Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 lip 2025, o 11:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lis 2011, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
skipbulba napisał(a):
dola rybaków jest generalnie obojętna i też nie sądzę, by konieczność posiadania AIS-a doprowadziła ich do bankructwa, ale jestem zdecydowanym przeciwnikiem wprowadzania obowiązku posiadania czy robienia czegokolwiek co nie jest niezbędnie konieczne

Akurat w przypadku rybaków AIS ma służyć do śledzenia, czy łowią legalnie... i to tyle w kwestii bezpieczeństwa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 18:25 
skipbulba napisał(a):
Nikt nikomu nie ma prawa niczego narzucać wbrew jego woli jeśli nie potrafi uzasadnić, że jest to konieczne z powodu istotnego zagrożenia zdrowia lub życia osób trzecich (tak stanowi Konstytucja Najjaśniejszej Rzeczypospolitej, nie moja wina )

Święte słowa... Święte słowa... I właśnie po to wynaleziono AIS.
Może jestem dyletant, ale póki co nie słyszałem jeszcze o poważnym projekcie, żeby AIS co najmniej klasy B miał być obowiązkowy na jachtach.
Natomiast wiem, i zgadzam się w 100% ze StaraZientarą, że AIS na kutrach rybackich mają służyć w 99% przestrzeganiu przepisów połowowych. Czy to słusznie? Trzeba by rybaków zapytać, czy zdarza im się nie zgadzać z tymi przepisami i je olewać.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

robhosailor napisał(a):
...niewielkiego statku?

A tak na marginesie... to o czym mówimy? Co to jest niewielki statek...? O ile mi wiadomo dzisiaj jest to jednostka o wyporności poniżej 300 BRT


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Akurat w przypadku rybaków AIS ma służyć do śledzenia, czy łowią legalnie... i to tyle w kwestii bezpieczeństwa.

JacekBol napisał(a):
wiem, i zgadzam się w 100% ze StaraZientarą, AIS na kutrach rybackich mają służyć w 99% przestrzeganiu przepisów połowowych.


Pozwolę sobie delikatnie zwrócić przedpiścom uwagę, że wypowiadając się (w dowolnym temacie) przydatnym jest wiedzieć choć trochę, no choć troszeczkę - o czym się mówi... Zwłaszcza, jak ktoś pisze, że "wie, i zgadza się w 100%". :lol: :lol: :lol:

Do śledzenia czy rybacy łowią legalnie i do kontroli przestrzegania kwot połowowych od dawna służą inne systemy elektronicznego monitorowania.
I AIS tu na plaster.... ;)

W Polsce rybacki VMS działa od 2004. Sprzętowo jest to system już drugi z rzędu (obecnie w użyciu transpondery satelitarne)....
System śledzi i zapisuje (!) pozycję, prędkość i kurs podlegających mu kutrów, a także aktualizuje raporty połowowe, wyładunkowe i sprzedażowe dotyczace złowionych ryb. Itd, itp...
Więcej tu: http://www.cmr.gov.pl/index.php

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 7 lis 2011, o 19:38 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 19:38 
Szanowny Przedpiśco... To i ja proponuję wczytać się... i sprawa się wyjaśni...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JacekBol napisał(a):
Szanowny Przedpiśco... To i ja proponuję wczytać się... i sprawa się wyjaśni...

Czytać potrafię od ponad 40 lat. Wyczytałem:
JacekBol napisał(a):
wiem, i zgadzam się w 100% ze StaraZientarą, AIS na kutrach rybackich mają służyć w 99% przestrzeganiu przepisów połowowych.


No to teraz objaśniaj, w szczególności Twoje własne słowa, chętnie poczytam!
Bo na razie jasne wyjaśnione jest, że nie miałeś pojęcia, iż system służący celom o których mówisz funkcjonuje sobie już od dawna. I nie jest to AIS! :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 20:32 
pierdupierdu napisał(a):
No to teraz objaśniaj, w szczególności Twoje własne słowa, chętnie poczytam!

Wyciągnij sam wnioski.... Doczytaj kto jest operatorem systemu CMR, kto może kontrolować kutry, jaka jest dostępność nawigacyjna CMR, jak Straż Graniczna latająca nad Bałtykiem ma identyfikować jednostkę za pomoca CMR i takie tam pierdoły... Jednak będę liczyć na Twoja inteligencję... ;) ;) ;) :lol: :lol: :lol: Zapraszam do Korsarza...


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2011, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
JacekBol napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
No to teraz objaśniaj, w szczególności Twoje własne słowa, chętnie poczytam!

Wyciągnij sam wnioski.... Doczytaj kto jest operatorem systemu CMR, kto może kontrolować kutry, jaka jest dostępność nawigacyjna CMR, jak Straż Graniczna latająca nad Bałtykiem ma identyfikować jednostkę za pomoca CMR i takie tam pierdoły... Jednak będę liczyć na Twoja inteligencję... ;) ;) ;) :lol: :lol: :lol: Zapraszam do Korsarza...

Doczytałem.
Nie ma "systemu CMR" CMR to instytucja państwowa, agenda Departamentu Rybołówstwa Ministerstwa Rolnictwa.
A Ty nie pisałeś nic o operatorze dedykowanego systemu VMS używanego przez CMR - mam wrażenie że dlatego, iż nie miałeś jeszcze dziś rano pojęcia, że istnieje zaawansowany technicznie system monitoringu połowów i pozycji kutrów.
Uważam, że z powodu niewiedzy dotyczącej istnienia systemów monitorowania rybaków (hint - VMS nie jest jedyny) napisałeś bzdurę, stwierdzając że omawiany tu pomysł montowania transponderów AIS na co raz mniejszych kutrach ma " służyć w 99% przestrzeganiu przepisów połowowych".

Nie pisałeś nic o tym kto może kontrolować kutry. Ty tylko napisałeś, że "AIS na kutrach rybackich mają służyć w 99% przestrzeganiu przepisów połowowych". Myślisz, że AIS można podłączyć tak, by kontrolował wielkość oczek w siatce?

Nie pisałeś też nic o "dostępności nawigacyjnej CMR".. Bóg raczy wiedzieć o co Ci w ogóle z tą dostępnością nawigacyjną chodzi... Dostępność instytucji w nawigacji... Może chodzi Ci o adres CMR? OK - udostępniam nawigacyjnie CMR - ul. Kołłątaja 1, pok. 508, 81-332 Gdynia Reszta dostępności na stronie http://www.cmr.gov.pl/index.php :roll:

O latającej nad Bałtykiem Straży Granicznej też nie pisałeś - napisałeś tylko że "AIS na kutrach rybackich mają służyć w 99% przestrzeganiu...", pamiętasz? Teraz samym pytaniem o identyfikację kutra przez SG sprawiasz wrażenie, że nie wiesz również o tym, iż SG ma dostęp do danych kutrów monitorowanych przez VMS - ten stworzony dla potrzeb CMR. On line... Uuppps, chyba mi wolno wspomnieć, co sobie z nudów w robocie na ekranie ogląda moja własna żona? :roll:

Jedno jest pewne - w tworzeniu takich tam pierdoł w necie po napisaniu "AIS na kutrach rybackich mają służyć w 99% przestrzeganiu przepisów połowowych" masz niezaprzeczalną i niewątpliwą przewagę.
Powodzenia w przestrzeganiu przepisów połowowych. Przez AIS, rzecz jasna...
:lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 00:21 

Dołączył(a): 16 maja 2009, o 21:58
Posty: 42
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
no i sie wciagnałem :P

skipbulba napisał(a):
Badź chłopem i pozwól mi mieć odmienne zdanie niż Ty


Macku twoje zdanie szanuje i w dodatku Cie lubię, nie tylko Twoja kawę i pomocna dłoń której nieraz doświadcyłem , acz jesteś stara maruda :P i to w Tobie też lubię :)

sorry za "nierzeczowość" ale chwilowo jestem odcięty od towazystwa Macka ... przez ta cholerna pławę .....


skipbulba napisał(a):
Nie wiedziałem, że zostałeś Kaznodzieją Posiadającym Patent Na Jedynie Słuszną Rację. Ave Wiesiek i te sprawy?


przyznam się że o argumencie Wojtka nie pomyślałem :) .... acz do tego sa inne sposoby ... było powyzej ........ acz najlepsza ochrona owych łowisk sa niewatpliwie Ci którzy na tychze łowiskach akurat mają prawo poławiać.

Ale biorąc pod uwage ze taki urzednik nie pomyslał że jak juz ten AIS bedzie miał ...to ten rybak, idac na lewizne go napewno wyłaczy :) moze i cos w tym być :)))



Ale cos wam zdradze .... jako że wywołałem sledczych którzy mieli szukać protestów przeciwko wprowadzeniu tego AISa ..... to z audycji radiowej w "zachodnim" radiu.....
więc co się nie podoba w tym rybakom na zachodzie

..... ze konkurencja dzieki temu pozna gdzie maja swoje miejsca gdzie ryba bierze !!!
to ich boli .... o tym też nie pomyslałem :) acz w dobie radarów i innych ustojstw ja juz bym tam wysledził gdzie im bierze :)


a wracajac na swoja działke czyli żeglarska
AIS na jachtach rekreacyjnych, obowiazków nikt nie lubi to jedno ........no i wprowadzenie tego przyczyniłoby się według mnie do pogorszenia bezpieczeństwa !!!
Jaki byłby tego efekt ?? te Duze zaraz by powszechnie zaczeły wyłaczać odbiór sygnałów z nadajników klasy B , bo za duzo tych ikonek by było czasami na monitorze.
Więc niech montują Ci którzy tego naprawdę chociażby czasami potrzebuja .... bo jak zaczna montować wszyscy byłaby masakra :( No ale zabronic się też nie da.
Chociaż gdyby tak się stało na laptopie mogę na szczęście wyłaczyć te niekolizyjne :)
Zalecić, zachęcić dla tych co wyruszają w długie rejsy tak, zmuszać nie.


i jeszcze jedno .....
tu się zaciąłem czy to wstawić bo nóż znowu wkrw.....
no i to sa słowa poniekad do kogoś, kogo lubię, a piszacy nie znał chociaby jego doświadczenia.... ale skoro o to prosił .... to tak stojac pomiędzy młotem , a kowadłem :(

idzie zwymiotować czytajac teksty po co zakladąc coś dla uratowania hipotetycznego 1 życia to bym mu kurwa pocioł papiery żeglaskie ale zjeby. Pamiętasz xxxxx z xxxxx to tacy RZeglarze.chcezatonąć.com.pl

wiesiu napisz odemnie że kXXXX miałem sie zalogować na to forum bo ktoś powiedział że można poczytać mądrych rzeczy ale po tym co przeczytałem zaczynam obawiac sie polskich bander na wodach międzynarodowych skoro dla kolesia 1 życie to nic ja ais kocham od momętu ja zostawiliście mnie na noc pod ramsgate i byłem sam mgła i ruch jak na marszałkowskiej widac koleś jest profesjonalista na wodach mazusko-chorwackich w miesiącach czerwiec lipiec hehehhe. może idąc ta myślą zamiast srodków ratunkowych zabierajmy worek po ziemniakach wypełniony korkiem bo ma lepszą wypornośc niz kanizelka i skoro ais to syfiasta nowinka wymontujmy poduszki powietrzne z aut które są obowiazkiem
H.
czas na morze


to z poczty fecebookowej ... xxx ode mnie
jakby co autor jest instruktorem zeglarstwa i doswiadczonym morskim
ja w kadym razie bedę go zachęcał aby sie nie poddawał :)
Bo folklor pewny by tu wprowadził :)

pozdrawiam
Wiesiek

ps. a sie zdziwiłem ile osób czyta forum, to na podstawie emaili i rozmów telefonicznych
zaczne się bać odzywać i to nie powodu ze tu mnie zlinczują ;)


Ostatnio edytowano 8 lis 2011, o 00:32 przez wk1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
A ja myślę, że jeśli idzie o bezpieczeństwo, to stary, poczciwy radar górą. :cool: Przynajmniej do czasu, gdy używanie AIS stanie się obowiązkowe. Zaznaczam: używanie, a nie posiadanie... (używanie w obie strony).

PS
Czy ma być obowiązkowy - nie wiem... :roll:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 00:48 

Dołączył(a): 16 maja 2009, o 21:58
Posty: 42
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
SlaWasII napisał(a):
A ja myślę, że jeśli idzie o bezpieczeństwo, to stary, poczciwy radar górą. :cool: Przynajmniej do czasu, gdy używanie AIS stanie się obowiązkowe. Zaznaczam: używanie, a nie posiadanie... (używanie w obie strony).

PS
Czy ma być obowiązkowy - nie wiem... :roll:



tez jestem za tym ze radar góra :)

ale Ais ma parę zalet w stosunku do radaru
- odbiornik jest o wiele tańszy , zreszta transponder tez, więc przy mniejszym budżecie cos wiecej widzimy
- nie wymaga analizy przemieszczajacych się widm, łatwiej nauczyc załoge obsługi
- prądożerność też jest mniejsza co na jachtach ma przecież znaczenie

ale trzeba pamietać ze wszystkiego na nim się nie zobaczy ... tu radar góruje

pozdr.
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 07:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wiesiu odpowiedz Twojemu koledze, że może jest instruktorem i doświadczonym żeglarzem, w co niezbyt wierzę, ale na pewno jest idiotą. We mgle pod Ramsgate jak i we wszystkich innych miejscach pomocnym może być radar. AIS nie pokazuje wszystkich jednostek, ani nawet większości. Idiotą też jest ten, który argumentuje, że uratowanie choćby jednego hipotetycznego życia warte jest wprowadzania obowiązku posiadania czegokolwiek na pokładzie. Ale jak ktoś ma mentalność niewolnika i papiery instruktora to mu już nic nie pomoże. Przykro mi, ale koleżka musi jeszcze sporo popływać, jak będzie miał tyle lat pływania za sobą co ja, to zrozumie jakie głupoty wypisuje.

wk1 napisał(a):
pocioł papiery żeglaskie ale zjeby. Pamiętasz xxxxx z xxxxx to tacy RZeglarze.chcezatonąć.com.pl


Tak się składa, że od ponad 20 lat żegluję i nigdy nie miałem sytuacji kolizyjnej ( w tym z pława na Łabie), nigdy niczego nie połamałem na jachcie itp czego o róznych tzw doświadczonych żeglarzach i instruktorach powiedzieć nie można :D

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
wk1 napisał(a):
ale Ais ma parę zalet w stosunku do radaru

I dlatego warto używać obu urządzeń.

Co do obowiązkowości.
Zawsze mnie złości, jak wprowadza się przepisy nieegzekwowalne lub trudno egzekwowalne (jak rozmawianie przez telefon w czasie jazdy samochodem). W jaki sposób będą kontrolować, czy mam AIS-a włączonego? Niby teoretycznie da się to zrobić bez problemu. Mnie idzie o praktykę.
I najważniejsze. Sam fakt posiadania AIS-a to w kwestii bezpieczeństwa za mało. On musi być włączony, wiadomo, ale też musi być sprawny. Kto będzie wydawał zaświadczenia o sprawności i... za ile?! ;)

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 09:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
SlaWasII napisał(a):
wk1 napisał(a):
ale Ais ma parę zalet w stosunku do radaru

I dlatego warto używać obu urządzeń.


Warto, ale oba urzadzenia kosztuja i to nie malo :) o ile stosunkowo niewiele w przypadku nowego kilkunastometrowego jachtu to bardzo duzo w stosunku do
kilkudziesiecioletniego Albina Vegi itp. Do tego te urzadzenia wymagaja zasilania
i problem finansowy sie poglebia.( Akumulatory, solary, generatory wiatrowe regulatory itp.)
Kupujac ploter ( dla wygody bo czesto zegluje sam) wybralem zintegrowany z odbiornikiem AIS ale jestem zdecydowanie przeciwny przymusowi.
Co do zastosowania na jachtach regatowych to chcialbym zauwazyc ze poza bezpieczenstwem nadajniki AIS sa potrzebne organizatorom i sponsorom dla podniesienia atrakcyjnosci regat :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 09:32 

Dołączył(a): 16 maja 2009, o 21:58
Posty: 42
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
skipbulba napisał(a):
Tak się składa, że od ponad 20 lat żegluję i nigdy nie miałem sytuacji kolizyjnej


dlatego pisałem, że stoję między młotem a kowadłem :)
Bo zarówno w twój rozsadek wierzę, tak jak i publicznie tu piszę uwazam, że ode mnie masz większe doświadczenie, jak i autora tego tekstu (tak wg mnie ), który zapewniam Cię nie jestidiotą.
- i tez publicznie się tu przyznam ja sytuację kolizyjną miałem i to bardzo kolizyjną, i do dzis nie wiem jak można było jej uniknąc ... może dlatego że doświadczenie nie takie jak Twoje

Więc dlaczego ten tekst wstawiłem .... chyba do tego prawo mam ?? :)
Podkreśliłem że autor jest instruktorem, dlaczego ??
Sam szkoliłem przez wiele lat przyszłyc alpinistów i tez jestem przeczulony na punkcie bezpieczeństwa .... I wiesz mimo ze uważam że wypadki zdarzają się przede wszystkim z braku wyobrażni (obejmuje to zarówno i głupotę i brak doświadczenia) to .... wiesz z setek ludzi któych wyszkoliłem jedna osoba z nich zgineła w górach .... OK to był jego bład, zrobił coś na własna odpowiedzialność, ale ja jako jego instruktor do dziś zadaję sobie pytanie dlaczego czegoś zabrakło w wiedzy którą mu przekazałem .... i wiesz wcale nie tłumacze siebie, że owy kursant szkolenia nie ukończył.
Dlatego Maćku nie nazywaj tego instruktora idiotą .... acz zarówno i on jak i ja pewnie byśmy sie mogli od ciebie wiele nauczyć !!

i przyszła mi do głowy teraz załoga Bieszczad, i nieważne jakie były tam przyczyny wypadku, czy głupota, nieodpowiedzialność kapitana, brak wyobrażni czy inne licho.... ale może gdyby mieli wtedy pikającego AISa lub jakiś właczony radar podpięty do syreny może by do wypadku nie doszło. Może by nie doszło, a może by tak samo się stało.
Ludzi zawsze szkoda, a ich rodzin tym bardziej bo one po wypadkach cierpią i dłużej, i bardziej.

Tak instruktorzy musżą być przeczuleni na punkcie bepieczeństwa, bo oni wypuszczają ludzi w morze w góry i powinni na tym punkcie być wrażliwi.... a że wypowiadają się w dosadny sposób ... ekspresyjnośc może być piękna .


pozdrawiam
Wiesław Krupski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Wiesiu,
chyba Voltaire napisał: " całkowicie nie zgadzam się z Pańskim zdaniem, ale zrobie wszystko, żeby miał Pan prawo je wypowiadać" :D
Widzisz, ja nie mam nic przeciwko AISom, a nawet przeciwko Instruktorom wszelakim. Natomiast mam, i to bardzo wiele, przeciwko każdemu bałwanowi, który bedzie próbował narzucać mi lub komuś innego takie czy inne obowiązki dla mojego. Juz ja o swoje dobro zadbam sam.
A błyskotliwa myśl Pana Instruktora: "pociąć papiery" jest bardzo znamienna dla wszelkiego rodzaju Instruktorów.
Piszesz "nie nazywaj go idiotą... chwila, on mnie nazwał zjebem, a nazwanie kogoś idiotą (moje słowa) jest znacznie lżejsze niż nazwanie kogoś "zjebem" (cytowane słowa Pana Instruktora Z Wielkim Doświadczeniem). Coż nazwę idiotą każdego, kto uważa, że AIS załatwia mu sprawe podczas mgły.Nazwę idiota każdego, kto uważa, że bezpieczeństwem mozna tłumaczyć każde ograniczenie wolności decydowania o sobie. Naprawdę szczerze życzę mu powodzenia i bezpiecznego żeglowania, ale czarno to widzę.
Ja tam (również w ramach majowo-czerwcowego wieloletniego doświadczenia chorwackiego, bo mazurskiego nie mam, za to mam 20 lat bałtyckiego, ale cóz to jest przy Instruktorze wielce doświadczonym) używam do tego radaru.
Ale w końcu co ja tam wiem, instruktorem nie jestem, pod Ramsgate nikogo samego we mgle nie zostawiałem i w dodatku truskawki posypuje cukrem.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 11:11 
pierdupierdu napisał(a):
Doczytałem.

No własnie... pierdu pierdu... Temat jest o zasadności instalacji urządzeń AIS na małych statkach. Twoje pierdu pierdu (choć jak najbardziej merytorycznie z punktu widzenia merytoryczności) nijak nie odpowiada na stawiane tu pytania.
Nie bardzo wiem do czego porównać Twój głos... ale rozumiem go. Co więcej... nawet się z nim zgadzam, że powielanie systemów identyfikacyjnych dla potrzeb różnych służb i urzędów za pieniądze podatników jest ... delikatnie mówiąc nadużyciem. Co do tego pełna zgoda.
A jeśli nie starcza inteligencji co do wyobrażenia jak działa system to trudno. Zapraszam na PW.
Nie pisałem jeszcze o wielu rzeczach odnośnie AIS (bo nie taka jest rola forum). Liczyłem na to (i do tej pory nie przeliczałem się), że koledzy potrafią odczytywać skróty myślowe. Widocznie nie wszyscy. Forum to nie jest miejsce do pisania elaboratów doktorskich. Nie znam Cię i nie zamierzam obrażać, ale z SG (oddział lotniczy) mam stale do czynienia i doskonale wiem jak wygląda praktyka korzystania z informacji służbowych. Może szanowna Małżonka (szacunek) ogląda w kapciach przy biurku co jej spływa na biurko, ale póki co ani okręty SG ani samoloty SG online tego nie oglądają (a musza znaleźć i zidentyfikować statek, zrobić zdjęcia itp). Zejdz kolego lepiej na ziemię i dokładnie przyjrzyj się jej pracy (pytanie jeszcze co kto rozumie przez słowo ONLINE). Równie dobrze możesz wymyślić żeby samoloty i okręty patrolowe łaczyły się z marinetraffic.com. Będzie ten sam skutek. Zatem swoje pierdu pierdu i adresy ... zostaw dla taksówkarza, żeby p[odwiózł Cię do żony.


Ostatnio edytowano 8 lis 2011, o 11:13 przez JacekBol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2010, o 15:18
Posty: 1073
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 34
Otrzymał podziękowań: 182
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
skipbulba napisał(a):
Tak się składa, że od ponad 20 lat żegluję i nigdy nie miałem sytuacji kolizyjnej


Miałeś, Maciek, miałeś. Każdy z nas miał. Setki razy.

Sytuację - nie kolizję. Cały szpil polega na tym, aby umieć taką sytuację rozwiązać, nie doprowadzając do kolizji.

To, że statki przecinają swoje kursy - to normalne. Facet może przejść za rufą, może przejść przed dziobem. Ważne, żeby nie przeszedł między. :D

Bo uszkodzi mi AISa, i skąd będę widział, kto mi to kuku zrobił? :D :D :D

_________________
Pozdrowienia - Jasiek
Janusz Nedoma



Za ten post autor JasiekN otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, wk1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 11:27 
Jestem za tym by jak najwięcej jednostek miało AIS co najmniej klasy B. Jestem przeciwny obowiązkowi stosowania go na każdej jednostce "w rozumieniu ustawy".

Dzisiejszy zapis o obowiązku stosowania urządzeń AIS jest jasny, czytelny i zdroworozsądkowy. Z mojej obserwacji wynika, że wielu żeglarzy, w ostatnich dwóch latach, również kieruje się zdrowym rozsądkiem i wolą być widziani elektronicznie przez większe od siebie jednostki, nie zostawiając przypdakowi czy ktoś akurat patrzy wokół horyzontu lub na ekran radaru.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

skipbulba napisał(a):
Juz ja o swoje dobro zadbam sam.

Maćku... zgadzam się z Tobą, tylko chwilami wydaje mi się, że powinieneś zwrócić uwagę, że na morzu nie jesteś sam. Również na to, że wyszkolenie i doświadczenie (z całym szacunkiem) innych nie jest takie jak Twoje. I co Ci po Twojej wiedzy i doświadczeniu jak rozjedzie Cię statek z jakimś niedouczonym "filipińczykiem", który ma wszystkie papiery (casus sy Bieszczady). Co Ci po tym, że ci co przeżyją będą się tłumaczyć że miałeś brudne światło rufowe i nie było Cię widać..., że były fale i wiatr i ograniczona widoczność... To tak jak na drodze... co z tego że jeździsz bezpiecznie i przepisowo jak jakiś idiota TIRem na trzeciego cię rozjedzie? Jemu się nic nie stanie...

Poza tym, pamiętajmy, że identyfikacja innych statków to tylko 20% funkcjonalności systemu AIS. Jest jeszcze 80% innych pożyteczności tego systemu.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
JasiekN napisał(a):
Miałeś, Maciek, miałeś. Każdy z nas miał. Setki razy.
No wiesz Jasiu, to zalezy od definicji sytuacji kolizyjnej :D dla mnie sytuacja kolizyjna jest wtedy, gdy zachodzi ryzyko wypadku, a nie wtedy gdy nasze kursy się gdzieś tam przecinają :)

JacekBol napisał(a):
rozjedzie Cię statek z jakimś niedouczonym "filipińczykiem", który ma wszystkie papiery (casus sy Bieszczady)
a co mi pomoże AIS? sam zidentyfikuje, rozpozna, zrobi zwrot i ominie? Jacku nie przesadzaj. AIS żeby miał jakiś sens musi być obserwowany, ale szczerze mówiąc wole obserwować widnokrąg niż ekranik AISa, a w złej pogodzie wolę radar, który pokazuje mi wszystko, niż AIS, który pokazuje mi tylko trochę.
Zauważ przy tym, że ja nie twierdzę, że AIS jest nieprzydatny czy zbędny, albo że AIS to "złe voodoo". Ja tylko twierdzę, że wprowadzanie obowiązku jego używania na małych statkach jest całkowicie nieuzasadnione. Wprowadzenie obowiązku, a nie używanie.

JacekBol napisał(a):
Maćku... zgadzam się z Tobą, tylko chwilami wydaje mi się, że powinieneś zwrócić uwagę, że na morzu nie jesteś sam.

No i...?

JacekBol napisał(a):
Również na to, że wyszkolenie i doświadczenie (z całym szacunkiem) innych nie jest takie jak Twoje

to niech se kupi AISa ..... DOBROWOLNIE !!! prawny obowiązek chyba nie jest tu potrzebny? Zakazu kupowania z tego co wiem też nie ma?

JacekBol napisał(a):
I co Ci po Twojej wiedzy i doświadczeniu jak rozjedzie Cię statek

Moja wiedza i doświadczenie zabezpieczy mnie przed rozjechaniem znacznie lepiej niż wszelkie AISy.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Chyba za bardzo mieszacie funkcjonalność, wady i zalety AIS z prawnym obowiązkiem mania tego ustrojstwa na burcie.

W efekcie wychodzi bardzo dziwna dyskusja. Piszę to, ponieważ - w związku z tą dziwnością - rzeczy dla mnie (i pewnie nie tylko dla mnie) ciekawe, jak chociażby te 80% funkcjonalności o których pisał Jacek siakoś ulatuje uwadze i ginie w ogniu dyskusji :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 12:07 
skipbulba napisał(a):
to niech se kupi AISa ..... DOBROWOLNIE

I tu.. pełna zgoda. Kilka razy już to mówiłem. I mówiłem też, że nei znam żdanego powaznego dokumentu, który planuje nakazać posiadanie jachtom takiego systemu (może Pierdupierdu coś wie więcej ;) )

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

skipbulba napisał(a):
Moja wiedza i doświadczenie zabezpieczy mnie przed rozjechaniem znacznie lepiej niż wszelkie AISy.

Hm... Szacun... ale wybacz... osobiście jestemwyznawcą prawa "Jak zginąć to przez własną głupotę".


Ostatnio edytowano 8 lis 2011, o 12:14 przez JacekBol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
wk1 napisał(a):
no i sie wciagnałem

A ja jestem happy dzięki temu.
wk1 napisał(a):
idzie.....

Tnąc cytat zacytowany przez Wieśka napiszę tylko tyle: "Chroń nas Panie Boże przed taka stylistyką, ortografią, interpunkcją oraz konwencją wypowiedzi na tym forum. Nie namawiaj iksa do kontaktu z forum.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 12:15 

Dołączył(a): 16 maja 2009, o 21:58
Posty: 42
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 2
skipbulba napisał(a):
pod Ramsgate nikogo samego we mgle nie zostawiałem


wstawiając tamten tekst wiedziałem że ktoś to zauwazy :)
i przyznam chodziła myśl aby to wyciąć, bo zaraz ktoś wywoła do tablicy :)
ale krojenie czyjegoś tekstu dla swojego spokoju
równocześnie wstawiając ci owe zjeby ... to byłoby nie fair :)

ale jako ze nie o tym tu temat, to owe Ramsgate, a czemu nie:)
ale jak to zostanie przeniesione prze moderatorów do działu nieodpowiedzialni kapitanowie :)

pozdrawiam
Wiesiek

ps na temat truskawek pogadamy jak sie zobaczymy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 09:28
Posty: 186
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie Las
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: sternik po nierównym
a to nie jest trochę tak jak "ćwiczymy" to w motoryzacji ? Coraz więcej "gadżetów" "myślących" za kierującego i coraz mniej umiejętności wśród kierujących i niestety również coraz większe zaufanie do tego, że "maszyna" nas uratuje przed własna głupotą, brakiem uwagi, brakiem wiedzy, brakiem umiejętności etc etc

_________________
Norbert J. Zbróg
tylko wieśniacy nie tracą okrętów
www.njz.pl



Za ten post autor north-bert otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 13:00 

Dołączył(a): 27 mar 2011, o 14:52
Posty: 853
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
wk1 napisał(a):
SlaWasII napisał(a):
A ja myślę, że jeśli idzie o bezpieczeństwo, to stary, poczciwy radar górą. :cool: Przynajmniej do czasu, gdy używanie AIS stanie się obowiązkowe. Zaznaczam: używanie, a nie posiadanie... (używanie w obie strony).

PS
Czy ma być obowiązkowy - nie wiem... :roll:



tez jestem za tym ze radar góra :)

ale Ais ma parę zalet w stosunku do radaru
- odbiornik jest o wiele tańszy , zreszta transponder tez, więc przy mniejszym budżecie cos wiecej widzimy
- nie wymaga analizy przemieszczajacych się widm, łatwiej nauczyc załoge obsługi
- prądożerność też jest mniejsza co na jachtach ma przecież znaczenie

ale trzeba pamietać ze wszystkiego na nim się nie zobaczy ... tu radar góruje

Jak dla mnie AIS to jak kamizelka odblaskowa na drodze - jak ktos będzie patrzył to zobaczy, może zatrąbi, może nie, jak nie będzie patrzył, to nie - w związku z tym jego obowiązkowość na morzu jest problematyczna.

_________________
Wodę jeziora pozorowała wielka szklana płyta. Powierzchnia szkła była twarda i lekko pomarszczona. Kiedy oddaliłem się na odległość jednego kilometra od brzegu w Pial Edin, dotarłem do krawędzi szkła. Począwszy od tego miejsca aż do brzegu pod Lesaiolą woda była prawdziwa.
Adam Snerg Wiśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Marek napisał(a):
Chyba za bardzo mieszacie funkcjonalność, wady i zalety AIS z prawnym obowiązkiem mania tego ustrojstwa na burcie.

W efekcie wychodzi bardzo dziwna dyskusja. Piszę to, ponieważ - w związku z tą dziwnością - rzeczy dla mnie (i pewnie nie tylko dla mnie) ciekawe, jak chociażby te 80% funkcjonalności o których pisał Jacek siakoś ulatuje uwadze i ginie w ogniu dyskusji :-(


Marku, sorry. Coś jest nie tak z moim językiem polskim. Przeczytałem, że temat wątku to: "Czy AIS powinien być obowiązkowy na małych statkach" a widocznie temat to "funkcjonalność AISa". Przepraszam i już się nie odzywam. W sumie to nie mój problem.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
skipbulba napisał(a):
W sumie to nie mój problem.

Maciejko Awanturna (łac. Furius Maciejus Vulgaris) nie odkryłeś jeszcze, że meandrowanie i zbaczanie z tematu wątku powoduje, że wątek jest ciekawy? Właśnie Ci Neostradę podłączyli czy co? Pierwszy dzień w sieci? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 15:12 
skipbulba napisał(a):
Przeczytałem, że temat wątku to:.... funkcjonalność AISa". Przepraszam....


Maćku, Poperam Marka. W sumie dyskusja jest trochę jałowa... Z jednej strony nie ma żadnego poważnego projektu wprowadzenia AIS na małe łódki (więc temat jest jakby zupełnie z d.. wyjęty), a z drugiej strony jest dyskusja o AIS i jego użyteczności.

Jak sobie wyrobić zdanie o jego przydatności, jeśli nie zna się większości funkcji jakie oferuje? Ponieważ temat jest o "prawnym aspekcie stosowania" warto przed dyskusją wiedzieć o wszystkich funkcjach tego urządzenia, by mieć zdanie na ten temat. Ja śmiem twierdzić, że to pożyteczne urządzenie (nie tylko w zakresie identyfikacji).
Z punktu widzenia bezpieczeństwa... nawigacyjnego można określić funkcje AIS:
1. Przesyłanie informacji o niebezpieczeństwach nawigacyjnych, niezaznaczonych jeszcze na mapach
2. Komunikacja statek-statek
3. Transmitowanie informacji o aktualnie panujących warunkach meteorologicznych w miejscu nadawania
4. Transmitowanie aktualnych informacji o prądach, pływach i aktualnym stanie poziomu wody
4. Elektroniczne oznakowanie nawigacyjne (łaczy się z 1)
5. Identyfikacja i predykcja
6. Transmitowanie danych o mieliznach na obszarach rzecznych dróg wodnych i wodach płynących
7. Transmitowanie danych o kolejności śluzowania
8. Rozsyłanie informacji o niespodziewanych przeszkodach na torach wodnych
9. Elektroniczne oznaczenie ważnych znaków nawigacyjnych
10. Morskie ostrzeżenia nawigacyjne (w budowie)

Jak widać już sam odbiornik AIS może służyć za radar, UKFkę i Navtex razem wziętych.

Korzyści zatem są znaczne, co nie przeszkadza mi twierdzić, że wprowadzanie obowiązku stosowania na wszystkich łódkach jest... póki co przedwczesne, zważywszy, że na polskich wodach terytorialnych stosuje się jedynie 5, 9 i przez dwa miesiące w Gdyni 3. Jednak świat się na polskich wodach nie kończy...

PS. Przeczytałem jeszcze raz temat i sam jestem ciekaw... intencji Andrzeja.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Marek napisał(a):
skipbulba napisał(a):
W sumie to nie mój problem.

Maciejko Awanturna (łac. Furius Maciejus Vulgaris) nie odkryłeś jeszcze, że meandrowanie i zbaczanie z tematu wątku powoduje, że wątek jest ciekawy? Właśnie Ci Neostradę podłączyli czy co? Pierwszy dzień w sieci? :-)


Nie, pierwszy raz zostałem obsobaczony za trzymanie się tematu. Jakiś nowy zwyczaj internetowy.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

JacekBol napisał(a):
Jak widać już sam odbiornik AIS może służyć za radar, UKFkę i Navtex razem wziętych.


Nie może, i tu jest cały wic. Np. nijak nie może służyć za radar. I cześć pieśni.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2011, o 16:08 
Macieju... staram się też trzymać tematu. W sumie gdyby chcieć trzymać się tematu to dyskusja powinna się opierać na: Tak, Nie, Nie mam zdania.

Rozumiem że jesteś świetnym fachowcem od radarów... Na taki poziom dyskusji nie mam argumentów. Spróbuj tydzień płynąć w regatach z właczonym radarem bo kiepska pogoda. Ciekawe co na to Twoje akumulatory i zaplombowany silnik.

Dziwi mnie Twoja postawa. Przecież nikt z dyskutantów ze mną włacznie nie użył sformułowania "ZAMIAST", a dobra praktyka morska mówi o używaniu wszelkich dostępnych środków. Gorzej jak na pokładzie nie masz radaru, a AISa (odbiornik), możesz spakować do kieszeni. Ja rozumiem że jesteś właścicielem jachtu i po prostu radar masz... (taka Formuła1 ;) ) Mnie jednak nie stać na jacht i do nawigacji używam oczu, mapy, komputera i AIS, czyli wszystkiego czym dysponuję. I zdaję sobie sprawę, ze nei będę widział wszystkich obiektó wokół mnie. To kwestia świadomości ograniczeń, kwestia lęku i braku sybdromu ZPZ. Ja zawsze się boję gdy wsiadam na łódkę i ją prowadzę. Może dzięki temu (anie radarowi, GPSowi, wiatromierzowi) z nikim się jeszcze nie zderzyłem, nikogo nie uszkodziłem...

Może nie mam Twojego doświadczenia, ale widocznie jeszcze mało pływałeś (lub z małymi prędkościami) skoro masz głowę zamkniętą na to co inni wymyślają (idioci). Zatem kolego stopy wody pod kilem i do pierwszego zderzenia (tfu na psa urok).


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 290 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 405 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL