Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 gru 2015, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cytuj:
Exemptions to the Merchant Shipping (Safe Manning, Hours of Work and Watchkeeping) Regulations 1997 have been granted to pleasure vessels of less than 3000GT. For vessels of or exceeding 24m load line length and 80GT or more, MSN1802 details the manning requirements and MGN 156 the deck and engineering requirements.
Craft of less than 24m (load line) length or less than 80GT simply need not comply. Therefore if your vessel is used within the legal definition of a pleasure vessel and is either less than 24m (load line) length or less than 80GT, there is no requirement for you to have a certificate of competence to skipper the vessel in UK territorial waters or on the high seas.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A to podsumowanie dobrze pokazuje, dlaczego większość administracji granicę stawia na 24 metrach:

Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1450898871.614555.jpg
ImageUploadedByTapatalk1450898871.614555.jpg [ 262.47 KiB | Przeglądane 4154 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 20:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Cytuj:
Exemptions to the Merchant Shipping (Safe Manning, Hours of Work and Watchkeeping) Regulations 1997 have been granted to pleasure vessels of less than 3000GT. For vessels of or exceeding 24m load line length and 80GT or more, MSN1802 details the manning requirements and MGN 156 the deck and engineering requirements.
Craft of less than 24m (load line) length or less than 80GT simply need not comply. Therefore if your vessel is used within the legal definition of a pleasure vessel and is either less than 24m (load line) length or less than 80GT, there is no requirement for you to have a certificate of competence to skipper the vessel in UK territorial waters or on the high seas.

Czyli powyżej 24m trzeba miec jakis papier, co nie przeszkadza że szkolenia i egzaminy w których uczestnicza skipperzy o wiele mniejszych jednostek sie odbywaja w UK i nie tylko.

Cytuj:
Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.

Gdzie tu jest konfabulacja?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
W tym, że nie mają z czego rezygnować, bo zezwoleń w normalnym zakresie nie mają. Czyli w zakresie poniżej obowiązywania przeróżnych MIĘDZYNARODOWYCH ustaleń. Grafika w kolejnym poście.
I zanim się przyczepisz do "UK territorial waters or on the high seas" - sformulowanie wynika z faktu, że brytyjski ustawodawca (w przeciwieństwie do polskiego, mimo, że historycznie mógłby mieć znacznie lepsze do tego powody) nie usiłuje wyręczać ustawodawców innych krajów. Którzy, przynajmniej formalnie - mają coś do powiedzenia na jednostkach obcych bander na ich wodach i w ich portach, choć zwykle kurtuazyjnie zgadzają się z ustaleniami kraju bandery i taka na przykład Hiszpania nie próbuje zwykle egzekwować papieru do prowadzenia jachtu pod brytyjską banderą.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 20:44 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
W tym, że nie mają z czego rezygnować, bo zezwoleń w normalnym zakresie nie mają. Czyli w zakresie poniżej obowiązywania przeróżnych


W co ty brniesz?

Organizuja szkolenia? Organizują.
Egzaminuja? Egzaminują
Wydaja jakieś kwity potwierdzajace umiejętnosci i uprawnienia? Wydają
Pobieraja za to pieniadze? Pobierają.
Mają ograniczenia w UK akurat od 24 m, ale w Niemczech znacznie niższa jest ta granica podobnie w Szwecji, Hiszpanii, Włoszech.

Cytuj:
Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.


Wskaż proszę konfabulację.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Przepraszam wszystkich za złamanie swojej zasady. Przeszło mi, więcej nie będę.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 21:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Przepraszam wszystkich za złamanie swojej zasady.


Raczej kwasy, którymi próbujesz obdzielić forumowiczow tuż przez Świętami.
Wraz z półprawdami typu:
Cytuj:
A to podsumowanie dobrze pokazuje, dlaczego większość administracji granicę stawia na 24 metrach:


Podsumowanie jak to wygląda choćby w UE w pliku
Załącznik:
140213 Update on boat license_ICC_v3MC.pdf [175.12 KiB]
Pobrane 127 razy



Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Moniia napisał(a):
Przepraszam wszystkich za złamanie swojej zasady. Przeszło mi, więcej nie będę.


Ja tez przepraszam za chwilę słabości. I też już więcej nie będę ;)

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
http://www.rya.org.uk/infoadvice/boatingabroad/icc/Pages/icc.aspx

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 22:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Przepraszam wszystkich za złamanie swojej zasady. Przeszło mi, więcej nie będę.
Szaman3 napisał(a):
Ja tez przepraszam za chwilę słabości. I też już więcej nie będę


Nie ma za co. Każdy ma prawo do błędów.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
ins napisał(a):
(...) co nie przeszkadza że szkolenia i egzaminy w których uczestnicza skipperzy o wiele mniejszych jednostek sie odbywaja w UK i nie tylko.

I w sumie wielka szkoda, że PZŻ nie organizuje takich właśnie szkoleń i egzaminów na nieobowiązkowe certyfikaty kompetencji. Może niektórym nie byłoby to do niczego potrzebne - ale jestem przekonany, że byłby na to spory popyt.
Najlepiej, jakby ograniczyć patenty obowiązkowe do dwóch stopni (jeden na śródlądzie, drugi na morze) - a do tego dołożyć rozbudowaną drabinkę certyfikatów kompetencji. Łącznie z ekstremalnie trudnymi egzaminami na nieobowiązkowego Kapitana Żeglugi Oceanicznej.



Wysłane z mojego JY-S3 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 10:23 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kitt napisał(a):
I w sumie wielka szkoda, że PZŻ nie organizuje takich właśnie szkoleń i egzaminów na nieobowiązkowe certyfikaty kompetencji.


bardzo szkoda, ale póki jest obowiązkowy patent nikt na to nie pójdzie. Na PZZ w Warszawie to bym nie liczył.Nie mniej prywatne szkoły robią kursy doszkalające czy bardziej specjalistyczne.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Ins dlaczego piszesz najpierw kłamstwa, a potem manipulujesz i obrażasz, żeby tylko udowodnić, że nie napisałeś.
Napisałeś m.in, że Anglicy i Szwedzi z "jakiś zezwoleń" nie rezygnują. Szaman zadał proste pytanie: z jakich zezwoleń nie rezygnują Anglicy skoro nie ma tam żadnych zezwoleń. Możesz odpowiedzieć zamiast kłamać?

Bo cała reszta Twojego pisania o tym, że Anglicy i tak się szkolą jest bez znaczenia dlatego, że Anglicy szkolą się, bo chcą, bo lubią, bo mają kaprys, co jest istotnie różne od sytuacji Polaków, którzy MUSZĄ uzyskiwać zezwolenie na żeglowanie w postaci patentów.
Więc bądź łaskaw odpowiedzieć jakie to zezwolenia, z których nie rezygnują,dotyczą Angoli. Jakie zezwolenia dotyczą Szwedów, jakie zezwolenia dotyczą niemców, jakie zezwolenia dotyczą Holendrów, jakie zezwolenia dotyczą Francuzów i porównaj je do absurdalnych zezwoleń, które dotyczą Polaków. Bardzo proszę, bez kłamstw, wykrętów i manipulacji.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 13:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
W Niemczech żeby pływać po wodach śródlądowych musisz mieć kwit

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 14:12 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
Ins dlaczego piszesz najpierw kłamstwa, a potem manipulujesz i obrażasz, żeby tylko udowodnić, że nie napisałeś.


Z chwila zostania moderatorem straciłeś zdolność czytania po polsku czy też masz jakieś zobowiązania w stosunku do Pana Szamana?

Cytuj:
Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.


Zapoznaj się z tym dokumentem,
Załącznik:
140213 Update on boat license_ICC_v3MC.pdf [175.12 KiB]
Pobrane 103 razy
, a potem wskaż kłamstwo w mojej wypowiedzi.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
Z chwila zostania moderatorem straciłeś zdolność czytania po polsku czy też masz jakieś zobowiązania w stosunku do Pana Szamana?
Być może, być może, Ty za to nie miałeś tej zdolności nigdy.
ins napisał(a):
a potem wskaż kłamstwo w mojej wypowiedzi.
Kłamstwo. Wbrew temu co mówisz w UK nie są wymagane ŻADNE zezwolenia, więc nie mają co utrzymywać.

W pozostałych krajach generalnie nie są wymagane dla ogromnej większości jednostek (generalnie jakiekolwiek licencje/certyfikaty są wymagane powyżej 15m długości).

W Szwecji patent wymagany jest jedynie dla jednostek przekraczających JEDNOCZEŚNIE wymiary 12m długości i 4m szerokości.

Tak więc wykazałem Ci kłamstwo.... bo nie wierzę, że nie wiesz o tym, że w UK do pływania niekomercyjnego na jachtach nie przekraczających konwencyjnej długości 24m nie są wymagane żadne zezwolenia. Ale mój zarzut raczej dotyczył kręcenia, prób manipulacji, wykręcania się od odpowiedzi byleby tylko nie przyznać się do błędu. A wystarczyło napisać, że za wyjątkiem UK, Irlandii i Bułgarii jakieś tam patenty są wymagane. I nie byłoby tematu, bo rzecz nie lezy w tym czy są jakieś certyfikaty wymagane czy nie tylko o stopień ich upierdliwości. System w którym pierwszy certyfikat jest wymgany pow. 15m długości i jest stosunkowo niekłopotliwy w uzyskaniu uznałbym za system do przyjęcia. System z trójstopniową drabinką uważam za bezsensowny.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 14:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
Kłamstwo. Wbrew temu co mówisz w UK nie są wymagane ŻADNE zezwolenia, więc nie mają co utrzymywać.


Wymień matrycę albo kartę graficzną, ewentualnie zjedz Snikersa bo nadmiernie moderatorzysz.

Wskaż zdanie, w którym napisałem to co mi przypisujesz.

Kod:
Napisałeś m.in, że Anglicy i Szwedzi z "jakiś zezwoleń" nie rezygnują.


Moje zdanie brzmiało
Cytuj:
Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.


Będziesz dzielić na czworo włos? Będziesz analizować znaczenie słowa zezwolenie i co różni to od certyfikatu albo patentu?

Nie brni w kazuistyczne meandry wytyczone przez Pana Szamana i Monię, ani nie czepiaj się wydumanych przez nich szczegółów, bo się ośmieszasz, a nic tak nie psuje forum jak śmieszny moderator.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
ins napisał(a):
Kod:
Napisałeś m.in, że Anglicy i Szwedzi z "jakiś zezwoleń" nie rezygnują.


Moje zdanie brzmiało
Cytuj:
Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.


Będziesz dzielić na czworo włos? Będziesz analizować znaczenie słowa zezwolenie i co różni to od certyfikatu albo patentu?
Hmm... sam napisałes i sam potwierdzasz, że napisałeś, że ani Angole, ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś ZEZWOLEŃ nie rezygnują. Może faktycznie moja karta szwankuje, ale ja widzę, ze wyraźnie napisałeś, że Angole ( i inne wyminione nacje) z zezwoleń nie rezygnują. Pytanie jest proste: Z jakich zezwoleń nie rezygnują Angole?
Skłamałeś, ewentualnie próbowałeś zmanipulować rzeczywistość sugerując, ze Angole mają jakieś zezwolenia, z których nie rezygnują.
Wyjaśnisz dlaczego tak napisałeś?
ins napisał(a):
Nie brni w kazuistyczne meandry wytyczone przez Pana Szamana i Monię, ani nie czepiaj się wydumanych przez nich szczegółów, bo się ośmieszasz, a nic tak nie psuje forum jak śmieszny moderator.
Podaruj sobie wycieczki personalne względem mnie. Odpowiedz na proste pytanie, bo sam się ośmieszasz próbując udowodnić oczywistą nieprawdę.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: RadekNet
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 15:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
Hmm... sam napisałes i sam potwierdzasz, że napisałeś, że ani Angole, ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś ZEZWOLEŃ nie rezygnują. Może faktycznie moja karta szwankuje, ale ja widzę, ze wyraźnie napisałeś, że Angole ( i inne wyminione nacje) z zezwoleń nie rezygnują. Pytanie jest proste: Z jakich zezwoleń nie rezygnują Angole?
Skłamałeś, ewentualnie próbowałeś zmanipulować rzeczywistość sugerując, ze Angole mają jakieś zezwolenia, z których nie rezygnują.
Wyjaśnisz dlaczego tak napisałeś?.

Anglicy - wystawiają certyfikaty ? Wystawiają.
Potrzebne są do prowadzenia jachtów powyżej 24 m? Potrzebne są.
Jesli skipper chce odpłanie świadczyć uslugi na jachcie mniejszym niż 24 m, potrzebuje jakiegoś certyfikatu i STCW? Potrzebuje.
Jeśli zgodnie z prawem do prowadzenia jakieś jednostki, wykonywania jakiś czynności potrzebny jest kwit to obojętnie jak się nazywa, siłą rzeczy staje się zezwoleniem.

Czy słyszałeś o jakiś zamiarach rezygnacji w UK z obecnego systemu?

Gdzie widzisz manipulację i kłamstwo?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 15:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Anglicy wystawiają nieobowiązkowe certyfikaty, bo zezwoleń obowiązkowych żadnych nie ma.
Certyfikaty potrzebne pow. 24 m wynikają z międzynarodowych konwencji.
Skipper zawodowy to nie żeglarz, tylko pracownik.
ins napisał(a):
Gdzie widzisz manipulację i kłamstwo?
W całej Twojej wypowiedzi. Porównujesz skrajnie liberlany system brytyjski, gdzie do 24m nie trzeba miec ŻADNYCH kwitów do polskiego systemu, w którym, by popłynąć mała 7m łódka na Hel trzeba mieć certyfikaty. Używasz przykładów certyfikatów potrzebnych do wykonywania specyficznego i niszowego zawodu żeglarza by uzasadnic, że nawet w UK "jakieś zezwolenia" są.
Porównujesz bardzo liberalne systemy europejskie gdzie na ogół do prowadzenia jachtów do 15m nie trzeba mieć absolutnie niczego z system ograniczającym żeglowanie w znacznym stopniu jaki jest w Polsce.
Usiłujesz udowodnić, że organizacja certyfikująca obowiązkowe certyfikaty jaką jest PZŻ oraz jej przybudówki jakimi są OZŻ są potrzebne sugerując, ze tak jest w całej Europie, nawet w takiej liberalnej Anglii, która przecież z "jakiś zezwoleń" nie rezygnuje. To wredna manipulacja.
W UK instruktorzy muszą jakością swojej pracy udowadniać potrzebę swojego istnienia, a u nas instruktorzy chcą sobie zabezpieczyć to istnienia utrzymując zbędny, obowiązkowy system rodem z PRL-u.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 15:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
skipbulba napisał(a):
orównujesz bardzo liberalne systemy europejskie gdzie na ogół do prowadzenia jachtów do 15m nie trzeba mieć absolutnie niczego z system ograniczającym żeglowanie w znacznym stopniu jaki jest w Polsce.
Usiłujesz udowodnić, że organizacja certyfikująca obowiązkowe certyfikaty jaką jest PZŻ oraz jej przybudówki jakimi są OZŻ są potrzebne sugerując, ze tak jest w całej Europie, nawet w takiej liberalnej Anglii, która przecież z "jakiś zezwoleń" nie rezygnuje. To wredna manipulacja.
W UK instruktorzy muszą jakością swojej pracy udowadniać potrzebę swojego istnienia, a u nas instruktorzy chcą sobie zabezpieczyć to istnienia utrzymując zbędny, obowiązkowy system rodem z PRL-u.


Wrednie kłamiesz twierdząc że porównuję jakiekolwiek systemy.
Zdanie, które wzbudzilo tyle kontrowersji
Cytuj:
Ciekawe ani Angole ani Niemcy, Hiszpanie i Włosi, ba nawet Szwedzi jakoś z patentów, certyfikatów, jakiś zezwoleń nie rezygnują. Szwajcarzy nawet takowe mają.


Padło w odpowiedzi na te zapytanie.

W
Cytuj:
temacie. Po nic. Czy muszą być jakieś egzaminy? Jakieś stopnie? Niech pływa kto chce. Tylko jedna uwaga. Jeżeli ktoś chce zarabiać na tym, to sorry, musi wykazać się profesjonalizmem. A jak sprawdzić ten profesjonalizm, to świat już dawno rozwiązał.


Postępowy świat ma swój system egzaminowania i zarabia na nim, dlaczego w Polsce nie ma go być. Dlaczego Polak chcący pływać np w Chorwacji na tam płacić za kwity, albo w UK, nie lepiej by płacil w Polsce?

Co jest w tym takiego kontrowersyjnego?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Maciek, przeproś i też obiecaj ;)

I Wesołych Świąt ... :D

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Maciek, naprawdę warto? Spotkałeś się z pisowską metodą kĺamstwa przez uźycie prawdziwych słów. Jasne, że ci co czegoś nie mają, z tego nie rezygnują.
A po co ta dyskusja, ta sama od 10 lat?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 16:19 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Tak to Pan Moderator zwinął manatki. Jest szansa, że zjedzenie ryby i orzechów poprawi mu zdolność logicznego myślenia i czytania z zrozumieniem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Colonel napisał(a):
Maciek, naprawdę warto? Spotkałeś się z pisowską metodą kĺamstwa przez uźycie prawdziwych słów. Jasne, że ci co czegoś nie mają, z tego nie rezygnują.
A po co ta dyskusja, ta sama od 10 lat?


PiS? Czy to czasem nie za wrednej koalicji poluźniono gorset krępujący żeglarstwo morskie, a niedawna władza postanowiła ustawą o bezpieczeństwie je z lekka zdławić?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Chłopaki, Wigilia jest ... odpuście sobie , szkoda życia na skakanie sobie do oczu.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowanie od: WhiteWhale
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 22:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
skipbulba napisał(a):
Jakie zezwolenia dotyczą Szwedów, jakie zezwolenia dotyczą niemców, jakie zezwolenia dotyczą Holendrów, jakie zezwolenia dotyczą Francuzów i porównaj je do absurdalnych zezwoleń, które dotyczą Polaków. Bardzo proszę, bez kłamstw, wykrętów i manipulacji.


Moim zdaniem zadne pozwolenia nie sa uzaleznione od obywatelstwa ani narodowosci. Kazde zezwolenie obowiazujace Polaka obowiazuje rowniez Anglika, Szweda, Francuza i td.
Nie ma pozwolen, ktore dotycza jedynie Polaków. Jezeli uwazasz inaczej - podaj podstawe prawna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2015, o 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tekst o "ustawie o bezpieczeństwie" budzi tylko jedną refleksję: biedni uczniowie, których nauczycieli nie ma pojęcia o czym uczy...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2015, o 01:30 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 17:39
Posty: 266
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 75
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
plitkin napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Jakie zezwolenia dotyczą Szwedów, jakie zezwolenia dotyczą niemców, jakie zezwolenia dotyczą Holendrów, jakie zezwolenia dotyczą Francuzów i porównaj je do absurdalnych zezwoleń, które dotyczą Polaków. Bardzo proszę, bez kłamstw, wykrętów i manipulacji.


Moim zdaniem zadne pozwolenia nie sa uzaleznione od obywatelstwa ani narodowosci. Kazde zezwolenie obowiazujace Polaka obowiazuje rowniez Anglika, Szweda, Francuza i td.
Nie ma pozwolen, ktore dotycza jedynie Polaków. Jezeli uwazasz inaczej - podaj podstawe prawna.


Ja, jako Polak, żeby pływać po Zatoce Gdańskiej potrzebuje "zezwolenia". Mój syn, jako Irlandczyk, takowego nie potrzebuje. Durne, acz prawdziwe. Choć jestem ciekaw dowodu, że jest inaczej.


Radek Wrodarczyk

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2015, o 01:40 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
RadekNet napisał(a):
Ja, jako Polak, żeby pływać po Zatoce Gdańskiej potrzebuje "zezwolenia". Mój syn, jako Irlandczyk, takowego nie potrzebuje. Durne, acz prawdziwe. Choć jestem ciekaw dowodu, że jest inaczej.

To nich wynajmie jako skipper jacht pod polska banderą i niech w momencie potrzeby przedstawienia "zezwolenia" - patentu powoła się, na swą irlandzkość.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2015, o 09:27 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
RadekNet napisał(a):
plitkin napisał(a):
skipbulba napisał(a):
Jakie zezwolenia dotyczą Szwedów, jakie zezwolenia dotyczą niemców, jakie zezwolenia dotyczą Holendrów, jakie zezwolenia dotyczą Francuzów i porównaj je do absurdalnych zezwoleń, które dotyczą Polaków. Bardzo proszę, bez kłamstw, wykrętów i manipulacji.


Moim zdaniem zadne pozwolenia nie sa uzaleznione od obywatelstwa ani narodowosci. Kazde zezwolenie obowiazujace Polaka obowiazuje rowniez Anglika, Szweda, Francuza i td.
Nie ma pozwolen, ktore dotycza jedynie Polaków. Jezeli uwazasz inaczej - podaj podstawe prawna.


Ja, jako Polak, żeby pływać po Zatoce Gdańskiej potrzebuje "zezwolenia". Mój syn, jako Irlandczyk, takowego nie potrzebuje. Durne, acz prawdziwe. Choć jestem ciekaw dowodu, że jest inaczej.


Radek Wrodarczyk


Podaj podstawe prawna. Ja sie nie zgadzam z ta teza. Moim zdaniem ona jest nie prawdziwa.

Nie ma dowodu na to, ze jest jak mowisz, inaczej mowilibysmy o dyskryminacji. Moim dowodem jest prawo, ktore naklada obowiazek patentowy w Polsce. To prawo slowem nie wspomina o obywatelstwie. I nie moze wspominac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL