Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 lip 2025, o 22:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sie 2011, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Maar napisał(a):
Cypis, jak stara baba (ze skwarkami) się robisz upierdliwy! Dał kolega PP przykłady innych niż elektryczne rozruszniki nie znające problemu miejsca na korbę a Ty uczepiłeś sie tego kręciołka samochodowego jak rzep.
Jakiego znów "kręciołka"? Zdaje się, ze mało co zrozumiałeś z tego, co napieredupierdział Jaromir i ja :(
Maar napisał(a):
Dlaczego na Dino nie masz odpału ręcznego? A?
Dlaczego jak wysuszony stary piernik (bez rodzynek) zadajesz pytanie zawierające stwierdzenie, w dodatku stwierdzenie zupełnie fałszywe? A?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2011, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2349
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cypis napisał(a):
dodatku stwierdzenie zupełnie fałszywe? A?
Masz? :-) Nie wiedziałem.
Opisz system. W opisie wymień zalety i wady rozwiązania oraz wnioski z używania :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2011, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Jurmak napisał(a):
Cypis napisał(a):
Z poprzecznie montowanym silnikiem znam tylko "malucha" (którego skądinąd dawało się palić szarpanką).


Coś się Tobie chyba pozajączkował:-)))))
Możliwe. Tym gorzej dla Twojej tezy :)
W takim razie znam WYŁĄCZNIE silniki sytuowanie wzdłużne.
Cóż, ostatni raz prowadziłem "malucha" ponad trzydzieści lat temu i poza ćwiczeniami w odpalaniu za pomocą sznurka właśnie ogólnie mało co pamiętam...

*****

Maar napisał(a):
Cypis napisał(a):
dodatku stwierdzenie zupełnie fałszywe? A?
Masz? :-) Nie wiedziałem.
Opisz system. W opisie wymień zalety i wady rozwiązania oraz wnioski z używania. :-)
Mam. Zawsze miałem. Nawet, jeśli wał silnika był sytuowany PIONOWO.

Zaś jeśli potrzebujesz opisu działania korby oraz wniosków płynących z korby używania, to tu wybacz. Załóż stosowny wątek. W odpowiednim dziale. Kuracent zapewne zniesie kwadratowe jajo ze szczęścia ;) :lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2011, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Panowie, przypominam, że najbliżse Regaty Antagonistów są już za trzy kwartały.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
A korbę należy trzymać tak, stary autentyczny plakat o bhp


Załączniki:
20110901115.jpg
20110901115.jpg [ 167.71 KiB | Przeglądane 9837 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2011, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14365
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mnie też tak uczyli na szkoleniu samochodowym. Jest to wbrew pozorom bardzo ważne. Trzymając korbę obchwytem można sobie wyłamać kciuk gdy silnik "odbije" :cry:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2011, o 20:25 

Dołączył(a): 23 wrz 2011, o 19:33
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st. jacht
Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy acz czytam to forum od długiego czasu. Ten temat zainteresował mnie, ponieważ mimo że "katujecie" kwestie juz na czterech stronach, to nikt nie napisał o rzeczy ważnej, która odróżnia stare silniki palone korba od nowych obecnie montowanych. A mianowicie stopień spręzania i powiazane z tym zastosowanie świec żarowych. Otóż silnik wyposażony w w/w świece bardzo trudno odpalić bez prądu, poniewaz stopień sprężania nie gwarantuje (przy niskich obrotach) odpowiednio wysokiej temperatury potrzebnej do zapłonu (dlatego tez wymaga podgrzania) można to zrobić tez wymienionym sposobem "na gazete" czyli podgrzac powietrze przed kolektorem ssącym, jednak zawsze potrzebne będą pewne elementy wyposażenia silnika jak przedewszystkim odpreżnik no i korba. jezeli silnik nie posiada odpręznika możemy śmiało odpuścić sobie próby kręcenia... Oglądałem niedawno kilka nowych Yanmarów jak też VolvoPenta i nadal producent wyposaża je w gniazda na korbe aczkolwiek korby tej na wyposażeniu jachtu nie stwierdziłem, mało tego jeden (yanmar) miał gniazdo lecz nie miał odpręznika (?) konia z rzędem temu kto pokręci trzema cylindrami diesla z szybkością rozrusznika... Reasumując jeśli mamy na pokładzie silnik który nie jest przystosowany (przyzwyczajony) do korby lepiej pilnujmy prądu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 04:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
maxior napisał(a):
zastosowanie świec żarowych
Łał! Znasz TAKIE silniki? W szczególności -- na jachtach?

Opowiadaj!

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13866
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1627
Otrzymał podziękowań: 2379
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tu sprzedający pisze http://allegro.pl/silnik-stacjonarny-vo ... 16838.html
Cytuj:
Volvo Penta MD21A wraz z kompletna, hydrauliczną skrzynia nawrotna Borg Warner. Moc 75 KM. Silnik przeszedł przegląd generalny. Wszystkie elementy wymagające wymiany zostały zastąpione nowymi (min. wkład wymiennika chłodnicy, świece żarowe,(...)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 09:14 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cypis napisał(a):
maxior napisał(a):
zastosowanie świec żarowych
Łał! Znasz TAKIE silniki? W szczególności -- na jachtach?

Opowiadaj!

http://www.volvopenta.com/volvopenta/po ... d1_13.aspx

No i co? Wikipedyczne wiadomości o dieslach jachtowych cię zawiodły,specjalisto?
Odpowiadaj!! :lol: :lol: :lol:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Ostatnio edytowano 25 wrz 2011, o 18:38 przez Cypis, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono cytowanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
peter napisał(a):
No i co? Wikipedyczne wiadomości o dieslach jachtowych cię zawiodły,specjalisto?
No i nic. Skup się na tym zdaniu:
maxior napisał(a):
A mianowicie stopień spręzania i powiazane z tym zastosowanie świec żarowych.
Obawiam się, że rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach :lol: :lol: :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cypis napisał(a):
peter napisał(a):
No i co? Wikipedyczne wiadomości o dieslach jachtowych cię zawiodły,specjalisto?
No i nic. Skup się na tym zdaniu:
maxior napisał(a):
A mianowicie stopień spręzania i powiazane z tym zastosowanie świec żarowych.
Obawiam się, że rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach :lol: :lol: :lol:

Obawiam się, że podważałeś stosowanie silników ze "świecami żarowymi" w dieslach stosowanych na jachtach. O tak:
Cypis napisał(a):
maxior napisał(a):
zastosowanie świec żarowych
Łał! Znasz TAKIE silniki? W szczególności -- na jachtach?
Opowiadaj!


I jestem pewny, że całkiem nie miałeś racji.
Ba, trochę obawiam się, że teraz usiłujesz wykręcać kota ogonem - a tu trza odszczekiwać ;)
BTW - używałem dedykowanego, jachtowego diesla marki Saab - ze świecami żarowymi jak najbardziej.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 19:40 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
pierdupierdu napisał(a):
I jestem pewny, że całkiem nie miałeś racji.

Drogi kolego PP,proponuję ci żebyś prześledził wątek od początku,a wtedy przekonasz się że nasz kolega Cypis ZAWSZE!!!! ma rację! Zresztą w najbliższym swoim poście ci to udowodni :lol: :lol:

*****

pierdupierdu napisał(a):
jachtowego diesla marki Saab

raczej "Sabb" z Norwegii,też pływałem z tymi silniczkami,super patent na śrubę ze zmiennym skokiem.
pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 04:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
pierdupierdu napisał(a):
I jestem pewny, że całkiem nie miałeś racji.
Ba, trochę obawiam się, że teraz usiłujesz wykręcać kota ogonem - a tu trza odszczekiwać ;)
Jaromirze, jak ktoś pisze o niezbędności świecy żarowej do uruchomienia silnika ze względu na niski stopień sprężania, widzę przed oczami silnik historyczny ciężko i nie koniecznie będący dieslem nawet (coś jak nasza ulubiona Zwariowana Łódka albo -- w przypadku skrajnym -- jakiś Lanz Bulldog).

Jak by nie było, szukamy powodu, dla którego we współczesnych silnikach jachtowych nie dano możności rozruchu korbą. Przedstawiono już wiele światłych "argumentów", tyle że bez nijakiego ich uzasadnienia. W dyskusji powyższej biorę udział tylko dlatego, ze sam jestem ciekaw. Serio!

Ale przekonaliście mnie co do jednego -- naprawdę rozmawiamy o dwu różnych rzeczach (w kwestii świec żarowych).

I na sam koniec... bardzo przepraszam za to, że nie tylko "mam rację", ale jeszcze potrafię ją udowodnić. @peter, no strasznie jest mi przykro...
;)

Czy mam coś jeszcze wyjaśnić? :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cypis napisał(a):
... jak ktoś pisze o niezbędności świecy żarowej do uruchomienia silnika ze względu na niski stopień sprężania, widzę przed oczami silnik historyczny ciężko i nie koniecznie będący dieslem nawet (coś jak nasza ulubiona Zwariowana Łódka albo -- w przypadku skrajnym -- jakiś Lanz Bulldog).

To, że Tobie jakimś cudem mniemanym wyskoczyła "niezbędność" niekoniecznie oznacza, że wynikała ona z komentowanego tekstu.
A już z tekstu, jaki byłeś łaskaw w swojej odpowiedzi cytować ani "niezbędność" ani "wzgląd na stopień sprężania" na pewno nie wynikają ni chu-chu...

BTW "Radosna Przygoda" miała jakiś bykomotor zaprojektowany pod koniec XIX wieku, który uruchamiany był bez świecy żarowej. Bez sprzęgła - w lewo albo w prawo - czyli losowo naprzód albo wstecz :roll:
(A na wypowiedzi bulldogach się nie dam naciągnąć, bo ja mam jamnika... :-P )

Cypis napisał(a):
Jak by nie było, szukamy powodu, dla którego we współczesnych silnikach jachtowych nie dano możności rozruchu korbą.

Właśnie...
To, że w niektórych z współczesnych silnikach jachtowych zastosowano dla ułatwienia ich rozruchu "świece żarowe" oraz to, że bez ich użycia zdecydowanie trudno te silniki uruchomić (zwłaszcza przy nikłej prędkości obrotowej, jaką można im nadać ręczną korbą) - jest powodem, dla którego odpalania na korbę w wielu z tych silników nie przewidziano, nieprawdaż?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2011, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14365
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
:roll: :roll: :roll:
Świeca żarowa nie jest niezbędna do rozruchu diesla , a tylko przydatna.
Przypominam, że zapłon w silnikach diesla następuje w wyniku sprężenia mieszanki powietrza i paliwa do ciśnienia zapewniającego wzrost temperatury do wymaganej dla zapłonu tejże mieszanki paliwowo - powietrznej. Można ten proces ułatwić podgrzewając ją elektryczną świecą żarową, grzejąc cylinder lutlampą ( jak w przypadku Lanzbulldoga/Ursusa) , lub dając silnikowi zapaloną gazetę "do poczytania" (jak to się robiło w firmach transportowych za poprzedniego ustroju). Można też obejść się bez podgrzewania mając do dyspozycji odpowiedniej mocy/momencie obrotowym rozrusznik i żródło prądu dla niego.
Współcześnie stosuje się świece żarowe sterowane elektronicznie, które grzeją tylko wtedy , gdy jest to potrzebne. Np. w moim Mondeo świece zaczynają grzać dopiero poniżej 5 stopni C - pomimo tego, że zapala się kontrolka. Czyli w wyższej temperaturze silnik odpala tylko w wyniku odpowiednio wysokiego ciśnienia sprężania.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2011, o 01:37 

Dołączył(a): 23 wrz 2011, o 19:33
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st. jacht
Witam ponownie. Widze że moja wypowiedź n/t świec żarowych podgrzała nieco temat, acz nie było moim zamiarem wywołyać kłótni :-(
pierdupierdu napisał(a):
Cypis napisał(a):Łał! Znasz TAKIE silniki? W szczególności -- na jachtach?Opowiadaj!

Tak kolego znam takie silniki a zaryzykuje tez twierdzienie że obecnie jest ich wiekszośc.
Nigdzie tez nie napisałem ze świeca jest niezbędna ,na ten temat nie mozna generalizowac choćby z tego powodu ze konstrukcje silników są różne nawet tej samej firmy. Doprawdy w śieci jest tak wiele informacji że nie trudno znaleźc i dokształcić się, wychodze z założenia że jezeli jestem użytkownikiem jakiegoś "ustrojstwa" to chciałbym wiedzieć jak toto działa

PS. wymieniany tu silnik typu lanz buldog nie jest silnikiem Diesla :-?

pozdrawiam wszystkich Maxior


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2011, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
maxior napisał(a):
wymieniany tu silnik typu lanz buldog nie jest silnikiem Diesla


Szukaj szukaj - http://www.traktor.lipno.pl/_frames/_hi ... dog_12.htm



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: mariaciuncia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2011, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
maxior napisał(a):

pierdupierdu napisał(a):
Cypis napisał(a):Łał! Znasz TAKIE silniki? W szczególności -- na jachtach?Opowiadaj!

Tak kolego..../.../...


Wiesz komu odpowiadasz?
Czy może cytowanie właściwej osoby okazało się zbyt trudne...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2011, o 21:38 

Dołączył(a): 23 wrz 2011, o 19:33
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st. jacht
Carlo napisał(a):
Szukaj szukaj - http://www.traktor.lipno.pl/_frames/_hi ... dog_12.htm

Dzięki kolego tej strony nie widziałem wtrąciłem ta uwagę jedynie z tego powodu że nie słyszałem o takich silnikach na jachtach ,aby zakończyć kwestię -http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_średnioprężny i zawarte tam zdanie :Autorem pierwszego takiego silnika oraz patentu na niego jest Herbert Akroyd Stuart.

pierdupierdu napisał(a):
Wiesz komu odpowiadasz?Czy może cytowanie właściwej osoby okazało się zbyt trudne...

Przepraszam kolego w rzeczy samej mój błąd (późno było) zaznaczyłem poprostu najbliższy tekst a automat zrobił resztę

pozdrawiam Maxior


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2020, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 cze 2020, o 10:12
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):
jak zapalacie silnik, gdy akumulator padnie?

Nie koniecznie akumulator padnie. Może być w 100% naładowany a rozrusznik zjarany:-)
Są generalnie (minimum) trzy metody:
1. Korbą;
2. Sprężonym powietrzem;
3. Z pychu (nie próbowałem) :-)


Wracając do tonu bardziej serio - istnieją jeszcze inne, ciekawe, proste i bardzo niezawodne rozruszniki - hydrauliczne i sprężynowe. Sam się dziwię czemu nie są powszechnie stosowane na jachtach, zwłaszcza tych "wyprawowych".
Zasadą działania tych mechanicznych i hydraulicznych rozruszników jest magazynowanie energii innej niż elektryczna i wyzwalanie jej dla rozkręcenia silnika.

W rozruszniku hydraulicznym pompuje się niewielką pompką olej do zbiorniczka ciśnieniowego, z którego rurkami, przez zawór "startowy" doprowadzany jest on do silnika hydraulicznego, który zasprzęglany hydraulicznym lub mimośrodowym "bendiksem" - kręci silnikiem. Zastosowanie - do bezproblemowego startu silników spalinowych nawet o mocy kilkuset kW...
Opis najprostszy tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Starter_motor#Hydraulic_starter
Konkretne urządzenia mogą być prostym zamiennikiem rozrusznika elektrycznego:
http://www.huegli-tech.com/fileadmin/Dateien/pdfs/products/startingsystems/HydraulicStarter/Data_sheet_02-05-06-bs-CMA.pdf
Wada - oczywiście trzeba znaleźć na jachcie jakieś miejsce na pompkę i zbiorniczek ciśnieniowy oleju...

Podobnie rozrusznik czysto mechaniczny - tam nakręca się korbką lub dźwignią mocną sprężynę, która następnie zwolniona kręci silnik - oczywiście przez inną przekładnię... Kto chętny wiedzieć więcej - pierwsze z brzegu przykłady: http://www.startwell.com/ http://www.springstarter.com/
Wada - musi być miejsce i dostęp do rozrusznika - wystarczający by kręcić korbką napinającą jego sprężynę.


:D Tak, wiosenny rozrusznik jest czasami bardzo skuteczny, jest tu kilka powiązanych produktów http://www.cqstart.com


Ostatnio edytowano 18 cze 2020, o 14:41 przez noone, łącznie edytowano 3 razy
Spam. Zostawiam adres, bo temat ciekawy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2020, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Maar napisał(a):
Z pychu (nie próbowałem)

Da się, nam wyszło przy prędkości na żaglach 8w.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL