Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 23:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lis 2019, o 19:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Maszty się kładzie w jachtach typowo regatowych gdzie są one bardzo cienkie i naprężenia takielunku mega duże, i wszystko się baardzo szybko starzeje i zużywa. Kropka

W Rendsburgu trzyma się jachty w wodzie i montuje pod nimi pompki z powietrzem, stoi tam tak większość jachtów. Wiem bo ma tam jacht moja ciocia.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2019, o 21:20 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kiedys to byly zimy. Tak wygladal jachthaven Volendam pare lat temu. Od tego czasu nie trafila mi sie taka pogoda. Ostatnie dwa, trzy lata przez cala zime mozna bylo jeszcze zeglowac. Stoja tu jachty ktore zagli nie sciagaja. Gdybym mieszkal blizej tez bym nie sciagal.

pozdrowienia bartoszek


Załączniki:
2013-01-26_02-21-11.jpg
2013-01-26_02-21-11.jpg [ 57.83 KiB | Przeglądane 4977 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 07:20 

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 21:12
Posty: 60
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zimuję na wodzie od 4 lat, jedynie na dwa i pół - trzy miesiące włączam ogrzewanie elektryczne na stałe koszt około 1200 pln ale nie ma wilgoci. Planuję wyjąć łódkę z wody w przyszłym roku i położyć antyfouling,


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 07:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
I my dojdziemy do takiego standardu, że łódkę będzie się wyjmowało z wody tylko do niezbędnych napraw czy końserwacji. Klimat się zmienia i trzeba się będzie do tego przystosować. Widać to na przykładzie choćby Kołobrzegu, mamy koniec listopada a w cholerę łódek stoi jeszcze na wodzie i pewno tak już zostanie.
Dodatkowo właściciele marin będą wówczas zadowoleni, nie będzie problemu z miejscami do zimowania a i opłaty za jacht stojący na wodzie są przecież średnio dwa razy wyższe. :)

Jeszcze niedawno demontaż masztów na zimę u nas był standardem, teraz wystarczy popatrzeć po marinach. Ja już dwie zimy masztu nie demontowałem. Na wiosnę zamówię podnośnik koszowy, bo mam coś do zrobienia. Przy okazji przejrzę takielunek, lampy i antenę.
Do tego nie trzeba zdejmować masztu, z podnośnika taniej, szybciej i mniej zachodu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 09:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak,tylko Ty swój maszt dasz radę zdjąć w 2 osoby,po co podnosnik.Jakies naprawy lepiej robić na ziemi

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A kto pisze o naprawach ? :)
Mam do przynitowania (prawdopodobnie) zewnętrzny bloczek do fału grota, ponieważ ciężko się go wybiera gdy głowica grota jest blisko bloczka wpuszczanego w maszt.
Do tego potrzebna jest wiertarka aku, nitownica, cztery nity i 10 minut pracy. Przy okazji przejrzę sobie dokładnie wszystko co na maszcie.
Nie ma potrzeby demontażu masztu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 09:38 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Podnośnik w jakiej cenie dostaniesz za godzinę pracy z dojazdem?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 09:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
A kto pisze o naprawach ? :)
Mam do przynitowania (prawdopodobnie) zewnętrzny bloczek do fału grota, ponieważ ciężko się go wybiera gdy głowica grota jest blisko bloczka wpuszczanego w maszt.
Do tego potrzebna jest wiertarka aku, nitownica, cztery nity i 10 minut pracy. Przy okazji przejrzę sobie dokładnie wszystko co na maszcie.
Nie ma potrzeby demontażu masztu.


Tą wiertarką mnie uspokoiłes

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 10:08 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Doctor napisał(a):
Zimuję na wodzie od 4 lat, jedynie na dwa i pół - trzy miesiące włączam ogrzewanie elektryczne na stałe koszt około 1200 pln ale nie ma wilgoci. Planuję wyjąć łódkę z wody w przyszłym roku i położyć antyfouling,


Możesz zdradzić miejsce zimowania?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
vaginal napisał(a):
Podnośnik w jakiej cenie dostaniesz za godzinę pracy z dojazdem?
v


W Kamieniu 100 zł. zawsze można się dogadać w kilku armatorów wówczas będzie taniej. Tak się np. dogadaliśmy z Emerytem przy wyciąganiu naszych łódek. W przypadku firmy z Kołobrzegu nie płaciliśmy za dojazd tylko za pracę dźwigu. W przypadku podnośnika też tak będzie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 12:28 

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 21:12
Posty: 60
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
No jasne że mogę. Trzymam łódkę na Światowida 6 u Mirka Marciniaka obok warsztatu Piotra Biernata. Jedyny kłopot tego miejsca to że jest dosyć ciasno przy wejściu jeśli stoją duże łódki przy kei w celu prac przy takielunku i nie za dużo miejsca na cyrkulację.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 15:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ktora to lodka ? Czesyo tam bywam bo Koledzy tez tam lodki po tej stronie trzymaja :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
W UK wszystkie łódki zimują z masztami w górze, nawet te większe i w rejonach gdzi potrafi bardzo wiać, jak przedstawione na zdjęciu Falmouth:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 17:58 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Doctor, to zobaczymy się na wiosnę!
Czekam na termin u p. Marciniaka.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Slawosz, czy w UK zdarza się, że porty zamarzają?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 21:02 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Kurczak napisał(a):
Na wiosnę zamówię podnośnik koszowy, bo mam coś do zrobienia.


Na wiosnę zamówimy podnośnik koszowy, bo mamy coś do zrobienia. Ja muszę wymienić wimpel na nowy.



Za ten post autor emeryt otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
slawosz napisał(a):
W UK wszystkie łódki

Moim zdaniem powoływanie się, że gdzieś/coś/wszyscy bez podawania konkretnych argumentów świadczy właśnie o braku tychże argumentów.
Większość nie zawsze ma rację, za to większość jest leniwa.

Mnie nie przekonacie (podałem swoje powody), a siebie chyba nie musicie przekonywać? Czy może właśnie połowa tego wątku ma na celu utwierdzenie się, wzajemne, w swoim przekonaniu?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
a siebie chyba nie musicie przekonywać? Czy może właśnie połowa tego wątku ma na celu utwierdzenie się, wzajemne, w swoim przekonaniu?


Jeżeli o mnie chodzi to masz zdecydowanie Tomek rację - zdecydowanie przekonywać siebie nie muszę o słuszności decyzji o niezdejmowaniu masztu na zimę.

Podobnie jak nie przekonasz mnie o wyższości małej łódki nad wygodną łódką :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 22:07 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 801
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 473
Otrzymał podziękowań: 457
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
Instalacja chłodzenia silnika pobiera wodę. Spod linii wodnej. Czyli ten otwór (plus rura wewnątrz jachtu do poziomu linii wodnej), w jachcie zimującym na wodzie jest poddawany zamarzaniu / rozmarzaniu. A przynajmniej jest takie zagrożenie. Ze 2-3 x na zimę - powiedzmy. W zależności od tego jak głęboko jest poniżej linii wodnej.
Jak oceniają to ryzyko zimujący na wodzie ?

Pytanie dotyczy też np. instalacji wody zaburtowej.

Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Ostatnio edytowano 27 lis 2019, o 22:11 przez soko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 22:09 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kolega Slawosz pare postow wyzej wstawil zdiecie jachtu stojacego na podporach. Sam w tym roku tak mam postawiona lajbe.
Mnie zaciekawila sprawa, co dzieje sie z laminatem w miejscu podparcia. Laminat to wlasciwie kilka warstw, czy nie wystepuja odksztalcenia w laminacie w miejscu podparcia ? Czy jachty sa budowane pod tym wzgledem zeby staly 5-6 miesiecy na stojakach, w zimowych czy jesiennych sztormach. Ktos z forumowiczow napisal ze widzial jachty pochylajace sie pod wplywem wiatru , czyli sily dzialajace sa ogromne. Co sie dzieje gdy warstwy laminatu pod wplywem nacisku sie rozwarstwia ?. Czy kadlub jachtu przeschnie stojac na wolnym powietrzu. W ocieplanej hali ma to sens, ale jesienia, zima wczesna wiosna gdzie leje, pada snieg ,jest mroz, przeschnie laminat? Dla mnie najbezpieczniejszym miejscem jest woda. Nawet w zime gdzie jacht cala linia stoi wodzie. Ale to tylko taki przemyslenia laika.

pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bartoszek napisał(a):
Czy kadlub jachtu przeschnie stojac na wolnym powietrzu

Pod plandeką tak. O ile jest pod nią przewiew. Może też być pod dachem wiaty w ogródku (zaleta małego jachtu - można go zabrać do ogródka).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bartoszek napisał(a):
Mnie zaciekawila sprawa, co dzieje sie z laminatem w miejscu podparcia. Laminat to wlasciwie kilka warstw, czy nie wystepuja odksztalcenia w laminacie w miejscu podparcia ?


Jeżeli nie jest to punktowe podparcie to nie dzieje sie nic.

Wszelkie dobrze wykonane stojaki przewidują, iż powierzchnia podpierana będzie miała wielkość rzędu np. 20 x 20 cm czyli ok 400 cm.kw.

Zwykle takich podpór na burtach jest kilka - u mnie mam 6 szt. + dwie w dnie - na tym zdjęciu powyżej jest chyba 10 szt podpór.

Dodatkowo zwróć uwagę Kolego, że jacht jest podparty jeszcze na kilu.

Osobiście robię to tak, iż stawiając jacht na łożu dźwigiem na kilu opieram ciężar rzędu 70 % ciężaru jachtu - czyli w moim przypadku ok 7 - 8 ton - a resztę podpieram bocznymi + dennymi podporami.

Jacht (ok. 12 ton) stoi na łożu - poniżej fotka - na sześciu punktach podparcia z boków (w tych miejscach podparcia jest ok. 25 mm grubości laminatu) + dwóch punktach podparcia w dnie (tam jest naprawdę grubo) + podparcie pod całym kilem i wszystko jest - odpukać - OK.

Załącznik:
Zimowisko02.jpg
Zimowisko02.jpg [ 161.37 KiB | Przeglądane 4668 razy ]


Dodatkowo dobrze jest boczne podpory ustawić w miejscach wewnętrznych wzmocnień takich jak grodzie, co dodatkowo rozkłada ciężar działający na taką podporę.

Jeżeli wykonasz system podpór wg powyższych zaleceń - lub zbliżony do powyższych - to nie masz się czego obawiać.

Przy podporach bocznych i dennych dobrze jest mieć przygotowaną dużą ilość klinów różnej grubości i o różnym skoku klina o szerokości podpory i po wbiciu takich klinów między dno jachtu a podpory nie zapomnieć o ich przykręceniu np. blachowkrętami do podpór co zabezpiecza przeciw ich wysuwaniu się w zimie w czasie drgań jachtu pod wpływem wiatru.

bartoszek napisał(a):
Co sie dzieje gdy warstwy laminatu pod wplywem nacisku sie rozwarstwia ?. Czy kadlub jachtu przeschnie stojac na wolnym powietrzu. W ocieplanej hali ma to sens, ale jesienia, zima wczesna wiosna gdzie leje, pada snieg ,jest mroz, przeschnie laminat?


Jak dobrze podeprzesz jacht i dobrze rozłożysz jego ciężar na łożu - łoże wykonane oczywiście pod odpowiednią wielkość i ciężar jachtu - i nie podeprzesz jachtu punktowo w miejscu bez wzmocnień - to nie ma praktycznie możliwości, aby coś się rozwarstwiło.

No chyba, że jacht ma zbyt cienkie burty.

Co do wyschnięcia laminatu to napisano już o tym dużo - jest teoria, iż kadłub jachtu wyciągniętego odpowiednio wcześnie z wody przed mrozami bez problemu wyschnie i ja w to wierzę i mam do tego podstawy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12944
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
Zwykle takich podpór na burtach jest kilka
Gdy zimowałem Santorię (Oceanis 44) w Grecji, to ustawiali ją na kilu i 17 podporach (nieparzyście, bo jedna pod dziobem).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 07:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
soko napisał(a):
Instalacja chłodzenia silnika pobiera wodę. Spod linii wodnej. Czyli ten otwór (plus rura wewnątrz jachtu do poziomu linii wodnej), w jachcie zimującym na wodzie jest poddawany zamarzaniu / rozmarzaniu. A przynajmniej jest takie zagrożenie. Ze 2-3 x na zimę - powiedzmy. W zależności od tego jak głęboko jest poniżej linii wodnej.
Jak oceniają to ryzyko zimujący na wodzie ?

Pytanie dotyczy też np. instalacji wody zaburtowej.

Pozdrawiam Krzysztof


Myślę, że przy długotrwałych silnych mrozach, gdzie grubość lodu będzie miała powiedzmy pół metra wszystkie przejścia burtowe i to co się z nimi łączy znajdą się w lodzie. Zarówno pobór wody do silnika jak i odpływy wody z kokpitu, kibelka itd. Czy nie nastąpi pęknięcie, rozsadzenie jakiegoś przewodu a przy okazji odwilży zalanie jachtu ? Zdaje się, że takie sytuacje się już zdarzały. IMHO istnieje więc takie ryzyko.

Tyle, że klimat się na tyle zmienił, że trudno się takich mrozów spodziewać. Ostatnio w latach 80-tych owiłem ryby spod lodu. Wówczas pokrywa lodowa na Gople miała ponad pół metra, wiertła do lodu były za krótkie. Ale to se ne wrati. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 10:22 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 801
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 473
Otrzymał podziękowań: 457
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
Kurczak napisał(a):
Tyle, że klimat się na tyle zmienił, że trudno się takich mrozów spodziewać.

No ale "ocieplenie" ma właśnie na tym polegać, jak wszędzie czytam, że będą b. ciepłe i burzowe lata, oraz bardzo zimne, z ekstremami chłodu, zimy.
Koniec końców wypadkowa tych ekstremów w górę i w dół ma być "na plus", ale dzięki b. gorącym miesiącom letnim. Zimy właśnie mają być b. mroźne.

Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja nie piszę o tym co mówią/piszą inni tylko o swoich spostrzeżeniach. Póki co od ładnych kilkunastu lat nie mamy wiosny i zimy. W lecie mamy upały i nieprzewidywalne zjawiska pogodowe i kilka mroźnych dni w "zimie", najczęściej styczeń-luty. Prawdziwej mroźnej i śnieżnej zimy nie mieliśmy od dobrych kilkunastu lat. Ostatni atak mrozu (bez śniegu) jaki pamiętam dotyczy całego kraju i było to z 10 lat temu. Wówczas temperatura spadła nawet do ponad 30 stopni mrozu i utrzymywała się przez jakieś dwa tygodnie.
Bliżej nam do klimatu śródziemnomorskiego niż umiarkowanego lub ja twierdzą inni przejściowego, który ponoć u nas jest. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Od kiedy to większość ma rację? O racji nie decyduje większość.
Za to większość ludzi jest wygodna i w ramach tejże wygody...

Chyba od momentu gdy dana społeczność uznała, że demokracja to najlepszy system społecznopolityczny ale tu nie o politykę chodzi. W normalnym życiu wszystko jest oparte na kompromisach a obiektywna prawda bardzo często jest utopią.
Dlaczego na przykład ktoś ma malować/czyścić kadłub raz na rok a nie raz na miesiąc czy przed każdymi regatami. Ale osobiście nie mam zamiaru nikogo do tych „obiektywnych prawd” przekonywać. Bardziej interesuje mnie ryzyko zamarznięcia wody w dolnych częściach przewodów i/lub zaworach dennych w sytuacji gdy pozostawiony na wodzie jacht zostanie skuty lodem. Czy należałoby odkręcać i przedmuchiwać przewody pobierające wodę zaburtową, czy może wystarczy zalać instalacje płynem przeciw zamarzaniu i zamknąć zawory denne. A może w sytuacji zimowania na wodzie trzeba jednak zapewnić dodatnią temperaturę.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 16:11 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
Bardziej interesuje mnie ryzyko zamarznięcia wody w dolnych częściach przewodów i/lub zaworach dennych w sytuacji gdy pozostawiony na wodzie jacht zostanie skuty lodem.

Parę lat temu w Izoli/Słowenia przyszła zimą bora i zaraz po tym bardzo wysoki wyż. Obniżył do tego stopnia temperaturę powierzchni wody, że pozamarzały instalacje i popękały bloki silników, tych które miały wodę zamiast petrygo.
A przecież rosną tam palmy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kol. Piotrze, czy uważasz mnie za idiotę? Czy może mam zacytować to co paręnaście minut temu napisalem?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Czy należałoby odkręcać i przedmuchiwać przewody pobierające wodę zaburtową, czy może wystarczy zalać instalacje płynem przeciw zamarzaniu i zamknąć zawory denne. A może w sytuacji zimowania na wodzie trzeba jednak zapewnić dodatnią temperaturę.


To co napisałeś powyżej nie jest takie proste, bo co z tego, że wywalisz wodę z zaworów od góry - od strony maszynowni...

Był to dylemat, który kiedyś już sam przechodziłem.

Zimowałem onegdaj jachtem w wodzie - jednej nocy port zamarzł, co niejako zmusiło mnie do pozostawienia w maszynowni ogrzewania, żeby nie rozwaliło instalacji a to z kolei mnie osobiście zmusiło do zimowania na jachcie, bo perspektywa pozostawienia grzałek bez nadzoru niespecjalnie mi się uśmiechała.

Pamiętam, że sporo ropy spaliłem tamtej zimy na kręcenie śrubą, żeby lód nie skuł jachtu

Załącznik:
image008.jpg
image008.jpg [ 107.96 KiB | Przeglądane 4483 razy ]


Tamta zima wyleczyła mnie dokumentnie z wszelkich głupich pomysłów zimowania jachtu w wodzie.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: soko
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 17:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie zebym kogos na sile namawial ale pare razy widzialem jak po zimowym wietrze pare jachtow stojacych z masztami lezalo jak domino. U nas w Polsce tez takie przypadki byly :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 224 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL