Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 11:40




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lip 2018, o 08:13 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Faktycznie, przepraszam, gdzieś umknał mi ten post.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2018, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2017, o 21:53
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 85
Uprawnienia żeglarskie: używane
marioczewa napisał(a):
Baxmord napisał(a):
jak się robi węzeł bojkowy zsuwany
dalej nie dostał odpowiedzi,


dostał:
Bastard napisał(a):
Proszę bardzo (str. 68-69) https://www.motorowy.com/wydania-archiw ... y-4-2016-0

_________________
pozdrawiam
Bartek
S/Y Villemo POL 14366


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2018, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
Bo do cumowania zwłaszcza w portach pływowych jest dedykowany.

Nie zauważyłem. Jak nie ma słupów (nie wiem jak one się oficjalnie nazywają) to ludzie na noc luzują mocno cumy, zostawiają dyżurnego, albo ustawiają budzik. Ale knagi używają normalnie.
Raz, w Holandii, widziałem patent automatyczny - cumy to były taśmy parciane (albo podobne) nawinięte na elektrycznie sterowane bębny - tam żadnego węzła nie było ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2018, o 08:37 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sąsiad napisał(a):
ludzie na noc luzują mocno cumy,

Jak masz pływ o niewielkim skoku to możesz cumy luzować na zapas. ale tam gdzie pojawia się na przykład 5 metrów to już nie.
Czy jak wyczarterujesz jacht 50 " to w sąsiedztwie, podobnych dasz na każdej cumie 6 metrów zapasu i pójdziesz spac?
Wystarczy spóźnienie o paręnaście minut, nieprzewidziane zahaczenie się liny by zwykły knagowy tak się zacisnął, że go bez noża nie "rozwiążesz:

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2018, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sposoby są, jak wiadomo, różne. Zresztą nie chcę się kłócić co i jak, po prostu mówię co widziałem. Nie twierdzę przy tym, że wszyscy postępują optymalnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2018, o 10:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
BTW - wciąż razi nie nazywanie "węzłem płaskim" tego supełka, który Anglicy zwą "Reef Knot" albo "Square Knot"... Czyli tego:
http://szony.blox.pl/resource/PROSTY.jpg
Ten supełek na zawsze pozostanie dla mnie węzłem "prostym".


Na tych fotkach niekoniecznie musi być pokazany "prosty" może być równie dobrze "mańkut"

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2018, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Ejdzej napisał(a):
waliant napisał(a):
.... Tak samo jak poprawnego obkładania liny na knadze (czyli knagowania - bardzo mało kto robi to poprawnie). ..


Kolejna "sznurkowa" prawda :)
Co znaczy poprawnie, poza tym, że lina obłożona na knadze ma trzymać?
[...]


Ktoś napisał poprzednio, wszystko zostało już wymyślone po 50 razy.
Niestety, nasz system szkolenia nie uczy zadawania sobie pytania "dlaczego robię to co robię?"
Uczą jedynie bezmyślnie małpować.

W przypadku knagi istnieją trzy podstawowe "funkcje" tego węzła.
- ma pewnie trzymać
- ma się dać odwiązać pod obciążeniem
- ma się dać zawiązać i rozwiązać szybko

I proponuję poeksperymentować
- co tracimy nie robiąc "kółka" wokół knagi, tylko od razu "na krzyż"?
- co tracimy robiąc "za dużo" kołek?
itp, itp

Szczegóły - diabeł w nich siedzi przecież.

pozdrawiam

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.



Za ten post autor Fazi otrzymał podziękowanie od: marioczewa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Maar, Wojciech i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL