Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 12:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1687 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lut 2024, o 09:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Szymonie rzad nie jest od finansowania takich jednostkowych przedsiewziec a czemo mozna by ocekiwac to systemowego wsparcia prywatnych inicjatyw. Moze nie pamietasz ale tego wlasnie kiedys zabraklo gdy probowalismy jako polski zespol wystartowac w Americas Cup.
Nie udalo sie ale naszi zeglarze w tamtej edycji wystartowali w paru zespolach.
Niestety smrod za tym obecnym nieudanym od poczatku projektem bedzie sie ciagnal bardzo dlugo i zaden z politykow do nowego, nawet najlepszego nie bedzie chcial reki przylozyc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 10:33 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marku czy słyszałeś może o programie rządowym Polski Himalaizm Zimowy dzięki któremu Polskie ekipy zdobyły dwa ośmiotysięczniki zimą po raz pierwszy? Bez finansowania przez rząd tych sukcesów by nie było. Warto poczytać. Całe szczęści, że wtedy nie znalazł się nikt na tyle mądry by robić jak to nazywasz smród wokół tego projektu.

https://goryksiazek.pl/2012/06/polski-himalaizm-zimowy

Czy uważasz, że rząd nie powinien tego finansować? Przygotowań olimpijczyków też nie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Rząd powinien wspierać różne przedsięwzięcia. Wszystko to powinno być jawne i transparentne.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
robhosailor napisał(a):
Rząd powinien wspierać różne przedsięwzięcia. Wszystko to powinno być jawne i transparentne.


artykuł o kosztach z 2019 roku:
https://www.wprost.pl/blogi/jerzy-wysoc ... tnika.html


https://dorzeczy.pl/kraj/58034/wyprawa- ... liona.html

Jak się wyprawy skończyły to wiemy wszyscy: nikt się nie wychylał, siedzieli w namiocie, a to było za zimno, bo na filarze spadła lawina i oberwał się kamień, bo było za wietrznie , zbyt dobry net był w obozie. Generalnie towarzystwo gniło w sosie własnym, kłóciło się, odcinali sobie wzajemnie net :rotfl: Byle dosiedzieć do końca wymaganego czasu, bo kasa państwowa leciała na konta.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 16:25 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No niestety w górach tak jak w żeglarstwie nie zawsze można liczyć na sukces, nawet jeżeli jesteś bardzo dobry to musisz liczyć na łut szczęścia. Nie znam szczegółów, ale nawet jak na jednej wyprawie morale się załamało to dwa pierwsze zimowe wejścia na ośmiotysięczniki to potężny sukces programu PHZ i Polski. Z zażenowaniem czytam, że ktoś to deprecjonuje...

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Lista_p ... 4%99czniki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 16:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
kuban99 napisał(a):
Marku czy słyszałeś może o programie rządowym Polski Himalaizm Zimowy dzięki któremu Polskie ekipy zdobyły dwa ośmiotysięczniki zimą po raz pierwszy? Bez finansowania przez rząd tych sukcesów by nie było. Warto poczytać. Całe szczęści, że wtedy nie znalazł się nikt na tyle mądry by robić jak to nazywasz smród wokół tego projektu.

https://goryksiazek.pl/2012/06/polski-himalaizm-zimowy

Czy uważasz, że rząd nie powinien tego finansować? Przygotowań olimpijczyków też nie?


Oczywiscie ze nie podobnie jak Kubicy za posrednictwem Orlenia. Dyscypliny olimpijskie to zupelnie inna bajka . Dla mnie, subiektywnie bo bym na tym zyskal, fajnie by bylo zeby rzad finansowal przynajmniej w czesci imprezy sportowe . Jedynie w zakresie ich organizacji, czyli sedziowanie itp. Imprezy towarzyszace i gadgety typu kaszanka z grila , darmowe piwo czy koszulki zainteresowani mogliby nabyc jesli by chcieli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Finansowanie czegokolwiek zależy od sytuacji budżetowej i chęci.
Koniunktura oscyluje po sinusoidzie i raz finanse rządowe są na górce, a innym razem firmy prywatne mają nadmiar. Chyba, że jest kryzys i nikt nie ma. Ale kryzysy występują cyklicznie co 12 lat (najbliższy ma być w 2028 r.), teraz (od 2 lat) jedziemy już z górki, więc będzie coraz mniej...
Ideałem byłoby powołanie jakiejś fundacji, która zbierałaby dotacje rządowe, prywatne i społeczne.
Byłaby buforem finansowym na dobre i kiepskie sezony.
Tylko kto to powoła? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 19:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, gdyby to zalezalo odemnie to zakazalbym dzialalnosci wszystkich fundacji bo one w pierwszej kolejnosci zabiegaja o pieniadze na wlasne istnienie ( wynagrodzenia pracownikow, oplaty za siedzibe, media, samochody itp.)
W tym przypadku jest mi ogromnie zal ze zmarnowano nieprzemyslanymi ( lub celowymi) dzialaniami taka ogromna szanse rozwoju morskiego zeglarstwa regatowego. Na pocieszenie moge napisac ze wielu dobrych mlodych zeglarzy moglo dotknac zeglowania na swiatowym poziomie co dotad bylo mozliwe jedynie dla bardzo zamoznych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Eeeee... Ja tu na forum czytałem, ekonomista pisał, że teraz mamy największy kryzys w naszym życiu!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech napisał(a):
Nie odnajduję w sprawozdaniach pozycji: koszt zakupu jachtu -
kuban 99 odszukaj w sprawozdaniach PFN. Masz czasu tyle ile potrzebujesz...

kuban99 nie uzyskałem odpowiedzi, i nie podrzuciłeś raportów, spawozdań na powyższe.

Teraz zapytam ciebie o cenę sprzedaży jachtu, i dlaczego PFN nie wystawiła oferty sprzedaży jachtu na polskich portalach ogłoszeniowych, kto kupił jacht?

Czy będziesz mi tu mydlił oczy o sukcesach ILP?!

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
https://www.gospodarkamorska.pl/nie-ma- ... dany-76491

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mir napisał(a):
https://www.gospodarkamorska.pl/nie-ma-juz-i-love-poland-jacht-polskiej-fundacji-narodowej-sprzedany-76491

Przedruki, bez żadnych dodatkowych informacji

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ale wiadomo, że ta przygoda została zakończona.
-
Można więc spróbować określić coś nowego, bardziej dopasowanego do potrzeb żeglarskich.
Może...
Żeglarska Fundacja Oceaniczna im. kpt. Janusza Zbierajewskiego?
Albo...
Żeglarska Akademia Regatowa im. kpt. Kazimierza Jaworskiego?
Czy też...
Kapituła Żeglarskiej Pomocy im. kpt Władysława Wagnera

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mir napisał(a):
Ale wiadomo, że ta przygoda została zakończona.
-
Można więc spróbować określić coś nowego, bardziej dopasowanego do potrzeb żeglarskich.
Może...
Żeglarska Fundacja Oceaniczna im. kpt. Janusza Zbierajewskiego?
Albo...
Żeglarska Akademia Regatowa im. kpt. Kazimierza Jaworskiego?
Czy też...
Orkiestra Żeglarskiej Pomocy im. kpt Władysława Wagnera

Załóż nowy temat i nie zapomnij o 100leciu PZŻ aby też było w projekcie

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 21:55 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Dla mnie, subiektywnie bo bym na tym zyskal, fajnie by bylo zeby rzad finansowal przynajmniej w czesci imprezy sportowe . Jedynie w zakresie ich organizacji, czyli sedziowanie itp. Imprezy towarzyszace i gadgety typu kaszanka z grila , darmowe piwo czy koszulki zainteresowani mogliby nabyc jesli by chcieli.


No to tutaj mamy całkowicie przeciwstawne poglądy. Ja bym płacił z publicznych tylko na wyczyn by młodzież miała wzorce do naśladowania, a dorośli mieli powód do dumy oraz na dzieci i młodzież. Dorośli sami niech płacą za swoje zabawy. Nie rozumiem dlaczego jakiś biedny nauczyciel miał się dokładać do moich regat? I tak gminy dokładają kupę kasy do regat (mają z tego jakieś korzyści wizerunkowe).

Mamy mnóstwo zasobnych firm i tam bym szukał ewentualnego sponsoringu. Jak dla mnie wzorem jest tu Dziwnowskie Bractwo Żeglarskie. Zobaczcie na ich Facebooku ilu oni mają sponsorów regat Pożegnanie Lata. Chyba najlepiej zorganizowanej imprezy w Polsce pod względem gastronomicznym. Takiej wyżerki to chyba Fastnet mógłby im pozazdrościć.

Wojciechu z tego co zrozumiałem z linków jacht ILP kosztował 900 tysięcy euro i został sprzedany za podobną kwotę, ale to jest nic w porównaniu do kosztów obsługi projektu. W sprawie reszty szczegółów poczekać musimy na działania prokuratury bo jestem pewien, że jak były jakieś machlojki to zostaną ujawnione.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2024, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13386
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
kuban99 napisał(a):
Wojciechu z tego co zrozumiałem z linków jacht ILP kosztował 900 tysięcy euro i został sprzedany za podobną kwotę, ale to jest nic w porównaniu do kosztów obsługi projektu. W sprawie reszty szczegółów poczekać musimy na działania prokuratury bo jestem pewien, że jak były jakieś machlojki to zostaną ujawnione.

PFN zasłania się tajemnicą handlową dot. ceny sprzedaż jachtu.
Na stronie nie potrafię odnaleźć kwoty zakupu i sprzedaży jachtu https://www.pfn.org.pl
O kosztach obsługi projektu w sprawozdaniach już pisałem, że nie są transparentne i nic z nich nie wynika. Jest podana kwota z luftu za każdy rok projektu. Statystycznie w miesiącu czerwcu każdego roku udostępniano sprawozdania. Jestem ciekaw ile kosztował projekt za rok 2023. Jak również- gdyż niektórzy na facebooku chcą zamieść sprawę pod dywan- interesuje mnie dlaczego nie było oferty sprzedaży jachtu o dużej wartości na rynku krajowym w postępowaniu przetargowym/bądź ofertowym?!

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: markrzy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
PFN może się zasłaniać jakąkolwiek tajemnicą, ale ceny łatwo oszacować. W tej chwili jest kilka Volvo70 na sprzedaż, nawet niesławna Kosatka, i w zależności od rocznika cena nie przekracza 350 000 USD.
Z doświadczenia wynika, że im starsze...tym tańsze. A nic tak szybko nie tanieje jak przestarzałe, zużyte, połamane i poobijane konstrukcje. Historia samej ILP się kłania.
Cena tej transakcji prędzej czy później "wypłynie".
Mnie zdziwiło coś innego: faktyczna ilość młodych żeglarzy którzy co roku pływali na tej ILP. Dane z Wikipedii...ale sami zobaczcie. To po prostu kpina.
6, 8,15,15. Czyli 44 osoby.
Milion miesięcznie na utrzymanie, czyż nie tak?!
No to teraz ciekawostka: co roku dostaję na konto email "żeglarskie" ofery startu w przeróżnych regatach, skierowane głównie do mojej córki, bo raczej nie do mnie... przykładowa cena zeszłego roku, Fastnet na australijskim Volvo70 cena 5500euro, 7200 z dodatkowym treningiem/deliwerką. I to typowa cena za komercyjne regaty. Komercyjne, czyli nasza fundacja powinna to robić dużo taniej...bo nie zarabia...
Tego nawet nie warto dalej komentować.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowania - 4: kohoutek, M@rek, markrzy, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 10:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
kuban99 napisał(a):
Jak dla mnie wzorem jest tu Dziwnowskie Bractwo Żeglarskie. Zobaczcie na ich Facebooku ilu oni mają sponsorów regat Pożegnanie Lata. Chyba najlepiej zorganizowanej imprezy w Polsce pod względem gastronomicznym. Takiej wyżerki to chyba Fastnet mógłby im pozazdrościć.


No wyzisz jak bardzo sie roznimy :) Ja na regaty nie plywam dla wyzerki i darmowego piwa a po to zeby poscigac sie w dobrze ustawionych i sedziowanych wyscigach . Jem i pije to co mi odpowiada i za to sam place.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Mnie wychodzi , że "wyszkolenie" jednego załoganta na ILP kosztowało średnio
1.25 mln zł, to jest ok 285 000 euro.

Dla porównania :10,5 mln zł – to koszt wyszkolenia jednego pilota F-16 (do poziomu podstawowego!)


Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to , że za zabawę kilkudziesięciu osób zapłacimy my wszyscy w cenach paliwa, prądu, nawozów sztucznych,cenach gazu, miedzi, biletów kolejowych,ubezpieczeniach i innych
Fundatorami PFN jest 17 spółek skarbu państwa.

Z niecierpliwością czekam na informację za ile sprzedano ten SYMBOL POLSKI NA MORZACH I OCEANACH.
I spodziewam się niestety kolejnego wału. Ostatnia szansa na wyrwanie dla swoich resztek kasy.
Może się okazać , że PFN będzie musiała jeszcze dopłacić do transakcji za utylizację karbonowego kadłuba :rotfl:

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 11:34 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
No wyzisz jak bardzo sie roznimy Ja na regaty nie plywam dla wyzerki i darmowego piwa a po to zeby poscigac sie w dobrze ustawionych i sedziowanych wyscigach . Jem i pije to co mi odpowiada i za to sam place.


Róznimy się, ale za to jak pięknie. Od zawsze wyznaję zasadę niech każdy pływa jak chce i czym chce i pozwoli na to samo innym.

markrzy napisał(a):
Mnie wychodzi , że "wyszkolenie" jednego załoganta na ILP kosztowało średnio
1.25 mln zł, to jest ok 285 000 euro.


Nie wliczasz korzyści wizerunkowych. Raczej nikt nie sprawdzi wartości marketingowej tego projektu, ale to były wymierne korzyści.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
kuban99 napisał(a):
Raczej nikt nie sprawdzi wartości marketingowej tego projektu, ale to były wymierne korzyści.


skoro wymierne - to do sprawdzenia. Dobrze myślę?

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowania - 3: M@rek, robhosailor, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
kuban99 napisał(a):
to były wymierne korzyści
wymierny - "dający się określić co do wielkości lub znaczenia" (SJP PWN)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 12:08 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Proszę poczytać jak to się robi:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-wy ... 57552.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
kuban99 napisał(a):
Proszę poczytać jak to się robi

Poczytałem. Ale nie wiem o co chodzi, nie znam się na sporcie. Ale zbierając do kupy to co piszesz to mi wychodzi, że:
1. ILP zyskał taka wartość marketingową, że sprzedaż reklam (na żagle, kadłubie, czy sztormiakach załogi) powinna generować przychody większe od wydatków (dochód)
lub, że:
2. Projekt został zamknięty zanim "zmonetyzowano" jego "wartość marketingową".

Szacowanie "wartości marketingowej" zawodnika/drużyny (tu: ILP) w oderwaniu od rynku reklam (i przychodów) nie ma przecież żadnego sensu. :cool:

W obu przypadkach nie widzę sensu angażowania publicznych pieniędzy w przedsięwzięcie mogące pozyskać finansowanie drogą komercyjną. Jeśli zaś przedsięwzięcie nie miało szansy na komercyjny sukces (i nie jest "branżą strategiczną" lub nie zaspokaja podstawowych potrzeb obywateli) - to już całkiem nie widzę.

kuban99 napisał(a):
Oczywiście, dlatego z niecierpliwością czekam na kolejny poważny oceaniczny program żeglarski sfinansowany przez rząd. Bo chyba każdy z nas chciałby oglądać Polski jacht z Polską załogą w poważnych regatach oceanicznych walczący jak równy z równym z najlepszymi na świecie?
To niezłe jest! Ja zaś:
1.
Z niecierpliwością czekam na zwiększenie nakładów państwa na szkolnictwo. Bo chyba każdy chciałby, aby polskie społeczeństwo było wykształcone i liczyło się w światowej nauce i innowacyjności?
2.
Z niecierpliwością czekam na poważny program badania Marsa sfinansowany przez rząd. Bo chyba każdy chciałby aby polscy naukowcy dokonywali odkryć i wynalazków na miarę światowej nauki?
3.
Z niecierpliwością czekam na zwiększenie 500+ (700+) do co najmniej 1000 zł. Bo chyba każdy chciałby, żeby dzieci nie były głodne i były szczęśliwe?
... itd. :-P
Ograniczoność zasobów powoduje, że zawsze trzeba wybierać. Więc takie przedsięwzięcie winno uzyskać "społeczną akceptację". Podobnie jak CPK, elektrownie jądrowe, kanał przez Mierzeję... Brak fazy edukacji, dyskusji, wymiany argumentów - to niemal pewny przepis na problemy (niezależnie od obiektywnych uwarunkowań czy "słuszności").

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 5: M@rek, Maar, markrzy, piotras, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 13:58 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Szacowanie "wartości marketingowej" zawodnika/drużyny (tu: ILP) w oderwaniu od rynku reklam (i przychodów) nie ma przecież żadnego sensu.

W obu przypadkach nie widzę sensu angażowania publicznych pieniędzy w przedsięwzięcie mogące pozyskać finansowanie drogą komercyjną. Jeśli zaś przedsięwzięcie nie miało szansy na komercyjny sukces (i nie jest "branżą strategiczną" lub nie zaspokaja podstawowych potrzeb obywateli) - to już całkiem nie widzę.


Ty może nie widzisz, ale tak robi się na całym świecie, że środki publiczne są angazowane w promocję danego kraju. Tutaj to co o tym napisal chat GPT o promocji USA przez sport. Porozmawiaj sobie z chatem to ci opowie na ten temat mniej wiecej to samo co ja. Po prostu zadawaj pytania jakbys rozmawial ze mna:


Czy rzad USA finansuje projekty sportowe majace na celu promocje tego kraju? Podaj konkretne projekty i kwoty na to przeznaczone

ChatGPT
Finansowanie projektów sportowych przez rząd USA w celu promocji kraju jest często realizowane poprzez różne agencje rządowe, takie jak Departament Stanu, Departament Handlu czy USAID. Te projekty mają na celu zarówno promowanie wartości amerykańskich, jak i kultury poprzez sport, co może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania turystycznego, wymiany kulturowej i budowania relacji międzynarodowych. Niemniej jednak, konkretne projekty i kwoty mogą się zmieniać w zależności od aktualnych priorytetów rządu i agencji odpowiedzialnych.

Przykłady projektów mogą obejmować:

Sport w dyplomacji: Departament Stanu USA często finansuje programy z zakresu "sportu w dyplomacji", które obejmują wymianę sportowców, trenerów i ekspertów sportowych między USA a innymi krajami. W ramach tych programów organizowane są obozy treningowe, warsztaty oraz imprezy sportowe, które promują zrozumienie i współpracę między narodami. Kwoty na te programy mogą sięgać milionów dolarów rocznie.

Promocja amerykańskich zawodów sportowych za granicą: Agencje rządowe mogą finansować promocję wydarzeń sportowych takich jak NBA, NFL czy MLB za granicą poprzez organizację meczów towarzyskich, festiwali czy transmisje telewizyjne. Koszty tych działań mogą być zróżnicowane, w zależności od skali i zakresu promocji.

Wsparcie imprez międzynarodowych: Rząd USA może również angażować się finansowo w organizację międzynarodowych imprez sportowych, takich jak Mistrzostwa Świata w różnych dyscyplinach czy Igrzyska Olimpijskie. Wsparcie to może obejmować finansowanie infrastruktury, promocję wydarzenia oraz zapewnienie wsparcia logistycznego. Kwoty te mogą sięgać setek milionów dolarów w przypadku dużych imprez sportowych.

Programy rozwoju sportu w krajach partnerskich: USAID może przeznaczać fundusze na projekty rozwoju sportu w krajach partnerskich, które mogą obejmować budowę boisk, szkolenie trenerów czy organizację lig sportowych. Te inicjatywy mają na celu nie tylko promowanie wartości sportowych, ale także wspieranie rozwoju społeczno-ekonomicznego i zdrowotnego w tych krajach. Kwoty na te projekty mogą być zróżnicowane, w zależności od konkretnych potrzeb i priorytetów.

Warto zauważyć, że kwoty przeznaczone na poszczególne projekty mogą być objęte tajemnicą lub nieujawniane publicznie ze względów bezpieczeństwa, konkurencyjności lub innych powodów. Dlatego też szczegółowe informacje na temat konkretnych projektów i kwot mogą być trudne do uzyskania w przypadku programów rządowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 14:20 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tu jeszcze kilka przykładów stricte dotyczących żeglarstwa:


Zrozumiałe, że może być trudno znaleźć konkretnie udokumentowane przypadki jachtów regatowych finansowanych przez rządy w celach promocyjnych. Jednakże oto kilka potencjalnych przykładów:

Nowa Zelandia - "Team New Zealand":

Jacht: NZL 60, NZL 82, NZL 92, NZL 84 (w zależności od edycji America's Cup).
Regaty: America's Cup.
Sukcesy: Zwycięstwo w America's Cup (1995, 2000, 2017).
Włochy - "Prada Challenge":

Jacht: Luna Rossa.
Regaty: America's Cup.
Sukcesy: Finalista America's Cup (2000, 2007, 2013), wielokrotne zwycięstwa w regatach przygotowawczych i eliminacjach.
Francja - "Groupama Team France":

Jacht: Groupama AC45, Groupama AC50.
Regaty: America's Cup World Series, Louis Vuitton Cup (eliminacje do America's Cup).
Sukcesy: Udział w Louis Vuitton Cup (2017), America's Cup World Series.
Szwecja - "Artemis Racing":

Jacht: Artemis Racing AC45, Artemis Racing AC72.
Regaty: America's Cup, Louis Vuitton Cup.
Sukcesy: Finalista Louis Vuitton Cup (2013), Udział w America's Cup (2013, 2017).
Holandia - "Team Brunel":

Jacht: Brunel VO65.
Regaty: Volvo Ocean Race.
Sukcesy: Drugie miejsce w Volvo Ocean Race 2014-2015, trzecie miejsce w Volvo Ocean Race 2017-2018.
Należy jednak zauważyć, że choć te zespoły mogą być sponsorowane przez firmy lub instytucje związanymi z ich krajami pochodzenia, a nawet otrzymywać pewne formy wsparcia ze strony rządów, to nie ma gwarancji, że ich jachty są bezpośrednio finansowane przez rządy w celach promocyjnych. Wiele zależy od układu finansowania, sponsoringu korporacyjnego i prywatnego wsparcia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4487
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 761
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
kuban99 napisał(a):
Ty może nie widzisz, ale tak robi się na całym świecie
"tak się robi" nie jest dla mnie argumentem.
kuban99 napisał(a):
Tutaj to co o tym napisal chat GPT o promocji USA przez sport
I? Jak ma się do tego odnieść?... Chcesz tak dyskutować, proszę:
Cytuj:
pytanie:
niedawno zakończył się projekt "I love Poland" dotyczący żeglarstwa. Co można powiedzieć o finansowaniu go z publicznych pieniędzy podatników?

ChatGPT:
Bez konkretnych informacji na temat projektu "I love Poland" dotyczącego żeglarstwa oraz sposobu, w jaki został sfinansowany z publicznych pieniędzy, trudno jest wydać jednoznaczną opinię na temat tego finansowania. Jednakże istnieje kilka ogólnych kwestii, które można rozważyć:
1.
Korzyści publiczne: Jeśli projekt miał na celu promowanie żeglarstwa w Polsce, mogło to przyczynić się do promocji kraju jako atrakcyjnego celu turystycznego, wzrostu zainteresowania sportami wodnymi oraz wspierania lokalnych przedsiębiorstw i gospodarki morskiej. W takim przypadku, wydatki publiczne mogą być uzasadnione jako inwestycja w rozwój społeczny i gospodarczy.
2.
Transparentność i odpowiedzialność: Istotne jest, aby decyzje dotyczące wydatków publicznych były podejmowane transparentnie i odpowiedzialnie. W przypadku projektów finansowanych z publicznych pieniędzy, ważne jest, aby istniał mechanizm monitorowania i oceny wykorzystania środków oraz osiąganych rezultatów.
3.
Wyważenie kosztów i korzyści: Konieczne jest zrównoważenie korzyści płynących z projektu z jego kosztami. Wartość dodana projektu, czyli korzyści społeczne, ekonomiczne i kulturowe, powinna przewyższać koszty poniesione przez społeczeństwo.
4.
Zarządzanie ryzykiem: Projekt finansowany z publicznych pieniędzy powinien być odpowiednio zarządzany, aby minimalizować ryzyko marnotrawstwa środków lub korupcji.
5.
Partycypacja społeczna: Warto uwzględnić opinie i potrzeby społeczności lokalnych oraz interesariuszy w procesie podejmowania decyzji dotyczących finansowania projektów z publicznych pieniędzy.

Ostateczna ocena finansowania projektu "I love Poland" zależy od wielu czynników, w tym jego celów, wyników, transparentności, efektywności oraz społecznego wsparcia.
(podkreślenia moje)

Pytania (retoryczne jakby):
1. Czy decyzje dotyczące finansowania IlP podejmowane były transparentnie i odpowiedzialnie?
2. Czy istniał mechanizm monitorowania i oceny wykorzystania środków oraz osiąganych rezultatów?
3. Czy IlP był odpowiednio zarządzany? (trochę bezprzedmiotowe jeśli 1 i 2 ="nie")
4. (tylko jeśli 2 = "tak") Czy ILP chociaż równoważył korzyści płynących z projektu z jego kosztami?
5. Czy IlP miał społeczne wsparcie?
...

kuban99 napisał(a):
Porozmawiaj sobie z chatem
I vice wersa! :-P

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: markrzy, piotras, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 16:58 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na Twoje pytania odpowie prokuratura. Jak coś było niezgodnie z prawem na pewno się dowiemy. Co do sensowności projektu zdania są podzielone. Moim zdaniem to był bardzo dobry pomysł niestety realizacja głównie z powodu politycznej nagonki nie była idealna, aczkolwiek wciąż uważam, że miało to sens i miałem dużo radości z kibicowania ILP. Ja przedstawiłem swoje argumenty i pozostanę przy swoim, Ty masz prawo do swojego zdania.

Czego oczekujesz więcej? Mam za kilkaset tysięcy wynająć agencję obliczającą korzyści wizerunkowe z tego projektu? Odpuszczę... Jak organizatorzy pójdą pod sąd to pewnie zostanie powołany biegły, który to policzy...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
kuban99 napisał(a):
trudno znaleźć konkretnie udokumentowane przypadki jachtów regatowych finansowanych przez rządy w celach promocyjnych. Jednakże oto kilka potencjalnych przykładów:
Nowa Zelandia - "Team New Zealand":
Włochy - "Prada Challenge":
Francja - "Groupama Team France":
Szwecja - "Artemis Racing":
Holandia - "Team Brunel":

Kiepskie przyklady... Zaden nie byl przedsiewzieciem rzadowym, czy tam panstwowym.
Moze czesciowo NZ a i to do czasu. Reszta to potegi swiata mody, ubezpieczen, holdingi finansowe i biznesy.
No i chodzi o bardzo, bardzo inne regaty i ewenementy w porownaniu ze startami "naszego" - inna skala. Nieporownywalna.
Uzupelnie te absurdalna liste; W AC startowaly trzy rozne jachty "France" za pieniadze barona Bich ( dlugopisy, zapalniczki.. ), przeslawna "Australia II" to bankier Bondy, za dziwolagiem NZ stal majatek niejakiego Fay i dlugo by tak mozna... na "America" konczac.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: kohoutek, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2024, o 18:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Szymon napisal o POTENCJALNYCH przykladach :) A ja chetnie bym sie dowiedzial o rzeczywistych bo wymieniac nazwy roznych zespolow mozna w nieskonczonosc :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1687 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojciech i 173 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL