Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 10:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 gru 2015, o 17:44 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
M@rek napisał(a):
Komentowac mi sie nie chce.
Zacytowany przez Ciebie artykuł z prasy jest sprzed 5 lat (2010 r.)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2015, o 18:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I dalej jest aktualny bo niewiele sie zmienilo .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 21:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
z drugiego forum


http://zozz.com.pl/images/stories/2015/ ... rmacja.pdf

http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=455655#455655

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 22:53 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zwykłe, codzienne, polskie piekiełko prywaty, niekompetencji i dupokryjstwa.
A w tle majaczy podejrzenie o świadome działanie mające na celu doprowadzenie ośrodka do stanu takiego, że już tylko zaorać i teren sprzedać.
Tak sobie myślę - choć może się mylę - że kupiec już czeka.
A wystarczy żeby sąd - świadomie pisze małą literą, na dużą trzeba zasłużyć- wyznaczył kompetentnego zarządcę tymczasowego mającego pojęcie o co w tym chodzi.
I żeby jego zadaniem nr.1 - poza inwentaryzacją - było zabezpieczenie majątku ruchomego i nieruchomego poprzez przywrócenie funkcji użytkowej ośrodka.
Ot, takie marzenie.
A co? Pomarzyć już nie można
Niestety to niemożliwe.
U nas w Jelonce daaawwno temu upadła spora firma z branży dziewiarskiej.
Sąd wyznaczył "sędziego" do prowadzenia spraw w upadłości.
Kilkanaście tysięcy m2 fajnej powierzchni produkcyjnej w centrum miasta gniło przez kilka lat bo sędzie nie był zainteresowany wynajmem. A ludzie chodzili i prosili. Księgowość i ochrona były cały czas (opłacane z budżetu sądu czyli naszego), podatki od nieruchomości takoż z naszych pieniędzy były płacone. Kotłownia działała bo jakieś ogrzewanie musiało być.
A pan sędzia nie był zainteresowany wynajmem powierzchni. Bo nie.
I takiego gnoja żaden prokurator nie oskarży o niegospodarność.
Bo to Polska szanowni Państwo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 23:13 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Tylko czy działaczom OZŻetów starczyłoby jaj, żeby kogo trzeba odwołać? :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Pozwolę zobie wkleić za upoważnieniem, a nawet prośbą, oświadczenie Romualda Czaplińskiego:

W 2009 roku na Sejmiku Sprawozdawczo-Wyborczym PZŻ przyjęto strategiczną uchwałę dotyczącą realizacji kluczowych inwestycji związkowych: budowę Mariny Gdynia, modernizację i rozbudowę Ośrodka Żeglarskiego w Trzebieży, modernizację związkowej przystani żeglarskiej „Stare Sady „ na Mazurach. Ponadto w uchwale zapisano, że PZŻ będzie wspomagał finansowo Okręgowe Związki Żeglarskie, zamierzające realizować zadania związane z budową portów, czy przystani jachtowych, wspieranych częściowym finansowaniem ze środków Unii Europejskiej.Realizacja wspomnianych inwestycji miała być dofinansowana ze środków PZŻ, uzyskanych ze sprzedaży posiadanych przez PZŻ gruntów w Gdyni(znajdujących się obok portu Jachtowego Gdynia).
W konsulatach międzyokręgowych, poprzedzających Sejmik, ustalono, że przegłosowanie owej strategicznej uchwały, to nasz warunek wyboru Wiesława Kaczmarka na Prezesa PZŻ, który miał być gwarantem poddania projektu tej uchwały pod głosowanie i późniejszej jej realizacji.
Na początku roku 2010 w postępowaniu nowo wybranego Prezesa PZŻ zaczęły się ujawniać negatywne tendencje odnośnie realizacji zadań w Trzebieży. W tym czasie jednak za zgodą Prezydium Zarządu PZŻ, z inicjatywy działaczy Okręgu ZOZŻ i Ośrodka Trzebież, a także szczecińskich przedstawicieli władz PZŻ; Zbigniewa Kosiorowskiego (członka Prezydium PZŻ) oraz Romualda Czaplińskiego (w-ce przewodniczącego Komisji Rewizyjnej PZŻ), prowadzono negocjacje z Gminą Police, które doprowadziły do podpisania przez Prezesa i Skarbnika PZŻ z Gminą Police - porozumienia programowego w sprawie wspólnej realizacji zadań inwestycyjnych, tj. budowy infrastruktury, obiektów turystyczno - wypoczynkowych w Trzebieży, a także rozbudowy i modernizacji Ośrodka Żeglarskiego Trzebież.
W ramach realizacji tej umowy – porozumienia strony wspólnie zleciły opracowanie szczegółowego programu z wyliczeniem niezbędnych na ich realizacje nakładów finansowych. Koszt tego opracowania wyniósł 100 tys zł. i został opłacony przez obie strony po 50 tys. zł.
Ponadto kierownictwo PZŻ na nasz wniosek zleciło biuru projektowemu REDAN w Szczecinie opracowanie pełnej kompleksowej dokumentacji techniczno – kosztorysowej w oparciu o w/w program. Koszt opracowania tej dokumentacji wg. podpisanej umowy określono na 430 tys. zł. Zadania inwestycyjne, wynikające z programu, opiewały na kwotę ponad 100 mln zł, z czego 75 % zadań przypadało na Gminę Police, a 25 % na PZŻ. (Warte podkreślenia jest, ze Gmina Polica w latach 2011 – 2014 zadania swoje w pełni zrealizowała).
Działacze ZOZŻ; Zbigniew Zalewski i Romuald Czapliński, a w szczególności Zbigniew Jagniątkowski, poczynili starania w sprawie uzyskania środków unijnych na realizację zadań w Ośrodku Trzebież i Marinie Gocław w zakresie budowy nabrzeża od trony Odry. Niestety, w skutek zmiany przepisów określających zakres dotowania ze środków unijnych takich inwestycji, jak nasza, zaszła konieczność ograniczenia zadań w Trzebieży do 8-10 mln. Zł. Do tak okrojonej inwestycji w Trzebieży, działaniem m.in. Zbigniewa Kosiorowskiego, uzyskaliśmy potwierdzenie zabezpieczenia środków unijnych w wys. 4.100.000 zł. dla Trzebieży oraz działaniem Zbigniewa Jagniątkowskiego na inwestycję Marina Gocław . W zaistniałej sytuacji zadania w Trzebieży ograniczono do modernizacji nabrzeża portu jachtowego i zaplecza technicznego.
Wówczas Prezes W. Kaczmarek odmówił realizacji zadań w Trzebieży oraz pomocy finansowej dla Okręgu na zadania w Marinie Gocław. Zatem odmówił realizacji Uchwały Sejmiku PZŻ z 2009 r. w tej części zadań. Zerwał umowę z firmą REDAN, choć dokumentacja była już prawie sporządzona; pozostała do wykonania część energetyczna oraz uzyskanie zezwolenia na rozpoczęcie tej inwestycji, (w sytuacji gdy uzyskaliśmy już 18 niezbędnych opinii i zezwoleń).
Prezes PZŻ poniesione dotychczas nakłady i zagwarantowane dotacje unijne, zlekceważył. Poniesione straty finansowe z tego tytułu nigdy nie zostały ujawnione w bilansach PZŻ.
W tej sytuacji, w proteście na działanie prezesa PZŻ, w czerwcu 2010 złożyłem rezygnację z funkcji Sekretarza Rady Nadzorczej spółki związkowej COŻ – PZŻ im. Andrzeja Benesza, Sp. z o.o. w Trzebieży, a funkcję tę pełniłem od powołania spółki w 1992 roku. Również na znak protestu rezygnację – wypowiedzenie umowy o pracę – złożył Prezes Zarządu Spółki Bogdan Samociuk, jednak na prośbę Sekretarza Generalnego PZŻ funkcję tą pełnił jeszcze w listopadzie i grudniu 2010 na umowie zleceniu.
W grudniu 2010 na posiedzeniu Zarządu PZŻ Prezes i Skarbnik Związku przedłożyli do zatwierdzenia przez Zarząd PZŻ projekt umowy na wydzierżawienie majątku PZŻ w Trzebieży oraz projekt umowy na sprzedaż 100% udziału związkowej Spółki COŻ – PZŻ im. A. Benesza w Trzebieży. Tych ważnych dokumentów nie poddano konsultacjom i zaopiniowaniu, co spotkało się z gwałtowna i nieprzyjemną reakcją w dyskusji. Kierownictwu Związku zarzucono ponadto, że decyzje o dzierżawie i sprzedaży udziałów, nie podano do publicznej wiadomości, a w tym OZŻ-etom. Tym samym uniemożliwiono OZŻ–tom ewentualny zakup udziałów.
Komisja Rewizyjna PZŻ kategorycznie sprzeciwiła się takim praktykom oraz zgłosiła uwagi i zastrzeżenia do treści zawartych w tych umowach. KR PZŻ stwierdziła też, że umowy te niezabezpieczają interesów PZŻ. Z kolei na posiedzeniu Zarządu PZŻ, w sprawie tej występowali: Zbigniew Kosiorowski, członek Prezydium oraz Romuald Czapliński, zastępca przewodniczącego KR, wyrażając stanowisko,że umowa dzierżawy majątku PZZ na 25 lat dla Sp. z o.o. Smart w Gdyni jest szkodliwa i niezgodna z prawem. Stało się tak,że projekt umowy na dzierżawę Zarząd PZŻ zatwierdził. Udało się jedynie wprowadzić do umowy, proponowane przez nas zapisy, że dzierżawca zapoznał się ze stanem technicznym majątku PZŻ i nie wnosi do niego żadnych zastrzeżeń oraz, że w okresie 7 dni po podpisaniu umowy, strony sporządzą i podpiszą protokół zdawczo-odbiorczy. Takiego dokumentu (protokołu) do dziś chyba nie ma, albo zrobiono go po czasie i po kryjomu, poza wiedzą KR PZŻ.
W umowie dzierżawy jest zapis, że dzierżawca na swój koszt dokona w latach 2011-2014 realizacji 4 zadań inwestycyjnych tj. modernizacji portu jachtowego, wykonanie nowego ogrodzenia terenu Ośrodka, doprowadzi instalację wody słodkiej i prądu do nabrzeży oraz nowego oświetlenia terenu Ośrodka, ponadto dokona nasadzenia nowego drzewostanu. Do dziś żadnego zadania nie zrealizowano. Z tytułu planowanych zadań inwestycyjnych dzierżawca został zwolniony z należnych rocznych opłat za dzierżawę w latach 2011-2012 w 100%, i w roku 2013 w wysokości 50%. Prawdą jest, że dzierżawca w latach 2011-2012 poniósł duże nakłady na remont – modernizację wewnątrz budynku Ośrodka. Wykonał nową sieć elektryczną i nowoczesną kotłownię z instalacją centralnego ogrzewania.
Drugim problemem, jaki zaistniał, to operacja PZŻ dotycząca sprzedaży 100% udziałów w Spółce Związkowej COŻ – PZŻ im. A. Benesza w Trzebieży. Umowę tę Zarząd PZŻ, na wniosek Prezesa i Skarbnika Związku, również zatwierdził. Udziały Spółki sprzedano dzierżawcy majątku PZŻ tj. Spółce Smart z Gdyni za kwotę 76 tys. zł. Również i tu nie dopilnowano interesów Związku, co szczególnie dziś stało się przyczynkiem sporów sadowych. W umowie sprzedaży udziałów udało się wprowadzić tylko dwa znaczące zapisy: nabywca wejdzie prawnie w zakupione udziały, kiedy na rachunek bakowy PZŻ wpłynie należna kwota, co nastąpiło w dniu 13.04.2011, a po drugie, że Spółka Smart nie ma prawa używać pełnej dotychczasowej nazwy Spółki (z jej nazwy wyłączono prawo do nazwy PZŻ) .
Kardynalnym błędem było:
- niesporządzenie i nie podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego składników majątkowych Spółki PZŻ,
- nie sporządzono zamknięcia, a wiec bilansu finansowego, sprzedanej Spółki, na dzień 13.04.2011,
- nierozliczono aktywów i pasywów Spółki PZŻ, a przecież Spółka posiadała własny majątek obok majątku PZŻ (w przybliżeniu środki trwałe o wartości ok. 300.tys zł). Dziś te kwestie stanowią główny problem prawny, uniemożliwiający odbiór Trzebieży przez PZŻ.
Zgodnie z prawem Spółka Smart kupując 100% udziałów Spółki PZŻ stała się automatycznie właścicielem całego majątku Spółki PZŻ. Obecnie właściciel Spółki COŻ – Spółka Smart żąda od PZŻ zwrotu wg. dokumentacji finansowej Spółki PZŻ należność za cały jej majątek. W praktyce dotyczy to m.in. zakupionych przez Zarząd Spółki PZŻ w latach 1995 – 2000, np. nowego silnika dla jachtu „Śmiały”, nowego silnika i masztu aluminiowego oraz kompletu omasztowania dla jachtu „Zbigniew Boliński” i kompletu podstawowego nowych żagli , nowych tratw ratunkowych 10 osobowych i częściowej wymiany urządzeń radiowo –nawigacyjnych dla żaglowca „Kpt. Głowacki”. A przecież możliwość zakupów wymienionych składników majątku nastąpiła poprzez udzieloną pomoc finansową spółce Związku przez PZŻ, w ramach pożyczki, w wysokości 100 tys zł.
PZŻ zerwał umowę dzierżawy a jednocześnie wniósł sprawy do Sądu o upadłość Spółki COŻ Trzebież. Odbyły się już dwie rozprawy w sądzie w Warszawie i Gdyni bez rozstrzygnięć zadawalających obie strony. Obecnie toczy się rozprawa w Szczecinie. Wg mego rozeznania PZŻ sprawy nie wygra. Spółka Smart kupiła udziały Spółki PZŻ i automatycznie stała się właścicielem jej majątku, i o ile PZŻ pragnie odzyskać ten majątek, to musi za niego zapłacić.
Należy nadmienić, że od 21.12.2010 do12.04.2011 roku Prezesem Spółki Związkowej był zatrudniony tam Tomasz Rybarski, który automatycznie został z dniem 13.04.2011 Prezesem Spółki COŻ Trzebież, stanowiącej własność Spółki Smart.
Tak więc PZŻ nie może lub nie chce odebrać od Spółki Smart swojego majątku, a do sporu prawnego sam doprowadził. Ośrodek Trzebież od 2014 roku jest zamknięty i zaprzestał całkowicie działalności, a na bramie prowadzącej do ośrodka założono łańcuch i kłódkę.
W zaistniałej sytuacji PZŻ zatrudnił firmę ochroniarską do pilnowania majątku i nie dopuszczenie dojego ewentualnego wywożenia oraz zatrudnił dwóch pracowników do nadzoru i reprezentowania PZŻ. Jeden pracownik, to opiekun jachtu „Jurand”, a drugi, to pracownica biurowa – członkini Komisji Statutowej PZŻ. Zaś właściciel Spółki Smart i Spółki COŻ Trzebież zatrudnił 3 pracowników do pilnowania „swego” majątku.
Biorąc pod uwagę, że Zarząd PZŻ z dniem 13 kwietnia 2011 r. zawiesił działalność programową Ośrodka w Trzebieży (sprzedał 100% udziału związkowej Spółki oraz z uwagi na brak nadzoru nad majątkiem PZŻ w Trzebieży, który praktycznie stał się „ruiną” celowe było by przekazanie Ośrodka Żeglarskiego Trzebież Zachodniopomorskiemu Związkowi Żeglarskiemu. Byłby to powrót do lat 50-tych, kiedy to decyzją władz administracyjnych budynek Ośrodka został przekazany w zarządzanie i administrowanie Zarządowi Szczecińskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego., który to przy udziale Zarządu PZŻ w okresie 1957 – kwiecień 1962 organizował i prowadził szkolenia żeglarskie i rejsy morskie. Druga możliwość to sprzedanie Ośrodka za symboliczną złotówkę gminie Police. Według mojej wiedzy gmina Police jest w stanie w okresie 3-4 lat odbudować obiekty lądowe i port jachtowy oraz zagospodarować teren Ośrodka. Gmina przez miniony okres 1962-2010 na co dzień pomagała i wspierał działalność Ośrodka.


Romuald Czapliński
Honorowy Członek
Polskiego Związku Żeglarskiego

Szczecin, dnia 08.12.2015



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2015, o 19:52 

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 15:48
Posty: 35
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
_jp_ napisał(a):
Tylko czy działaczom OZŻetów starczyłoby jaj, żeby kogo trzeba odwołać?


Hmmmm a czy OZZ jakkolwiek jeszcze oddziaływują? We Wro widzę niestety odrealnienie. Z jednej strony członkowie OZZ to świetni, doświadczeni żeglarze , a z drugiej strony widać zapaść, marginalizację, niewidoczność.

Chciałbym się mylić ale tak to widzę. Kiedyś były zebrania, bractwo szyprów, cokolwiek. Teraz = nie ma jachtów, jest komercjuszek.

I w tym kontekście - PZŻ działa tak jak związki okręgowe.
Ponownie - Chciałbym się mylić - przekonajcie mnie ze jest lepiej!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 12:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ale to właśnie OZŻ-ety są "członkami zwyczajnymi" PZŻ z "głosem stanowiącym" - polecam lekturę statutu http://www.pya.org.pl/kcfinder/upload/files/statut%20PZ%C5%BB%20tekst%20jednolity%202015.04.25.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2015, o 13:41 

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 15:48
Posty: 35
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Ciekawe co zawieraja sprawozdania ZG PZZ odnośnie COZ PZZ ? Na stronie PYA nie moglem sie dokopać uchwał, planów czy sprawozdań finansowych. Proszę o oświecenie :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 10:06 

Dołączył(a): 7 paź 2015, o 15:48
Posty: 35
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Nie wiem czy widzieliście filmik: https://www.youtube.com/watch?v=kgqO0uDRSag


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
apniemiec napisał(a):
Nie wiem czy widzieliście filmik: https://www.youtube.com/watch?v=kgqO0uDRSag
Film widziałem, w 2014r. dopłynąłem tam swoją szuwarową łódką:
Załącznik:
DSCN1954.JPG
DSCN1954.JPG [ 151.12 KiB | Przeglądane 6922 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 19:07 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian raczej trzeba stawać w tzw. rybackim, przy wietrze z pólnocy szkoda łódki

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
piotr6 napisał(a):
Marian raczej trzeba stawać w tzw. rybackim, przy wietrze z pólnocy szkoda łódki
Piotr oczywiście o tym wiedziałem, ale wtedy w rybackim nie było miejsca.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
piotr6 napisał(a):
przy wietrze z pólnocy szkoda łódk
Przy wietrze z północy stanąłbym na kotwicy za wyspą refulacyjną. Wtedy była murowana pogoda. Już nieraz widziałem co się tam działo przy silnych wiatrach z północy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2015, o 21:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian J. napisał(a):
stanąłbym na kotwicy za wyspą refulacyjną


chyba nie polecam :)



kiedyś stałem przy Chełminku między brzegiem a betonką

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13368
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1521
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jak jest zima, to jest zimno...

https://www.facebook.com/sy.nitron/post ... 7546575448


Załączniki:
12687853_402616283242241_6379260767718111774_n.jpg
12687853_402616283242241_6379260767718111774_n.jpg [ 108.32 KiB | Przeglądane 6704 razy ]
12642467_402616229908913_6786030509729478010_n.jpg
12642467_402616229908913_6786030509729478010_n.jpg [ 119.14 KiB | Przeglądane 6704 razy ]
12662496_402616169908919_3458506808793045608_n.jpg
12662496_402616169908919_3458506808793045608_n.jpg [ 96.78 KiB | Przeglądane 6704 razy ]
12642974_402616096575593_8856847792059812999_n.jpg
12642974_402616096575593_8856847792059812999_n.jpg [ 95.1 KiB | Przeglądane 6704 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...

Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Buczo, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 18:55 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Czy można uratować te jednostki wbrew intencjom właścicieli?
Jeżeli tak, to jakiej kary mogą się spodziewać ratownicy?
Jednostek za 1 zł nie da się pewnie odkupić.
Przykre.

Pozdrowienia,

Andrzej

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 14:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Raczej sie nie da. Wiele lat temu probowalem za 1 zl odkupic Dragona na ktorym wczesniej plywalem a ktory stal ze zlamanym masztem i woda w srodku. Nie udalo sie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Andrzej Kolod napisał(a):
Czy można uratować te jednostki wbrew intencjom właścicieli?
A czy można uratować niegdyś śliczny emaliowany czajnik, którym jego właściciel postanowił wbijać gwoździe?... :geek:
Andrzej Kolod napisał(a):
Jeżeli tak, to jakiej kary mogą się spodziewać ratownicy?
Jakiej "kary"?
Andrzej Kolod napisał(a):
Jednostek za 1 zł nie da się pewnie odkupić.
Właściciela spytaj.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Ze strony Pasożytów Zwykłych Żeglarzy:
"Kapitan Głowacki
s/y Kapitan Głowacki - żaglowiec flagowy Polskiego Związku Żeglarskiego"
(podpis pod zdjęciem żaglowca)

Jak się tak dba o "flagowy" jacht/żaglowiec to czego można się spodziewać po tej ekipie?



Za ten post autor Ejdzej otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Nowa odsłona?
Czy tylko szopka w "kolebce"?
http://www.zagle.com.pl/wydarzenia/nowa ... 17693.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 06:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jaromirze,mysle ze idzie w dobra srone :) ZOZŻ w osobie viceprezesa Zbyszka Jagniatkowskiego porafil wybudowac Zachodniopomorski slak zeglarski, Gmina Police znakomicie wykorzystuje srodki unijne. Jesli ZG PZŻ przekaze osrodek konsorcjum Gmina-ZOZŻ to jestem przekonany ze Trzebiez stanie sie z powrotem silnym osrodkiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 07:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rek napisał(a):
Trzebiez stanie sie z powrotem silnym osrodkiem.


Trzy kwestie:
1. Jaka jest szansa, że obecna ekipa z ex-Chocimskiej zmieni modus operandi albo zostanie zmieniona?
2. Jak można wybrnąć z zaszłości dotyczących własności gruntów?
3. "Silny ośrodek" nam nie jest potrzebny. Potrzebujemy nowoczesnego, dostępnego i bezpiecznego portu jachtowego w kluczowym miejscu Zalewu. Miejsca dla setek rezydentów, serwisów i warsztatów, siedzib dla firm szkolących. No i potrzebujemy uratowania kilkunastu jachtów w tym kilku niewątpliwie cennych, bo historycznych i już zabytkowych.
List intencyjny to pierwszy krok na długiej drodze,
Osoba Jagniatkowskiego i ewentualne zaangażowanie gminy dają cień nadziei.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 07:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Andrzeju, piszac o silnym osrodku wcale nie myslalem o powrocie do dawnej formy istnienia bo dla kazdego jestt oczywistym ze ta formula juz sie przezyla. Jak zmienily sie nasze mariny wiesz, bo u nas zeglowales :)
Dla mnie wazne jest jedynie czy "ekipa z Chocimskiej" sceduje swoje prawa na ZOZŻ lub Gmine. Jesli tak sie stanie na pewno bedzie dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
No i potrzebujemy uratowania kilkunastu jachtów w tym kilku niewątpliwie cennych, bo historycznych i już zabytkowych.


a. "Historyczność" oraz "zabytkowość" niekoniecznie są wartościami samymi w sobie i "niewątpliwymi". I nigdy same z siebie nie oznaczają, że będzie za co historię i zabytkowość na wodzie utrzymywać...
Trzeba pamiętać, że utrzymanie rozsądnego stanu technicznego jachtu tak wiekowego, jak Jurand czy Śmiały, oznacza wysokie koszty. Jednocześnie pojawia się trudność w "sprzedawaniu" żeglarstwa na takich jachtach - bo jest to żeglowanie w bardzo archaicznej, nie przystającej do współczesności wersji. Do tego ta... hmmm... siermiężność pobytu na pokładzie, która większość klientów (poza topniejącą garstką wspominkowiczów) będzie wyłącznie odstraszała...
To wszystko w sytuacji, kiedy w sąsiednich marinach współczesnych jachtów do wynajęcia czy organizacji szkolenia przybywa. Nie wspominając, że zaraz za pobliską granicą, o godzinę czy dwie jazdy od Trzebieży, można w nich dowolnie przebierać.
b. "Kilkunastu jachtów" to ośrodek w Trzebieży od dawna już chyba nie ma. No chyba, że te półtrupki DZ-t policzyłeś...
c. Osobiście - to śmiem wątpić w to "potrzebujemy"... Wiesz - ta moja alergia na podmiot domyślny "MY"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Szkoda Jaromirze, że alergia przeszkodziła Ci w odczytaniu zdania tak jak jest napisane.

A co do oldtimerów. Po za tym, że w świecie jakoś one się zdarzają, to jeszcze nigdzie nie napisałem o o "sprzedawaniu", czyli jak rozumiem popularyzacji żeglarstwa ani nawet o sprzedawaniu, czyli czarterowaniu tych jachtów.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 14:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
jak Jurand czy Śmiały, oznacza wysokie koszty.


tutaj na moje oko jest potrzebny remont kapitalny, czyli są to złomy. Jedyne co jest to Głowacki, który też stdnią jest bez dna. Tak w gruncie rzeczy nie ma nic.
może się ostał jeszcze jakiś carter albo nefryt i tyle

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 20:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
ZOZŻ w osobie viceprezesa Zbyszka Jagniatkowskiego porafil wybudowac Zachodniopomorski slak zeglarski,


Marku możesz rozwinąć to zdanie? powiem szczerze nie mam wiedzy bo zawsze myślałe,że to gminy budowały taką Wapnicę Kamień czy Lubczynę, jaka rola była Jagniątkowskiego?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 20:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, Gminy to wybudowaly ale inicjatywa nalezala do Zbyszka Jagniatkowskiego. On potrafil do tego Gminy przekonac, przygotowal program, pomagal w tworzeniu wnioskow o fundusze unijne itp.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Widzisz, Gminy to wybudowaly ale inicjatywa nalezala do Zbyszka Jagniatkowskiego. On potrafil do tego Gminy przekonac, przygotowal program, pomagal w tworzeniu wnioskow o fundusze unijne itp.
Tu jest coś na ten temat:
http://www.zagle.com.pl/morze/morze-porty/zachodniopomorski-szlak-zeglarski-na-2012,29_9892.html



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: M@rek, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL