Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 03:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 gru 2017, o 15:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
I to jest napisane w rozporządzeniu??? Doprawdy?

Przeczytaj rozporządzenie. Jeśli musisz zgromadzić 200 h w dwóch rejsach to w jakiś sposób musisz to udokumentować. Podobnie jeśli chcesz uzyskać KJ
Tylko wyjątkowy dureń będący skipperem będzie otaczać tajemnicą na pozytywnej opinii dane dotyczące rejsu.
Jeśli wystawiam opinię to staram się by była ona czytelna, transparentna, rzetelna, a nie stanowiła jakaś podstawę do bojów pomiędzy moim klientem a wystawiającym patent.
Powiem Tobie brutalnie. znakomita większość skipperów ma głęboko w 4 literach teksty tzw Damy, Rowińskiego i Twoje.
Wypełniają tak opinie by stanowiły one świadectwo ich własnej rzetelności a nie bufonady, jaką tu przedstawiasz.

Cytuj:
PS. Na stronie PZŻ są dwa druki:
1. Karta rejsu
2. Opinia z rejsu

To przeczytaj co wchodzi w skład opinii

Cytuj:
Szczególnie że ten papier bierzesz żeby oddać komuś, więc finalnie możesz go nie mieć gdy będzie potrzebny..

Nie musisz wysyłać do PZZ oryginału Karty Rejsu

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 22 gru 2017, o 15:08 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 15:08 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
No właśnie.
- Na druku Karty rejsu ze strony Wielkopolskiego OZŻ na końcu jest adnotacja:
Cytuj:
W dniu zakończenia rejsu wysłać do:
1. klubu – właściciela jachtu
2. organizatora rejsu
3. Komisji Kapitanów PZŻ w Warszawie ul. Chocimska 14

Czy wysyłka w dniu zakończenia rejsu - to jest poważna adnotacja? Nawet jak będzie to na Wyspach Bora-Bora?
Nie ma nic o pieczątkach potwierdzających.

-Rozporządzenie Ministry wymienia Kartę rejsu:
Cytuj:
3) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych, w szczególności pozytywne opinie z odbytych rejsów wystawione przez kapitana jachtu, karty rejsu lub – w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu;

- Strona PZŻ o kartach:
Cytuj:
karty rejsu potwierdzone przez armatora statku w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie,
jeżeli rejs był prowadzony na własnym jachcie – kopia dokumentu stwierdzającego nabycie własności lub współwłasności jachtu

Gdzie jest stwierdzone, że Kartę rejsu trzeba składać do PZŻ wcześniej, niż wtedy kiedy chcemy uwiarygodnić swój staż?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 15:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Waldi_L_N napisał(a):
No właśnie.
- Na druku Karty rejsu ze strony Wielkopolskiego OZŻ na końcu jest adnotacja:
Cytuj:
W dniu zakończenia rejsu wysłać do:
1. klubu – właściciela jachtu
2. organizatora rejsu
3. Komisji Kapitanów PZŻ w Warszawie ul. Chocimska 14

Czy wysyłka w dniu zakończenia rejsu - to jest poważna adnotacja? Nawet jak będzie to na Wyspach Bora-Bora?
Nie ma nic o pieczątkach potwierdzających.


Stary druk który ktoś zapomniał wykasować, a i wkleił zbędnie wiele lat temu.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 15:35 

Dołączył(a): 13 gru 2017, o 20:38
Posty: 22
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: mam
bury_kocur napisał(a):

PS - a ktoś się dziwił czemu polskie patenty straciły w świecie na wiarygodności ...

Włodku zaciekawiłeś mnie tym stwierdzeniem.
Czyli rozumiem że jeśli przychodzi żeglarz z certyfikaten brytyjskim, amerykańskim, nowozelandzkim to jest traktowany poważnie a polski kapitan z "przymrużeniem oka" - bo na świecie wiadomo że jego certyfikat to "lewizna"?
Z ciekawości pytam bo jeśli jest tak jak piszesz to trochę... smutne.... :(
Pozdrawiam.
Piotr "Piter" Kowalik


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Mimo Twego sposobu "dyskusji" ("Bzdury wypisujesz", "durne argumenty", "O! Następny filozof od siedmiu boleści", "wyjątkowy dureń", "bufonady, jaką tu przedstawiasz"), spróbuję nadal merytorycznie.
ins napisał(a):
To przeczytaj co wchodzi w skład opinii
Gdzie mogę to przeczytać? I na jakiej podstawie twierdzisz, że
ins napisał(a):
to co nazywa się opinią składa się z dwóch części.
1. Jedna dotyczy imienia i nazwiska beneficjenta opinii, jego patentu, oceny jego zachowania
2. Druga część to własnie Karta Rejsu w ograniczonej formie, czyli na jakim jachcie, kiedy, skąd dokąd ile mil ile godzin, jakie porty, niekiedy jakie warunki, oraz namiary na kapitana

ins napisał(a):
opinie wystawiane przez skipperów RYA, niemieckich, z USA i drobiazgowość zawartych danych przypominała dziennik pokładowy.
I czego to dowodzi?
ins napisał(a):
żeby spełnić wymogi rozporządzenia opinia lub oświadczenie umożliwiające przystąpienie do egzaminu lub uzyskania KJ musi zawierać znakomitą większość danych zawartych na drukach PZŻ.
Nieprawda. Znakomitą mniejszość. Wystarczy przeczytać rozporządzenie i porównać z "drukiem PZŻ".

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 16:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Waldi_L_N napisał(a):
Na druku Karty rejsu ze strony Wielkopolskiego OZŻ na końcu jest adnotacja:
To jest druk sprzed zmiany ustroju. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Waldi_L_N napisał(a):
Karty rejsu ze strony Wielkopolskiego OZŻ na końcu jest adnotacja:
Cytuj:
(...)
3. Komisji Kapitanów PZŻ w Warszawie ul. Chocimska 14


Oni tam się jeszcze mieszczą ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
bo ich nie ma. Komisja Kapitanów PZŻ nie istnieje od wielu, wielu lat.


Wiem - stąd moje zdziwienie o konieczności wysyłania na Berdyczów ... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Mimo Twego sposobu "dyskusji" ("Bzdury wypisujesz", "durne argumenty", "O! Następny filozof od siedmiu boleści", "wyjątkowy dureń", "bufonady, jaką tu przedstawiasz"), spróbuję nadal merytorycznie.
ins napisał(a):
To przeczytaj co wchodzi w skład opinii
Gdzie mogę to przeczytać? I na jakiej podstawie twierdzisz, że
ins napisał(a):
to co nazywa się opinią składa się z dwóch części.
1. Jedna dotyczy imienia i nazwiska beneficjenta opinii, jego patentu, oceny jego zachowania
2. Druga część to własnie Karta Rejsu w ograniczonej formie, czyli na jakim jachcie, kiedy, skąd dokąd ile mil ile godzin, jakie porty, niekiedy jakie warunki, oraz namiary na kapitana

ins napisał(a):
opinie wystawiane przez skipperów RYA, niemieckich, z USA i drobiazgowość zawartych danych przypominała dziennik pokładowy.
I czego to dowodzi?
ins napisał(a):
żeby spełnić wymogi rozporządzenia opinia lub oświadczenie umożliwiające przystąpienie do egzaminu lub uzyskania KJ musi zawierać znakomitą większość danych zawartych na drukach PZŻ.
Nieprawda. Znakomitą mniejszość. Wystarczy przeczytać rozporządzenie i porównać z "drukiem PZŻ".

1. Jak Ci się nie podoba mój sposób określenia wypisywanych przez ciebie andronów to nie czytaj moich postów.
2. Przeczytaj co jest zamieszczone w druku opinii. Czyżbyś nigdy nie wypisywał takowej.
3. Przedstawiłem jak wyglądają dokumenty uwiarygadniające staż w innych "lepszych" żeglarsko państwach.
4. Sama logika konstrukcji dokumentu który nie przyniesie wstydu wystawiającemu ten dokument, przemawia by większość danych zawartych na druku PZŻ znalazła się na opinii.
tak by można było dokonać weryfikacji
Mało tego, większość skipperów w tym prowadzący między innymi Pogorię, Gedanie, Zjawę, Zawiszę i Borchardta dokładnie stosuje podane przeze mnie rozwiązanie.
Mają w rowku Twoje pitolenie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Mają w rowku Twoje pitolenie.
Nie wiem co mają "w rowku". Nie zaglądałem. Ale wierzę, bo stwierdzasz to z taka stanowczością, że zapewne stwierdziłeś to organoleptycznie. :kiss:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 18:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie wiem co mają "w rowku". Nie zaglądałem. Ale wierzę, bo stwierdzasz to z taka stanowczością, że zapewne stwierdziłeś to organoleptycznie.

Wystarczy że przeglądam wystawione przez nich opinie, by wyrobić sobie zdanie na ten temat.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 19:56 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
A ja mam pytanie z innej beczki. Czy koniecznie staz do zdodbycia patentu sternika jachtowego morskiego musi odbywac sie w 2 roznych rejsach , czy moze wystarcza godziny a nawet wiecej niz wymagane 200h? Ale uczciwie przeplyniete z cumowaniem w portach na kotwicy itp. I na czym wypelnia sie informacje o odbytym stazu? Czy jest to jakis plik do wydruku ze strony PZŻ czy jakas ksiazeczka?

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 20:14 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
marioczewa napisał(a):
A ja mam pytanie z innej beczki. Czy koniecznie staz do zdodbycia patentu sternika jachtowego morskiego musi odbywac sie w 2 roznych rejsach , czy moze wystarcza godziny a nawet wiecej niz wymagane 200h? Ale uczciwie przeplyniete z cumowaniem w portach na kotwicy itp. I na czym wypelnia sie informacje o odbytym stazu? Czy jest to jakis plik do wydruku ze strony PZŻ czy jakas ksiazeczka?

1. Może być to nawet jeden długi rejs rozbity na dwa.
2. Wystarczy 200 h by staż był zaliczony.
3. Do stażu liczą się tylko godziny żeglowania, bez postoi, obojętnie czy na cumach czy na kotwicy.
4. Można wykorzystać druk PZŻ ale wielu skipperów stosuje własne wzory w dużej mierze pokrywające się z tym z PZŻ.
5. Oczywiście można prowadzić książeczkę żeglarską ale do PZŻ wysyła się opinie potwierdzające staż, a nie książeczkę.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 22 gru 2017, o 20:34 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Muszą być dwa rejsy (co najmniej). Natomiast czy jadąc do zoo powiesz, że byłeś na wycieczce do zoo i z powrotem czy tez uczestniczyłeś w dwóch wycieczkach ("do zoo" i "z zoo") to już Twoja wola... :-)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2017, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1743
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Z góry zaznaczam, że nie przeczytałam całości. Z problemem chęci posiadania opinii bez udziału w rejsie spotkaliśmy się wielokrotnie. Zawsze mamy tę samą odpowiedź. Nie. Nie będziemy fałszowali zapisów w dzienniku i nie będziemy poświadczać nieprawdy. Podczas rejsów Oceaanowych narodził się kolejny problem. Przy 14 osobach na pokładzie od czasu do czasu trafiają się "pasażerowie". Na koniec też liczą na opinię. Nie dostają. Otrzymują dyplom pamiątkowy z udziału w rejsie, z którego wynika, że w terminie takim to a takim brali udział w rejsie jachtem i odwiedzili jakieś tam porty. Koniec. Dokument nijak nie nadaje się do użycia poza oprawą w ramki. Jak jakieś słowa oponujące to się pytamy czy naprawdę mamy wystawić uczciwą opinię ? Bo naciąganej nie wystawimy.
Oczywiście wiem, że nie przysparza nam to popularności ale mam to w nosie. O opinię, że coś rozdaję nie zabiegam.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka



Za ten post autor Hania otrzymał podziękowania - 4: burzum, Fazi, Pioterkow, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2017, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
Na podstawie interpretacji art 7 KM, szerzonej przez jednego ze specjalistów forumowych, czarterujący jacht ma prawo dokonać dowolnych zmian w wyposażeniu jachtu, jak również może wbrew życzeniom właściciela startować w regatach Sydney Hobart choćby właściciel tegoż jachtu wyraźnie zaznaczył ze czarteruje go tylko do celów turystycznych.
A wskażesz cytat z taką właśnie interpretacją - bo jakoś nie mogę odnaleźć?

Oczywiście, że nie wskażę

Dziękuje - znaczy, mamy jasność.
Ty tak sobie tylko pierdolisz trzy po trzy, usiłując wkleić w cudze usta słowa, które nigdy nie padły.
Czemu nie jestem zdziwiony?


Zapomniałeś o własnych słowach

Cytuj:
Co tam sobie ktoś zapisał w umowie cywilnoprawnej albo co widnieje na jakimś dokumencie - nie ma znaczenia dla stanu prawnego, który określa ustawa.

Ustawa w żaden sposób nie opisuje relacji właściciel, a czarterujący jacht bez załogi.

No i co z tego?
Nie o jakieś "relacje" wszak chodzi, tylko o to, kto jest armatorem - potwierdzaczem dokumentów stażowych - tych, które potwierdzenia armatora wymagają.
A kto jest armatorem, to ustawa opisuje bardzo jednoznacznie.

Przyponę tylko, że dyskusja zaczęła się od jakiś tam durnych dokumentów potwierdzających wymagany w rozporządzeniu "patentowym"staż.
Pan Minister zapisał w swoim dziele, że staż można potwierdzić dostarczając między innymi:
"w przypadku rejsów prowadzonych samodzielnie – inne dokumenty potwierdzone przez armatora jachtu"
A kto jest armatorem statku morskiego (w tym jachtu) - definiuje Kodeks Morski.

I zaręczam Ci, że mimo początkowych fochów, mimo prób uzyskania jakiś dzikich "interpretacji" od tego czy innego ministra - dokumenty w postaci oświadczeń własnych prowadzącego, na których ten sam prowadzący podpisał się drugi raz, jako armator - były już przez wystawców kwitów patentowych uznawane. :)

BTW - zmieni nam ustawodawca definicję armatora na zbliżoną do obowiązującej w większości cywilizowanych państw definicji anglosaskiej typu "właściciel = armator" - nie będę protestował.
Zmieni nam pan minister wymóg potwierdzania stażu przez armatora na wymóg potwierdzania stażu przez właściciela jednostki - też nie będę protestował.
Ale chwilowo (znaczy od pięciu niemal lat) przepisy są, jakie są. Kwitki "stażowe" z pływań samodzielnych potwierdzać ma nie właściciel, ale armator. Kto zaś jest armatorem jachtu morskiego - decyduje zapis w ustawie Kodeks Morski.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 26 gru 2017, o 20:43 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2017, o 14:41 

Dołączył(a): 13 gru 2017, o 20:38
Posty: 22
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: mam
Widzę że moim prostym pytaniem wywołałem burzliwą dyskusję na temat przepisów, kodeksów itp. Nie spodziewałem się aż tak burzliwej dyskusji ;)
Dla uściślenia - kolega potrzebował pieczątki firmowej w miejscu : "Podpis armatora/właściciela jachtu" czyli firmy która według dokumentów jest właścicielem tego właśnie jachtu.
Cytat: "Resztę sobie sam wypiszę" - pozostawiam bez komentarza...
Nie popieram takich rzeczy i przyznam że zdziwiły mnie niektóre wypowiedzi że jest do dość powszechna praktyka...
Pozdrawiam.
Piotr "Piter" Kowalik


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2017, o 15:23 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Pioterkow napisał(a):
)
Dla uściślenia - kolega potrzebował pieczątki firmowej w miejscu : "Podpis armatora/właściciela jachtu" czyli firmy która według dokumentów jest właścicielem tego właśnie jachtu.

Konkretnie jaki jacht "miał ochotę samodzielnie prowadzić"? Jakiej długości i pod jaką banderą?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Przeniosłem dyskusje OT do nowego watku w Hyde Parku.

viewtopic.php?f=73&t=27769

Na 7 stron tylko 3 od biedy dotyczyły tematu .

Możecie zabrać pały, maczugi i inny sprzęt do nawalania ze sobą.

Przyjemności życzę. :)

PS.

Z góry przepraszam jeśli coś za mało lub za dużo wyciachałem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kurczak napisał(a):
Przeniosłem dyskusje OT do nowego watku w Hyde Parku.

Mam prośbę: wydaje mi się, że warto przenieść to do działu >Prawo< zmieniając tytuł na "Wynajmując PL jacht jestem armatorem?" czy "wynajem polskiego jachtu, a bycie armatorem." albo coś w tym stylu. Oczywiście pozostawienie w Hyde Parku postów z samymi docinkami czy inwektywami byłoby słuszne. Bo chyba dyskusja ma jakiś walor edukacyjny, więc wywalenie wszystkiego do HydeParku to wylanie dziecka z kąpielą jest... :-(

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Pioterkow napisał(a):
Widzę że moim prostym pytaniem wywołałem burzliwą dyskusję na temat przepisów, kodeksów itp. Nie spodziewałem się aż tak burzliwej dyskusji

Ano wywołałeś, tak naprawdę to już się pogubiłem kto i czemu się dziwi.
A twój kolega „wypisując sobie sam” powinien w miejscu „podpis armatora/właściciela jachtu” wpisać Jan Kowalski lub John Simth i wszyscy byliby zadowoleni.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 15:11 

Dołączył(a): 13 gru 2017, o 20:38
Posty: 22
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: mam
SIRK napisał(a):
Ano wywołałeś, tak naprawdę to już się pogubiłem kto i czemu się dziwi.
A twój kolega „wypisując sobie sam” powinien w miejscu „podpis armatora/właściciela jachtu” wpisać Jan Kowalski lub John Simth i wszyscy byliby zadowoleni.

Przyznam że ja też się pogubiłem :) Moim zdaniem nie może wpisać siebie jako właścicielu jachtu jeśli kolega nie jest właścicielem jachtu (właścicielem jachtu jest "egzotyczna spółka", jacht również pod banderą państwa spoza EU i USA) to podejrzewam że dlatego chciał pieczątke "armatora/właściciela".
W sumie nieważne to jest... Ja już uzyskałem odpowiedź na moje pytanie z wątku (dzięki Janusz i Wojtek).
Że w sumie to powszechna praktyka przy takich "własnych oświadczeniach" i że nikt tego nie jest w stanie sprawdzić mimo że wygląda na lewizne.
Pozdrawiam.
Piter


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 15:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Pioterkow napisał(a):
Że w sumie to powszechna praktyka przy takich "własnych oświadczeniach"

Wcale nie jest to powszechną praktyką. Jeśli skipper prowadzi rejsy na nie swoich jachtach i chce mieć faktyczne potwierdzenie że prowadził takowe to zabiega o jakiś stempel właściciela jachtu lub firmy w jego imieniu obracającej jachtem, na karcie rejsu czy też innym oświadczeniu.
Znakomita większość skipperów na w trąbce to co tu wypisywano.
Zwłaszcza, że spora część samodzielnej praktyki odbywa się na jachtach nie żeglujących pod polską banderą.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Błąd.

Jeśli PZŻ ma nabierze podejrzeń i zamieni je na zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa poświadczenia nieprawdy w dokumencie mającym znaczenie prawne - prokuratura jest w stanie ustalić czy obywatel w deklarowanym w tym dokumencie czasie faktycznie przebywał w morzu czy np. oglądał telewizję na kanapie w domciu.
Mało tego, każdy obywatel może o takim podejrzeniu powiadomić policję/prokuraturę ze skutkiem jw.

Żeby było ciekawiej odpowiedzialność ponosi zarówno wypisujący dokument jak ten kto na nim skorzystał (art. 271 i 272 KK).

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 17:05 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jaka szkodliwość społeczna?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2017, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
vaginal napisał(a):
Jaka szkodliwość społeczna?
v


O tym zdecyduje prokurator lub sąd.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2017, o 10:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pozamiatałem :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 276 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL