Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 18:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lut 2019, o 13:11 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
W tym roku mogłem porównać kilka marin (4) i popatrzeć na pracę kilku fachowców.
W końcu 3 łódki wymagają trochę uwagi.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
Andrzej Kolod napisał(a):
Widać postęp, ograniczenia są związane z brakiem np. żurawia do stawiania-zdejmowania
kilkunastometrowych masztów.
Odpowiedzialność za te działania przejmuje oczywiście armator.

W jakim sensie armator? Możesz rozwinąć temat? Pytam z czystej ciekawości i zakładam, że piszesz o stawianiu i zdejmowaniu masztów.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że gimnastyka z masztem zajmuje więcej czasu niż wyciąganie łódki.


Przepraszam, że spytam nieśmiało, ale po co zdejmujecie maszty ?

My wyciągamy się tak:
Załącznik:
NEPTUN zimowanie.JPG
NEPTUN zimowanie.JPG [ 144.9 KiB | Przeglądane 4217 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Przepraszam, że spytam nieśmiało, ale po co zdejmujecie maszty ?

My wyciągamy się tak
Sztaplarką? Czy żurawiem (zwanym dźwigiem, choć to nazwa windy). Myślę że da liegt der Hund begraben... znaczy maszt położony! :mrgreen:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Przepraszam, że spytam nieśmiało, ale po co zdejmujecie maszty ?

Jeślibym miał co roku zdejmować i stawiać maszt, to taka marina odpada z założenia. Dla mnie bezsensowna dodatkowa robota. Dlatego też wzbudziło, to moją ciekawość, no i ta odpowiedzialność armatora. Armator podjeżdża swoim dźwigiem?

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 16:32 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
:rotfl:
To jak wysoka jest wasza hala?
Na Loung Avel musiałem nawet położyć bramkę rufową.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 16:37 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
O tak


Załączniki:
155E0DC8-E8D7-40C4-B412-3BF25E22FE15.jpeg
155E0DC8-E8D7-40C4-B412-3BF25E22FE15.jpeg [ 105.01 KiB | Przeglądane 4193 razy ]
3EE7DC8F-5ECB-4A72-9050-919CFAACA5CA.jpeg
3EE7DC8F-5ECB-4A72-9050-919CFAACA5CA.jpeg [ 138.85 KiB | Przeglądane 4193 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Sztaplarką? Czy żurawiem (zwanym dźwigiem, choć to nazwa windy).


Wojtuś - było już pokazywane - ale raz jeszcze załączę fotkę, żebyś odróżnił sztaplarkę od dżwigu:

Robimy to u nas w Klubie tak:
Załącznik:
Fotka13.jpg
Fotka13.jpg [ 84.95 KiB | Przeglądane 4189 razy ]


Załącznik:
IMG_8814.JPG
IMG_8814.JPG [ 108.02 KiB | Przeglądane 4189 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Wojtuś - było już pokazywane - ale raz jeszcze załączę fotkę, żebyś odróżnił sztaplarkę od dżwigu:

Robimy to u nas w Klubie tak

Kocurku, jak by Ci tu...
Chciałem Ci zwrócić uwagę (w kontekście Twego pytania
bury_kocur napisał(a):
Przepraszam, że spytam nieśmiało, ale po co zdejmujecie maszty ?
), że oni to robią sztaplarką, a nie "dźwigiem", jak Wy. I stąd zapewne wynika konieczność wyjmowania masztów... :D
:roll:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
Andrzej Kolod napisał(a):
To jak wysoka jest wasza hala?

Bardzo śmieszne :lol:
Jasnowidzem jeszcze nie jestem, abym wiedział, że łajbę musisz trzymać w hali.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
oni to robią sztaplarką


Sztaplarką wyjmują jachty ...nasto-tonowe ?

Przewożą i wkładają na łoże ?

A można zobaczyć jakąś fotkę tego ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 17:30 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nowa sztaplarka jest ok 6 ton.
U siebie maszt kładę bo mi jest wygodnie i szybciej plandeke założę. Ale ja mam 8 m wie w 3 chłopa w parę minut operacja trwa

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Sztaplarką wyjmują jachty ...nasto-tonowe ?
Nie wiem, nie widziałem, ja tylko czytam:
Andrzej Kolod napisał(a):
Koncepcja ze sztaplarką zamiast dźwigu prowadzi do wydłużenia czasu obsługi jednostki.
Łódki trzeba przewozić po wyciągnięciu z wody tą sztaplarką po całym terenie do miejsca gdzie stoi podłoże.
Sprawnych przyczep jest bardzo niewiele.
Szczególnie manewrowanie nimi jest utrudnione ze względu na brak miejsca itd. itd.

I jeszcze pozostaje kwestia co to jest "sztaplarka" (tak jak co to "dźwig")... :rotfl:
Są i takie: http://sago-online.pl/tag/wozek-widlowy-20-ton/

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
(tak jak co to "dźwig")

Ja to rozumiem tak, jak to zdefiniowano w SJP - maszyna służąca do przenoszenia ciężkich ładunków :)

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 18:16 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Ok, wózek widłowy.
Według nowego cennika KP udźwig do 5T.
Dla cięższych łódek można zamówić dźwig.
Dla zdjęcia-postawienia masztu bosmani wkładają na jedną „widłę” takie ustrojstwo z zaczepem podwyższającym punkt zaczepu masztu o 1,5 m.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja na Kamień nie narzekam. Ale nie jest to tak, że jacht można zwodować z dnia na dzień.

Na prostokątnym placu jachty ustawiane są w kilku rzędach. Mój w tym roku jest zastawiony przez dwa duże jachty stojące z brzegu placu. Czyli jakby był w drugim rzędzie. Za Dulcią są jeszcze ze dwa kolejne rzędy, do których dostęp jest od "mojej" strony - bo takich rzędów jest ze sześć.

Jeśli chciałbym się wodować to muszę poczekać aż te dwa jachty się zwodują lub aż Bosmani je przetransportują w inne miejsce. Ja z kolei muszę się zbierać, żeby nie blokować innych.

To wymusza pośpiech i powoduje, że wiele prac zamiast ze spokojem na brzegu wykonuje się po zwodowaniu. Ważne, żeby podwodzie było zrobione.

Nikt nie chce być hamulcowym...

Podobnie jest na obecnie dwóch pozostałych placach. Na drugim placu, tam gdzie przy samej ścianie hangaru stoi jacht Micusia jest jeszcze gorzej - bo dostęp jest tylko z jednej strony. Z bramy od strony ulicy. Więc żeby wystawić jego łódkę trzeba przestawić z 15 innych.

I nie jest to wina Bosmanów, podziwiam ich szczerze - bo i kombinują jak mogą ale jachtów jest dużo a miejsca mało. Z goowna bata nie ukręcisz...

Potrzebny dużo większy plac tak, żeby między dwoma rzędami jachtów ustawianych dziób- rufa-dziób mogła manewrować sztaplarka z jachtem na pasach.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
A.W. napisał(a):
maszyna służąca do przenoszenia ciężkich ładunków
Rozmawiałem kiedyś z UDTowcem, który swe małoletnie dziecię nauczył prawidłowo mówić "żuraw" na to coś co na budowie przenosi ciężkie ładunki... mina pani w zabawkowym gdy owo dziecię tłumaczy która zabawka mu się podoba - BEZCENNA! :rotfl: Trudności w porozumieniu się z panią przedszkolanką i współprzedszkolakami - spowodowały, że odpuścił. BTW do operatora żurawia mówi się: "panie dźwigowy", ale to pewnie tak jak z "okrętowaniem" na statek... :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
A, to jak mówimy językiem UDT-u, to zmienia obraz rzeczy. To tak samo jak powiedzieć na windę - winda, a nie dźwig osobowy :D

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 20:50 

Dołączył(a): 20 cze 2014, o 20:09
Posty: 76
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: st.j.
W mojej opinii, na podstawie widzianych operacii, dla jachtów do ok 10 m , nie ma sprawniejszego urządzenia do wodowania/wyciągania niż dostosowany wózek widłowy. Mam na mysli rzeczywiście cięzki sprzęt, biorący łódke od dziobu, z możliwością opuszczania wideł co najmniej 1,5m poniżej poziomu nabrzeża. Te co obserwowałem , brały łódki z masztami, rozwoziły po placu i ustawiały na przygotowanych łożach. Cały cykl zamykał się w 10-15 minutach.
ZR


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
zrembiewski napisał(a):
dla jachtów do ok 10 m , nie ma sprawniejszego urządzenia do wodowania/wyciągania niż dostosowany wózek widłowy. Mam na mysli rzeczywiście cięzki sprzęt, biorący łódke od dziobu, z możliwością opuszczania wideł co najmniej 1,5m poniżej poziomu nabrzeża


Moje doświadczenia są dokładnie przeciwne.

Mamy w Klubie jachty niejako w dwóch przedziałach wielkościowych:

1. jachty w przedziale 9 - 12/13 metrów ważące 6 - 12/16 ton i jest tych jachtów coraz więcej - z roku na rok stan posiadania w Klubie przesuwa się w kierunku jachtów dużych i ciężkich i do tych jachtów przyjeżdża duży - 80 - 100 tonowy dźwig

2. jachty do ok 7,5 metra, które w większości dają się wyciągnąć elektrycznym slipem Klubowym.

Drugiej grupy nie omawiam bo nie moja bajka.

Grupa pierwsza - ok. 30 jachtów - wyciągana jest dźwigiem - dwa dni roboty i jachty spokojnie wyciągnięte.

Mamy to od lat opanowane - wiemy gdzie i jak stawiać łoża - jak je podpierać i jak ma się rozkładać wokół takiej grupy jachtów dźwig.

Żadna sztaplarka u nas nie ma racji bytu - pierwsza grupa jachtów jej nie potrzebuje a grupa druga jest dla takiej sztaplarki za ciężka i za duża.

Wyciąganie dużego jachtu dźwigiem - z ustawieniem go na łożu - kosztuje u nas 250 - 400 zeta i trwa średnio od 30 minut do godziny.

Łoża do takich jachtów wyglądają mniej więcej tak:
Załącznik:
IMG_9741.JPG
IMG_9741.JPG [ 137.35 KiB | Przeglądane 4065 razy ]


i każdy z armatorów po uzgodnieniu z Komandorem techn. - po ustawieniu takiego łoża w danym miejscu przez bosmanów traktorem - poziomuje go sobie sama - każdy ma do tego stosowny zestaw klocków i podpór - patrz fotka.

Czyli - co kraj to obyczaj...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
kosztuje u nas 250 - 400

To w AKM-ie jest taniej, ale może dlatego, że jachty średnio mniejsze?

Było już o tym i nikogo nie chcę przekonywać, ale ja maszt zdejmuję co roku. Może komuś, kto się zastanawia, przyda się informacja, że są tacy. I wcale nie jestem jedyny.
:)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
ale ja maszt zdejmuję co roku.


Jak miałem mniejszy jacht też tak robiłem.

Przy obecnym jachcie i maszcie prawie 15 metrowym już tak nie robię bo to za wielka operacja.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 21:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Włodek sztaplarka w porcie jest genialna,lepsza od dźwigu i suwnic.Nie musisz mieć wózka na kółkach. Podnoszenie jachtu to jest chwila. Niestety do określonej wagi.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 23:41 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Dyskutują ze sobą właściciele łódek 2 i 10T, szerokości 2,5 i 4 m, długości 8 i 13m, mających przyczepę podlodziową i stojaki.
Moje najlepsze doświadczenia (wielokrotne) z innych marin:
- telefon: proszę przyjechać, łódka stoi już przy pomoście, maszt postawiony
- telefon: umyta łódka już w hangarze, proszę przyjechać omówić prace zimowe

Oczywiście chcę być przy wkładaniu do wody, czy przy wyciąganiu, jeżeli czas pozwala.
Oczywiście wolę oszczędzić pieniądze robiąc coś samemu.
Chcę mieć swobodę wyboru tego co według mnie jest najlepsze dla mnie i dla mojej łódki.

Nie narzekam na Kamień.
Mówię tylko, że to nie jest jeszcze szczyt marzeń żeglarskich.
Jest jeszcze dużo do zrobienia i to będzie wszystko dużo kosztować.
Pierwszy widłak się rozleciał, drugi daje radę tylko z 5T łódkami.
Wieszanie się na masztach zbyt nisko złapanych tez nie zawsze kończy się bez zadrapań
aluminium.
Zastawione łódkami place bez możliwości wodowania poza kolejnością też nie są ideałem.
Kredyty na zmurszałe pomosty i sezonowe biurowce również muszą być spłacone.
Poza dyskusją jest wspaniała atmosfera w Marinie, położenie blisko otwartego morza
dosyć dobre połączenia komunikacyjne.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 23:50 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Stawianie masztu


Załączniki:
9B46F13D-B7AA-47E8-9E51-A513D943B21A.jpeg
9B46F13D-B7AA-47E8-9E51-A513D943B21A.jpeg [ 121.7 KiB | Przeglądane 4024 razy ]

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 03:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Andrzej Kolod napisał(a):
Zastawione łódkami place bez możliwości wodowania poza kolejnością też nie są ideałem.

Mówię tylko, że to nie jest jeszcze szczyt marzeń żeglarskich.

Ditto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak, to jest rozwiązanie. Dojedzie wszędzie i potrzebuje mniej miejsca do manewrowania niż widlak.
Ale wymaga specjalnie przygotowanego slipu lub pirsów (w przypadku odmiany tego czegoś, które nie wjeżdża do wody).
Choć w Kamieniu akurat takie pirsy są.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 07:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Mamy w Klubie jachty niejako w dwóch przedziałach wielkościowych:

1. jachty w przedziale 9 - 12/13 metrów ważące 6 - 12/16 ton ... do tych jachtów przyjeżdża duży - 80 - 100 tonowy dźwig

2. jachty do ok 7,5 metra, które w większości dają się wyciągnąć elektrycznym slipem Klubowym.


To ja już wiem dlaczego Lotta nie stoi w Neptunie. Z 8.25 m i 3 tonami, niewyciągalnymi na Waszym slipie, nijak nie pasuje.
;-)
A tak bardziej serio, i na temat, wydaje mi się, że bardzo wiele (większość?) jachtów stacjonujących w Kamieniu lokuje się w pominiętym przez Ciebie przedziale.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 09:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Andrzej,oczywiście,że wiem jest do zrobienia.Ale na tle polskich marin nie jest źle.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 09:12 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Trzymam kciuki za Kamień Pomorski.
Początki były wspaniałe.
Uporządkowanie sprawy zimowania jachtów będzie ogromnym plusem.
Przekroczenie liczby 500 jachtów w marinie będzie dawało dobrą podstawę finansową
na prowadzenie działalności gospodarczej.
Skąd te miejsca wziąć?
Dobudowanie pomostu w nowej marinie, boje w starej, wydzielenie płytkiej części mariny
„pływające domki”. Zewnętrzny pływający falochron równiez jest niezagospodarowany.
Widząc niektóre manewry początkujących „flisaków” dziwię się, że nie doszło jeszcze do uszkodzeń jachtów.
Odrobina wiatru powoduje, że domek na wodzie uniezależnia się od woli kierującego.
Domki stały się nieodłączną częścią krajobrazu szuwarowego.
Kamień jest z racji położenia również elementem tego krajobrazu.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 170 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Michal i 129 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL