Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 lip 2025, o 02:09

Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 maja 2012, o 05:28 

Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam serdecznie,
W ten weekend wybieram się ze znajomymi na mój pierwszy rejs po mazurach. Prognozy pogody są mało optymistyczne ponieważ w nocy temperatura ma spadać do około 4'. Nie mam doświadczenia, stąd moje pytanie. Czy przy tej temperaturze w środku jachtu nie zamarznę?:) Jak "ciepłe" wyposażenie powinienem zabrać, aby nie przypłacić tego wyjazdu zdrowiem?

Pozdrawiam

Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2012, o 06:37 

Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
To zależy jaki jacht. W tej chwili coraz powszechniej jachty mają ogrzewanie. Jeśli ten jacht nie ma, to zwyczajnie, śpiwór, ciepłe gacie i młode piersi :D

---
O!...

Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2012, o 08:14 

Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Polecam bieliznę termokurczliwą...tfu, termoaktywną :)
Ubierać najlepiej jest się "na cebulę", powietrze pomiędzy poszczególnymi warstwami odzieży zatrzymuje ciepło.
Poza tym - 4 stopnie to będzie (albo i nie) na zewnątrz, pod pokładem będzie cieplej.
A młode piersi jeszcze nikomu nie zaszkodziły... :D No chyba, że ktoś ma zazdrosną żonę :lol: :lol: :lol:

"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże

Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2012, o 10:47 

Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
W łódce temperatura nie spadnie raczej poniżej temperatury wody, w jakiej się zanurza, jak śpi kilka osób to dochuchają jeszcze stopień czy dwa więcej ;)
Woda na Mazurach ma już pewnie z 12-14 stopni, więc w śpiworze i jakimś polarku nie powinno być tragedii.