Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=3&t=21315 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | greg470 [ 22 lut 2015, o 22:03 ] |
Tytuł: | Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Mam propozycję dla organizatorów i uczestników manewrówki na s/y Ocean-A. Może spróbować połączyć np. trzydniową manewrówkę z tygodniowym rejsem stażowym. W sumie przez tydzień rejsu i 3 dni manewrów spokojnie wypływamy 100 h stażu. Może byliby chętni na termin majowy? Ja jestem. Grzegorz |
Autor: | markrzy [ 22 lut 2015, o 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Kasuje swój post |
Autor: | Micubiszi [ 25 lut 2015, o 08:16 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Napisze mi ktoś jakie są najbliższe porty pływowe ? ![]() |
Autor: | aficionado [ 25 lut 2015, o 09:25 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Takie "pływowe-stażowe" ![]() Wysłane pocztą pantoflową |
Autor: | Zbieraj [ 25 lut 2015, o 09:33 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Micubiszi napisał(a): jakie są najbliższe porty pływowe ? Zależy w jakim celu ta wiedza jest Ci potrzebna. Jeśli w sensie - "tak wewogóle", to najbliższy jest Brunsbuettel (wyjście z Kanału Kilońskiego) i inne porty obok: Helgoland, Cuxhaven, Hamburg, Bremerhaven etc. Jeśli w sensie - muszę mieć staż na wodach pływowych z powodu przemożnej chęci bycia kapitanem - to nie wiadomo. Jej Fluorescencja Pani Minister od Gimnastyki i Spacerów żąda od Ciebie, żebyś miał "jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych", ale nie podała, niestety, co ona rozumie przez "wody i porty pływowe". Podejrzewam, że przy zaliczaniu stażu PZŻ stosuje dawną definicję: Średni skok pływu co najmniej 1,5 m (i do tej pory trwają spory, co to jest "średni skok" ![]() |
Autor: | Maar [ 25 lut 2015, o 09:38 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Zbieraj napisał(a): "jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych A jak ktoś ma dwa rejsy to odpada? ![]() W zdaniu o stażu na żaglowcach jest "co najmniej" a w wymaganiach pływowych nie ma, hmmm. ![]() |
Autor: | Zbieraj [ 25 lut 2015, o 09:44 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Maar napisał(a): A jak ktoś ma dwa rejsy to odpada? Oczywiście, bo będzie wtedy za mądry, a takich nam nie trzeba. ![]() |
Autor: | Micubiszi [ 25 lut 2015, o 09:53 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
A np Esbjerg ,Ringkobing , Klitmoller ? ![]() ![]() |
Autor: | Maar [ 25 lut 2015, o 11:48 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Micubiszi napisał(a): A np Esbjerg ,Ringkobing , Klitmoller ? Esbjerg jest dalej niż Brunsbuettel a pytałeś o najbliższy. ![]() Owszem Esbjerg się łapie. Micuś, wejdź sobie na jakiś przepowiadacz pływów (wygodny jest http://easytide.co.uk) i sobie popatrz jak się pływ układa na zachodnim wybrzeżu Danii. |
Autor: | Pawel [ 25 lut 2015, o 11:53 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
greg470 napisał(a): Może byliby chętni na termin majowy? Ja jestem. Jeżeli termin majowy to 25.04 - 02.05 to ja też jestem. |
Autor: | greg470 [ 25 lut 2015, o 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Termin majowy to: rejs 24.05 do 30.05 manewrówka 31.05 do 02.06 Razem 10 dni, myślę, że prawdziwego stażu a nie wożenia tyłka. Na manewrówkę już zgłosiła się minimalna ilość uczestników. Nie wiem, czy są chętni na rejs. Może organizatorzy zachęcą dodatkowo niezdecydowanych? Grzegorz |
Autor: | Pawel [ 25 lut 2015, o 13:08 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
greg470 napisał(a): Termin majowy to: rejs 24.05 do 30.05 manewrówka 31.05 do 02.06 Dałbym radę z urlopem. Jestem ![]() |
Autor: | rudekolek [ 26 lut 2015, o 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Mam takie pytanie, czy w związku z zapisem w rozporządzeniu ("co najmniej 1 rejs powyżej 100h na jachcie o długości powyżej 20m") 2 rejsy po 99h na jachcie 20+ się nie zaliczają do tego stażu? Czy ktoś wie jak to jest interpretowane przez PZŻ, lub miał taki przypadek przy wymianie patentu. |
Autor: | Mika [ 26 lut 2015, o 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
1 rejs - powyżej 100h. Opinie się nie łączą. |
Autor: | Zbieraj [ 26 lut 2015, o 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
rudekolek napisał(a): "co najmniej 1 rejs powyżej 100h na jachcie o długości powyżej 20m") 2 rejsy po 99h na jachcie 20+ się nie zaliczają do tego stażu?Czy ktoś wie jak to jest interpretowane przez PZŻ Masz to wyraźnie napisane w rozporządzeniu. Nie ma co interpretować.Właśnie z tego powodu robiłem rejs "100+ na Zawiasie". Iluś tam Kolegom był potrzeby właśnie staż ponad 100-godzinny. |
Autor: | Cape [ 26 lut 2015, o 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
rudekolek napisał(a): 2 rejsy po 99h na jachcie 20+ się nie zaliczają do tego stażu? Oczywiście, że warunek 100godzin jest spełniony. Mogą być np. dwa 50/51h, albo trzy np. 20/30/51 itp. Natomiast pływy.....???? Tam sprawa nie jest jasna |
Autor: | ins [ 26 lut 2015, o 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Cape napisał(a): rudekolek napisał(a): 2 rejsy po 99h na jachcie 20+ się nie zaliczają do tego stażu? Oczywiście, że warunek 100godzin jest spełniony. Mogą być np. dwa 50/51h, albo trzy np. 20/30/51 itp. Natomiast pływy.....???? Tam sprawa nie jest jasna Nie, nie będzie spełniony. Cytuj: po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego odbyła co najmniej sześć rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200 godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m, oraz odbyła co najmniej jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m oraz jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych. Piotr Siedlewski |
Autor: | rudekolek [ 26 lut 2015, o 21:17 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Cape napisał(a): rudekolek napisał(a): 2 rejsy po 99h na jachcie 20+ się nie zaliczają do tego stażu? Oczywiście, że warunek 100godzin jest spełniony. Mogą być np. dwa 50/51h, albo trzy np. 20/30/51 itp. Natomiast pływy.....???? Tam sprawa nie jest jasna Ale czy warunek co najmniej jednego rejsu powyżej 100h? Ja to rozumiem inaczej, choć mnie to trochę dziwi. |
Autor: | Zbieraj [ 26 lut 2015, o 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Cape napisał(a): Oczywiście, że warunek 100godzin jest spełniony. Cytat z rozporządzenia:2) po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego odbyła co najmniej sześć rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200 godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m, oraz odbyła co najmniej jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m oraz jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych. Jak rozumiem - wg Ciebie Krzysztof - określenie "jeden rejs powyżej 100 godzin" oznacza np. dwa rejsy po 51 godzin. Interpretacja arytmetyki - powiedziałbym - dość niebanalna. ![]() |
Autor: | Maar [ 26 lut 2015, o 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Nie będę się kłócił, bo interpretacja prawa stanowionego w Najbardziej Dumnym Kraju z Ogromnymi Tradycjami ![]() ![]() Janusz, jak byś napisał, że wystarczy jeden rejs ale może być ich kilka? Ten "łączny czas" z poprzedniego zdania nie pasuje do jednego rejsu. Jeśli prawodawca chciałby żeby to faktycznie był przynajmniej jeden rejs o długości 100 h, to powinien napisać: "oraz odbyła co najmniej jeden rejs nie krótszy niż 100 godzin żeglugi". Zadzwonię jutro. |
Autor: | sailhorse [ 26 lut 2015, o 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Ale - jeśli dobrze rozumiem kwantyfikatory jego Jaskrawości Ministra, to owe 100h na jachcie powyżej 20m i 100h na wodach pływowych moga być zdarzeniami rozłącznymi. A to oznaczałoby, że można jachtem o długości 20,01m pływać z Gdyni na Hel przez miesiąc i też winno być zaliczone. Natomiast "100h po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych to może być bardzo przyjemny rejs z Malagi przez Maroko na Wyspy Kanaryjskie" (sprawdzić ile minimum mają mieć te pływy). Policzyłem - 100h minimum - wychodzi, jak ulał. |
Autor: | ins [ 26 lut 2015, o 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
sailhorse napisał(a): A to oznaczałoby, że można jachtem o długości 20,01m pływać z Gdyni na Hel przez miesiąc i też winno być zaliczone. Nie lepiej 10 dni na gulecie w Turcji, albo Chorwacji? Piotr Siedlewski |
Autor: | piotr6 [ 26 lut 2015, o 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
ins napisał(a): Nie lepiej 10 dni na gulecie w Turcji, albo Chorwacji? ![]() Tak, a wszystko inne opękać Beckerem |
Autor: | Eryk [ 26 lut 2015, o 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
sailhorse napisał(a): A to oznaczałoby, że można jachtem o długości 20,01m pływać z Gdyni na Hel przez miesiąc i też winno być zaliczone. Zaczynając w Gdyni, kończąc na Helu, nie zawijając do żadnego innego portu.... nie jestem pewny czy kochany pezetżet by to uznał. Wszak mowa o wodach morskich, a to przez miesiąc po zatoce sie bujałeś i nie ma dowodu że poza nią wypłynąłeś. |
Autor: | sailhorse [ 26 lut 2015, o 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Eryk napisał(a): Zaczynając w Gdyni, kończąc na Helu, nie zawijając do żadnego innego portu.... Przykład był czysto teoretyczny, ale w przepisach powiedziane jest jasno: Cytuj: jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 A zatem nie ma tu mowy o: 1. niezawijaniu. 2. albo, że rejs ma być "morski". Jedyne ograniczenia to długośc jachtu i suma godzin spędzonych na żegludze (pytanie czy godziny na silniku tez się liczą?) w ramach jednego rejsu. Jeśli zaokrętowałeś się 1 kwietnia w Gdyni, a wyokrętowałeś 1 maja to jest to nadal jeden rejs. Mam prosta zasadę - jedyną obroną przed przepisem idiotycznym jest traktowanie go dosłownie. Sam tego nie wymyśliłem. Zrozumiałem po lekturze Haska. |
Autor: | Hania [ 26 lut 2015, o 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Pawel napisał(a): greg470 napisał(a): Termin majowy to: rejs 24.05 do 30.05 manewrówka 31.05 do 02.06 Dałbym radę z urlopem. Jestem Ok. Po konsultacjach firmowych taka propozycja rejsu forumowego, łączonego z manewrówką , czyli 10 dni 24.05 - 02.06.2015. Z zaliczeniem portów pływowych + 100 h stażu. założenie 1. 14 osób wynajem jachtu z opiekunem: 15.700 zł : 14 = 1120 zl /osoba kasa do roliczenia (paliwo,porty, wyżywienie) 800 zł RAZEM: 1920 zł założenie 2. 17 osób (3 osoby mają do dyspozycji mesę dolną i jest ona wtedy wyłączona z użytku ogólnego). Do wspólnego siedzenia zostaje mesa górna. wynajem jachtu z opiekunem: 15.700 zł : 17 = 920 zl /osoba kasa do roliczenia (paliwo,porty, wyżywienie) 750 zł RAZEM: 1650 zł Kasa okrętowa zakłada 4 porty, wyżywienie 35 zł/dzień/osoba , ca 100 l paliwo / doba Kosztogenne jest paliwo. Jak załoga będzie mieć awersję do żagli, nagle zapała miłością do prysznicowania się - to tego paliwa zużyje się więcej. Jak odwrotnie: będą oszczędności i zostanie w kasie. To samo z wyżywieniem. Albo idą produkty i półprodukty wg stawki (i mogę się tym zająć) albo załoga życzy sobie tylko chińskie zupki i kisielki. Też mogę zakupić, choć z niejakim wstrętem. W rozważaniach należy wziąść pod uwagę, że koledzy Senator i Sailhorse zapisali się już na samą manewrówkę. Pytanie czy zechcą też rejsu. Jeśli nie - rejs trzeba będzie skrócić do 7 dni tak by chłopaki mogli się dosiąść i manewrować. Kolega greg470 i ew. Paweł są za połączeniem. Manewrówki i rejsu jak by kto dociekał ![]() Proszę o dość szybką reakcję. Wstrzymałam się z rozesłaniem umów na manewrówkę i to takie nieco nie fajne. Poniżej wstępna lista na rejs 10 dniowy: 1. greg470 2. Paweł |
Autor: | Maar [ 26 lut 2015, o 22:50 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Hania napisał(a): propozycja rejsu forumowego Czy z racji tego, że rejs odbywałby się na jachcie Ocean, to byłby to SIZ oceaniczny? ![]() |
Autor: | Eryk [ 26 lut 2015, o 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
sailhorse napisał(a): A zatem nie ma tu mowy o: [...] 2. albo, że rejs ma być "morski". Cytuj: 2) po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego odbyła co najmniej sześć rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200 godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m, oraz odbyła co najmniej jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m oraz jeden rejs powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych.
|
Autor: | Hania [ 26 lut 2015, o 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
YES ![]() |
Autor: | Carlo [ 26 lut 2015, o 23:13 ] |
Tytuł: | Re: Mieć patent kapitański - to trzeba wypływać staż |
Eryk napisał(a): Wszak mowa o wodach morskich, a to przez miesiąc po zatoce sie bujałeś i nie ma dowodu że poza nią wypłynąłeś. To teraz szukamy czym są wody morskie - jak w cytowanym przez Ciebie rozporządzeniu. Tam nic nie ma o rejsie morskim. Jak już znajdziesz, to wszystko stanie się jasne. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |