Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 06:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lis 2019, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
U nas w Polsce tez takie przypadki byly
\

A gdzie w PL M@rku ?

Masz jakieś fotki tego ?

Pytam , bo jedyny znany mi przypadek tego typu miał miejsce niedawno w Gdyni a powodem był zdaje się problem ze złym podstawieniem stojaka czy tez podpory...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 17:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
W ub r byl tez w Swinoujsciu, zdjecia widzialem i jednemu z jachtow cala łapa weszla do srodka.Pare lat temu u mnie na przystani przewrocil sie Taurus i jeszcze 2 inne. Oczywiscie jakosc łoza i podpor ma znaczenie ale takie wypadki sie zdarzaja. Jesli jacht stoi z masztem to prawdopodobienstwo wypadku jest wieksze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
Oczywiscie jakosc łoza i podpor ma znaczenie ale takie wypadki sie zdarzaja. Jesli jacht stoi z masztem to prawdopodobienstwo wypadku jest wieksze.


Napisałeś bardzo ogólnie - oczywiście, że pozostawiony maszt zawsze zwiększa moment przechylający jachtu, ale sądzę, że zastosowanie dobrego, ciężkiego i stabilnego łoża raczej gwarantuje bezpieczeństwo jednostki - oczywiście łoża dostosowanego wielkościowo do jednostki a nie wykonanego metodą oszczędną...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 18:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Oczywiście wiele zależy od rozmiarów podstawy kila ;)
Załącznik:
DSC02075 (640x524).jpg

A i stabilnego umocowania podpór :lol:


Ostatnio edytowano 28 lis 2019, o 19:07 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 19:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ale sądzę, że zastosowanie dobrego, ciężkiego i stabilnego łoża raczej gwarantuje bezpieczeństwo jednostki - oczywiście łoża dostosowanego wielkościowo do jednostki a nie wykonanego metodą oszczędną...


Obejrzyj. https://www.youtube.com/watch?v=JJwppTT3OWo

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 19:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Life bywa brutal
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 19:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
bury_kocur napisał(a):
M@rek napisał(a):
Oczywiscie jakosc łoza i podpor ma znaczenie ale takie wypadki sie zdarzaja. Jesli jacht stoi z masztem to prawdopodobienstwo wypadku jest wieksze.


Napisałeś bardzo ogólnie - oczywiście, że pozostawiony maszt zawsze zwiększa moment przechylający jachtu, ale sądzę, że zastosowanie dobrego, ciężkiego i stabilnego łoża raczej gwarantuje bezpieczeństwo jednostki - oczywiście łoża dostosowanego wielkościowo do jednostki a nie wykonanego metodą oszczędną...


Jestem przekonany ze Twoje loze takie jest ale czy wszystkie jachtow stojacych obok ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 19:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja mam lekki jacht , zima akumulatory, materace itp zabieram do domu, loze mam solidne ale i tak dodatkowymi podporami podpieram rufe i dziob ale widuje tez bardzo rozne "wynalazki" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Obejrzyj.


Obejrzałem - bardzo przykry widok niestety...

Ktoś w komentarzach napisał "cikloan Dorothy" - u nas póki co - odpukać - cyklonów nie ma i niech tak zostanie.

Wiadomo, ile tam wiało wtedy ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
Life bywa brutal


Rysiu - a co tam było za zjawisko ?

Bo to rozwalone nadbrzeże po prawej nie jest chyba wynikiem tylko samego silnego wiatru ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 19:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Nie - i ciesz się że u nas nie trzęsie. Cóż, łódka rzecz nabyta...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 19:56 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 801
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 473
Otrzymał podziękowań: 457
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
bury_kocur napisał(a):
Jacht (ok. 12 ton) stoi na łożu - poniżej fotka - na sześciu punktach podparcia z boków

Patrząc na fotkę, to łoże wydaje się b. wąskie (w porównaniu do szerokości jachtu).
Aż się prosi o jakieś solidne odciągi po bokach. Zakotwione.
W zasadzie ciekawe by było wyznaczyć środek ciężkości i środek bocznego oporu dla wiatru. Oraz powierzchnię bocznego oporu.
A na koniec wyliczyć siłę wiatru konieczną do położenia jachtu na boku...

Ale to takie uwagi luźne....
......................
Czyli, wracając do mojego pytania, wynika mi, że dla jachtów z silnikiem zabudowanym, jeśli ma zimować na wodzie w lodzie, instalacje wodne (poboru wody) powinny mieć wyjście powyżej poziomu wody. A więc rura wychodzi np. z rufy, a na niej osadzony jest wąż idący w dół i na koniec, odpowiednio głęboko zanurzony w wodzie.
Na zimę można wąż zdjąć, instalację przepłukać glikolem i opróżnić.

Jacht taki nie może mieć żadnych otworów w kadłubie poniżej linii wodnej.
........................
Z tymi lekkimi zimami, to też trzeba ostrożnie.
Na Kiekrzu, w zeszłym roku, o ile pamiętam, w lutym były chyba ze dwa weekendy bojerowe. Pamiętam, bo nawet robiłem filmiki z tych lotów.

Poprawka. Filmiki robiłem w 2017 roku. Jak ten czas leci.
Poniżej stanowisko bojowe soko:
Obrazek
Jak znajdę, pokażę zapisy temperatur. A i początek stycznia był mroźny.

Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Obejrzałem - bardzo przykry widok niestety..

U nas chyba dwa lata temu wywrócił się jacht w Błotniku. Więc niedaleko.
A to co widziałem w Gdyni to był duży jacht Tornado. Ma łoże podobne do mojego, czyli poprzeczne belki w części dziobowej i rufowej. Z boku dosuwa się podpory. I z tym był problem. Pow wpływem drgań od masztu, bardzo silnych drgań, to podpory się poluzowały i odsunęły od jachtu. pow wpływem bocznego wiatru jacht zaczął się mocno przechylać, i powoli po podporach przesuwać. W końcu przywiązali maszt fałem do latarni obok, a podpory dobili i ściągnęli pasami. Całkiem niewiele już brakowało, żeby jacht może nie zleciał z łoża, ale przesunął się na tyle, że z tym łożem mógł się wywrócić.
Ja zostawiłem raz maszt na zimę i wyraźnie było czuć drgania od wiatru całej łódki. I żałowałem, nigdy więcej.

Oczywiście można zostawiać, ale jednak wtedy łoże powinno być solidniejsze. Stabilniejsze i szersze. Po prostu chodzi o to, że drgania luzują wszelkie podpory, belki i inne prowizorki.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 20:28 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 801
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 473
Otrzymał podziękowań: 457
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
Jeśli już ktoś zapomniał.
Rok 2018 temperatury poranne (+- minimalne dobowe) w Poznaniu, termometr w samochodzie godzina ok. 06:20 od 22/02 do 05/03/2018:
zrzut z tabelki:

22.02. -06⁰C 27.02. -17⁰C 04.03. -12⁰C 09.03.
23.02. -10⁰C 28.02. -14⁰C 05.03. -07⁰C 10.03.
24.02 -07⁰C 01.03. -14⁰C 06.03. 11.03.
25.02 -10⁰C 02.03. -14⁰C 07.03. 12.03.
26.02 -13⁰C 03.03. -12⁰C 08.03. 13.03.

Przez cały okres od 22.02. do 10.03 włącznie – temperatury maksymalne dzienne (około południa) nie przekroczyły 0⁰C. Zazwyczaj utrzymywały się na poziomie o 4-5⁰C wyższych od minimum porannego.

A dłuższy przedział czasowy (od 08/01/2018 do 03/03/2018):
Analiza odporności termicznej chatki nad jeziorem. Czarna linia to zapis ciągły (pomiar co 10 minut) z wnętrza mojej chatki w Powidzu.
Od 24 lutego, z powodu ponownego zbliżenia się temperatur do zera, został załączony piecyk i temperatura już nie zależała od odporności termicznej domku.
Obrazek
Dorysowane przeze mnie, linia pomarańczowa i czerwone punkty z średnimi dziennymi z Poznania (ok. 1 stopień dł. geogr. na zachód, 80km).

Nie są to może, jak słusznie zauważył Kurczak, zimy stulecia, ale trochę mrozu jest.

Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Ostatnio edytowano 28 lis 2019, o 20:52 przez soko, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Oczywiście można zostawiać, ale jednak wtedy łoże powinno być solidniejsze. Stabilniejsze i szersze. Po prostu chodzi o to, że drgania luzują wszelkie podpory, belki i inne prowizorki.


Dlatego jestem przeciwny wszelkim podporom dosuwanym z boków - to musi być jednolita konstrukcja - solidnie pospawana - z solidnymi przekrojami konstrukcyjnymi.

Nie mówię, że moje łoże jest jakieś "super" i "naj", ale zamawiając łoże wykluczyłem wersję z tylko 4 punktami podparcia a takie są oryginalnie dla jachtów 40".

waliant napisał(a):
Ma łoże podobne do mojego, czyli poprzeczne belki w części dziobowej i rufowej. Z boku dosuwa się podpory. I z tym był problem. Pod wpływem drgań od masztu, bardzo silnych drgań, to podpory się poluzowały i odsunęły od jachtu. pow wpływem bocznego wiatru jacht zaczął się mocno przechylać, i powoli po podporach przesuwać.


Ano właśnie - luźne podpory dosuwane z boku bez ich ściągnięcia to katastrofa...

Tylko solidne - monolityczne łoże.
Załącznik:
Zdjęcie0138.jpg
Zdjęcie0138.jpg [ 156.4 KiB | Przeglądane 4132 razy ]


PS. Swoją drogą to takie podpory boczne można ściągnąć pasami transportowymi co raczej powinno zabezpieczyć je przed rozsuwaniem...
Załącznik:
Bury Kocur III - styczeń 2015.jpg
Bury Kocur III - styczeń 2015.jpg [ 101.06 KiB | Przeglądane 4132 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
to musi być jednolita konstrukcja - solidnie pospawana - z solidnymi przekrojami konstrukcyjnymi.

Zgoda, ale nie wszyscy takie łoża mają. A jak nie mają, to zostawianie masztu na jachcie jest bardziej ryzykowne. Można sobie to lekceważyć, a można wziąć pod uwagę.
Tylko że są dwie drogi. Można zrobić solidne łoże (koszt) i zostawiać maszt postawiony. Można mieć łoże w postaci stojaków, i zdejmować maszt na zimę.
Ja akurat mam dwa w jednym, bo i łoże solidne i maszt zdejmuję.
Ja mam na poprzecznych belkach podpory dosuwane z boku, właśnie ściągane pasami.
Jest to i solidne i wygodne, bo do prac przy dnie mogę dowolnie odsuwać podpory i robić co trzeba. Ale mój jacht pusty waży raptem 2500 kg (do tego balast podklinowany) więc wszelkie tego typu operacje są proste.

BTW: Solidne łoże do małego jachtu będzie o wiele tańsze niż do dużego... Ale to tak tylko, na marginesie... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Ale mój jacht pusty waży raptem 2500 kg (do tego balast podklinowany) więc wszelkie tego typu operacje są proste.


Ano właśnie Tomku - a ile ważył i jak duże było wymienione przez Ciebie Tornado ?

Jak widzisz ja swój poprzedni jacht stawiałem na zimę na dosuwanych podporach ściągniętych pasami - z postawionym masztem - i nic się nigdy nie stało...

Tyle, że tamten Kocur ważył 4500 kg - obecnego - 12. tonowego - nie odważyłbym się postawić na zimę na takich podporach z postawionym masztem.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
a ile ważył i jak duże było wymienione przez Ciebie Tornado ?

Tornado waży chyba 16 ton, nie wiem dokładnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Tornado waży chyba 16 ton, nie wiem dokładnie.


No to cóż - nic dodać i nic ująć - sami się prosili o kłopoty.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2019, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12942
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2910
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dwa przykłady z Grecji - łoża improwizowane:


Załączniki:
Obraz 052.jpg
Obraz 052.jpg [ 278.89 KiB | Przeglądane 4065 razy ]
SAM_0478.JPG
SAM_0478.JPG [ 372.83 KiB | Przeglądane 4065 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 00:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
W związku z pozostawianiem stojących masztów na zimowanie. Ilu armatorów sprawdza łączenia poszczególnych odcinków "sztywnego sztagu"?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 00:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Ilu armatorów sprawdza łączenia poszczególnych odcinków "sztywnego sztagu"?


Dobre pytanie - ale dopisałem do prac serwisowych...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 07:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14004
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dajcie spokój. Jeśli przyjdzie wiatr o odpowiednio dużej prędkości to czy masz był postawiony czy nie nie będzie miało znaczenia. Na filmie widać poprzewracane motorówki.

Dulcia stoi na kilu płaskim jak podeszwa buta i szerokim na 30 cm. Jest przypięta 6 pasami transportowymi o nośności 3 tony każdy (po trzy na burtę) do uszu przyspawanych do łoża. Pasy są przypięte drugimi końcami do podstaw słupków relingowych, które są przykręcane 4 śrubami M6 na wylot przez półpokłady. W normalnych warunkach nic się nie ma prawa stać.
W przypadku huraganowego wiatru gwarancji nie daję.
Ale wówczas większość jak nie wszystkie jachty będą leżały na burtach. Coś nie wytrzyma. Albo złamie się podpora, albo wbije w burtę, albo urwie łańcuch napinający podporę, albo..., albo.... Możliwości jest wiele.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4470
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 759
Otrzymał podziękowań: 1531
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kurczak napisał(a):
wówczas większość jak nie wszystkie jachty będą leżały na burtach. Coś nie wytrzyma. Albo złamie się podpora, albo wbije w burtę, albo urwie łańcuch napinający podporę, albo...,
A jak nasz będzie przyspawany do zakotwionego do pali w gruncie łoża... spadną na niego sąsiednie jachty... ;-s

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14004
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Kurczak napisał(a):
A jak nasz będzie przyspawany do zakotwionego do pali w gruncie łoża... spadną na niego sąsiednie jachty... ;-s


Przecież napisałem albo..., właśnie dlatego, że możliwości jest wiele.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 09:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
W Kamieniu jachty się przewrocily wystarczy,że sąsiad ma słabe łoże reszta idzie jak domino

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Dajcie spokój.


Ależ każda dyskusja coś daje - powyższa spowodowała, że dopisałem sprawdzenie połączeń elementów sztywnego sztagu do prac serwisowych.

Ile dam radę tyle sprawdzę z pokładu lub znajdę kogoś szczupłego i wciągnę go po sztagu na górę - widziałem jak to robił u nas w Klubie nasz Kolega.

Nie ma się o co zapiekać o dyskusję - każdy ma swoje racje i tyle.

Ryś zamieścił fotkę jakiegoś kataklizmu chyba z trzęsienia ziemi - u nas takie zjawiska na szczęście nie występują.

Piotr INS zamieścił film też z jakiegoś chyba huraganu, ale tam jak słusznie zauważył Kurczak tak wiało, że nawet motorówki fruwały.

Tomek opisuje kłopoty z jachtem podpartym bocznymi podporami w Gdyni.

Nie jest źle wiedzieć, że takie problemy występują i każdy niech sobie to analizuje ustawiając swój jacht - człek się uczy całe życie i po to ta dyskusja...

O ! :D

Amen.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale faktem jest, że segmenty sztywnego sztagu łatwiej sprawdzić, jak wszystko leży na ziemi.
To ja mam znów lepiej, bo tego akurat nie muszę sprawdzać. ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Ale faktem jest, że segmenty sztywnego sztagu łatwiej sprawdzić, jak wszystko leży na ziemi.
To ja mam znów lepiej, bo tego akurat nie muszę sprawdzać. ;)


Znów zaczynasz ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
waliant napisał(a):
Ale faktem jest, że segmenty sztywnego sztagu łatwiej sprawdzić, jak wszystko leży na ziemi.
To ja mam znów lepiej, bo tego akurat nie muszę sprawdzać. ;)

Ja sprawdziłem. I wciąż nie mam sztywnego sztagu :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2019, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Znów zaczynasz ?

No skąd? Dyskutujemy o zdejmowaniu8 masztu i plusach i minusach tego. Podając plusy zdejmowania masztu, nie napisałem o tym, że łatwiej się sprawdza elementy rolera, bo nie przyszło mi to do głowy. :-P

Gdy masz stoi, trudno się sprawdza segmenty rolera, nawet jak się ma stopnie. Co nie jest wcale takie błahe. Sam napisałeś, że będziesz to robił wiosną, bo to dobry pomysł.

Kurczak pisał o podnośniku. Może to dobry pomysł, bo także roler można łatwiej obejrzeć.
Ale będzie drożej niż w moim przypadku.

Gdyby tak zsumować czas i koszty jednej i drugiej wersji zimowania jachtu, uwzględniając wszelkie plusy i minusy... ;)

A plusy niesposiadania rolera jak widać też są. Nie trzeba go kontrolować i konserwować (ktoś co roku smaruje rolki?). :mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL