Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Ranking PSC (Port State Control).
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=3&t=28742
Strona 1 z 1

Autor:  SIRK [ 16 cze 2018, o 00:00 ]
Tytuł:  Ranking PSC (Port State Control).

Chyba jest się z czego cieszyć;

Cytuj:
The “White List” represents flags with a consistently high performance record. Compared to last year’s list, the number of flags on the “White List” has decreased by two. The Republic of Korea has moved back to the “White list” after one year on the “Grey List”. Poland has entered the “White List” as well.

https://www.parismou.org/2017-performan ... -paris-mou
Niezorientowanych informuje, że na „Gray List” byliśmy bodajże przez ostatnie trzy lata a to chluby nie przynosi. Wręcz odwrotnie, taka sytuacja może przysparzać armatorom a także załodze wiele dodatkowych problemów.

Autor:  Były użytkownik [ 16 cze 2018, o 18:05 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

To teraz proszę łapka w górę kto kiedykolwiek słyszał o Performance lists Paris MoU i miał jakiekolwiek kłopoty z powodu „Gray List” :mrgreen:

Autor:  marcin_palacz [ 17 cze 2018, o 03:03 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

SIRK napisał(a):
Chyba jest się z czego cieszyć;

hm.
A ile statków pływających pod polską banderą zostało w tym zestawieniu uwzględnionych?

Marcin

Autor:  marcin_palacz [ 17 cze 2018, o 03:15 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

Sam sobie pośrednio odpowiem:
Polska: 102 inspekcje.

Te liczby inspekcji ciekawe są. Możnaby sądzić, że będą proporcjonalne do liczby statków pływających pod daną banderą. Ale raczej nie.

https://www.parismou.org/system/files/2 ... risMoU.pdf

Marcin

Autor:  SIRK [ 18 cze 2018, o 01:00 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

marcin_palacz napisał(a):
A ile statków pływających pod polską banderą zostało w tym zestawieniu uwzględnionych?

Wszystkie i wiadomość ta dotyczy prawie każdego tzw. konwencyjnego statku podnoszącego naszą banderę.
Umieszczenie nas na „szarej liście” to nic innego jak taka „żółta kartka” dla administracji morskiej. A czy to była tylko kwestia nieszczęśliwego zbiegu okoliczności, czy wynik poważnych zaniedbań i/lub niekorzystnych tendencji tego nie wiem. I aby powiedzieć coś więcej trzeba byłoby przeanalizować raporty inspektorów PSC z kilku ostatnich lat.

marcin_palacz napisał(a):
Te liczby inspekcji ciekawe są. Możnaby sądzić, że będą proporcjonalne do liczby statków pływających pod daną banderą. Ale raczej nie.


Nie ma prostego przełożenia pomiędzy ilością zrejestrowanych statków a ilością dokonanych inspekcji. Każdy statek jest okresowo poddawany kontroli jednakże częstotliwość i rodzaj inspekcji PSC zależy od wielu czynników składających się na tzw. „risk profile”. Najważniejszy jest ranking bandery ale także wiarygodność armatora, klasyfikatora a także wiek i rodzaj jednostki. W skrócie można powiedzieć, że czym jesteś gorszy tym będziesz częściej kontrolowany. Dlatego wcześniej napisałem, że powrót na „białą listę” to dobra wiadomość dla załóg i armatorów, po prostu będą mieli mniej inspekcji.

Autor:  Stara Zientara [ 18 cze 2018, o 08:10 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

W ubiegłym roku miałem „szczęście” przechodzić obie kontrole: PSC i FSC.

Autor:  SIRK [ 18 cze 2018, o 22:54 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

Stara Zientara napisał(a):
W ubiegłym roku miałem „szczęście” przechodzić obie kontrole: PSC i FSC.

Jak na „kartonowego orła” przystało twój PSRP (Prosfessional Skipper Risk Profile) to piątką z plusem a może nawet współczesna szóstka. Dziwne, że do jakiejkolwiek inspekcji doszło.

Autor:  Stara Zientara [ 19 cze 2018, o 00:14 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

SIRK napisał(a):
Dziwne, że do jakiejkolwiek inspekcji doszło.
Co cię dziwi?

Autor:  SIRK [ 19 cze 2018, o 00:34 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

Co prawda nie opracowano jeszcze PSRP ale sprawdź co tak naprawdę oznacza SRP powyżej pięciu.

Autor:  Stara Zientara [ 19 cze 2018, o 00:57 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

Wypadałoby, żeby taki fachowiec wiedział, że PSC i FSC dotyczą statku, a nie prowadzącego i jakość mojego kwita nie ma znaczenia dla przeprowadzenia lub nie przeprowadzenia inspekcji.

A tylko o tym pisałem:
Stara Zientara napisał(a):
miałem „szczęście” przechodzić obie kontrole: PSC i FSC

Autor:  SIRK [ 19 cze 2018, o 22:18 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

Zabolało? A nie powinno, wszak jesteś specjalistą w tego rodzaju postach.

W odróżnieniu do ciebie, nie uważam się za „wielkiego fachowca-profesjonalistę” a reaguje wyłącznie na „prawdy objawione” prezentowane przez nasze forumowe autorytety. W tym wypadku także się mylisz i świadomie lub nie opowiadasz dyrdymały.

Każda inspekcja, choćby pośrednio dotyczy załogi, natomiast PSC zawsze i to bezpośrednio. Nie tylko z powodu braku odpowiedniego „kwita” ale także rażącego braku stosownej wiedzy i/lub praktycznych umiejętności członków załogi, kontrolowana jednostka nie tylko może być zatrzymana ale także otrzymać „bana”.

Skipper Risk Profile był oczywiście żartem ale nie zdziwię się gdy w niedalekiej przyszłości powstanie jakiś „crew risk factor” na wzór już komercyjnie obowiązującego „crew matrix”.

Autor:  Stara Zientara [ 20 cze 2018, o 01:07 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

SIRK napisał(a):
Każda inspekcja, choćby pośrednio dotyczy załogi, natomiast PSC zawsze i to bezpośrednio
Szkoda, że inspektorzy w Kłajpedzie tego nie wiedzieli i kontrolowali dokumenty żaglowca (w tym książkę śmieciową) i wyposażenie ratunkowe. Żadnych papierów załogi (poza moim patentem) nie sprawdzali.

Autor:  Jaromir [ 20 cze 2018, o 06:41 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

Stara Zientara napisał(a):
...
Wojtek, naprawdę lubisz grać w szachy z gołębiem...?

Autor:  SIRK [ 20 cze 2018, o 23:56 ]
Tytuł:  Re: Ranking PSC (Port State Control).

Jaromir napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
...
Wojtek, naprawdę lubisz grać w szachy z gołębiem...?

Tylko na tyle cię stać?
Nie będzie cytowania absurdów prawnych tudzież krytykanctwa i obrażania wszystkich wkoło?
Mógłbyś się bardziej postarać i w obronie kolegi skorzystać z tego lekkiego pióra i na podstawie własnego doświadczenia przytoczyć kilka idiotyzmów prawno-inspekcyjnych.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/