to robić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Carlo napisał(a):

Można to rozwiązać tak jak z kasami fiskalnymi dla lekarzy i prawników - mogli sobie odpisać 800 zł (około dokładnie nie pamiętam) od podatku - za 800 zł można już kupić małą kasę.

Jaki problem dać rybakom odpisać od dochodowego kwotę za jaką można nabyć takie urządzenie?
Jak się chce to się da!



A jak się nie chce - to się nie da.

Różnica między sytuację prawnika, lekarza a rybaka jest prosta. Fakt, poprzez możliwość odpisania pewnej kwoty od podatku (czystego podatku), ukochany system fiskalny de facto zafundował tym grupom zawodowym nabyte po raz pierwszy kasy fiskalne.

Czemu to zrobił? Bo w zamian zapewnił sobie (na długie lata) posiadanie przez lekarzy i prawników narzędzia, służącego do składania donosów na samych siebie. Czyli wypełniania zeznań podatkowych.

W kwestii zrekompensowania obowiązkowego zakupu niepotrzebnego (tak! niepotrzebnego!) urządzenia - jestem dziko spokojny: odpisu od podatku nie będzie. Ojczyzna nie ma w tym żadnego interesu.

Żeby ktoś nie pomyślał, że potępiam AIS w czambuł. Wcale nie. W ten system powinny być wyposażone pasażery, promy, frachtowce - które chodzą po ściśle określonych trasach. Patrzę na "czerwone" (w tym momencie "czerwone"), czytam, że gość idzie do Bastii, więc zaraz za Cap Corse położy się w prawo i cześć. Więc mam (natychmiast) istotną dla bezpieczeństwa, rzetelną informację.

A contrario: zarówno jacht, jak i kuter rybacki mogą zmienić swój kurs w minutę (zmiana halsu - wydanie narzędzia połowowego), a zatem informacja z AIS jest po prostu "na plaster". Potrzebne są oczy i dobra lornetka.

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
JasiekN napisał(a):
Czemu to zrobił? Bo w zamian zapewnił sobie (na długie lata) posiadanie przez lekarzy i prawników narzędzia, służącego do składania donosów na samych siebie. Czyli wypełniania zeznań podatkowych.


To jest oczywiste. Nie oceniam pomysłu wprowadzenia kas fiskalnych... nie to miejsce,.... pokazałem jedynie rozwiązanie systemowe.
Gdyby państwo zrobiło w ten sposób, jak z kasami dla lekarzy, prawników, to na prawdę nie widziałbym powodu żeby protestować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mam wrażenie, że jestem jedynym z nas, który przeczytał przyszłer ozporządzenie ministerialne o AIS. Cała ta dyskusja w jego kontekście jest surrealistyczna.

******
Ale pojawiły sie tu dwie kwestie:
1. Ile "wspomagania" elektronicznego potzebują żeglarze i marynarze. Uważam, że zachowanie zdrowego rozsądku (jak zawsze) jest tu bardzo wskazane. Tam gdzie wystarczy własny wzrok nie trzeba instalować elektronicznego oka, tam gdzie można bez zbędnego wysilku ręcznie, niepotrzebny jest robot.
2. Nigdy nie należy wierzyć urzędnikom. To fakt, szczególnie, że żyjemy w UE, czyli strukturze biurokracją żyjącej. Ale też tanim populizmem jest wieszanie psów na urzędnikach i zakładanie z góry, że są idiotami. I tanim populizmem jest stwarzanie wrażenia, że nasza biurokracja jest dużo gorsza od biurokracji w innych krajach. Starszym przypomnę "Prawo Parkinsona", młodszym norweskie przepisy dotyczące opieki nad dziećmi.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Carlo napisał(a):
Gdyby państwo zrobiło

Państwu musiało by się chcieć, a niestety żyjemy w kraju, w którym mało komu się chce. Urzędnikom nie chce się wcale, a wszelkie przejawy zdroworozsądkowego myślenia są tłumione w zarodku.
To powyższe dotyczy każdej sfery życia, od ogólnokrajowych praw i prawideł zaczynając a na gminnych ukazach kończąc :-(

Tak BTW i trochę humorystycznie, na całym świecie w miejscach gdzie jest duży ruch (np. metro) na schodach ruchomych są po lewej stronie napisy: "STÓJ PO PRAWEJ" (w Lądku odwrotnie :-) ).
Ktoś (urzędnik/kierownik w metrze???) chciał ułatwić ludziom życie i kazał te napisy tam umieścić, a w Polsce... na schodach jest "ZACHOWAJ OSTROŻNOŚĆ PODCZAS JAZDY!"

ps. W dwóch czy trzech miejscach w warszawskim metrze też widać przejaw urzędniczej troski o tych co się śpieszą, jest info jak stać umieszczone po prawej stronie , czyli dla tych co stoją "prawidłowo" :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17669
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4531
Otrzymał podziękowań: 4285
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marek napisał(a):
na całym świecie w miejscach gdzie jest duży ruch (np. metro) na schodach ruchomych są po lewej stronie napisy: "STÓJ PO PRAWEJ" (w Lądku odwrotnie :-) ).

W Berlinie nie widziałem - wszyscy stoją na całej szerokości schodów ruchomych i jest OK. Nikt się nie spieszy nikt nigdzie nie biegnie. Dziwnie jakoś :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Colonel napisał(a):
am wrażenie, że jestem jedynym z nas, który przeczytał przyszłer ozporządzenie ministerialne o AIS.


Colonel napisał(a):
2. Nigdy nie należy wierzyć urzędnikom.


;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2009, o 08:59
Posty: 166
Lokalizacja: Frankfurt a.M.
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Colonel napisał(a):
przyszłer ozporządzenie ministerialne o AIS. Cała ta dyskusja w jego kontekście jest surrealistyczna.
No nie do konca tak naprawde. Faktem jest, ze wiele regulacji europejskich to gnomy jak oslawiony kat zakrzywienia banana ale rozporzadzenie ministerstwa o ktorym tu mowa jest niczym innym jak dostosowaniem sie do rozporzadzenia rady europy w tej sprawie. (ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 1224/2009 z dnia 20 listopada 2009 r. art. 10) Kutry od 15m maja miec od jakichs tam przyszlych terminow dzialajacego AISa i tyle w temacie.

_________________
" Wszystko zaczyna się od marzeń..." kpt. J. Wąsowicz s/y Antica

Izabela Zdanowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Issa napisał(a):
Kutry od 15m maja miec od jakichs tam przyszlych terminow dzialajacego AISa

powyżej 24 m - od 31.5.2012
18-24 m - od 31.5.2013
15-18 m - od 31.5.2014

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 12:50 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Czy jest tam mowa o tym, czy ma to być klasa A czy B?

W USA rybacy od 65 stóp już od jakiegoś czasu muszą mieć AIS, ale może być klasy B.
W Europie sporo jednostek rybackich ma już klasę B, i to dobrowolnie.

Może pora zmniejszyć ikonkę klasy B...

(proszę nie komentować pokazanej sytuacji, takie dane testowe mi się skleciły)


Załączniki:
ais_icon_small_B_s.jpg
ais_icon_small_B_s.jpg [ 10.31 KiB | Przeglądane 3326 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 13:12 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Colonel napisał(a):
Ale też tanim populizmem jest wieszanie psów na urzędnikach i zakładanie z góry, że są idiotami. I tanim populizmem jest stwarzanie wrażenia, że nasza biurokracja jest dużo gorsza od biurokracji w innych krajach. Starszym przypomnę "Prawo Parkinsona", młodszym norweskie przepisy dotyczące opieki nad dziećmi.

Przypomnę, że prawo (nie w sensei legalistycznym) oznacza, że jest uniwersalne, a więc dotyczy wszelkich organizacji zbiurokratyzowanych :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlo napisał(a):

JasiekN napisał(a):
Dla małego "rybaka łodziowego", takiego, co łódeczkę z plaży spycha,


Nie wpadajmy w paranoję.... taki rybak chyba nie ciąga 100 m trału? Takie kwestie jak już chce ktoś regulować, to z głową powinien to robić.

Taki rybak stawia kilometr albo dwa sznurów albo setki metrów pławnic i mimo formalnego obowiązku w 90% przypadków nie oznacza go zgodnie z regułami.
Pewnie prędzej czy później urzędnicy zmuszą go do kupienia skrzynki z AIS, której w połowie przypadków nie będzie wiedział jak użyć - ale żeby wyedukować i zmusić do oznaczenia sprzętu polowowego- nie, tego nikt nie zrobi...

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Colonel napisał(a):
tanim populizmem jest wieszanie psów na urzędnikach i zakładanie z góry, że są idiotami. I tanim populizmem jest stwarzanie wrażenia, że nasza biurokracja jest dużo gorsza od biurokracji w innych krajach.

Pożyjesz jeszcze trochę i "tani populizm" zastąpisz słowami "potwierdzone życiowo doświadczenie"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
PjotrC napisał(a):
Czy jest tam mowa o tym, czy ma to być klasa A czy B?
Nie, nie ma mowy o klasie, jest tylko mowa o "urządzeniu identyfikującym", więc wystarczy AIS klasy B.
Zresztą instalowanie klasy A na małym statku rybackim nie ma sensu z racji danych, które podaje klasa A. Po co to komu?
PjotrC napisał(a):
W USA rybacy od 65 stóp już od jakiegoś czasu muszą mieć AIS, ale może być klasy B.
Znaczy - biurokracja amerykańska ma większe ambicje niż europejska. W Europie AIS jest obowiązkowy powyżej 79 stóp :lol:
PjotrC napisał(a):
W Europie sporo jednostek rybackich ma już klasę B, i to dobrowolnie.
Powyżej 24 m - obowiązkowo, mniejsze - dobrowolnie (na razie).

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
pierdupierdu napisał(a):
Taki rybak stawia kilometr albo dwa sznurów albo setki metrów pławnic i mimo formalnego obowiązku w 90% przypadków nie oznacza go zgodnie z regułami.
Pewnie prędzej czy później urzędnicy zmuszą go do kupienia skrzynki z AIS, której w połowie przypadków nie będzie wiedział jak użyć


Miły i skądinąd szanowany pierdupierdu, reinkarnacjo,,,

Sam sobie przeczysz.

Już wcześniej napisałem, że w "bliskich spotkaniach" z rybakami, poławiającymi sznurami lub pławnicami bardziej się boję sznurków niż jednostki.

To mi teraz powiedz, w czym mi pomoże informacja o aktualnej pozycji tej jednostki?

W niczym.

Tym bardziej, że po postawieniu pławnic - rybak je po prostu zostawia, wraca za jakiś czas i wybiera.

Tak, oznakowanie (prawidłowe oznakowanie sieci) to rzeczywiście problem. Z punktu widzenia "odbiorcy" tego problemu (czyli kogoś, kto musi wykonać slalom, licząc w sumie na dużą dozę szczęścia) - poważny problem.

Jakkolwiek rozwiązywalny. Oczami.

Powiedz mi, w którym miejscu, i w jakim aspekcie ułatwi mi to AIS?

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 18:27 
Ciekawe...ciekawe. Bardzo ciekawe...
Maarku, w nawiązaniu do naszej ostatniej dyskusji telefonicznej, proponuję temat spotkania w Korsarzu... "AIS - fakty i mity!"

Ja tam uważam, że ten AIS to jakieś diabelski wynalazek. Zakazać! W wyniku jego używania dorsze i śledzie w Bałtyku zmniejszyły składanie ikry o 23%, foki opuściły całkowicie okolice Helu, a żeglarze i rybacy donoszą, że mewy i rybitwy tracą orientację w terenie, zderzając się same ze sobą, co spowodowało drastyczne zmniejszenie populacji tych ptaków na świecie.
Co więcej, z opublikowanych przez WikiLeaks depesz wywiadowczych , wynika, że obce wywiady lobbowały komisję oznakowania elektronicznego IMO na rzecz wprowadzenia systemu AIS by podstepnie śledzić polskich żeglarzy na jednostkach poniżej 12 m, ze względu na wprowadzone zwolnienia z posiadania na nich jakichkolwiek uprawnień.
JAK NAJSZYBCIEJ OGRANICZYĆ
;) ;) ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
JacekBol napisał(a):
proponuję temat spotkania w Korsarzu... "AIS - fakty i mity!"
Jestem za, a nawet przeciw - jak mawiał nasz Klasyk :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
JacekBol napisał(a):
proponuję temat spotkania w Korsarzu... "AIS - fakty i mity!"

OK. To kiedy przyjeżdżasz, żeby nam opowiedzieć o AIS-ie?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 18:33 
Jako samozwańczy ekolog-amator... proponuję jak najszybciej, z uwagi na ochronę fauny i flory! ;)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wybierz termin, to coś przesuniemy (z wyjątkiem 29 listopada)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 18:38 
ok.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 19:35 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
JacekBol napisał(a):
Jako samozwańczy ekolog-amator... proponuję jak najszybciej, z uwagi na ochronę fauny i flory! ;)

A ja jestem na 150% za!!!

Oczywiście z powodu bezpieczeństwa - ochrony przed napadami piratów. Nie wiem w jaki sposób AIS może chronić małe łódki, ale argument jest nie do odrzucenia :)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 19:46 
AndRand napisał(a):
A ja jestem na 150% za!!!

Oczywiście z powodu bezpieczeństwa - ochrony przed napadami piratów. Nie wiem w jaki sposób AIS może chronić małe łódki, ale argument jest nie do odrzucenia :)


Ale 150% za czym?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2011, o 20:30 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
No za obowiązkowym AISem wszędzie ;)

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 274 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL