Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Jacht zatokowy na morzu https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=3&t=1065 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | neroxxx [ 31 gru 2006, o 13:33 ] |
Tytuł: | Jacht zatokowy na morzu |
Witam! Czy ktoś z Was wypuszczał się jachtem zatokowym (balastowo-mieczowym) z Zalewu Wiślanego na Zatokę Gdańską? Jeżeli tak to proszę o cenne rady ![]() ![]() 1.Czy pływanie jachtem balastowo mieczowym po wodach morskich jest napewno bezpieczne?Widziałem w prawdzie we Władysławowie jakąś przerobioną Sasankę 660 ale.. 2.W co oprócz radia UKF , GPS'u map,locji i przyrządów nawigacyjnych należy doposażyć czarterowany jacht (który de facto nie jest jachtem dopuszczonym do żeglugi w sektorze P-20) 3.Co z prowadzeniem dziennika jachtowego? 4.Ile czasu trwa przepłynięcie z Kątów Rybackich do Gdańska?Czy lepiej płynąć Wisłą Królewiecką czy Szkarpawą? 5.Jaką średnią prędkość nalezy liczyć dla takiego jachtu zatokowego o długości 8,2m i powierzchni ożaglowania ok 30 m2? Z góry dziękuję za wszelkie odpwiedzi im więcej info tym lepiej ![]() |
Autor: | kerosin [ 31 gru 2006, o 13:59 ] |
Tytuł: | |
Forumowa skarbnica wiedzy o plywaniu mieczowka po morzu to Skipbulba a znawca Szkaprawy, Martwej Wisly to Jurmak - Oni beda wiedzieli najlepiej. |
Autor: | Jurmak [ 31 gru 2006, o 16:31 ] |
Tytuł: | |
neroxxx napisał(a): 1.Czy pływanie jachtem balastowo mieczowym po wodach morskich jest napewno bezpieczne? Maciek Tobie odpowie najlepiej... Na pewno bezpieczne to jest leżenie w cieniu dęba ![]() neroxxx napisał(a): 2.W co oprócz radia UKF , GPS'u map,locji i przyrządów nawigacyjnych należy doposażyć czarterowany jacht A jak to chcesz doposażyć jacht w UKF? Masz zamiar zafundować właścicielowi jachtu UKF? Wg. obowiązujących przepisów UKF jest "przypisana" do jednostki... Powiem Tobie po cichy, ludzie pływają z "lewymi" ręczniakami... Wklep w komórkę telefony wszystkich Kapitanatów i Bosmanatów dodatkowo jeszcze SAR włóż telefon w Aqapacka i chwatit. GPS przydatna rzecz, oczywiście z ważniejszymi WPT. A już GPS mapowy z mapą Rafała Fitta to już jest full wypas na Zatokę. neroxxx napisał(a): 3.Co z prowadzeniem dziennika jachtowego? Szczerze? Hymmm nooooo ten tego... noooo czasami się go wypełnia ![]() ![]() neroxxx napisał(a): 4.Ile czasu trwa przepłynięcie z Kątów Rybackich do Gdańska?Czy lepiej płynąć Wisłą Królewiecką czy Szkarpawą? Ja płynełem zawsze Szkarpawą z postojem w Rybinie. Przy dobrym "wstrzeleniu" się w godziny otwarcia śluz Gdańska Głowa i Przegalina oraz mostu w Sobieszewie można to zrobić w jeden dzień. neroxxx napisał(a): 5.Jaką średnią prędkość nalezy liczyć dla takiego jachtu zatokowego o długości 8,2m i powierzchni ożaglowania ok 30 m2? A na to to chyba tobie nikt nie odpowie ![]() |
Autor: | neroxxx [ 31 gru 2006, o 18:14 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A jak to chcesz doposażyć jacht w UKF? Masz zamiar zafundować właścicielowi jachtu UKF? Wg. obowiązujących przepisów UKF jest "przypisana" do jednostki... Powiem Tobie po cichy, ludzie pływają z "lewymi" ręczniakami... Hehe nie nie nie zamierzam nikomu zostawiać radia.No i oczywiście myślałem o ręczniaku..byłe był by kontakt jakiś.Sam kiedyś z takim radiem pływałem na harcerskim Nefrycie ![]() Cytuj: A na to to chyba tobie nikt nie odpowie No właśnie kiedyś ktoś chyba z WSMki mówł że jest jakiś wzór na prędkość maksymalną jachtu morskiego..tzn teoretyczną ![]() Dzięki , czekam jeszcze na odpowiedz na pierwsze pytanie ![]() Szczęśliwego Nowego Roku! |
Autor: | Jurmak [ 31 gru 2006, o 19:05 ] |
Tytuł: | |
neroxxx napisał(a): No i oczywiście myślałem o ręczniaku..byłe był by kontakt jakiś. ![]() neroxxx napisał(a): No właśnie kiedyś ktoś chyba z WSMki mówł że jest jakiś wzór na prędkość maksymalną jachtu morskiego..tzn teoretyczną A owszem jest ![]() ![]() neroxxx napisał(a): Dzięki , czekam jeszcze na odpowiedz na pierwsze pytanie A to już Maciek niech się wypowie. Tak na marginesie dzisiaj w Gdańsku ładnie dmuchało ![]() neroxxx napisał(a): Szczęśliwego Nowego Roku! Również... ![]() |
Autor: | seaskipper [ 31 gru 2006, o 19:28 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: A na to to chyba tobie nikt nie odpowie No właśnie kiedyś ktoś chyba z WSMki mówł że jest jakiś wzór na prędkość maksymalną jachtu morskiego..tzn teoretyczną ![]() Nie trzeba az WSm czy AM ten wzór to: 2,6(Llw)*0.5 to max predkosc pływania wypornosciowego zarówno dla lotniskowca jak i żaglowca, masowca i jachtu. Szczęśliwego Nowego Roku! Stopy wody w 2007 |
Autor: | jhh [ 1 sty 2007, o 19:21 ] |
Tytuł: | |
seaskipper napisał(a): Nie trzeba az WSm czy AM ten wzór to: 2,6(Llw)*0.5 to max predkosc pływania wypornosciowego zarówno dla lotniskowca jak i żaglowca, masowca i jachtu. 2.6 Llw *0.5 tzn. 1.3 * Llw ? trochę to dziwnie wygląda... według mojej wiedzy graniczna szybkość w węzłach to: 1.34 * sqrt(L) gdzie sqrt to pierwiastek kwadratowy, a L -długość KLW w stopach. Dla współczesnych jachtów o ostrym wejściu wodnicy i przypłaszczonej rufie bliższy prawdy jest współczynnik 1.4 (łódka jest w stanie się wspiąć wyżej na falę własną, nie wchodząc w ślizg). Jak ktoś musi, może to sobie przeliczyć na SI ![]() i oczywiście szczęśliwego, wietrznego ale pogodnego Nowego Roku jhh |
Autor: | seaskipper [ 1 sty 2007, o 22:28 ] |
Tytuł: | |
przelicz sobie sqrt( 3) i wtedy sie Tobie zgodzi A gwoli wyjasnienia sqt(x) = (x)*0.5 tak tez sie zapisuje |
Autor: | neroxxx [ 1 sty 2007, o 22:47 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 1.34 * sqrt(L) No to by wychodziło dla mojego jachtu 6,67..nieźle ![]() a dla 13,5 metrowego Opala 8,57..a pamiętam jak dziś że szliśmy Opalem 9,2 (prędkośc z GPS'u) i to bez bezana. |
Autor: | seaskipper [ 2 sty 2007, o 00:26 ] |
Tytuł: | |
Na pancerniku czyli j80 miałem kiedys ponad 9kt, na opalu ponad 10kt ale z pradem pływowym. Najciekawsze jednak,że na łodce 10m pokazywało do 9kt, ale pewnie tez dryf sie dodal, albo falka podkrecała... Natomiast na carterku miałem cos ca 7kt jako srednia z kilku godzin... ![]() |
Autor: | Carlos [ 2 sty 2007, o 02:14 ] |
Tytuł: | |
seaskipper napisał(a): sqt(x) = (x)*0.5 raczej sqrt(x) = (x)^0.5 Balastowo-mieczową bezpiecznie na morzu nigdy nie jest. Widziałem jak podczas 4B sztormowało tango i to na zatoce. A te prędkości np dla Opala są prawdopodobne, zwłaszcza brane z GPS-u, tu nie jest brana pod uwagę prędkość względem wody tylko względem lądu, czyli razem z prądem. |
Autor: | seaskipper [ 2 sty 2007, o 02:23 ] |
Tytuł: | |
Carlos napisał(a): seaskipper napisał(a): sqt(x) = (x)*0.5 raczej sqrt(x) = (x)^0.5 tez mozna. Balastowo-mieczową bezpiecznie na morzu nigdy nie jest. Widziałem jak podczas 4B sztormowało tango i to na zatoce. ![]() A te prędkości np dla Opala są prawdopodobne, zwłaszcza brane z GPS-u, tu nie jest brana pod uwagę prędkość względem wody tylko względem lądu, czyli razem z prądem. NO jasne,że tak. NO ale te ponad 9kt na 10m łodce to wyniki z logu(spidometru) mechanicznego i zapewne wplyw pradu orbitalnego, bo na GPSie były nieco mniejsze ale i tak duuuze. |
Autor: | Carlos [ 2 sty 2007, o 02:40 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli na GPS-ie były prędkości mniejsze, to jest możliwość, że log mógł mieć dosyć duży błąd (albo po prostu był zepsuty), a na GPS-ie jakie były prędkości? mniej niż 7,5-8 kn? |
Autor: | seaskipper [ 2 sty 2007, o 09:43 ] |
Tytuł: | |
NO szczegółow dokladnych danych nie pamietam. Ale na GPSie były raczej predkosci usrednione wokól których wahaly sie wskazania logu. Co jak juz napisałem dobrze tłumaczy działanie pradów orbitalnych. |
Autor: | tommy [ 25 lip 2009, o 08:08 ] |
Tytuł: | Re: Jacht zatokowy na morzu |
neroxxx napisał(a): Witam!
5.Jaką średnią prędkość nalezy liczyć dla takiego jachtu zatokowego o długości 8,2m i powierzchni ożaglowania ok 30 m2? znalazłem ten wzór w pewnej książce: V=2,42xsgrt(Lkwl) gdzie Lkwl w metrach Wyskoczyłem kiedyś omegą na Zatokę Gdańską i oprócz silnego wiatru, który i tak musisz przeczekać w porcie głównym problemem jest FALA. Nie wiem czym będziesz płynął ale jeśli toto ma płaskie dno to pod fale będzie ciężko - łódka będzie się chciała złożyć w pół (no i te laminaty są cieńsze). pozdrawiam tommy |
Autor: | skipbulba [ 25 lip 2009, o 09:31 ] |
Tytuł: | |
popatrz na daty |
Autor: | Rolfok [ 25 lip 2009, o 10:28 ] |
Tytuł: | |
tommy napisał(a): V=2,42xsgrt(Lkwl)
to jest wzór na prędkość graniczną, maksymalną bez ślizgu, dla jachtu balastowego, o tradycyjnym kształcie kadłuba. |
Autor: | tommy [ 25 lip 2009, o 15:57 ] |
Tytuł: | |
skipbulba napisał(a): popatrz na daty
![]() chyba odgrzałem starego kotleta pzdr tommy |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |