Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 lip 2025, o 06:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lis 2011, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
W wątku o manewrówce @BMarek tak napisał:
BMarek napisał(a):
tu chodzi o trochę inne rozwiązanie, czyli patent Beneteau nazywający się Dock&Go, którego istotą jest komputerowa koordynacja pracy saildrive ze sterem strumieniowym po to, by ułatwić parkowanie. Saildrive to śruba jest obrotowa w zakresie 360 stopni.

Szczegóły opisujące to rozwiązanie są tutaj.

A Kuracent - w jakimś innym wątku - pytał się, co wspólnego ma reklama aut Volvo z regatami oceanicznymi?

No to spróbuję połączyć :-) To co ułatwia życie i pozwala nie myśleć w motoryzacji (i w żegludze profesjonalnej) jest sukcesywnie przenoszone do jachtingu. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby za 10 lat któraś ze stoczni oferowała jacht wyposażony w czujniki cofania i uruchamiany jednym guziczkiem system Park Assist http://www.youtube.com/watch?v=16Izr52l ... r_embedded , a za kolejne 20 lat też Park Assist tyle, że na żaglach :-)

W roku 2004, na prz ludzie popuścili wodze fantazji i pisali o rzeczach - jak im się wtedy wydawało śmiesznych, bo niemożliwych - w ten sposób: "2007 - W Mikołajkach kierownictwo mariny zmuszone było przesunąć boje cumownicze na odległość 15m od kei..." Kto by wtedy pomyślał, że to wcale nie będzie żart? (cały tekst)

Na jądrowe silniki pomocnicze będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, ale system stabilizacji kołysania (o nazwie handlowej Antyrzyg) zapewne pojawi się za dwa czy trzy sezony :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2011, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie
http://gadzetomania.pl/2011/11/22/auton ... beda-robic

Może nie żeglarsko. Ale jeśli ktoś będzie miał swoje amatorskie zdjęcie takowego płynącego, miłoby było moim oczom ujrzeć.

PS. NIE KRAŚĆ jak zobaczycie to to.

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2011, o 21:02 

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 12:38
Posty: 429
Lokalizacja: Tamiza
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: brak
W sumie już teraz można zaprogramować pokładową elektronikę tak, żeby jacht motorowy sam dopłynął tam gdzie go wyślemy. Kiedy stoimy w naszej marinie to ploter pokazuje dokładnie nasz y-bom. W związku z tym nie ma chyba większego problemu, żeby wysłać jacht motorowy do USA i kazać mu zaparkować w konkretnej marinie, przy konkretnej kei. Potrzeba tylko jakiś serwo za pomocą których komputer sterowałby silnikiem. Choćby tych z tego VW. Sama elektronika da sobie radę z nawigacją.

A nie trzeba zbyt wielkiej wyobraźni, żeby zobaczyć elektryczny roler foka, elektryczny roler grota itd. Wszystko sprzężone z pokładową elektroniką (wiatrowskaz) i komputer ustawia ma żagle. Jeśli dodać czujniki nacisku na szotach to podejrzewam, że i z refowaniem dałby sobie radę. Myślę, że już teraz można coś takiego zrobić.

A do tego pokład pomalowany farbą będącą panelem solarnym...

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Eryk napisał(a):
http://gadzetomania.pl/2011/11/22/auton ... beda-robic

Może nie żeglarsko. Ale jeśli ktoś będzie miał swoje amatorskie zdjęcie takowego płynącego, miłoby było moim oczom ujrzeć.


Ciekawe czy ubezpieczyli się od szkody spowodowanej zderzeniem z jachtem?

_________________
Leszek, s/v Saoirse
http://jachtsaoirse.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2011, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
leo828 napisał(a):
Jeśli dodać czujniki nacisku na szotach to podejrzewam

Nawet nie koniecznie, wystarczy dokładny wiatromierz pokazujący siłę i kierunek wiatru, gps, wykres VMG jachtu, pięć serwo-mechanizmów (fok-roler,wybieranie/luzowanie; grot-roler,wybieranie/luzowanie; ster-prawo/lewo), no i dobrze napisany program sterujący zintegrowany z http://sail.zezo.org/, i ten jachto-bot ma wygrane wszystkie regaty ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2011, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Żeglować bezzałogowo sporym jachtem udało się już w zeszłym wieku. I to całkiem daleko (Wilhelmshaven - Lizbona - Kanary)!
Najśmieszniejsze, że nikt nie chciał za taki rejs brać odpowiedzialności a problemy formalne sprawiły, że rejs musiał się odbywać w bezpośredniej asyście jednostki załogowej ;)
Internet był w powijakach, ale trochę wiadomości zostało:
http://archiwum.wiz.pl/1999/99090200.asp

http://relationship.m-fink.de/wsm.szcze ... ewsen.html

Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2011, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
leo828 napisał(a):
W sumie już teraz można zaprogramować pokładową elektronikę tak, żeby jacht motorowy sam dopłynął tam gdzie go wyślemy

I to mi się podoba. Robisz sobie rejs dookoła świata, siedząc wygodnie w fotelu w domu i oglądając, dzięki zamontowanym kamerom, co się dzieje aktualnie na twoim jachcie i wokół niego. Żadnego rzygania, marznięcia, moknięcia, bujania i tym podobnych nieprzyjemności. Sama radocha :)

A za tytułowe 100 lat, to ja będę miał 95 lat i raczej będzie mi już wszystko jedno, jake będzie wtedy żeglarstwo :lol:

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2011, o 02:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Na szczęście nie zamierzam dożyć tych czasów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 274 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL