Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 02:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 paź 2009, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marioo napisał(a):
Po drugie na co komu taki YM niekompletny (czyli bez teori) owszem jest prestiz , ale co dalej?

Zanim znów zaczniesz pisać o czymś o czym niewiele wiesz, zerknij może do źródeł:
http://www.rya.org.uk/coursestraining/e ... fault.aspx

W szczególności polecam "How to pass your YM exam"

Marioo napisał(a):
Nastepna sprawa to uprawnienia zeglarskie w U.K Nie znam zadnego Anglika ktory plywa swoim wlasnym jachtem bez zadnych uprawnien , nawet day skipper! Jest to dla niego klopot z ubezpieczeniem jachtu a wiadomo bez ubezpieczenia to i do mariny ciezko wplynac , ponadto niech ktos zechce wypozyczyc chocby malego lasera w jakims klubie?


Powiem krótko: mało Anglików (i w ogóle Brytyjczyków, Wyspy to nie tylko Anglia) znasz. A na ubezpieczeniach, to już w ogóle. (polecam "Dobrą Praktykę Żeglarską", artykuł o ubezpieczeniach może Ci nieco przybliżyć temat)

Marioo napisał(a):
Odpowiedz jest prosta musza zdobywac wszystkie certyfikaty po kolei poczynajac od RYA 1-2 a nie jak my Polacy od YM !!!


??? A skąd to wziąłeś? Jeszcze raz polecam strony RYA. Chyba wiedzą o czym piszą, oni te egzaminy stworzyli...

A o instruktorach, to sobie poczytaj w innym temacie, pisałam już szczegółowo i powtarzać mi się nie chce. Mam jeszcze dwie strony tematów do przeczytania po rejsie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2009, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marioo napisał(a):
Bardzo prosze nie mieszac w glowach mlodym zeglarzom , a widze , ze i sa kobiety na tym forum , tymbardziej nalezy zachowac obiektywizm!!! W sposob jaki Pan postrzega RYA z polskiego punktu widzenia czyli (jakos tam bedzie , niech wiedza ze mam YM)
pracy w U.K Pan nie dostanie!!! Tymbardziej jako instruktor !!!


Nie (pi..) głupot, dobrze? Tak się składa że kobiety na tym forum znają się na tym, o czym usiłujesz pisać znacznie lepiej od Ciebie.

Dla sprostowania dla tych, co nie wiedzą: wymagania dla instruktorów RYA są pod tym linkiem:

http://www.rya.org.uk/coursestraining/c ... fault.aspx

A ja opisałam to wcześniej w wątku o instruktorach. Poszukajcie po moich postach i nie wierzcie idiocie który nawet nie wie, kto wydał jego certyfikat (skoro nie dowierza wielokrotnie powtarzanym tutaj źródłom z RYA).

ps. ktoś ma tutaj słuszny dopisek a propos dyskusji z idiotami i zamierzam się do niego zastosować. Dalej ewentualnie tylko sprostowania.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2009, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
carlo napisał(a):
Marioo napisał(a):
Mozna sobie dowolnie dochodzic do YM alle jak juz powiedzialem to nie ma prawdziwego przelozenia in yachting industry !!!


Proszę o jasną odpowiedź. Czy aby uzyskać stopień YM commercial endorsment wystarczy podejść do egzaminu praktycznego i go zdać, (teoretyczny mieści się w praktycznym) przedstawić zaświadczenie o ukończeniu zintegrowanego kursu bezpieczeństwa oraz świadectwa zdrowia??
TAK/NIE????


Się wziął i wątek rozrósł :-) Pierdoły ewidentnie generują dużą liczbę postów :-) :-)

Mam dwa cytaty akurat i na dwa odpowiem za jednym zamachem.

Najpierw Piotrowi, bo wiadomo... :-)
Piotrze, TAK , aby uzyskać commercial endorsment potrzeba jedynie:
1. Czterech kursów-składników zespolonego kursu bezpieczeństwa zgodnego z Prawidłem VI/1 Konwencji STCW. Kurs składający się z ITR, p.poż, pierwsza pomoc oraz odpowiedzialność wspólna i bezpieczeństwo własne muszą ukończyć wszyscy ludzie pracujący na morzu. Nie ma innego wyjścia - chcesz być zawodowym kapitanem tudzież zwykłym deckhand'em to musisz zaliczyć kurs zespolony. Gdy robiłem swój kurs w Świnkowie, to była na nim także kelnerka starająca się o pracę na m/v Baltivia :-) Wynikający z Konwencji kurs jest zakończony czterema egzaminami, ale... najstarsi górale nie pamiętają, żeby ktoś ich nie zdał :-) Kelnerka - nb. niezwykle urodziwa blondynka - oczywiście zdała.

2. Drugim koniecznym elementem - będącym także formalnością - jest badanie lekarskie i otrzymanie zaświadczenia, że nie ma się przeciwwskazań do pracy na morzu.
Kiedyś myślałem, że zaświadczenia te mogą wydawać tylko lekarze medycyny morskiej akredytowani przy IMO (czyli tacy, którzy mogą wystawić zaświadczenie konieczne do pracy na morzu, czytaj: konieczne do uzyskania książeczki żeglarskiej)

Nic innego nie jest potrzebne do otrzymania commercial endorsment!

A teraz odpowiem kol. Marioo
Co to znaczy "dochodzenie do YM"?
Nie czekając na odpowiedź napiszę: Nie ma czegoś takiego jak dochodzenie do YM. Jeśli ktoś czuje się na siłach i ma wystarczającą wiedzę to umawia się z egzaminatorem... (UWAGA!) nie RYA lecz Maritime and Coastguard Agency.
Żeby ułatwić życie to RYA pośredniczy w umawianiu się z MCA - oni w przeciwieństwie do PZŻ są dla nas, żeglarzy!
A ponieważ egzamin na certyfikat yachtmaster offshore nie jest w żaden sposób dzielony na część teoretyczną i część praktyczną, to... nie wiem co za pierdoły wypisujesz o wcześniejszym, koniecznym zdaniu "teorii".
W czasie wielogodzinnego egzaminu, egzaminator ma wystarczająco dużo czasu żeby wszystkich zdających dogłębnie przepytać ze znajomości teoretycznych aspektów żeglarstwa oraz przepisów obowiązujących na morzu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2009, o 17:43 

Dołączył(a): 17 paź 2009, o 15:49
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dzien dobry!
Pracuje od trzech lat u greckiego armatora , mamy duzo gosci z U.K , Japoni oraz U.S
Samodzielnie nie prowadze rejsow , posiadam tylko stopien s.j , wielu gosci pyta sie mnie co to za stopien , nic im to nie mowi , oczywiscie tlumacze , ze to polski day skipper. W nowym sezonie bedziemy mieli nowy 65 stopowy jacht chcac sie rozwijac
musze zrobic YM , zreszta szef mnie do tego namawia. Boje sie zaczac od YM praktycznego chociaz bede miala to zasponsorowane z mijej firmy ale bardziej logiczne uwazam zaczac od YM teori a nawet Day skippera teori i nastepnie stanac do egzaminu praktycznego na YM wiem , ze mozna zaczac pierw od praktyki ale bardziej logiczne wydaje sie zaczac w pierwszej kolejnosci od teoretycznego YM nie chcialabym sie osmieszyc na praktycznym egzaminie i stracic pieniadze , albo jak juz wspomnial tutaj Mario dac sie zagitowac jakiejs firmie na rejsik z egzaminem na YM praktycznego. Zreszta gdzies widzialam dialogi osob ktore namawiaja do takich rejsow i nawet te osoby uczestnicza w tym forum http://groups.google.com/group/pl.rec.z ... 8?lnk=raot Mialaby do Ciebie Mario pare pytan , jak moglbys sie skontaktowac na mojego e-maila ewwaas@tlen.pl Dziekuje i pozdrawiam Ewa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2009, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
konstantinidis napisał(a):
Boje sie zaczac od YM praktycznego chociaz bede miala to zasponsorowane z mijej firmy ale bardziej logiczne uwazam zaczac od YM teori

To masz problem - nie ma czegoś takiego jak oddzielny egzamin praktyczny i oddzielny teoretyczny.
Egzamin YM Offshore jest tylko jeden. W czasie egzaminu będzie sprawdzona Twoja wiedza teoretyczna i praktyczna oraz... umiejętności które nie mają nic wspólnego z żeglarstwem (na przykład umiejętność kierowania zespołem).

Cytuj:
Day skippera teori i nastepnie stanac do egzaminu praktycznego na YM wiem , ze mozna zaczac pierw od praktyki

Jeśli masz wiedzę wystarczającą do uzyskania YM, to przystępowanie do egzaminu na poziomie Day Skipper jest śmieszne.

Cytuj:
bardziej logiczne wydaje sie zaczac w pierwszej kolejnosci od teoretycznego YM nie chcialabym sie osmieszyc na praktycznym egzaminie i stracic pieniadze

Tak jak pisałem wyżej nie zaczniesz od "teoretycznego egzaminu YM", bo takiego RYA/MCA nie organizują, ale... może Tobie chodzi o kurs teoretyczny? Jeśli zdajesz sobie sprawę z niedostatków swojej wiedzy (na Śródziemnym nieczęsto :-) liczy się pływy czy nawiguje na prądach), to udział w kursie teoretycznym wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Zresztą praktyczny kurs (w szczególności manewrówka) dla osoby, która mało pływa też nie jest głupim pomysłem.
Tak a'propos Grecji - czy jesteś może teraz gdzieś w okolicach Aten a w szczególności w okolicach Kalamaki?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2009, o 22:29 

Dołączył(a): 17 paź 2009, o 15:49
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dobry wieczor!
Tak mi chodzi rowniez o egzamin na YM shorebased , szef moj wymaga ode mnie tych
dwoch certyfikatow , zreszta u nas ma je pare osob. Praktyki mam bardzo duzo ale jak bede miala te dwa certyfikaty to wtedy moge liczyc na swoja jednostke , znam biegle j.ang i dlatego mojemu szefowi zalezy na tym abym mogla byc samodzielna. Aktualnie jestem na Gibraltarze ale od listopada idziemy na Cypr do konca lutego. W sezonie to glownie Sporady Pn. Pozdrawiam Ewa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
konstantinidis napisał(a):
Tak mi chodzi rowniez o egzamin na YM shorebased , szef moj wymaga ode mnie tych
dwoch certyfikatow ,

Nie bardzo rozumiem, znam kilku zawodowych skiperów greckich prowadzacych m/in rejsy dla Kiriacoulisa, ale mają oni greckie certyfikaty.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 11:34 

Dołączył(a): 17 paź 2009, o 15:49
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dzien dobry!
Wiadomo , w koncu to Grecja ale moj szef i paru innych maja YM , zreszta to sa ludzie swiatowi , szef moj mieszkal 12 lat w Irlandii i okolo osmiu w US a i tamci tez byli emigrantami. W moim przypadku wole miec YM z cala otoczka bo w innym wypadku zawsze bede gorsza od zalogi meskiej tak to jest z dyskryminacja kobiet a tak mi nikt
nie umniejszy. Pozdrawiam Ewa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
konstantinidis napisał(a):
to sa ludzie swiatowi

A my jesteśmy zaściankowi i dlatego kończę tę farsę.

No, może nie tylko dlatego - kończę tę bezsensowną dyskusję ponieważ brzydzę się kontaktów z kłamcami. A gdy kłamca jest idiotą to dostaję torsji.

konstantinidis napisał(a):
Aktualnie jestem na Gibraltarze ale od listopada idziemy na Cypr do konca lutego. W sezonie to glownie Sporady Pn. Pozdrawiam Ewa

Nie jesteś Ewą i nie piszesz z Gibraltaru. Jesteś użytkownikiem podpisującym się wcześniej Marioo i piszesz z sieci NTL Internet z siedzibą w Winchester, Hampshire, UK.

Wyjaśnienie dla pozostałych użytkowników Naszego forum.
Administratorzy forum widzą posty tak jak w załączniku. Metodą kilku kliknięć można bardzo dokładnie ustalić skąd i kto napisał dany post. Anonimowość w Internecie jest złudą :-)

_________________
Marek MAAR Grzywa


Załączniki:
post_idioty.gif
post_idioty.gif [ 37.44 KiB | Przeglądane 3124 razy ]

Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: Carlo, Niezapominajka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Takie miałem wrażenie, że Marioo powrócił jak zły sen. Dobrze Marku że sprawdziłeś, bo gamoniowi by jeszcze ktoś uwierzył.

Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 08:41
Posty: 293
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Administratorzy forum widzą posty tak jak w załączniku.


Niezła maszynka :-) Nie trzeba grzebać we właściwościach różnych tylko esencja informacji: inni użytkownicy z tego ip. Nie wskazuje to czy Marioo to Marioo ale raczej wyklucza to czy się mogą nie znać z konstantinidis no i raczej Grecję (chyba, że Marioo też z Grecji).

Pożyteczna byłaby informacja na temat regionu z którego post pochodzi co też nie jest skomplikowane :-)

_________________
pozdrawiam
Tomasz Mahrburg
TMG geodezyjna obsługa inwestycji, geodezja Szczecin, Pajęczno Łódzkie, geodeta Pajęczno, usługi geodezyjne Szczecin Pajęczno Łódzkie, modele 3D do maszyn, pomiary terenu (dtm, dsm) z UAV(dron)


Ostatnio edytowano 18 paź 2009, o 17:37 przez tommy, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 16:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Noo, "ładny ku+as pani Basiu" (tfu Ewo).

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Mnie również post "greckiej Ewy" wydawał się dziwny, w szczególności ta prośba o kontakt (zamiast PW), ale to Maar wykazał się prawdziwą "czujnoscią rewolucyjną" i sprwdził IP. standartowo się tego nie robi.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 18:32 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sprawdzanie IP niepotrzebne :)

Akurat temat YM jest b. słabo omówiony w polskiej sieci i aż dziwne, że nagle po kilku dniach zjawia się ktoś kto dokładnie te same opowieści dziwnej treści wygłasza - YM bez teorii się nie liczy, pracodawcy wymagają egzaminu teoretycznego, ktoś chce was naciąć na rejs bez teorii, po którym nie zdacie itd :)

Zwróćcie uwagę na charakterystyczne umieszczanie spacji przed i po przecinku. W taki sposób " , " albo nie mniej specyficzne błędy ortograficzne np. "teori":

search.php?keywords=teori&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj"

Myślałem, że mam jakąś paranoję, no ale cieszę się, że jednak nie :)
To nie kwestia tego samego IP, to pisała ta sama osoba :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2012, o 18:19 
Podepnę się pod ten temat i zgodnie z obietnicą wrzucam kilka słów o moim egzaminie na Yachtmastera, który zaczynaliśmy i kończyliśmy w Portsmouth, jeśli będziecie mieli jakieś pytania - śmiało :)


Do egzaminu, z naszej 4-osobowej załogi podchodziło nas dwóch, ja na Yachtmaster Offshore, kolega na Coastal. W przeddzień egzaminu dostaliśmy od instruktora (po kontakcie telefonicznym z egzaminatorem) passage plan do przygotowania. Ja miałem zaprezentować jak pojechałbym z Portsmouth do St. Peter Port na Guersney. Te plany, później w trakcie egzaminu miały służyć tylko do prezentacji przed egzaminatorem i wytłumaczenia dlaczego tak a nie inaczej :). Sprawdzian zaczęliśmy w sobotę ok 0800 od przejrzenia naszych książeczek i wyjaśnieniu zasad egzaminu. Egzaminował nas Garry – oprócz tego, że zawodowy żeglarz to jeszcze pracownik Solent Coast Guard, więc bezpieczeństwo tym bardziej na pierwszym miejscu :). Ogólne zasady były takie, że kandydat na Offshore, musi każdy manewr na żaglach (a szczególnie MOB) robić zawsze, za pierwszym razem, dla Coastal był jakiś margines błędu. Poza tym niekontrolowana rufa, jako potencjalnie niebezpieczna kończy egzamin od razu. Co do prowadzenia nawigacji w trakcie egzaminu jeśli egzaminator przejmie prowadzenie jachtu (po, chyba dwukrotnym, upomnieniu o zmierzaniu w kierunku niebezpieczeństwa) to również kończy egzamin.

Zaczęliśmy od prostych zabaw jachtem w marinie – wyjście i wejście w Y-bom, obrócenie jachtu stojącego longside na cumach, a następnie odprawa odnośnie bezpieczeństwa i na wodę.
Pierwszy rolę skippera pełnił kolega zdający na Coastal. Dojechaliśmy z Portsmouth do bojki przed wejściem do Cowes, po drodze wyciągając kilku człowieczków z zza burty no i przetrwaliśmy cieżką „mgłę” czyli część egzaminu, gdzie kolega mógł nawigować tylko spod pokładu, a my mogliśmy informować go o otoczeniu w promieniu 50 m. W Cowes zjedliśmy szybki lunch, i pojechaliśmy w kierunku Yarmouth – teraz była pora na mnie. Znów kilu człowieczków, „mgła” i po jakimś czasie stanęliśmy na bojce przed portem. Tu znów zmiana i kolega prowadził nas na rzekę Hamble – już po ciemku. Po dojechaniu na rzekę znów zmiana i ja miałem wrócić do Porstmouth, zadaniem dodatkowym przy tym przejściu było zrobienie go jak najszybciej, żeby zdążyć na ostatnią kolejkę do okolicznej Castle Tavern – pomógł stosunkowo mocny prąd i udało się – zdążyliśmy :)

Kolejnego dnia zaczęliśmy ok godziny 0900. Tu już była tylko część teoretyczna, czyli po kolei w ramach bardziej pogadanki niż egzaminu przelecieliśmy tematy dot. meteo, prawo drogi, światełka, MKS, ratownictwo (trochę o akcjach z helikopterem, metody poszukiwania człowieka), radio, trochę o odprawach celnych jeśli okażą się konieczne, było też kilka prostych zadanek nawigacyjnych i rozmowa o symbolach na mapie czy charakterystykach świateł. I tak nam ta pogadanka zeszła do mniej więcej 1300. Później Garry zniknął na jakiś czas, żeby sobie podsumować nasze wypociny, a my w międzyczasie porządkowaliśmy łódkę, wyniki zostały nam przekazane chwilę późnej.

Co mnie zdziwiło o wyniku egzaminu decyduje RYA, egzaminator piszę rekomendację, w której opisuje swoje wrażenia z pływania z kandydatem i na tej podstawie podejmowana jest decyzja, dlatego warto zapytać o zdanie egzaminatora na temat tego jaką decyzję może podjąć RYA, bo jednak są oni zorientowani w temacie.

Ogólnie egzamin był naprawdę bardzo przyjemny, Garry od początku podkreślał, żeby nie traktować go jako egzaminatora, ale kolegę którego wzięliśmy na weekend na jacht. I tak też było – spokojnie, zabawnie i podczas pięknej, raczej bezwietrznej pogody :)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Święty a rozumiem że " papier " RYA robiłeś żeby pływać bo obcych wodach i nie nie na jachtach pod polską banderą?

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
bryg napisał(a):
Święty a rozumiem że " papier " RYA robiłeś żeby pływać bo obcych wodach i nie nie na jachtach pod polską banderą?
Na Polonusie mieliśmy "problem", bo Mariusz Główka nie ma j.s.m a w KB stoi, że trzeba minimum morsa mieć.

Mikołajewski obawiał się o ubezpieczenie, więc wysłał do Warty zapytanie. Warta z kolei wysłała takowe do UM w Szczecinie i odpowiedź przyszła, ze nie widzą przeszkód - znaczy się, że RYA YM Offshore wyczerpuje znamiona czynu niezabronionego :-) i spełnia wymagania KB odnośnie morsa.

Ponieważ w Warcie pracuje znajoma, znajomej Piotra, to chciałem namówić go o takie samo pytanko dotyczące kojota, ale mu się nie chciał, nie miał czasu, etc i nie wiem co UM by napisał.
Może ktoś z forumowiczów się dopytywał?
Słyszałem (z niepewnego źródła), że były próby przekładania ofśora na morsa a ołszyna na kojota.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2012, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Dyskusję około oftopową wydzieliłem do tego wątku:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php?f=17&t=11086

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl



Za ten post autor Magister otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2012, o 21:51 

Dołączył(a): 24 mar 2012, o 21:31
Posty: 135
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: xxx
Maar napisał(a):
Gdzieś w innym wątku prosiliście, żebym napisał relację z egzaminu RYA Yachtmaster – ponieważ wyznaję zasadę „vox populi, vox Dei” to… proszę bardzo :-) /.../



Pieknie sie czyta takie wypowiedzi, wskazuja one na to, ze egzaminowani, w tym autor postu jest dobrym zeglarzem, z duza wiedza i entuzjazmem. Egzamin moze byc bardzo latwy albo bardzo trudny a to zalezy od wielu czynnikow:
1. poziomu wiedzy teoretyczneji praktycznej zdajacego,
2. zwiazana z nim odpornoscia na stres i wysilek,
3. umiejetnoscia zarzadzania zaloga i delegowania pracy,
4. pasja do tego co sie robi.

Na egzaminie nie ma miejsca na nauke, podpowiedzi i wszystkie braki w kunszcie zeglarskim sa natychmiast widoczne.

Nalezy jednak stanowczo rozroznic egzaminy dla YM offshore, ktorzy nie przygotowuja sie do uprawnien komercyjnych, w jakim autor postu bral udzial, czyli odbywajace sie na jednostkach niekomercyjnych i niezrzeszonych w szkolach zeglarskich ( tak, RYA dopuszcza, ze nie wszyscy beda plywac komercyjnie) od egzaminow w akademiach zeglarskich i szkolach o nastawieniu ksztalcenia skiperow komercyjnych na superjachtach wlacznie, gdzie egzaminy sa znacznie trudniejsze. Przy szukaniu pracy komercyjnej miejsce szkolenia i zdawania egzaminow ma duze znaczenie.


Ostatnio edytowano 28 mar 2012, o 01:48 przez Cypis, łącznie edytowano 1 raz
Przycięto długaśny cytat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2012, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
nautigirl napisał(a):
Nalezy jednak stanowczo rozroznic egzaminy dla YM offshore, ktorzy nie przygotowuja sie do uprawnien komercyjnych, w jakim autor postu bral udzial, czyli odbywajace sie na jednostkach niekomercyjnych i niezrzeszonych w szkolach zeglarskich ( tak, RYA dopuszcza, ze nie wszyscy beda plywac komercyjnie) od egzaminow w akademiach zeglarskich i szkolach o nastawieniu ksztalcenia skiperow komercyjnych na superjachtach wlacznie, gdzie egzaminy sa znacznie trudniejsze.


Można prosić o rozwinięcie? Czym mianowicie się różnią?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2012, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Moniia napisał(a):
Można prosić o rozwinięcie? Czym mianowicie się różnią?
:D

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2012, o 15:56 

Dołączył(a): 13 cze 2010, o 22:37
Posty: 57
Lokalizacja: Za Tobą!
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Moniia napisał(a):
nautigirl napisał(a):
Nalezy jednak stanowczo rozroznic egzaminy dla YM offshore, ktorzy nie przygotowuja sie do uprawnien komercyjnych, w jakim autor postu bral udzial, czyli odbywajace sie na jednostkach niekomercyjnych i niezrzeszonych w szkolach zeglarskich ( tak, RYA dopuszcza, ze nie wszyscy beda plywac komercyjnie) od egzaminow w akademiach zeglarskich i szkolach o nastawieniu ksztalcenia skiperow komercyjnych na superjachtach wlacznie, gdzie egzaminy sa znacznie trudniejsze.


Można prosić o rozwinięcie? Czym mianowicie się różnią?


Mnie również bardzo ciekawi rozwinięcie tego tematu, dlatego przyłączam się do prośby powyżej.

_________________
Radek
"Badacze ocenili, że twierdzenie o nieskończonej liczbie małp nie odnosi się do rzeczywistych małp." - znalezione na wikipedii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2012, o 17:10 

Dołączył(a): 24 mar 2012, o 21:31
Posty: 135
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: xxx
Święty napisał(a):
Garry od początku podkreślał, żeby nie traktować go jako egzaminatora, ale kolegę którego wzięliśmy na weekend na jacht. I tak też było – spokojnie, zabawnie i podczas pięknej, raczej bezwietrznej pogody :)


Garry Hall?


Ostatnio edytowano 28 mar 2012, o 01:46 przez Cypis, łącznie edytowano 1 raz
Przycięto długaśny cytat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2012, o 17:34 
Tak, dokładnie.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 mar 2012, o 17:16 

Dołączył(a): 24 mar 2012, o 21:31
Posty: 135
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: xxx
Święty napisał(a):
Tak, dokładnie.


Rewelacyjny instruktor, wspolpracuje z sailpro, jak na www, pozdrawiam

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Kolos napisał(a):
Moniia napisał(a):
Można prosić o rozwinięcie? Czym mianowicie się różnią?
:D


Egzamin, ktory z zalozenia sprawdza skiperow komercyjnych jest bardziej ustrukturyzowany, zadania bardziej rozbudowane i techniczne, rownez pytania z teorii sa bardziej szczegolowe, pyta sie rownez o dokladne numery ustaw, wiecej pytan z ratownictwa morskiego, pierwszej pomocy, bezpieczenstwa na morzu..co nie zmienia faktu, ze z relacji na forum Panowie byli dobrze przygotowani i mieli duze umiejetnosci skoro atmosfera byla pzyazna i zyczliwa. sylabus jest ten sam.

Jesli natomiast chodzi o prace zawodowa to niektore szkoly/akademie zeglarskie maja wlasny system rekrutacyjny i wiele szkol, wlascicieli superjachtow zglasza sie bezposrednio do nich, renoma, rozpoznawalnosc.. ( tu zdania wsrod konkurencji w UK sa oczywiscie podzielone) wiedza czego sie spodziewac.. tu nie chodzi tylko o same umiejetnosci zeglarskie, ale wiele innych, ktore sa potezrbne w profesjonalnym jachtingu..
W moim przypadku tez tak jest. Akademia jest znana na swiecie, mamy wlasne centrum rekrutacyjne, Pracodawcy z praca zglaszaja sie sami przez strone rekrutacyjna i team rekrutacyjny UKSA, oczywiscie po uprzednim sprawdzeniu referencji. Wielu z nich zglasza sie wylacznie do akademii np. bo po prostu wiedza czego oczekiwac po absolwentach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2012, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
nautigirl napisał(a):
Egzamin, ktory z zalozenia sprawdza skiperow komercyjnych jest bardziej ustrukturyzowany, zadania bardziej rozbudowane i techniczne, rownez pytania z teorii sa bardziej szczegolowe, pyta sie rownez o dokladne numery ustaw, wiecej pytan z ratownictwa morskiego, pierwszej pomocy, bezpieczenstwa na morzu.


hm.. jakoś nie wydaje mi się.Co to jest mianowicie 'egzamin, który z założenia sprawdza skiperów komercyjnych'? Bo ja nie znam takiego tworu.
Jak szanowna dyskutantka sama dobrze wie, egzaminatorzy są z zewnątrz i egazminują na certyfikat kompetencji o konkretnej nazwie (przypominam, że w tym wątku mówimy o takim, co się nazywa Yachtmaster Offshore). Nie słyszałam i nie wydaje mi się możliwe*, aby egzaminator traktował w inny sposób kandydatów do tego samego certyfikatu.

Poza tym, co to niby są numery ustaw w UK?? Jeśli tak, to pewnie jesteś w stanie podać numer takiej ustawy, jak Merchant Shipping Act 2002? Lub Merchant Shipping Regulations 1998? Wiem, że istnieją (numery, znaczy). Problem w tym, że nikt, w żadnych szkoleniach na cokolwiek nie używa numerów tylko nazwy z podaniem roku. Jest to powszechna praktyka, we wszelkich informacjach o przepisach też nikt nie podaje 'numerów ustaw"

*nie wydaje mi się możliwe, bo nie słyszałam jeszcze o żadnym procesie o dyskryminację. Certyfikaty są wydawane w imieniu Maritime and Coastguard Agency, czyli agencji rządowej bądź co bądź. Traktowanie jednych kandydatów inaczej niż innych byłoby sprawą wygraną jeszcze przed postępowaniem sądowym.

ps. dziś sobotnie popołudnie, więc nie sprawdzę. W poniedziałek zadzwonię do szkoleniowców w RYA i spytam. Z przyjemnością informując, że informację taką otrzymałam od ich instruktorki... :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 3: bryg, Helmsman, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2012, o 18:34 

Dołączył(a): 24 mar 2012, o 21:31
Posty: 135
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: xxx
Mysle, ze nastepny napastliwy post Moniki rozwiazuje problem sensownosci dzielenia sie praktycznym doswiadczeniem na tym forum..


ale powtorze siebie dla pewnosci:

1. syllabus egzaminow na YM offshore, komercyjny badz nie, jest taki sam.
2. poziom wyszkolenia YM offshore komercyjnych, zdajacych ten sam egzamin co skiperzy niekomercyjni jest sprawdzany wnikliwiej, zwlaszcza przez akademie szkolace do egzaminow. Numery dotycza collregs przede wszystkim.
http://www.sailtrain.co.uk/Irpcs/
3. akademie dbaja o renome i poziom wyszkolenia absolwentow bo dzieki temu moga prowadzic centra rekrutacyjne dla swoich absolwentow, poniewaz pracodawcy zglaszaja sie czesto wylacznie do wybranych akademii. Ja osobiscie bardzo lubie rowniez wspolpraowac z naszymi absolwentami z prostego wzgledu- w kwestii prowadzenia jednostki 'rozumiemy sie bez slow'.
4. szkolenie w akademii, na przykladzie mojej akademii, przewiduje szkolenie na jachtach zaglowych i motorowych do 67 stop w okreslinych warunkach zeglugi.
Szkolenia nie daja calkowicie praktycznej wiedzy do plywania w ekspedycjach polarnych, skiperowania superjachtow i wielu innych. Tu absolwenci rozpoczynaja zwykle od pozycji deckhanda bez wzgledu na certyfikat i przechodza , badz nie, stopnie do skipera.. Szkolenie niedotyczy tylko aspektow samego zeglarstwa, ale rowniez oddzielne zagadnien prawnych i ochrony srodowiska, obslugi elektroniki, silnikowb( roznych), zagadnien konserwacji i budowy lodzi, konserwacji i naprawy sprzetow i systemow na jednostce, itd. stad.. egzamin na YM offshore w mojej akademi obejmuje tez dyskusje na te tematy..
jesli ktos jest zainteresowany przesle mailem nasze materialy szkoleniowe dotyczace powyzszych z UKSA do przejrzenia. Absolwenci maja dostep on-line rowniez do calego syllabusa szkolen jak i innych waznych informacji regularnie updatowanych dotyczacych branzy.
5. Gratulacje dla wszystkich tu opisujacych swoje osobiste przyklady, bo opisy znacza o tym, ze byliscie swietnie przygotowani do egzaminu.



zainteresowanych zapraszam na maila lub od maja do wrzesnia do Marina Gdynia.

pozdrawiam,
Agnieszka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2012, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
odmieniasz przez wszystkie przypadki słowo 'akademia'.
Jak stwierdzisz, że chodzi Ci o egzamin wewnętrzny danej szkoły przed przystąpieniem do egzaminu na certyfikat to przestanę się o cokolwiek czepiać, bo wierzę, że dbają o poziom.

Natomiast opisywanie, że
nautigirl napisał(a):
Egzamin, ktory z zalozenia sprawdza skiperow komercyjnych
jest różny od normalnego jest co najmniej dziwne* - bo stać się komercyjnym YM mogę po przesłaniu papierów do MCA (z STCW i badaniami lekarskimi) - niezależnie od tego, jak robiłam egzamin. Tak więc albo wytłumacz, skąd niby miałaby wynikać różnica albo przestań pisać półprawdy.

*zapytanie do szkoleniowców w RYA poszło. Ciekawa jestem odpowiedzi.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

btw, najwyraźniej nie widziałaś jeszcze napastliwych postów...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2012, o 22:19 

Dołączył(a): 24 mar 2012, o 21:31
Posty: 135
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: xxx
Odpowiedz na powyzsze pytanie Moniki wynika z przedostatniego mojego posta

Tu rowniez koncze konentarze a temat watku, bo wydaje mi sie, ze z mojej strony wyczerpalam temat.

I wycofuje sie z dyskusji na tym poziomie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 00:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
nautigirl napisał(a):
I wycofuje sie z dyskusji na tym poziomie.
A wrócisz, jak już dorośniesz?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL