Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 19:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 maja 2013, o 20:57 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Szczerze mówiąc zaczynam się gubić. Co chwila pojawiają się rejsy "niekomercyjne" od czasu do czasu "rejsy po kosztach" lub "rejsy koleżeńskie". Ja organizuję rejsy KOMERCYJNE na KOMERCYJNYM jachcie i są to rejsy tańsze od tych "niekomercyjnych". Mój najdroższy tegoroczny rejs kosztuje 2080 PLN za 16 dni i wszystko (za wyjątkiem kosztów dojazdu do portu zaokrętowania i powrotu do domu) jest wliczone w cenę. Dzień pobytu na KOMERCYJNYM jachcie z wyżywieniem, paliwem, kosztem wydawnictw nawigacyjnych, płacą skippera, ubezpieczeniem itd. wyceniłem na 130 PLN Tymczasem przed chwilą przeczytałem ogłoszenie zachęcające do udziału w w "niekomercyjnym" rejsie, w którym dzień pobytu na jachcie wyceniono na prawie 143 PLN??! Jest mi w stanie ktoś to wyjaśnić?? Podany przykład i tak nie jest najlepszy, bo standardowo rejsy "niekomercyjne" wycenia się po 150 i więcej PLN za dzień pobytu.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski



Za ten post autor Andy otrzymał podziękowanie od: morka
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Andy napisał(a):
Tymczasem przed chwilą przeczytałem ogłoszenie zachęcające do udziału w w "niekomercyjnym" rejsie, w którym dzień pobytu na jachcie wyceniono na prawie 143 PLN??! Jest mi w stanie ktoś to wyjaśnić??

Wszystko rozbija się o koszt czarteru. Nowy i w miarę duży jacht na Śródziemnym to minimum 250 euro/koja/tydzień.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:05 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Cape napisał(a):
Nowy i w miarę duży jacht na Śródziemnym to minimum 250 euro/koja/tydzień.

Nie dopisałem, że chodzi o czarter na Bałtyku. Ale to porównanie i tak nie ma większego znaczenia, gdyż moje najdroższe rejsy są realizowane na Śródziemnym i na Atlantyku

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ale w czym konkretnie jest problem? Ze mozna drozej i nie komercyjnie? To przeciez normalna sytuacja na rynku: optymizacja kosztow. Dla mnie informacja o niekomercyjnosci rejsu nigdy nie jest informacja o kosztach udzialu w nim. Jest to jedynie info o tym jak rejs jest organizowany i rozliczany. Moze jestem dziwny, ale o cenie rejsu dla mnie decyduje nie haslo "komercyjny/niekomercyjny", tylko.... cena! :-)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Andrzej, po prostu jesteś dobry i organizujesz rejsy w konkurencyjnych cenach.
Tak trzymać :-D

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:23 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
plitkin napisał(a):
Moze jestem dziwny, ale o cenie rejsu dla mnie decyduje nie haslo "komercyjny/niekomercyjny", tylko.... cena!

A dla meni to jest dziwne, bo chciałbym działać uczciwie, wobec siebie i wobec innych. Tymczasem tworzy się szara strefa, która jest coraz szersza i coraz bardziej utrudnia pracę innym chcącym działać uczciwie. Ja, a właściwie moja firma musi się solidnie namęczyć aby chociaż odrobinę zarobić, a inni tłuką kasę na żywca, nie ponosząc praktycznie żadnego ryzyka jakichkolwiek kosztów. Mało tego robią to za coraz większym przyzwoleniem tzw. ogółu. Sorry, ale ja się z tym nie zgadzam.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski



Za ten post autor Andy otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:25 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Andy napisał(a):
Cape napisał(a):
Nowy i w miarę duży jacht na Śródziemnym to minimum 250 euro/koja/tydzień.

Nie dopisałem, że chodzi o czarter na Bałtyku. Ale to porównanie i tak nie ma większego znaczenia, gdyż moje najdroższe rejsy są realizowane na Śródziemnym i na Atlantyku


Hansa 445 to chyba przyzwoity jacht. nie licząc kosztów sprzątania, ubezpieczenia itp kosztuje około 2500 euro na tydzień z Moli. Cztery kabiny i nie płacący skipper - czyli 7 płacących = ponad 350 Euro na osobę. Więc nie pisz o stawkach typu 130 PLN na dzień, nie opisując precyzyjnie jaka jest to jednostka, ile osób jest na pokładzie oraz nie podając jadłospisu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:28 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Kiedy u nas bedzie zasada, duzy obrot maly zysk? Duzy obrot, to jest tez duzy zysk. Nasi, od interesow, nie wiedza, ze ta zasada, przynosi efekty.


Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:29 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Mariusz Główka napisał(a):
Andrzej, po prostu jesteś dobry i organizujesz rejsy w konkurencyjnych cenach.
Tak trzymać
Dzięki Mariuszu, ale to nie do końca tak. Nie mam nic przeciwko temu jak ktoś, kto ma własny jacht skrzyknie parę razy do roku grupkę ludzi, których skasuje za rejs. Taki ktoś co najwyżej zminimalizuje koszt utrzymania własnego jachtu, ale zarobić na tym nie zarobi. No chyba, że całkowicie poświeci się organizacji rejsów i zacznie z tego żyć. Natomiast organizacja tzw. "niekomercyjnych" rejsów staje się plagą i wierz mi, to jest cholernie odczuwalne.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:37 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Hansa 445 to chyba przyzwoity jacht. nie licząc kosztów sprzątania, ubezpieczenia itp kosztuje około 2500 euro na tydzień z Moli. Cztery kabiny i nie płacący skipper - czyli 7 płacących = ponad 350 Euro na osobę. Więc nie pisz o stawkach typu 130 PLN na dzień, nie opisując precyzyjnie jaka jest to jednostka, ile osób jest na pokładzie oraz nie podając jadłospisu.

Piotr Siedlewski[/quote]

Andy, pisze o Nestcie. Jachcie OZAM-u?
Hansa 445, to jak na ceny niemieckie 2500 e jest przystepna. A na nasze, to 50/50.

Pzdr

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:41 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
ins napisał(a):
Hansa 445 to chyba przyzwoity jacht. nie licząc kosztów sprzątania, ubezpieczenia itp kosztuje około 2500 euro na tydzień z Moli. Cztery kabiny i nie płacący skipper - czyli 7 płacących = ponad 350 Euro na osobę. Więc nie pisz o stawkach typu 130 PLN na dzień, nie opisując precyzyjnie jaka jest to jednostka, ile osób jest na pokładzie oraz nie podając jadłospisu.


s/y NEST typ Janmor 45,
- koje 3 podwójne + 3 pojedyncze, dla wygody załogi ilość osób na pokładzie ograniczono do 8 osób w tym skipper (czasami zarabia czasami nie),

- wyposażenie hotelowe, lodówka (130l) radio z CD, tv z DVD, wygodna mesa, niestety tylko jedna łazienka (z prysznicem)
- wyposażenie nawigacyjne, dwa chartplotery, echosonda, log, sonar boczny, radar, stacjonarne radiostacje VHF (2 szt), kompas satelitarny, GPS, transponder AIS ClASS B, radiopława satelitarna EPiRB, transponder SART,

- wyposażenie dodatkowe: trzy niezależne obwody elektryczne (hotelowy, nawigacyjny, serwisowy) z pełnym monitoringiem sieci, elektrownia wiatrowa, autopilot, ponton pokładowy z silnikiem 2.5 kM,

Być może o czymś jeszcze zapomniałem

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:45 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Mariusz Główka napisał(a):
Andrzej, po prostu jesteś dobry i organizujesz rejsy w konkurencyjnych cenach.
Tak trzymać :-D


Przegladalismy stronki, tego Pana na Ch. Zauwazylismy, duzy spadek cen, w ofercie Last Minute.

Mariusz, Helena nie znalazla, na Naszym Forum, Twojego raportu - o cwiczeniach w tratwie, ktore byly robione, u Andiego?

Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Andrzej, dziwię się Twojemu zdziwieniu! :-) Tam gdzieś na dole, w dziale ogłoszeniowym, ludziska takie bzdury wypisują a Ty się czepiasz jednego słówka :-)

Lepiej, że autor w swojej wizji piaru uważa, że lepsze branie będzie miał, gdy napisze "niekomercyjny" niż wyśle 12312 prawie identycznych postów :-)

Jędruś uwierz mi - tam w ogłoszeniach to cuda się dzieją :-) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:46 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Andy napisał(a):
oraz nie podając jadłospisu.

Zapomniałem o jadłospisie. Jest urozmaicony. Nest to nie hotel więc cudów nie ma, ale jak dotąd nikt nie głodował i nie narzekał. Zaręczam Ci, że jadłospis nie opiera się na codziennym podawaniu zupek chińskich. Ci którzy ze mną pływali lub pływali na jachtach przeze mnie zarządzanych wiedzą o tym doskonale. Sorry ale Twoja uwaga dotycząca jadłospisu jest co najmniej niestosowna.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Andy napisał(a):
s/y NEST typ Janmor 45,m

No i co w związku z tym? Cena Twego "czarteru" jest znacznie tańsza - z wiadomych przyczyn - , co wpływa na ogólny koszt. Ma to być wyznacznikiem dla organizatorów poruszających się w innych realiach cenowych?



Andy napisał(a):
Sorry ale Twoja uwaga dotycząca jadłospisu jest co najmniej niestosowna.


Zejdź z piedestału.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 5 maja 2013, o 21:50 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:50 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
AJKC napisał(a):
Mariusz, Helena nie znalazla, na Naszym Forum, Twojego raportu - o cwiczeniach w tratwie, ktore byly robione, u Andiego?
Bo Sea Survival został odwołany. Niestety nie przewidziałem, że zima przeciągnie się o cztery tygodnie. No cóż, mój błąd. Teraz jesteśmy już zawaleni kolejnymi przedsięwzięciami. Najbliższy planowany Sea Survival odbędzie się dopiero 26/27 października

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:52 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
ins napisał(a):
No i co w związku z tym?
Zadałeś pytanie więc odpowiedziałem. To wszytko. Dodam tylko, że post dotyczy tzw "niekomercyjności" co w wielu wypadkach oznacza prowadzenie nieoficjalnej działalności gospodarczej.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:54 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Maar napisał(a):
Jędruś uwierz mi - tam w ogłoszeniach to cuda się dzieją
Wiem, ale czasami szlag mnie trafia :-(

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:57 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Andy napisał(a):
ins napisał(a):
No i co w związku z tym?
Zadałeś pytanie więc odpowiedziałem. To wszytko. Dodam tylko, że post dotyczy tzw "niekomercyjności" co w wielu wypadkach oznacza prowadzenie nieoficjalnej działalności gospodarczej.


Przeczytaj jeszcze raz mój post z wyliczeniem kosztów czarteru w miarę przyzwoitego jachtu i na spokojnie przeanalizuj czy rejs tz niekomercyjny - i to bez ściemy niekomercyjny może być tańszy od Twojego komercyjnego?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 21:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Andy, pisz odrazu, ze boli Ciebie nie slowo "niekomercyjny", tylko szara strefa. Owszem, w gospodarce krajowej nadal jest ona duzym problemem dla wszystkich. Nie tylko w branzy jachtowej, choc ta faktycznie jest dosc mocno zainfekowana szarą szaranczą.

Coz robic... Edukowac klientow, walczyc z nielegalnymi praktykami... Probowac wytrwac... No i przemyslec marketing dostospwujac go do nowomodnych hasel. Haslo "profesjonalnie i taniej niz pseudo niekomercyjne oferty" moze zmusic potencjalnych chetnych przynajmniej do banalnej analizy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 22:05 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
plitkin napisał(a):
Coz robic... Edukowac klientow, walczyc z nielegalnymi praktykami... Probowac wytrwac... No i przemyslec marketing dostospwujac go do nowomodnych hasel. Haslo "profesjonalnie i taniej niz pseudo niekomercyjne oferty" moze zmusic potencjalnych chetnych przynajmniej do banalnej analizy.
Pewnie masz rację, ale to walka z wiatrakami. Tzw. przyzwolenie społeczne jest coraz większe, a walka z szarą strefą coraz bardziej beznadziejna. Beznadziejna bo w przypadku żeglarstwa, nie słyszałem aby ktokolwiek szarą strefę zwalczał.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Szklarski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2013, o 23:06 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
I tu pojawia się mały myk.
Nie wybieram się na żygantes, ale gdyby na to przyszło,
to z całą pewnością nie chciałbym żygać w towarzystwie
ludzi, którzy maja pieerwszeństwo przed tankowcem.
Wolę o sobie pisać, niż czytać. I teraz popatrz na szara strefę...
Kost czarteru, koszt uprawnień i koszt zabawy...
I teraz , jak kalkulować koszt wyprawy z Insem, na ten przykład.
Mła sohn wogóle nie ma zamiaru wybrać się na morze, i ja go doskonale rozumiem...
Pozdrawiam.
Gienek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2013, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
Gienek napisał(a):
nie chciałbym żygać w towarzystwie
ludzi, którzy maja pieerwszeństwo przed tankowcem

Ale osso chodzi?

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2013, o 22:08 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Kriss napisał(a):
Gienek napisał(a):
nie chciałbym żygać w towarzystwie
ludzi, którzy maja pieerwszeństwo przed tankowcem

Ale osso chodzi?

Przepraszam, żółcią zabełkotałem.

Nikt nie ucieka do szarej strefy, bo sobie lubi poryzykować.
To dokręcanie śruby wygania ludzi do szarej strefy.
Pomysł, że mnożenie wymogów pomoże firmom większym kosztem mniejszych
nie bierze pod uwagę, że te słabsze jakoś też muszą sobie poradzić,
chociażby przez przenikanie do szarej strefy.
Pogorszenie sytuacji nie jest wynikiem rozrastania się szarej strefy.
Szara strefa rozrasta się z powodu pogorszenia sytuacji.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2013, o 08:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Andy, zajrzyj do mojego serwisiku (non profit) z ofertami rejsów. Możesz sobie wszystkie posortować po cenie za dzień, a mam tam w tej chwili 118 ofert najróżniejszych organizatorów. Za 130zł za dzień jest jedna oferta (15 dni) więc Twoje rejsy zrobiłyby tam furorę.
http://ready2sail.pl

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2013, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
marchew napisał(a):
Za 130zł za dzień jest jedna oferta (15 dni) więc Twoje rejsy zrobiłyby tam furorę.
Mam jeszcze lepszą wiadomość dla Andrzeja: To nie jest 130 zł, ponieważ w tym rejsie po 130 zł:
Cena nie obejmuje kosztów transportu z Polski do Dublina i z Francji do Polski :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2013, o 08:39 

Dołączył(a): 14 mar 2013, o 09:53
Posty: 75
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Bałtyckie+ ;-)
Szara strefa i zarabianie na takich rejsach to jedno. Nie chcę komentować, czy ludzie robią to z pazerności, czy dlatego, że zmusza ich sytuacja. Nigdy nie zarabiam na swoich rejsach więc po prostu się nie znam.
Ale nie można wkładać wszystkich ogłaszających swoje rejsy jako niekomercyjne do jednego worka. Wyobraź sobie taką sytuację: wymyśliłem sobie ze znajomymi rejs na wygodnym i przez to drogim jachcie na Bałtyku ale jest nas tylko czwórka. Jacht duży i spokojnie zmieści drugie tyle (równie wygodnie). Szukam więc 4 osób, które muszą zapłacić dokładnie tyle samo co my. Czy w takiej sytuacji mam napisać, że rejs jest komercyjny, tylko dla tego, że jest droższy niż inne?

_________________
_____Krzysiek_Wrocław_____
Wygrana lub przegrana nie jest prawdziwym budo.
Prawdziwe budo nie zna porażki.
Nigdy nie przegrywać oznacza nigdy nie walczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2013, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2010, o 10:49
Posty: 291
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Zbieraj napisał(a):
Mam jeszcze lepszą wiadomość dla Andrzeja

U Andrzeja jest tak samo:
Andy napisał(a):
(za wyjątkiem kosztów dojazdu do portu zaokrętowania i powrotu do domu)

_________________
marchew
ready2sail.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2013, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2011, o 00:02
Posty: 1975
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 96
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Andy napisał(a):
ins napisał(a):
No i co w związku z tym?
Zadałeś pytanie więc odpowiedziałem. To wszytko. Dodam tylko, że post dotyczy tzw "niekomercyjności" co w wielu wypadkach oznacza prowadzenie nieoficjalnej działalności gospodarczej.

Ja jak najbardziej nazywam swoje rejsy jako niekomercyjne.
Czyli:
- szukam jachtu i ze znajomymi podejmujemy decyzję, który bierzemy. Na czarter składa się cała załoga czasem oprócz mnie, jeśli tak ze znajomymi się umówiłem.
- na kasę jachtową składamy się wszyscy (jedzenie, opłaty, paliwo itp.) jakieś 100-150 EUR na tydzień.
- jak zabraknie kasy to się dorzucamy, a jak zostanie to każdy ma do zwrotu
- cenowo wychodzi różnie, ale ostatni przykład podam: jacht 1600 EUR, ubezpieczenie 50 EUR, ubezpieczenie kaucji 200 EUR, transit log 150 EUR, kasa jachtowa 1500 EUR. Razem 3500 EUR. Dzielone na 10 osób to 350 EUR za tydzień. Co daje 50 EUR dziennie na osobę.
Czy to nazywać można szarą strefą?????

_________________
Stopy wody pod kilem...
Wasyl



Za ten post autor Wasyl otrzymał podziękowanie od: rudekolek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2013, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17668
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4282
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wasyl napisał(a):
Czy to nazywać można szarą strefą?????
A jak jedziemy grupą znajomych na wycieczkę do np. Żelazowej Woli i wszyscy zrzucamy się po równo - na przejazd, na bilety i na pizzę, to też???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL