Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 18:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2012, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
"Gemini3" został zaaresztowany. Ponieważ nie wiadomo o co chodzi, więc zapewne chodzi o pieniądze (za holowanie) :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 08:57 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A niby taki szybki... ;)

Jak to mówią kłopoty chodzą parami. :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie fajnie to wygląda :-(

"Firma, która holowała katamaran do portu, zażądała za tę usługę kilkunastu tysięcy dolarów. Później jej prawnicy uznali jednak, że załoga brała udział nie tylko w holowaniu, ale także w akcji ratunkowej. – Tę absurdalną interpretację umożliwiły argentyńskie przepisy, sprzeczne z międzynarodowym prawem morskim. Prawnicy firmy wystawili rachunek na kwotę 300 tys. dolarów. Dla Romana Paszke to astronomiczna kwota, której nie jest w stanie zapłacić – mówi portalowi tvp.info jeden z prawników znających sprawę.

Skąd suma 300 tys. dolarów? Wg prawa argentyńskiego, sprawca „ocalenia” jednostki pływającej może się domagać nawet 20 proc. jej wartości. Wartość katamaranu Gemini 3 to ok. 1,5 mln euro, czyli 6 235 000 zł. 20 proc. tej wartości to 1 247 000 zł. Argentyński przewoźnik domaga się sumy o 300 tys. mniejszej, bo „zaledwie” 300 tys. dolarów czyli 946 tys. zł. Rabat w wysokości 300 tys. zł ma być – wg Argentyńczyków – gestem dobrej woli.
"

A najgorsze jest to, że sprawa może się wlec. Południowoamerykańska biurwokracja - choć wydaje się to niemożliwe - jest gorsza niż Polska.

http://tvp.info/informacje/polska/katam ... ny/6677889

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To taki nowy rodzaj morskiego piractwa "zgodnego z prawem"...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
robhosailor napisał(a):
nowy rodzaj
Jaki nowy?! A przypadek Chopina to pies?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Maar napisał(a):
Jaki nowy?! A przypadek Chopina to pies?

Pochodzi z tego samego stulecia, więc też w miarę nowy. Ale to szczegół.
Wydaje się niedorzeczne, że ktoś żąda takiej kwoty, bo ma taki kaprys, ktoś (papuga?) go podjudził, albo ma taki sposób zarabiania na życie, że holuje po to, żeby zedrzeć skórę - a jednak tak jest.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 10:59 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
A czy kwoty wynagrodzenia nie można przypadkiem uzgodnić przed holowaniem? Czasu chyba było sporo, a Paszke miał support z lądu, można więc chyba było zawrzeć stosowne umowy wcześniej.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
noone napisał(a):
A czy kwoty wynagrodzenia nie można przypadkiem uzgodnić przed holowaniem? Czasu chyba było sporo, a Paszke miał support z lądu, można więc chyba było zawrzeć stosowne umowy wcześniej.

Nie wiemy, jak było, czy umowa była i jaka itd. Dywagujemy sobie - tylko na podstawie tego, co wiemy.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Oficjalny komunikat: http://paszke360.com/wiadomosc-z-pokladu-gemini-3-24/

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl



Za ten post autor bryg otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
robhosailor napisał(a):
Dywagujemy sobie
Dziękujemy Wam, Kolego Robho...etc, za słowa szczerej samokrytyki. (Wbrew powszechnemu mniemaniu, dywagować - to znaczy pieprzyć bez sensu, od rzeczy i nie na temat :D )
robhosailor napisał(a):
Nie wiemy, jak było, czy umowa była i jaka itd.
Wiemy, wiemy. (To znaczy ja wiem :D )
noone napisał(a):
A czy kwoty wynagrodzenia nie można przypadkiem uzgodnić przed holowaniem? Czasu chyba było sporo, a Paszke miał support z lądu, można więc chyba było zawrzeć stosowne umowy wcześniej.
Uzgodniono. To znaczy uzgadniał Dżabes (kto nie wie - Robert Janecki) z firmą holowniczą. Umowa przewidywała wholowanie Gemini z redy do portu i pomoc w zacumowaniu. Wynagrodzenie ustalono na 1100 USD za godzinę pracy holownika. Przewidywano, że impreza potrwa ok. 6 godzin, więc wchodziła w grę kwota ok. 6-7 tys. USD.
Była to umowa o holowanie! Umowa była - moim zdaniem - sensowna. Dopiero teraz firma holownicza zmieniła zdanie i uznała to za ratowanie mienia, a to już jest zupełnie inna kategoria prawna na morzu. Nie sądzę, żeby firmie holowniczej udało się przekonać sąd o swojej racji, ale - jak wiadomo - sprawiedliwość chodzi różnymi ścieżkami (w Argentynie też :lol: ), a młyny tejże sprawiedliwości mielą powoli.
Na szczęście dla Romka, bardzo się w to włączyło MSZ.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, Micubiszi, Narjess
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Zbieraj napisał(a):
Dziękujemy Wam, Kolego Robho...etc, za słowa szczerej samokrytyki. (Wbrew powszechnemu mniemaniu, dywagować - to znaczy pieprzyć bez sensu, od rzeczy i nie na temat :D )
Bóg zapłać za dobre słowo - Czcigodny Zbieraju. :D :D :D
Wiem, co znaczy "dywagować" i dlatego właśnie tego słowa użyłem.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Zbieraj napisał(a):
Nie sądzę, żeby firmie holowniczej udało się przekonać sąd o swojej racji, ale - jak wiadomo - sprawiedliwość chodzi różnymi ścieżkami (w Argentynie też :lol: ), a młyny tejże sprawiedliwości mielą powoli.
Na szczęście dla Romka, bardzo się w to włączyło MSZ.


Sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie ;)
Jak MSZ nic nie wskóra, proponuje:
plan.a - na "Orła"
plan.b - wezwać naszych sojuszników Angoli ( z Falklandów) celem odbicia Gemini
plan.c - wypowiedzieć wojnę Argentynie, wysłać własna flotę.
plan.d - ogłosić kwestę

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bryg napisał(a):
/.../
plan.d - ogłosić kwestę

plan.e - dać na mszę i jej transmisję przez wiadome radio. ;) :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Taką informację dostałem z biura prasowego rejsu.
" Wieści z pokładu GEMINI 3

Rio Gallegos, 7 marca 2012

Jacht GEMINI 3 sprawny i gotowy do powrotu do Europy został zatrzymany w argentyńskim porcie Rio Gallegos

Na miejscu znajduje się czteroosobowy Zespół Brzegowy Rejsu Romana Paszke, który na przełomie stycznia i lutego dokonał wszystkich niezbędnych napraw uszkodzeń, do których doszło na jachcie w dniu 06 stycznia br. Uszkodzenia spowodowane były awarią lewego kadłuba katamaranu poniżej linii wodnej, która jak się jednak okazało - nie naruszyła konstrukcji jachtu. Kapitan Roman Paszke zdecydował o konieczności dokonania napraw poniżej linii wodnej co wymusiło przerwanie samotnego rejsu non stop dookoła świata. Po konsultacji z Zespołem Brzegowym Rejsu jacht został skierowany - do najbliższego portu schronienia w Argentynie, w okolice którego dotarł ok. 20 godzin później – cały czas żeglując o własnych siłach.

Opanowanie awarii nastąpiło własnym staraniem kapitana jachtu. Na ostatnim etapie dojścia do portu – zgodnie z przyjętą praktyką morską - zakontraktowano lokalny holownik, którego zadanie sprowadziło się wyłącznie do wprowadzenia jachtu GEMINI 3 do portu na rzece Rio Gallegos. Dzięki zaangażowaniu polskiej placówki dyplomatycznej w Argentynie, w porcie oczekiwali przedstawiciele miejscowej Polonii, a jacht i jego skipper zostali otoczeni opieką polskiego Konsulatu w Buenos Aires i życzliwością lokalnych władz miasta oraz prowincji Santa Cruz.

Po wykonaniu napraw armator jachtu opłacił wszelkie koszty związane z pobytem jednostki w porcie, w tym opłatę za holowanie katamaranu, łącznie ok. 50 tys. USD. Następnie, zgodnie z lokalnymi procedurami jacht GEMINI 3, uzyskał także odpowiednie zezwolenia żeglugowe ze strony inspektorów argentyńskich, pozwalające na wznowienie żeglugi.

Jednakże, tuż przed wypłynięciem jachtu w powrotny rejs do Polski, tym razem już z czteroosobową polską załogą, jedna z firm argentyńskich wystąpiła z nieuprawnionymi roszczeniami finansowymi, żądając od polskiego armatora dodatkowo ponad 300 tys. USD za rzekome uczestnictwo w „asyście ratowniczej”. Jest to roszczenie bezprawne, ponieważ jednostka ta nie brała udziału w takiej akcji, ani nie była o to proszona. Zdaniem przedstawicieli władz portowych Rio Gallegos oraz niezależnych ekspertów w dziedzinie międzynarodowego prawa morskiego, przedstawione wymagania mogą być formą wymuszania haraczu od zagranicznych statków, co wg lokalnych informatorów - zdarza się w tych okolicach. Jednak decyzją lokalnych władz - do czasu rozstrzygnięcia sporu - GEMINI 3 otrzymał zakaz opuszczania portu, a polska załoga otrzymała zakaz korzystania z jachtu.

W związku z obecnie zaistniałą sytuacją armator jachtu podjął wszystkie możliwe kroki formalne i prawne zmierzające do odwołania się od zatrzymania jachtu. Sprawa obecnie jest analizowana zarówno przez armatora jak i firmę ubezpieczeniową jachtu. Na bieżąco sytuacja jest monitorowana przez kierownictwo polskiego i argentyńskiego MSZ. Jednocześnie polskie służby dyplomatyczne, zarówno w Polsce jak i w Argentynie pozostają w stałym kontakcie z załogą jachtu oraz z lokalnymi władzami. "

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7



Za ten post autor Zgrzyb otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bryg napisał(a):
plan.c - wypowiedzieć wojnę Argentynie, wysłać własna flotę.


tzn nasze lotniskowce? :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 15:19 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
http://www.imo.org/About/Conventions/Li ... lvage.aspx

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bryg napisał(a):
wysłać własna flotę.
Żeby zatrudnić cały SAR po drodze?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Natasza
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
jedrek napisał(a):
http://www.imo.org/About/Conventions/Li ... lvage.aspx
Sorry, Jędrek, ale to nie na temat. O ile mi wiadomo, Paszke nie płynął uszkodzonym tankowcem i nie zanieczyszczał środowiska :lol:
Chociaż - cholera go wie. Po regatowcach wszystkiego się można spodziewać :lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 16:47 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
no wlasnie ,gdzies ta mieszanke /wody z ropa/musial usunac :D
o Greenpeace nie wspominam,bo strach,szczegolnie w drodze powrotnej.
A wszystko przez to,ze "troszeczke" inaczej wyglada tamtejsza rzeczywistosc,a inaczej informacje medialne z Gemini.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
jedrek napisał(a):
http://www.imo.org/About/Conventions/ListOfConventions/Pages/International-Convention-on-Salvage.aspx

Chcesz powiedzieć, że to jest formalny pretekst roszczęń Argentyńczyka? Wiesz coś o tym?
jedrek napisał(a):
no wlasnie ,gdzies ta mieszanke /wody z ropa/musial usunac ..

Ano musiał. Wiesz ile tego było i gdzie i kto to usunał?
jedrek napisał(a):
A wszystko przez to,ze "troszeczke" inaczej wyglada tamtejsza rzeczywistosc, a inaczej informacje medialne z Gemini.

Czyli twierdzisz, że ktoś kłamie? Masz na to twierdzenie pokrycie?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Agnieszka Olimpia - (reszta nazwiska nie do zapamiętania i wymówienia) na Facebooku zamieściła w związku z wydarzeniem taki link :
http://www.law.cornell.edu/background/a ... lvage.html
i
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Marine_salvage
lepiej znający się na prawie morskim mogą się wypowiedzieć.

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2012, o 22:29 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Colonel.
W kazdym/ podejrzewam/ miejscu na swiecie kazdy chce zarobic.
Jesli chodzi o Stany,to nie jest inaczej z "ratowaniem mienia",a czy to pokrywa ubezpieczalnia czy koles,to inna sprawa.
Po zaplaceniu tej kwoty ~50G /rozne cyfry sa wymieniane,wiec jeszcze wiele sie moze zmienic/ktos dorzucil swoje roszczenia na 300 G.Sadzisz ,ze ot tak z rekawa,czy moze ktos Mu podpowiedzial na podstawie przepisow /ja wrzucilem przyklad zanieczyszcenia/i walcza.
Nie sadze,ze tej kwoty nie mozna zmniejszyc nawet 10-krotnie,ale to juz prawnicy moga wynegocjowac-Ty nie.
Co do wyrzucania ropy,to przypomne,ze kadlub mial otwor otwarty spowodowany awaria zbiornika/jak sie myle ,to poprawisz/,a potem wiadrami p[rzez cala dobe /jak ktos zauwazyl piszac o tej sprawie 2m-ce temu na forum/Cyborg ja wylewal.No moze lokalni pakowali do swoich samochodow-nie wiem.
Tak sie sklada Colonel ,ze w dzisiejszych czasach poczta butelkowa dociera szybciej niz oficjalne info z Gemini.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2012, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
PZŻ się wkurzył:

http://paszke360.com/official-protest-of-the-polish-yachting-association-pzz-addressed-to-the-argentinean-yachting-federation-ayf/

No niech wspiera polskich żeglarzy w potrzebie!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2012, o 00:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2699
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Hmmmm... teraz.... To może niech się na szachy przerzucą...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2012, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Hmmmm... teraz.... To może niech się na szachy przerzucą...

Nie "teraz" tylko 09.03 - zaraz po podaniu wiadomości o zatrzymaniu "G3".
Szkoda, że pożalowali na kogoś, kto napisałby rzecz w porządnej angielszczyźnie, ale dobrze, że reagują...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2012, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bardzo dobrze, że reagują...

Czy jeśli głos PZŻ w sprawie Gemini 3 wpłynie na stanowisko wydania
jachtu, czy to coś zmieni w krytyce do tej organizacji, w to wątpię ?!

A gdyby nie było takich związków , gdyby nie było uprawnień, patentów,
certyfikatów i wszyscy by swobodnie mogli żeglować,
to kto by miał zadbać o " interes " żeglarzy ? ;)

Czy ISSA, RYA popełniło coś w sprawie G3 ?... PZŻ widać, że tak.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2012, o 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojciech1968 napisał(a):
Czy ISSA, RYA popełniło coś w sprawie G3 ?
A co ISSA czy RYA ma wspólnego z Gemini, żeby miało coś popełniać?

Choć... choć RYA nie ma nic wspólnego z G3, to jednak popełnił - ostry sprzeciw RYA w sprawie karania żeglarzy za manie czerwonego diesla na łódce wpływającej na wody UK przyniósł skutek - angolski rząd wycofał się z pomysłu.

Gdy w Najjaśniejszej polski rząd próbował wprowadzić podatek podwodny, PZŻ nawet nie kiwnął palcem :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 mar 2012, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Maar napisał(a):
Gdy w Najjaśniejszej polski rząd próbował wprowadzić podatek podwodny, PZŻ nawet nie kiwnął palcem :-(
Przecież kiwnął, i nie palcem a długopisem samego Prezesa w osobie Ministra...

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL