Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 15:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 gru 2019, o 09:26 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Może jeszcze lepsze nagranie:

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 09:33 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Andrzej Kolod napisał(a):
„Reanimacja” zaworów, które przecież nie funkcjonują wiecznie (zużycie, korozja)
lub są zapchane, zakamienione, to według mnie zabawa niebezpieczna.


Odkamienianie instalacji, w tym zaworów, rur, młynków, pomp powinno się wykonywać co roku.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 10:37 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
ins napisał(a):
Andrzej Kolod napisał(a):
„Reanimacja” zaworów, które przecież nie funkcjonują wiecznie (zużycie, korozja)
lub są zapchane, zakamienione, to według mnie zabawa niebezpieczna.


Odkamienianie instalacji, w tym zaworów, rur, młynków, pomp powinno się wykonywać co roku.

Piotr Siedlewski


Możesz poświęcić więcej słów na sprecyzowanie swojej wypowiedzi?
Czy masz na myśli próbę usuwania skutków korozji wżerowej na skutek działania wody morskiej czy udrożnienie przewodów, również takich z tworzyw sztucznych?

Nie chcę się zagłębiać w problematykę kotłów parowych, wymienników ciepła, żle dobranych
termostatów w silnikach 1-obiegowych, niedostateczne spłukiwanie moczu czy zapchanych dziwnymi rzeczami młynków toalet.

Warto ten temat rozszerzyć w innym wątku.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 10:50 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
piotr6 napisał(a):
Andrzej Kolod Domecko wymieniał zawory,kupił najlepsze na świecie,nie obyło się bez kłopotów


Wymiana chyba nie jest zbyt skomplikowana? Z czym był kłopot?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 12:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Andrzej Kolod napisał(a):
Możesz poświęcić więcej słów na sprecyzowanie swojej wypowiedzi?

Nie ma co specjalnie otwierać nowego wątku.
Po prostu po wyjęciu jachtu z wody warto zalać po zamknięciu zaworów, rury a tym samym zbiorniki, pompy i młynki roztworem wody z octem.
To się powinno robić też z systemem chłodzenia silnika stacjonarnego i zaburtowego.
Po parunastu godzinach zawory otworzyć.

Brak tej corocznej czynności, po paru latach może skutkować odpadnięciem warstwy kamienia w instalacji toalety, wiele firm czarterowych tego nie robi wymuszając po tym
50 - 150 Euro od niekumatej załogi, za udrożnienie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
ins napisał(a):
Po prostu po wyjęciu jachtu z wody warto zalać po zamknięciu zaworów, rury a tym samym zbiorniki, pompy i młynki roztworem wody z octem

Potwierdzam i dodam, że można zamiast roztworu z octem robić roztwór z kwaskiem cytrynowym (tak robiono na kolei, gdy używano jeszcze parowozów i robi się w niektórych elektrociepłowniach zamiast chemii).

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 14:27 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Istotnie, cytrynowy dla mechaniki lepszy.
Ale wracając do reanimacji starych zaworów - te klasyczne brązowe można spokojnie przeserwisować, tylko trzeba mieć dojście. Ich się bowiem po prostu rozbiera, sprawdza (zwłąszcza na pęknięcia, tudzież korozję/wżery/głądkość, po czym w razie potrzeby dociera, zaczem napełnia nowym smarem, i cześć.
Ale to znaczy że w większości wypadków, gdy upchane gdzieś w zakamarku, przyjdzie wyjąć i wziąć na warsztat. To jaka różnica w stosunku do tanich wymienianych? :roll:

Mam 3 stare "blake" na dziobie, do kibla, i budzą zaufanie. Bo solidnie zmocowane z kadłubem.
Ale pod maszyną te takie nakręcane na króćce gwintowane, co rodzą pytanie o trwałość owych króćców - toż to cienka i nacięta gwintem rurka, co może pęknąć albo i złamać się. I tu większy ból, niż z zaworem nakręconym na toto. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2019, o 15:31 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Wszystkie zawory wrzucacie do jednego wiadra i wyciągacie co pasuje do teorii.
Prawie można przyjąć, że wszystkie łódki wyposażyliście w Blake, zawory były czyszczone i konserwowane co roku, rzadko widują wodę, bardzo rzadko słoną, działają bez zarzutu
i będą działać wiecznie, bo są jak nowe.
Rzeczywistość jest inna.
To, że wydawane są zalecenia o wymianie co jakiś czas (nie chce mi się teraz szukać w sieci) zaworów mosiężnych, z nieodpowiedniego stopu brązu lub kombinacji metali jest pewnie zupełnie ignorowane.
Kropelka tego, tamtego i metal ozdrowieje i odmłodnieje jak śmigłowce lub samochody od tego co płakał jak sprzedawał.

:rotfl:

Każdy odpowiada za siebie. ;)

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2019, o 12:37 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Andrzej Kolod napisał(a):
Wszystkie zawory wrzucacie do jednego wiadra i wyciągacie co pasuje do teorii.
...Prawie można przyjąć, że wszystkie łódki wyposażyliście w Blake, zawory były czyszczone i konserwowane co roku, rzadko widują wodę, bardzo rzadko słoną, działają bez zarzutu...
...To, że wydawane są zalecenia o wymianie co jakiś czas (nie chce mi się teraz szukać w sieci) zaworów mosiężnych, z nieodpowiedniego stopu brązu lub kombinacji metali jest pewnie zupełnie ignorowane...

Każdy odpowiada za siebie. ;)


Poruszona tematyka jest i dla mnie szczególnie interesująca, ponieważ w 28 stopowej łódce, którą remontuję i modernizuję, występuje w pełnym wymiarze kwestia jakości materiału zaworów dennych.

Otworów i zaworów jest pewnie mniej więcej tyle samo, co w każdej podobnej wielkości łodzi, więc mam przygotowany do montażu, mosiężny oprzęt dla odpływów kokpitowych, ujęć wody dla silnika i rury stewowej, zlewu, wentylacji skrzyni z butlami gazowymi, wylotów rur pomp zęzowych - całość w postaci kompletów przepust-zawór-króciec, o średnicach od 1/2" do 5/4".

Mosiądz wyglądał sensownie także ze względu na relacje elektrochemiczne, ponieważ wszystkie części metalowe znajdujące się pod wodą są z tego samego materiału, włącznie ze studzienkami logu i echosondy, a wyjątkiem jest śruba (brąz) i wał (stal 316).

Zdecydowałem się na usunięcie istniejących mosiężnych zaworów dennych głównie ze względu na ich wiek (ok. 45 lat), niezależnie od wizualnej, zresztą pozytywnej, oceny ich stanu.

Wydawało się to podejściem przesadnie surowym, ale wyszło ciekawie - otóż jeden z odpływów kokpitowych miał zawór 5/4", który przy demontażu - okazał się zaworem bez kuli :D

Po lekturze forumowych rozważań o kłopotach z różnymi gatunkami mosiądzów i brązów zastanawiam się czy cała ta, niebłaha i przecież gotowa inwestycja, ma sens.

Przy okazji materiał na ten temat, pochodzący z Yachting Monthly:

https://trip.ayy.fi/wordpress/wp-conten ... acocks.pdf

__________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2019, o 13:10 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
bury_kocur napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Włodku, ale ten jacht na zdjęciu jest wszak w Jadwisinie.

I w dodatku - na miejscu albo bardzo w pobliżu, gdzie kiedyś, kiedyś stała moja łódka


Jako żyw Tomku zimowałem w Jadwisinie - natomiast z tym postojem tak - jak to napisałeś "kiedyś, kiedyś" to napisz dokładnie kiedy tam stałeś?

Pytam bo ten dolny pomost wybudowaliśmy w Jadwisinie w latach 1998/9 a 2001 - fotki są jak widzisz z 2005 - a kiedy Ty tam stałeś i czym ?

Kiedyś w tym miejscu poniżej tej kładki nie było stałego pomostu a stały tam pontony.


Włodku, stałem przy pontonach, tuż koło mostku, od lata 1970 do sezonu 1978 - w tym samym rejonie gdzie znacznie później Ty zimowałeś - czyli koło lądowego przyczółka mostku.

Łódka była pięciometrową HOBO, VC-835, cała w lakierze bezbarwnym, ze srebrnymi koszami, mahoniowym pokładem i białym dachem kabiny.

Od 1974 roku, HOBO miała zamocowany na rufie pomarańczowy samoster PAT 775.
Był to pierwszy samoster jaki razem z kolegą zbudowaliśmy; miał duży pionowy statecznik.

Z tym samosterem robiłem od lata 1974 liczne eksperymenty na Zalewie :D
Jak się obrobię, to może wreszcie zeskanuję fotografie z tej epoki i może podeślę Ci na priv.

________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2019, o 15:48 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
tomasz piasecki napisał(a):
Przy okazji materiał na ten temat, pochodzący z Yachting Monthly:

https://trip.ayy.fi/wordpress/wp-conten ... acocks.pdf


w sumie z artykułu wynika że każdy kto ma łajbę wyprodukowana po 1998 na serio powinien obejrzeć przejścia i zawory co ma tak naprawdę zainstalowane(czy aby przypadkiem nie badziewie które norma (IS0 9093-1) dopuszcza)..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rafg28 napisał(a):
w sumie z artykułu wynika że każdy kto ma łajbę wyprodukowana po 1998 na serio powinien obejrzeć przejścia i zawory co ma tak naprawdę zainstalowane(czy aby przypadkiem nie badziewie które norma (IS0 9093-1) dopuszcza)..


Zadałem w serwisie Bavarii pytanie czy w swoich jachtach sugerują wymiany przejść burtowych oraz zaworów dennych a jeżeli tak to co jaki czas.

Otrzymałem dziś odpowiedź:

"Dear Mr. Ring,
we recommend replacing the sea cocks and the hull penetrations/ fittings every five years.
p.p.
Mit freundlichen Grüßen / Kind regards
Eckhard Meyer
Service
Bavaria Yachtbau GmbH
Bavariastraße 1
97232 Giebelstadt
Deutschland
Tel.: +49 9334 942 1330
Fax: +49 9334 942 1530
E-Mail: e.meyer@bavariayachts.com"

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Może jeszcze lepsze nagranie:


Andrzej - są dziury w tym nagraniu - np. czas ok 5:20 min - nie masz takiego filmu bez dziur?

Bo tak nie widać kilku istotnych rzeczy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 10:07 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
bury_kocur napisał(a):
Zadałem w serwisie Bavarii pytanie czy w swoich jachtach sugerują wymiany przejść burtowych oraz zaworów dennych a jeżeli tak to co jaki czas.

Otrzymałem dziś odpowiedź:

"Dear Mr. Ring,
we recommend replacing the sea cocks and the hull penetrations/ fittings every five years".



Czyli z grubsza to samo, co już prawie dziesięć lat temu wyraźnie pisał o przejściach kadłubowych Yachting Monthly w załączonym artykule...

_________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
tomasz piasecki napisał(a):
Czyli z grubsza to samo, co już prawie dziesięć lat temu wyraźnie pisał o przejściach kadłubowych Yachting Monthly w załączonym artykule...


Tylko tamte zawory na fotkach w ich artykule oraz wygląd zaworów na zamieszczonych wcześniej filmikach pokazuje bardzo zniszczone zawory.

U mnie tak źle nie jest - a korozja doszła póki co wizualnie tylko do dźwigienek zaworowych.
Za następnym pobytem na jachcie zdejmę taką dźwigienkę i zobaczę co jest pod spodem.
Jacht ma 10 lat.
Co o tym Tomku sądzisz co na fotkach ?
Załącznik:
Kocur zawory denne03.jpg
Kocur zawory denne03.jpg [ 125.92 KiB | Przeglądane 4438 razy ]

Załącznik:
Kocur zawory denne07.jpg
Kocur zawory denne07.jpg [ 105.13 KiB | Przeglądane 4438 razy ]

Załącznik:
Kocur zawory denne11.jpg
Kocur zawory denne11.jpg [ 114.23 KiB | Przeglądane 4438 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14004
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Może zamiast wywalać zawory dla zasady warto byłoby zajrzeć do środka przy pomocy sprytnej kamerki ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 13:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A włąśnie bo nie: zasady jakieś mieć należy. Jednak. :lol:

A propos fotek, co budzą skojarzenia :-?
https://wodanet.com.pl/product-pol-164- ... A-WW.html1

A tak wogle, to już korozja rączki świadczy że zawór nie był przeznaczony na morze. W końcu ileż kosztuje zrobić tę wajchę z paseczka nierdzeweczki?

Zatem taka uwaga w temacie ogólniej: jest na rynku sporo zaworów nawet i z odporną na korozję... obudową.
Boć to kwestia bezpieczeństwa w przypadku rurociągów, np. miedzianych, na gorącą wodę, etc.; coby nie pociekły. Ale kulka w środku już być odporna nie musi ;) - o czem już Tomek wspominał.

I tak sobie firmy instalacyjne zaoszczędzą po kilka euro... no, kilkanaście. A w instalacji przykładowo CO takich zaworków idzie całę stado.
A gdy klient po upływie gwarancji zechce zawór zamknąć to... znów da firmie zarobić na robieniu nowej instalacji apiać :mrgreen:

Zawór na morze ma zaś mieć kulkę z tego samego materiału, znaczy tego na korozję odpornego.
Kulka wprawdzie chodzi w plastikowych uszczelnieniach, które się zużyć czy uszkodzić mogą, ale to tylko kłopot sprawi nieduży, nie zaś zagrożenie bezpieczeństwa.

Gdy kupowałem, calowy zawór z DZR kosztował kole 25 funci, podobnie 'spożywczy' nierdzewki, a z brązu ponad 30.
A zawór z "brązową obudową" może kole 10.
A zawór "z mosiądzu" do taniego budownictwa z tanich złomów przetopiona chińszczyzna... :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 13:26 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
Czy mi się wydaje czy te fotki Burego przedstawiają
najzwyklejsze że tak powiem "badziewie w zastosowaniach morskich" czyli niklowany mosiądz? (Tylko pytam ,bez jakiś podtekstów)

http://korrosion.dk/onewebmedia/Corrosi ... 070616.pdf

figure 7


http://www.rpmarinesurveys.co.uk/p/seacock-issues
opis zaworów kulowych
"The quality of these vary greatly. Many cheap ones are made of nickel coated brass and have mild steel handles which rust. The quality of the nickel coated brass bodies can be questionable and unsuitable for marine use, current ISO standards state they are suitable for 5 years."

Oraz zalecenie z Bavarii.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 13:36 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
Ryś napisał(a):
A propos fotek, co budzą skojarzenia
https://wodanet.com.pl/product-pol-164- ... A-WW.html1


patrząc na logo na rączce zaworu
raczej takie zawory
https://www.abceko.pl/pl/p/Zawor-kulowy ... N-40-/7579


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 13:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A bo każda pliszka... :D no, marka, market, markieting, każda sprzedawca swoje logo ma.
A mógłby mieć swoją odlewnię, myślałbykto. A tu CO2. I ta Greta :mrgreen:

Ale zauważyłeś kolor? I ciśnienie (PN20)

Aby wspominałem o CO? Co akurat mam na czasie. :lol:
Taka cycata:
Drugą grupę zaworów kulowych Herz stanowią zawory przeznaczone do pracy przy niższych ciśnieniach, które produkowane są w klasie ciśnienia 25 barów i zakresie średnic od DN 10 do DN 50. Rekomendowane są do pracy w instalacjach w budownictwie, przy typowych warunkach pracy, zgodnie z warunkami technicznymi stawianymi przez prawo budowlane. Ze względu na niższe parametry pracy są tańsze od zaworów kulowych poprzednich. Charakterystyczna dla tej grupy zaworów kulowych jest ich stała klasa ciśnieniowa bez względu na średnicę nominalną. Powyżej opisane zawory kulowe były przeznaczone do instalacji grzewczych i chłodzących. Ich cechą wspólną był czerwony kolor pokrętła.

W ofercie firmy Herz są także zawory kulowe do instalacji wody pitnej, które przeznaczone są do instalacji wody zimnej, ciepłej wody użytkowej i cyrkulacji i produkowane są w zakresie średnic od DN 15 do DN 50. Widoczną cechą tych zaworów jest zielony kolor pokrętła (dla wyróżnienia ich od pozostałych i uniknięcia pomyłek podczas montażu w instalacji). Oprócz innego koloru są także różnice konstrukcyjne tej grupy zaworów.
Najważniejsza z nich dotyczy materiału korpusu i materiału uszczelnień.
Korpus tych zaworów wykonany jest z kutego mosiądzu odpornego na wypłukiwanie cynku, zaś uszczelnienie nie zawiera substancji szkodliwych dla zdrowia. Woda pitna, która przepływa przez powyższą armaturę, pozostaje nadal zdatna do spożycia, co potwierdzone jest atestem PZH. Grupa zaworów do wody pitnej, ze względu na specjalne uszczelnienie, posiada niższe parametry pracy w zakresie temperatur w stosunku do zaworów poprzednich, które wynoszą od 0 do 85oC. Ze względu na możliwości ich zastosowania w instalacjach i sieciach wody pitnej posiadają wysoką klasę wykonania w zakresie ciśnień, która wynosi PN 50 i PN 40. Powyższe zawory posiadają uszczelnienie, które nie posiada pamięci kształtu i możliwe jest także wsteczne płukanie przez odpowiednie ukształtowanie kuli. Zastosowany materiał uszczelnienia gniazda praktycznie nie ulega ścieraniu. Jest to cecha istotna szczególnie w instalacji wody pitnej, która jest instalacją otwartą, gdzie zawsze napływa świeża woda. Powyższe zawory produkowane są zgodnie z normą polską i europejską PN EN 13828.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 14:15 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
patrząc na kartę produktów wesa ( na 3 zdjęciu w tle na rączce jest charakterystyczne W)

https://www.wesa-armaturen.de/media/pdf ... 019_en.pdf

to już w Pn 20 nie robią

z mosiądzu są z czerwona rączką

"Characteristics
nickel-plated, full passage, with labelling per TÜV guideline,
thread per DIN ISO 228/1
Material
Housing: Pressed brass MS 58, nickel-plated
Ball: Pressed brass, polished chrome-plated
Spindle: Pressed brass MS 58
Ball seating seal: PTFE
Spindle seal: PTFE, with packing gland and
O-ring FKM / FPM
Handle colour: Standard is red"

oraz zastosowania:
"Heating, water (not per DVGW / DIN 1988), heating oil,
grease, diesel oil, lubricant oil, fuels (also with high benzene
content), dyes, paints, solvents, alkalis, weak lye and acid,
suitable for heating water mixtures containing glycol.
The functionality of our fittings requires that the heating
water is treated according to regional stipulations."


z interesujących maja jeden typ wykonany z DRZ ale to orazu na oko sie różni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rafg28 napisał(a):
Czy mi się wydaje czy te fotki Burego przedstawiają
najzwyklejsze że tak powiem "badziewie w zastosowaniach morskich" czyli niklowany mosiądz? (Tylko pytam ,bez jakiś podtekstów)


I dlatego w przyszłym sezonie jako punkt nr 1 znajdzie się wymiana wszelkich dennych zaworów + być może także przejść dennych.

Teraz zrobię ich remanent i przymierzę się do logistyki tej pracy a w przyszłym roku zrobię wymianę.

Dobrze, że jacht za poprzedniego armatora nie chodził na Śródziemnym :-( a jedynie w wodzie o zasoleniu zdatnym do gotowania ziemniaków i jedyne co mi zjadło to trochę skorodowały rączki...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
I dlatego w przyszłym sezonie jako punkt nr 1 znajdzie się wymiana wszelkich dennych zaworów + być może także przejść dennych.
Żeby być (przynajmniej średnio) zgodnym z fabrycznymi zaleceniami - powinieneś wymienić od razu dwa razy... :roll: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Żeby być (przynajmniej średnio) zgodnym z fabrycznymi zaleceniami - powinieneś wymienić od razu dwa razy... :roll: :rotfl: :rotfl:


Tak to zrobię - wymienię każdy zawór dwa razy aby średnia częstotliwość ich wymian została zachowana.

A następnie wymienię je jeszcze raz tak przyszłościowo - tak w ramach prac w roku 2024 ...

Chyba mogę od razu wykonać to przyszłościowo ?

Tak, żebym za następne 5 lat nie musiał tego robić ? :rotfl:

A może ktoś umie podpowiedzieć gdzie w PL można kupić dobre przejścia burtowo denne i zawory do nich ?

Wystarczy mi ilość na jednokrotną wymianę ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 19:02 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
bury_kocur napisał(a):
Tylko tamte zawory na fotkach w ich artykule oraz wygląd zaworów na zamieszczonych wcześniej filmikach pokazuje bardzo zniszczone zawory.

U mnie tak źle nie jest - a korozja doszła póki co wizualnie tylko do dźwigienek zaworowych.
Za następnym pobytem na jachcie zdejmę taką dźwigienkę i zobaczę co jest pod spodem.
Jacht ma 10 lat.
Co o tym Tomku sądzisz co na fotkach ?


Włodku, jest już parę istotnych i bardzo zgodnych wypowiedzi Kolegów o tej sprawie.
Uważam, że propozycja Piotra, w sprawie użycia kamery do obejrzenia wnętrza zaworu i kompletnego przejścia kadłubowego jest bardzo dobra.

Jak w każdej sytuacji - diabeł tkwi w szczegółach: nie wiem jaka jest rozdzielczość takiej kamery i co ona jest w stanie zobaczyć po oczyszczeniu wnętrza zespołu króciec-zawór-przejście thru-hull

Niemniej takie obejrzenie wydaje mi się interesujące bo przede wszystkim - jest nieniszczące i najprostsze wykonawczo, a odpowiednia kamera jaką oglądałem w OBI to jest raptem wydatek 400 zł.

Naturalnie korozja na dźwigience nie świadczy szczególnie dobrze o jakości zaworu, ale to jeszcze nie tragedia.

Natomiast jeżeli zestawić podany przez Ciebie wiek łódki (10 lat) z formalnym zaleceniem pana Meyera (wymieniać komplet thru-hull co 5 lat) - to właściwie nie bardzo jest o czym mówić.

___________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 19:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
A może ktoś umie podpowiedzieć gdzie w PL można kupić ...
W Pl... o drogę pytasz!? :rotfl:
https://aura.szczecin.pl/zawory-kulkowe ... -ff-2.html

Prościej kupić co sprawdzonego, znaczy sprawdzoengo że uczciwego, od uczciwego producenta.

Ale jak chcesz pytać, to pytaj dowolnej odlewni. Nie wiem, zacofaniec, czy wciąż istnieją :roll:
Albo np. spróbuj https://www.lukomet.pl/zawory-kulowe-p3757


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 19:56 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
Ryś napisał(a):
W Pl... o drogę pytasz!?
https://aura.szczecin.pl/zawory-kulkowe ... -ff-2.html

Powinni chyba nazwę zmienić na sklep z armatura łazienkową/grzejnikowa :)


Bury a co planujesz zakupić (Brąz, Mosiądz dzr/cr, Niedzewka, plastik?)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rafg28 napisał(a):
Bury a co planujesz zakupić (Brąz, Mosiądz dzr/cr, Niedzewka, plastik?)


Coś czego nie będę za 5 lat wymieniał jak radzi Bavaria :rotfl:

A poważnie - nie zastanawiałem się jeszcze ale tak na poważnie to coś przyzwoitego jakościowo ale na Boga nie za jakieś kosmiczne pieniądze - a co radzisz bo jakoś specjalnie daleko na bardzo ciepłe i zasolone wody raczej się nie wybieram.

Raczej planuję pływanie tutaj gdzie pływam.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 16 gru 2019, o 20:26 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
A może ktoś umie podpowiedzieć gdzie w PL można kupić dobre przejścia burtowo denne i zawory do nich ?

Co do przejść, to nie wiem, bo akurat nie kupowałem.
W 2013 roku wymieniłem u siebie mocno krytyczny zawór na odpływach kokpitu i umywalki jednocześnie, oraz zawór poboru wody w kibelku. Ten pierwszy jest spory, ten drugi mały, oba trzymają bez zarzutu i na pewno się zamykają, w dodatku szczelnie.
Firma Neumo Polska, wyroby ze stali nierdzewnej (kolanka, złączki - generalnie komplety).
Jeden oddział mają w Gdańsku, na Trakcie św. Wojciecha, osobiście polecam.

Z brązu nie mają niczego, więc jak chcesz brązowe, to nie doradzę.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2019, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Firma Neumo Polska, wyroby ze stali nierdzewnej (kolanka, złączki - generalnie komplety).
Jeden oddział mają w Gdańsku, na Trakcie św. Wojciecha, osobiście polecam.


To ich strona ?

http://www.neumo.pl/

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 143 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL