Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Dziennik jachtowy - Chopin. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=3&t=15378 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | star [ 22 maja 2013, o 17:40 ] |
Tytuł: | Dziennik jachtowy - Chopin. |
Witam ! Mam zrobić fajną prezentacje dla szkoły. Pomyślałem o statystycznym opracowaniu dziennika żaglowca z rejsu Lizbona-Karaiby-Szczecin . Pozyskanie danych wydawało się bardzo łatwe, zwykłe ksero. Miałem obiecane te dane. Włożyłem bardzo wiele pracy w oprogramowanie. Założyłem stronę projektu i przygotowałem wyliczenia i wykresy. http://www.sts-liczby.simplesite.pl (to przestanie działać) https://picasaweb.google.com/1068883306 ... vdr537ytZQ http://imageshack.us/a/img809/5531/dziennikj.png Wszyscy są bardzo mili, życzliwi ale nic z tego nie wychodzi. Może ktoś z Kolegów ma siłę sprawczą i pomoże mi pozyskać to ksero. kuba e-mail : slawinski.wojciech@wp.pl |
Autor: | Maar [ 22 maja 2013, o 17:48 ] |
Tytuł: | Re: Dziennik-STS |
Przenoszę do działu ogólnego, bo do HP nie wszyscy zaglądają, a projekt - choć troszkę trąci kuracentryczną miłością do matematycznego modelowania rzeczywistości - wydaje się fajny. |
Autor: | star [ 23 maja 2013, o 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Dziennik jachtowy - Chopin. |
Archiwalne dzienniki pływają na statku , który najbliższy dni spędzi w Gdyni . |
Autor: | Maar [ 23 maja 2013, o 18:28 ] |
Tytuł: | Re: Dziennik jachtowy - Chopin. |
star napisał(a): który najbliższy dni spędzi w Gdyni Na którym będzie kapitanował Zbieraj ![]() Po pierwsze chcesz wiele stron - to jest dużo roboty ze skanowaniem/kserowaniem. Po drugie nie wszystkie dane z okresu o który prosisz są "do publicznej" wiadomości. |
Autor: | Zbieraj [ 23 maja 2013, o 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Dziennik jachtowy - Chopin. |
Kuba (do tego jeszcze wrócę!), jutro jadę do Gdyni i wsiadam na "Chopina". Pozornie zrobienie ksero jest banalne, ale tylko pozornie. Po pierwsze - muszę uzyskać zgodę armatora. Dziennik statku nie jest pamiętnikiem nawiedzonej panienki, tylko oficjalnym i bardzo ważnym dokumentem należącym do firmy, w tym przypadku firmy 3Oceans, a firma niekoniecznie musi być zadowolona, jeśli ktoś (choćby był nawet kapitanem) skseruje dokumenty firmy i upubliczni je. Po drugie - jeśli taką zgodę uzyskam - muszę skserować (mniej więcej, czyli na oko) trzy miesiące x 2 strony dziennie = ok. 180 stron. Po trzecie - muszę to wszystko przejrzeć, żeby zamazać na czarno wszystkie dane, no, jakby tu powiedzieć, delikatne (nie mówiąc o danych osobowych). Żebyś miał jasność: nie chodzi np. o nazwisko kapitana czy mechanika, bo to jest jawne, ale jeśli był jakikolwiek wypadek (a wiem, że był, łącznie z interwencją szpitalną) i jest opisany w dzienniku z nazwiskiem osoby poszkodowanej, są to dane nie do publikacji. Jest to wszystko do zrobienia, ale mam podstawowe pytanie: po co? Na razie, z tego, co do tej pory napisałeś wnoszę, że chcesz wykonać kawał ciężkiej, solidnej i nikomu nie potrzebnej roboty. Jeśli np. myślisz (a to sugerujesz), że otrzymasz (po przeliczeniu) dane, że np. "Chopin" pod ośmioma żaglami rejowymi i pięcioma trójkątami, przy wietrze 5 B i 80 stopni do wiatru idzie 6,5 węzła, to jesteś w tzw. mylnym błędzie. Byłoby to zbliżone do prawdy, gdyby to były regaty, a przecież regat nie było. Od Karaibów do Szczecina była to szkoła pod żaglami. Wyobraź sobie, że wiatr się zmienił o 20 stopni. Myślisz, że kapitan będzie przerywał lekcje i wyciągał całą załogę na pokład, żeby przebrasować 12 żagli rejowych i kilka trójkątów o 20 stopni? Jeśli to nie są regaty, na żaglowcu nikt nie reaguje na 20-stopniowe nieprawidłowe ustawienie żagli w stosunku do wiatru. Wybranie i właściwe ustawienie ponad 1200 m. kw. żagli to nie to samo co "Stary, podbierz tego foka, bo się telepie" na Sasance ![]() Nie mówiąc o tym, że wpisanie przez oficera do dziennika: kierunek i siła wiatru: NbW 6, w rzeczywistości oznacza od NbE do NW i 4-7 B. ![]() Moim zdaniem, jeśli to wszystko powklepujesz pracowicie do Excela, otrzymasz bardzo ładną tabelkę, z której nic nie będzie wynikało. Zbliżona do prawdy będzie jedynie średnia prędkość, ale to można obliczyć dzieląc liczbę przebytych mil przez czas między startem a metą. I na koniec wracam do tego, co napisałem w pierwszym zdaniu: Jest taki miły zwyczaj, że jeśli ktoś publicznie prosi o coś, co wymaga sporego nakładu pracy innych, wypada się przedstawić. Niby się podpisałeś, ale.... Podpisałeś się "Kuba" W e-mailu nazywasz się Wojciech Sławiński Na Twojej stronie jesteś anonimem, określanym jako uczeń gimnazjum i zastępowy ZHR A na Picasie nazywasz się Cezary Mrok. Co jest prawdą???? |
Autor: | robhosailor [ 23 maja 2013, o 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Dziennik jachtowy - Chopin. |
Zbieraj napisał(a): Co jest prawdą???? Prawie jak Piłat Poncjusz ... ![]() ![]() |
Autor: | Zbieraj [ 23 maja 2013, o 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Dziennik jachtowy - Chopin. |
robhosailor napisał(a): Prawie jak Piłat Poncjusz ... Tak jest, Drogi Robusiu. Mówi mi Pontuś! ![]() ![]() ![]() |
Autor: | star [ 23 maja 2013, o 19:40 ] |
Tytuł: | Re: Dziennik jachtowy - Chopin. |
Dzięki za wyjaśnienie . Kapitan Dyrcz przysłał mi odpis dziennika z ISKRY z rejsu do Ameryki przepisany ręcznie . Ja przepisałem dziennik Pogorii w czasie rejsu na Antarktydę (4 miesiące). Tu chodzi o ksero o wartości 20 zł. Zwracam koszty . Nie spodziewałem się , że w rejsie Niebieskiej Szkoły są jakieś zapisy nie publiczne . Wypadki opisane są w blogu Adama Soboty . Do komputera wpisuje tylko dane gdy statek jest w ruchu . Inne mnie nie interesują . Praca ma być projektem gimnazjalnym i zachęcić do nauki programowanie ,żeglarstwa ,meteorologii, geografii ,EXCELA itp. I napewno Kapitanowi na nic się nie przyda . Ja nazywam się Wojciech Sławiński a tamci to moi Koledzy z którymi współpracuje . Byłem w 3Oceans i nie formalną zgodę otrzymałem. Kuba |
Autor: | star [ 3 sty 2014, o 08:49 ] |
Tytuł: | Re: Dziennik jachtowy - Chopin. |
Duńskie Muzeum Viking Ship (Vikingeskibsmuseet Roskilde , Denmark) dba o żeglarską edukacje dzieci . Na swojej stronie internetowej ( http://www.vikingeskibsmuseet.dk ) ma propozycje lekcji szkolnych dotyczących życia Wikingów . Między innymi udostępnione są dane z rejsów repliki łodzi wikingów Sea Stallion ( Tools Datalogger.zip). www.seastallion.dk Do tego odpowiednie lekcje z wykorzystaniem Excela : http://www.vikingeskibsmuseet.dk/en/the ... sZUB_TuLT8 http://www.vikingeskibsmuseet.dk/en/the ... sZSyPTuLT8 http://www.vikingeskibsmuseet.dk/en/the ... sZTHvTuLT8 http://www.vikingeskibsmuseet.dk/en/the ... sZTf_TuLT8 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |