Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 19:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lut 2018, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
vaginal napisał(a):
AIKI napisał(a):
I jeszcze wyjść na MOB-a po zawietrznej

MOB (jak dla mnie) ma się znaleźć po zawietrznej.

Ale rozróżniasz "MOB ma być po zawietrznej" od "wyjść na MOB-a po zawietrznej"? :cool:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam. Wracając do tematu co wydarzyło się na Atlantyku. Osobiście uważam, że pływając w dwie osoby, niezależnie gdzie, bezwzględnie należy ustalić procedurę postępowania w przypadku MOB. Szczególnie gdy druga osoba niekoniecznie jest "kumata" w manewrowaniu jachtem. I tu nie chodzi o to jakie manewry wykonać, tylko jak zatrzymać jacht.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2018, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Leszek napisał(a):
uważam, że pływając w dwie osoby, niezależnie gdzie, bezwzględnie należy ustalić procedurę postępowania w przypadku MOB.
Zaryzykuję twierdzenie, że wszyscy się z powyższym zgodzą... :cool: To się chyba truizm zwie... :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 09:04 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Truizm potwierdzony przez Leszka staje się prawem.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 09:23 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Leszek napisał(a):
uważam, że pływając w dwie osoby, niezależnie gdzie, bezwzględnie należy ustalić procedurę postępowania w przypadku MOB.
Zaryzykuję twierdzenie, że wszyscy się z powyższym zgodzą... :cool: To się chyba truizm zwie... :lol:

Pamiętajmy! Zapraszając na pokład roweru wodnego ...znajomą, zaczynać należy miłą przejażdżkę od gruntownego przeszkolenia w zastosowaniu pętli Williamsona.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
Zapraszając na pokład roweru wodnego

Słabe. Prawie wszystko można sprowadzić do absurdu poprzez uogólnienie.



Za ten post autor Sąsiad otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 09:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sąsiad napisał(a):
ins napisał(a):
Zapraszając na pokład roweru wodnego

Słabe. Prawie wszystko można sprowadzić do absurdu poprzez uogólnienie.
To powiedz gdzie zaczyna się tzw "niezależnie gdzie"

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 10:20 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
ins napisał(a):
Zapraszając na pokład roweru wodnego ...znajomą, zaczynać należy miłą przejażdżkę od gruntownego przeszkolenia w zastosowaniu pętli
Od razu bym przeszedł do sztucznego oddychania.
Którąkolwiek metodą :kiss:.



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 22:07 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Są różne fajne urządzenia na jachty, np. do wszczynania alarmu gdy załogant wyleci za burtę. Czy nikt jeszcze nie zrobił jakiegoś połączenia takiego sprzętu z samosterem, tak żeby jacht wykręcił kółko i stanął w dryfie ? Samostery mają funkcje pływania kursem w/g wiatru, więc teoretycznie powinno się to dać ogarnąć...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 22:12 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
No dobra, słabo szukałem, już takie coś wymyśli i można kupić. Robi to NKE....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 22:22 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Leszek napisał(a):
I tu nie chodzi o to jakie manewry wykonać, tylko jak zatrzymać jacht.
Tak swoją drogą elementem tego "zatrzymać jacht" może być wyrzucenie dryfkotwy. Serio piszę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 22:34 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Lepszy jest wystrzał armatni, najlepiej wystrzelić kuka.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 07:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
666 napisał(a):
Leszek napisał(a):
I tu nie chodzi o to jakie manewry wykonać, tylko jak zatrzymać jacht.
Tak swoją drogą elementem tego "zatrzymać jacht" może być wyrzucenie dryfkotwy. Serio piszę.

Jasssne - już po kwadransiku, po wyszarpnięciu dryfkotwy z achterpiku czy skąd tam i sklarowaniu...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Czasem jest przygotowana wcześniej...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Nie widzę tego. A jeszcze na jachcie czarterowym...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 13:27 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Głosy praktyków wyznaczają nowe kierunki czarnego humoru.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
AIKI napisał(a):
Nie widzę tego.
Robiłem. Wchodząc Konstantym Maciejewiczem na Christianso przy 8B. Mam świadków.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Stara Zientara napisał(a):
AIKI napisał(a):
Nie widzę tego.
Robiłem. Wchodząc Konstantym Maciejewiczem na Christianso przy 8B. Mam świadków.

Wojtek, pamiętam, ale nie chcesz chyba powiedzieć, że Maciejewicz i te mydelniczki czarterowe na Adriatyku czy w Grecji to to samo. Już nie wspomnę, że Twój manewr był zaplanowany, a zatem i przygotowany (jak sądzę :-P ).

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Awaryjne rzucanie kotwicy też trzeba zaplanować. :rotfl:

Trzeba przynajmniej przesunąć nieco kotwicę, tak, aby sama chciała spadać (na mydelniczkach) lub nawet wywiesić za burtę (tak było na Macaju, bo kotwica była manewrem awaryjnym, gdyby dryfkotwa nie zadziałała.)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2018, o 14:08 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Awaryjne rzucanie kotwicy też trzeba zaplanować. :rotfl:

Trzeba przynajmniej przesunąć nieco kotwicę, tak, aby sama chciała spadać (na mydelniczkach) lub nawet wywiesić za burtę (tak było na Macaju, bo kotwica była manewrem awaryjnym, gdyby dryfkotwa nie zadziałała.)


Zamieniam się w słuch, a nawet w oczy, i w skupieniu oczekuję dalszego ciągu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2018, o 17:03 

Dołączył(a): 13 gru 2017, o 20:38
Posty: 22
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: mam
Ogromna tragedia jak ginie ktoś najbliższy wypadając za burtę.
Ale niestety patrząc na opisy sytuacji to pani powinna troche zapoznać się z "jachtingiem" płynąc z mężem przez Atlantyk...
Na jachtach coraz więcej urządzeń ułatwiających życie ale dobrze jest poznać ich działanie i umiejętność wyłączenia np. autopilota.
Co do manewrów - wypadł mi człowiek na Biskajach 4 lata temu - BOgu dziękowałem że go w ogóle ZOBACZYLIŚMY. Nieważna była nawietrzna i zawietrzna i te wszystkie manewry podręcznikowe. Udało się wyłowić bezpiecznie. Byłem wtedy przerażony. Modliłem się żeby go zobaczyć. Jak zobaczyłem kamizelke to Bogu dziękowałem. DO dziś to pamiętam...
Pozdrawiam. Piter



Za ten post autor Pioterkow otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 10:02
Posty: 58
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Pomijając wspomniane fakty, a biorąc pod uwagę przemyślenia autorki - Fałsz!
Przyznaję, że z trudem przebrnąłem przez ten tekst! Pani Kaja wybrała tę historię do projekcji swoich przekonań i nic więcej - feminizm z niego kipił, a merytoryczne informacje były jedynie tłem. Pozostawiając za sobą niesmak jaki płynie z artykułu, a skupiając się na wnioskach jakie powinny z tej historii wynikać:
- szkolenie bezpieczeństwa przed rejsem, potem ćwiczenie podejścia do tonącego to ważna rzecz.
- Należy pokazać załogantom jak włącza i wyłącza się autopilota oraz silnik (przecież ja też mogę wypaść za burtę!).
- Szelki nie są da "pedałów"

Życzę wszystkim, aby ćwiczenia były zawsze tylko ćwiczeniami...

Pozdrawiam
Janek



Za ten post autor Janek_81 otrzymał podziękowania - 2: vaginal, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 08:43 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 373
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Stara Zientara napisał(a):
Awaryjne rzucanie kotwicy też trzeba zaplanować. :rotfl:
Trzeba przynajmniej przesunąć nieco kotwicę, tak, aby sama chciała spadać (na mydelniczkach) lub nawet wywiesić za burtę (tak było na Macaju, bo kotwica była manewrem awaryjnym, gdyby dryfkotwa nie zadziałała.)


W kontekście tego wątku, warto by było zastanowić ile czasu potrzeba by było żeby wyrzucona kotwica dotarła tam do dna. O wadze łańcucha nie wspomnę...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 10:17 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
jarek556 napisał(a):
warto by było zastanowić ile czasu potrzeba by było żeby wyrzucona kotwica dotarła tam do dna.
g=9,81 [m/s2]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
To kotwice lecą na dno w próżni?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
666 napisał(a):
g=9,81 [m/s2]


Ma się to tylko do ośrodka jakim jest próznia. Opory powietrza atmosferycznego przy ciężkiej kotwicy mozna pominac. Jednak nie da się tego zrobić w ośrodku jakim jest woda.
Wypada zweryfikować swoja wiedza przed pisaniem głupot :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"



Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowanie od: AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2018, o 11:02 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Nie nadążasz za rozwojem techniki. On zapewne wystrzeliwuje kotwę specjalną wyrzutnią. Dodatkowo kotwa ma napęd w postaci szybkoobrotowego wiatraczka-wodniaczka.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2018, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Micubiszi napisał(a):
Wypada zweryfikować swoja wiedza przed pisaniem głupot :mrgreen:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a ... ko%C5%9Bci

Podszkoliłem się trochę ;) ... ale gdzie tam jest opór powietrza, czy wody?

MJS

ps
Poza tym: chyba większe opory daje wyciąganie łańcucha z kluzy niż opór wody.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2018, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7307
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3600
Otrzymał podziękowań: 1964
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Janek_81 napisał(a):
- feminizm z niego kipił, a merytoryczne informacje były jedynie tłem. Pozostawiając za sobą niesmak jaki płynie z artykułu

No niestety, co z przykrością stwierdzam, przez takie fanatyczki-sekciarki feminizm jest źle postrzegany. A wcale w tej bajce nie chodzi o to, by udowodnić że faceci to świnie.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2018, o 21:11 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zielony Tygrys napisał(a):
No niestety, co z przykrością stwierdzam, przez takie fanatyczki-sekciarki feminizm jest źle postrzegany. A wcale w tej bajce nie chodzi o to, by udowodnić że faceci to świnie.

Czyżbyś zmieniała zdanie?????
To ja, seksista do kwadratu :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL