Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 lip 2025, o 16:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sie 2012, o 13:29 

Dołączył(a): 2 gru 2007, o 14:47
Posty: 89
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 2
Czy jeziora Białoławki i Kocioł są żeglowne? Da się nimi przepłynąć na Roś?

Pozdrawiam
Rafał


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2012, o 15:35 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1384
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 476
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Jaz jest od strony Śniardw w Kwiku więc się nie da przepłynąć ale od Rosia niską łódką można dopłynąć do jazu zaliczając Kociołek i Białoławki. Jedynie rzeka jest ciekawa, jeziora nędzne.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: bercik_rb
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2012, o 19:30 

Dołączył(a): 2 gru 2007, o 14:47
Posty: 89
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 2
Szkoda...

Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2012, o 06:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2841
Podziękował : 440
Otrzymał podziękowań: 728
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Może zamiast kombinować z przekopem, tunelem czy też kolejką pomiędzy jeziorami Tyrkło i Buwełno zbudować śluzę obok jazu w Kwiku i podwyższyć niskie mostki na trasie. W ten sposób powstałaby pętla z włączonym do niej Jeziorem Roś. A Tyrkło jako uroczy zakątek pozostawić w spokoju.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: damit
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2012, o 00:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian J. napisał(a):
Może zamiast kombinować z przekopem, tunelem czy też kolejką pomiędzy jeziorami Tyrkło i Buwełno zbudować śluzę obok jazu w Kwiku i podwyższyć niskie mostki na trasie. W ten sposób powstałaby pętla z włączonym do niej Jeziorem Roś. A Tyrkło jako uroczy zakątek pozostawić w spokoju.

Hmmm...pomysł jak pomysł...
Śniardwy z Rosiem połączenie już mają. Tłoku na Kanale Jeglińskim jakoś nigdy nie widziałem, nasuwa się zatem pytanie "po co"? konkretnie - po co łączyć juz połaczone jeziora kolejnym kanałem...? Nie sądzę by dla dostępu do dwu oczek wodnych o zabagnionych brzegach warto było podnosić kilka mostów, kanalizować rzekę Wilkus i budować śluzę obok jazu w Kwiku...

IMHO na WJM znacznie bardziej od jakichkolwiek "pętli" czy połączeń równoległych do istniejących, brakuje drugiej śluzy w Guziance... Sam prezes zwiazku żeglarskiego, zapowiadał, że się pilnie zajmie lobbowaniem za budową "Guzianki II". Jakoś tak z dziesięć czy dwanaście lat temu zapowiadał... Tymczasem jaki koń jest - każdy widzi...

Anyway - jeżeli chodzi o nowe szlaki na starych, zdeptanych Mazurach... Od dawna sądzę, że istnieje miejsce, gdzie inwestując o wiele mniej niż w drugi kanał "Śniardwy-Roś" można otworzyć dla wędrownego żeglowania znacznie ciekawszy, całkiem nowy akwen. Chodzi o poszerzenie i oczyszczenie cieku z jez. Dejguny do Tajt (rz. Mulka) - tak, by przynajmniej mniejsze jednostki mogły pokonywać ten szlak. Jezioro Dejguny ma poziom tylko 0.4/0.5m wyższy od Tajt. Jeżeli przy kanale długim na ca 2km w ogóle potrzebna byłaby jakaś śluza - to miałaby minimalny akok. A po włączeniu jez. Dejguny do szlaku WJM przybyłoby do żeglowania prawie 8km2 wody - i to w strefie ciszy!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2012, o 07:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13874
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1633
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Od dawna sądzę, że istnieje miejsce, gdzie inwestując o wiele mniej niż w drugi kanał "Śniardwy-Roś" można otworzyć dla wędrownego żeglowania znacznie ciekawszy, całkiem nowy akwen. Chodzi o poszerzenie i oczyszczenie cieku z jez. Dejguny do Tajt (rz. Mulka) - tak, by przynajmniej mniejsze jednostki mogły pokonywać ten szlak.

Jaromir, czy miejscowi decydenci byli kiedykolwiek zainteresowani budową wskazanego przez Ciebie szlaku ?
Pomysł bardzo ciekawy.
Oraz...
Jakie jest Twoje zdanie w kwestii rewitalizacji Kanału Mazurskiego http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... 03#p124034 http://russos.livejournal.com/557749.html, o którą zabiegają niektóre stowarzyszania ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 201 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL