Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=3&t=19512
Strona 1 z 2

Autor:  beret [ 14 lip 2014, o 14:01 ]
Tytuł:  Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Drodzy forumowicze, ujęty waszą uprzejmością, jako początkujący szczeniak morski, zwracam się do waszego doświadczenia jak i pomysłowości. Za wszystkie pomysły i sugestie będę dozgonnie wdzięczny. W Holandii w miejscowości Heeg znajduje się jacht który od 25 lipca (wtedy wpłacam drugą ratę) stanie się moją własnością. Problem polega na tym że dobrze aby znalazł się na Malcie.
Jacht to Wing 720, 7.2 metra długości, zanurzenie 1.1m, 1.6 BRT. Silnik zaburtowy dwusuw, benzyna, 10 koni.
Obecnie rozpatrywane opcje:
- "przecież to pływa", odpowiedziałem sprzedawcy na pytanie jak zamierzam jacht przetransportować, miałem w planach postawić żagle i popłynąć nim do UK, można to zrobić na Maltę, opłynąć Hiszpanię, ale trasa ryzykowna, nieznany i praktycznie nie wyposażony jeszcze jachcik (ma kompas, kupiłem mu ponton, tratwy ratunkowej na razie nie kupię, kosztuje więcej niż jachcik),
- można by go przewieźć nad morze, do Genui jest 1300km, ile może to kosztować, gdybyż chociaż znać rząd wielkości,
- może kanałami, świętym Renem, a potem Rodanem do Marsylii. Na pewno Renu pod prąd nie ma co forsować, trzeba zapłacić za holowanie, ale potem już przez Francję kanałami dopłynąć na Rodan. Tyle że silnik zaburtowy dwusuw, pewnie pali wiadro na milę, karnister na godzinę i cysternę na setkę. Koszty mogą być większe niż ew. transport

I krótkie wprowadzenie w sytuację, czyli jak do tego doszło (celowo na końcu, bo w końcu ani to ciekawe, ani konieczne, do tego długawe, ale wprowadza trochę w charakter operacji):
Losy rzuciły mnie na wyspy angielskie, gdzie niestety nie mogę już mieszkać, jak dotychczas, w przyczepie kempingowej. Przeczekałem zatem cierpliwie do wiosny, wziąłem urlop, popływałem po Bałtyku aby uzupełnić staż i wiedzę i tak to zostałem początkującym szczeniakiem morskim z papierami (czyli takim rodowodowym...). Zrobiłem wycieczkę do Holandii, podjąłem męską decyzję i powoli staję się właścicielem jachtu, zacumowanego tamże. Pierwotnie miałem na nim zamieszkać Plymouth, dlatego zacząłem rozpoznawać sytuację w temacie mieszkania na jachcie. I tu niestety kubeł zimnej wody, miejsca w marinach są płatne za cały rok, mieszkać nie można, trzeba się na listę zapisać, czas oczekiwania, pół roku co najmniej. Wziąłem lornetkę, popatrzyłem po zatoce, a tam boje, nic to myślę, zacumuję do boi. Tu pomógł kolega RyśM podpowiadając słowo kluczowe "mooring" i serię wyczerpujących temat linków. Wcześniej szukałem pod buoy, buoys i znajdywałem tylko informacje o oznakowaniu nawigacyjnym zatoki w Plymouth. Tak więc dzięki wsparciu forum ustaliłem że kolejka na przydział boi cumowniczej wynosi 6 lat. Nie chce Mahomet do góry, stwierdziłem że trzeba zmienić górę. Spytałem się wujka googla, wysłałem CV na wskazany adres, od września prawdopodobnie zaczynam pracę na Malcie.

Autor:  plitkin [ 14 lip 2014, o 14:21 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Jaka szerokosc? Jak pinizej 2.55, to wiez najdalej jak sie da i pozniej woda.

Autor:  beret [ 14 lip 2014, o 14:26 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

2.5 metra, czyli w gabarycie się mieści. Jestem w trakcie namierzania firm transportowych z Holandii, może jest sens sprawdzić włoskie?

Autor:  piotr6 [ 14 lip 2014, o 14:37 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Silnik spali Tobie 1,5- 2 litry.

Autor:  beret [ 14 lip 2014, o 14:54 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

A to mnie zaskoczyłeś, wydawało mi się że jak to benzyniak i dwusuw, to trzeba nad nim z wiadrami stać i mu tymi wiadrami tą benzynę polewać co chwila.

Autor:  beret [ 14 lip 2014, o 15:40 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Wg. artykułu: http://www.infomedia.pl/zagle/francja1/index.html z Renu do Marsylii jest ok. 818km, tutaj: http://www.zegluga.wroclaw.pl/forum/vie ... ead_id=830 znalazłem informację o orientacyjnych kosztach holowania na Renie, ok 100 euro. 818 km daje przy 5 węzłach daje 88 godzin żeglugi. Przy dwóch litrach na godzinę to jest 176 litrów. Cena paliwa we Francji to 6.29, licząc dla 200 litrów wychodzi 1260zł. Do tego doliczamy 150 euro za holowanie, razem zaokrąglając 1900zł. Myślałem że będzie dużo gorzej.

Autor:  Pasat [ 14 lip 2014, o 16:45 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Ahoj!

Jak nie masz czasu - to transport lądem, ale potem już musisz i tak ... wodą na Maltę...
Więc, skoro rozważasz kanałami to znaczy, że masz czas. I w takim przypadku, jeśli oczywiście stwierdzisz że stan techniczny pozwala od razu na wypłynięcie to:
Pierwsze Primo - płynąc kanałami poznajesz swą utkę
Drugie Primo - masz wycieczkę i poznajesz okolice :)
wydaje mi się, że warto pomyśleć o rejsie w poprzek lądu:)

pozdrawiam
Lech

Autor:  Zielony Tygrys [ 14 lip 2014, o 18:55 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

a do Urugwaju się nie wybierasz? viewtopic.php?f=2&t=18967&start=90

co do transportu, to kiedyś dawno temu gdy kolega chciał przewieźć pociagiem Simsona z NRD, rozebrał go na kawałki i całej wycieczce dał po jednym. patent zadziałał. kochane forumki pomożecie? ja przewiozę szafkę kambuzową.

Autor:  mariaciuncia [ 14 lip 2014, o 19:07 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

beret zajrzyj tu http://www.jkpwwolica.waw.pl/index.php? ... &Itemid=55 , jet tam wiele informacji dla Ciebie

Autor:  plitkin [ 14 lip 2014, o 19:24 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Łódkę 1.6t zawieziesz sam bez najmniejszego problemu. Właśnie wróciłem z tylko trochę lżejszą łódką robiąc ok. 1700 km.
Wcześniej swoją zrobiłem 2200 km (masa 3t, szerokość 2,91).

Autor:  beret [ 14 lip 2014, o 19:27 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Do Urugwaju samego to nie, chyba że w drodze do Argentyny. Ale Argentyna to za rok, w następnym okienku pogodowym. Co do transportu to tutaj sytuacje mamy odwrotną, zamiast dzielić jacht na części między ludzi, raczej potrzebuję zebrać chętnych ludzi na jedna niepodzielną samorządną s/y Sofię.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
Łódkę 1.6t zawieziesz sam bez najmniejszego problemu. Właśnie wróciłem z tylko trochę lżejszą łódką robiąc ok. 1700 km.
Wcześniej swoją zrobiłem 2200 km (masa 3t, szerokość 2,91).

A jakieś informacje, ile taka przyjemnośc kosztowała. Ja czekam na info od sprzedawcy, ale on ma poważne problemy z odpisywaniem na maile po angielsku więc pewnie trzeba będzie z nim pogadac osobiście. Natomiast dobrze by znać zakres cenowy takich usług.

Autor:  plitkin [ 14 lip 2014, o 19:48 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Ja nie świadczę takich usług, broń Boże. Jeździłem na regaty z własną łodką.
Znam firmę z Mazur - uczciwy człowiek, wozi nie drogo. Korzystałem parę razy sam. Ma przyczepy jachtowe. Cena - ok. 2-2,5 zł/km (liczysz wszystkie kilometry). Za granicą dochodzą ewentualne inne koszty - wycena jest z reguły indywidualna.
Poniżej 2 zł/km raczej nie znajdziesz nic.

Autor:  beret [ 14 lip 2014, o 19:49 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Co do szafek, Tygrysku, przyjmuję twoja propozycję i o ile dalej ją podtrzymujesz, wskaż mi na pw jakis adresik a wyślę Ci zdjęcia wnętrz, wybierzesz sobie dowolna szafkę i będzie ona twoja. Oznaczę ja symbolem Tygryska, a Ty będziesz ja mogła, wg. uznania zostawić na jachcie, bądź zabrać. Jedynie co do szafki kambuzowej, o ile sam gotuję czasem, bronić jej nie bede i gdy nadejdzie czas, złoże ja u stóp niewiasty, ale cóż, może poczekajmy jeszcze z takim wyborem?

Autor:  Zielony Tygrys [ 14 lip 2014, o 19:53 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

he he, miałam na mysli tę szafkę, gdzie trzymasz zapasy.
zapasy dobrego płynu bogatego w wit B. witaminy to podstawa.
co do gotowania to uważam że faceci są w tym mistrzami i nie wchodzę w ich kompetencje :rotfl:

Autor:  beret [ 14 lip 2014, o 20:13 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

plitkin napisał(a):
Ja nie świadczę takich usług, broń Boże. Jeździłem na regaty z własną łodką.
Znam firmę z Mazur - uczciwy człowiek, wozi nie drogo. Korzystałem parę razy sam. Ma przyczepy jachtowe. Cena - ok. 2-2,5 zł/km (liczysz wszystkie kilometry). Za granicą dochodzą ewentualne inne koszty - wycena jest z reguły indywidualna.
Poniżej 2 zł/km raczej nie znajdziesz nic.

No wlasnie dlatego intensywnie szukam raczej fimy holenderskiej, aby za dojazd z polski, do polski jeszcze nie płacić. Ale 2zł/km to dobra informacja, obawiam się że frachty holenderskie będą wyższe.

Autor:  Jaromir [ 14 lip 2014, o 20:30 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Hmmm, jest jakby kilka opcji na śródlądowe pokonanie drogi z Holandii na Śródziemne - całkiem innych niż holowanie się Renem pod prąd:
http://www.worldcanals.com/english/netherlands.html
http://www.worldcanals.com/english/belgium.html
http://www.worldcanals.com/english/france.html
Ale używany, nieznany dwusuw to niekoniecznie jest dobry pomysł na kilkaset kilometrów silnikowania...

Obrazek

Autor:  piotr6 [ 14 lip 2014, o 20:47 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

pierdupierdu napisał(a):
nieznany dwusuw to niekoniecznie jest dobry pomysł na kilkaset kilometrów silnikowania


Wszystko zależy od egzemplarza, mój nieznany nakręcił parę tysięcy i nadal kręci

Autor:  jarex [ 14 lip 2014, o 20:48 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Taki rejs sródladziem; już zazdroszczę :)
Mapa google podała orientacyjnie, ze pętla Warszawa- Heeg- Marsylia- Warszawa to ok 4600 km, więc przy 2 zł/ km wyjdzie sporo.
Odległość drogowa Heeg- Marsylia to ponad 1300 km.
Jeśli silnik spalałby 2 l/h i przepływał 8 km, to byłoby ok 25 l/100 km, czyli ok 160 zł/ 100 km.
Pytanie ile rzeczywiście silnik pali; najlepiej byłoby spróbować określić zużycie.
Z tego co wiem śluzy w Niemczech i we Francji są bezpłatne.

Ale wrażenia z takiego rejsu- bezcenne :D

Autor:  piotr6 [ 14 lip 2014, o 20:54 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Jaki to jest silnik

Autor:  Zielony Tygrys [ 14 lip 2014, o 20:59 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

rejs może być zajebistą przygodą
mam takie plany na kiedyś tam
Europę dookoła i w poprzek

Autor:  jarex [ 14 lip 2014, o 21:18 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Tu jest fajna mapka
http://kanaly.info/informacje/item/92-f ... ych-europy
Rzeczywiście, jak jest małe zanurzenie to niekoniecznie trzeba pchać się na Ren...
Jak wg mapy trasą Maas/ Meuse/ canal de la Meuse/ canal des Vosges/ Saone/ Rhone mogą płynąć jednostki >250 ton, to chyba da radę jachtem :lol:

Oj, widzę że nie tylko ja myślałem o pływaniu rzekami, zaraz zaczną sie castingi ;)

Autor:  bartoszek [ 14 lip 2014, o 21:38 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Spotkałem parę lat temu w Maastricht goscia który pare razy przepłynąl trasą przez Holandię, Belgię i Francję. Trwalo to około 30 dni. Z Heeg Renem jest tylko około 20 km i to z prądem.Ijsselmeer łaczy z Renem rzeka Ijssel. Renem kawałek i kanałem na Mass. Mass jest właściwe latem bez prądu, spokojnie do Massbracht. Z Massbracht Julianakanal do Belgii. Dalej moja wiedza nie sięga. Mapy dróg wodnych Holandii i Belgii można pobrac w internecie/ gratis. Moim zdaniem to najlepsza trasa.
pozdrowienia
bartoszek
http://www.bartoszek.de

Autor:  Alterus [ 14 lip 2014, o 21:56 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Jak nie liczyć, na przyczepie wyjdzie o wiele, wiele taniej, za to po wodzie przyjemniej. Czyli w drugim wariancie kasa i czas. Jeśli masz jedno i drugie, tylko podróży zazdrościć. Jednak w spalanie na poziomie do dwóch litrów nie bardzo wierzę. To znaczy jest to możliwe, ale trzeba wolno płynąć. Przy 8-10 km/h będzie więcej, a jeszcze szybciej, to i piątkę połknie...

Autor:  piotr6 [ 14 lip 2014, o 22:06 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

2 litry/h z prądem przy prędkości 10 km jest realne. Na płaskiej wodzie 8-konny mariner łyka 1,5l Yamaha 6 1,2. na rzece ta Yamaha 1,5 . Oczywiście mniej więcej

Autor:  Jaromir [ 14 lip 2014, o 22:08 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Alterus napisał(a):
ednak w spalanie na poziomie do dwóch litrów nie bardzo wierzę.

Ośmiokonny, pełnoletni, dwusuwowy "Johnson" w studzience, przy nieśpiesznej żegludze bez prądu, z Gdańska do Iławy, łódką 7,25m, ważącą ca 2.5T - spala średnio 3.5 l/h...
Po serwisie. Przed nim palił z litr więcej.

Autor:  piotr6 [ 14 lip 2014, o 22:10 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

sporo

Autor:  jarex [ 14 lip 2014, o 22:12 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Alterus napisał(a):
Jak nie liczyć, na przyczepie wyjdzie o wiele, wiele taniej, ...

Wydaje mi się ze gdyby znaleźć przyczepę w Holandii płatną po te 2 zł ale tylko w jedną stronę - to tak.
Natomiast takie transporty najczęściej płaci się za przebieg w obie strony, czyli wg google ok 1300 km x 2 strony x 2 zł = ok 5200 zł, przy czym przyczepa z Holandii czy Włoch nie pojedzie za taka stawkę.

Chyba jednak wodą taniej (oczywiście dłużej) i przyjemniej ;)

Autor:  Alterus [ 14 lip 2014, o 22:37 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

jarex napisał(a):
Chyba jednak wodą taniej (oczywiście dłużej) i przyjemniej ;)

Taak... :-D Oczywiście nie licząc żadnych opłat i żywiąc się energią słoneczną... Także zużycie paliwa podane przez Jaromira jest bardziej realne, niestety. Chociaż kluczową jest tu szybkość z jaką się poruszamy, im wolniej, tym mniejsze zużycie na kilometr. Jeśli chodzi o płynięcie z prądem, masz rację, ale ile tego będzie? A co z roślinami? No i lepszy byłby zdecydowanie silnik czterosuwowy 6-8 KM.
Że przyjemność z płynięcia duża - zgoda. :)

Autor:  piotr6 [ 14 lip 2014, o 22:41 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Alterus napisał(a):
epszy byłby zdecydowanie silnik czterosuwowy 6-8 KM.


Dlaczego? swojego dwusuwa na nic innego bym nie zamienił

Autor:  waliant [ 14 lip 2014, o 22:51 ]
Tytuł:  Re: Jak zmienić położenie małego jachtu z Holandii na Maltę.

Na Pallasie (łódka o wadze 1700 kg) czterokonny, dwusuwowy Johnson palił (czy dalej pali) tak pod 2 litry za godzinę przy prędkości 5 węzłów (można szybciej, ale bez sensu).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/