Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 13:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2009, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Czytam o światłach nawigacyjnych.
Jak liczenie czasu okresu i rozbłysków/ zaciemnienia można zmierzyć stoperem to, czym się różni od siebie światło blaskowe, błyskowe, rozbłyskowe, migające?

Pomimo opisu charakterystyki nie mogę pojąć różnicy.
Może brak mi definicji błysku, blasku, itp ;)
:idea:

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2009, o 08:59
Posty: 166
Lokalizacja: Frankfurt a.M.
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Tu masz fajna sciagawke ze swiatelek (taka z animacja)

http://www.nauticalissues.com/light-nav.html

Pamietaj, ze zawsze masz w charakterystyce swiatla jeszcze kolor i okres trwania cyklu wiec nawet jak bedziesz mial podobne "blyskania" to odroznisz :)

W obrebie zdaje sie chyba 20 Mm (albo 10 -poprawcie mnie) nie moze byc dwoch swaitel o identycznym czasie jednego cyklu wiec idzie odroznic..


pozdrowionki :)

Iza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Issa napisał(a):
fajna sciagawke ze swiatelek (taka z animacja)

tak, znam. Tu jest też fajnie blaskuje i miga : http://whale.kompas.net.pl/swiatla.html
ale nadal nie wiem co co oznacza jak w poście wyżej ;)

Może inaczej zapytam:
Co to znaczy blask, błysk, rozbłysk, miganie światła ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2009, o 08:59
Posty: 166
Lokalizacja: Frankfurt a.M.
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
To jest swietny link, dzieki..
Jest ta granica do 2s trwania blysku i 2s lub dluzej blasku.
Ciezki temat :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
ok... a rozbłysk ? Bo miganie to szybciutko po prostu miga ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Iza, administracje (w cywilizowanych krajach) starają się tak ustawiać światła, żeby różniły się i poprzez podobieństwo nie powodowały zamieszania.
Niestety nie zawsze się to udaje (vide: podejście do Karlskrony).
Natomiast jeśli chodzi o przepis, to nie słyszałem o takowym.

Tomek, popatrz sobie w link zapodany przez Izę. Po prawej stronie jest link do apleciku "[zobacz]". Jedynie co może nasuwać jakąś niejasność, to światło "rozbłyskowe". Czasami stosowane jest ono w... kogutach policyjnych :-) W największym uproszczeniu - pod jednym kloszem jest żarówka i palnik od lampy błyskowej. Żarówka świeci światłem ciągłym a palnik co jakiś czas błyska.
banan70 napisał(a):
Może brak mi definicji błysku, blasku, itp

Te nazwy są takie, jakie są nie ze względu na definicję tylko na ubóstwo językowe. Angole dodają light a my musimy kombinować z blaskiem/błyskiem :-)
Inne nazwy to m.in. stąd, że przecież trzeba było jakoś rozróżnić charakterystykę "cały czas ciemno i na chwilę jasno (LFl)" od "cały czas jasno i na chwilę ciemno (Oc)", nie? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
banan - błysk to mruganie a rozbłysk to puszczanie oczka :DD, to trzeba intuicyjnie rozpracować

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ale dojrzałem u Ciebie definicję:
Maar napisał(a):
"cały czas ciemno i na chwilę jasno (LFl)" od "cały czas jasno i na chwilę ciemno (Oc)"

to rozjaśnia ;)
a inne przykłady definicji ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
cytat z kursu na sternika :

"trochę świeci ,trochę nie świeci"
"mniej świeci niż nie świeci"
"więcej świeci niż nie świeci"

A poważnie - daj sobie spokój z definicjami:) .

Jaka trasa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Leszczyna napisał(a):
A poważnie - daj sobie spokój z definicjami:) .

Czyli wylezie wszytko w nocy na wodzie co i jak ? Taką mam nadzieję ;)

Leszczyna napisał(a):
Jaka trasa?

pojęcia nie mam. Tu cytat organizatora co do trasy:
Gdańsk - Bornholm lub Olandia lub Kłajpeda i Lipaja - Gdańsk
Ze względu na to, iż rejs trwa tydzień nie ma sensu z góry ustalać jego trasy. Mogłoby się bowiem zdarzyć, że przy wcześniej zaplanowanej trasie np. na Bornholm napotkalibyśmy silne zachodnie wiatry i ... po dwudniowej ciężkiej halsówce, zmęczeni wylądowalibyśmy w Łebie... Gdy w tym samym czasie mielibyśmy wspaniałe warunki do żeglugi na Olandię czy do Lipaji.Zatem na tym rejsie trasę, w dzień wypłynięcia, wybierze kapitan po uwzględnieniu długoterminowych prognoz pogody i życzeń załogi.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
banan70 napisał(a):
a inne przykłady definicji

Gdzieś już dawałem link do latarek Cypisa. Ale specjalnie 4u jeszcze raz wklejam: http://www.dino.merigold.pl/latarki.html (na "Miłej zabawy" kliknij). Nie ucz się tych polskich małosensownych nazw, ucz się angielskich (IMHO sensowniejszych) i zobaczysz, że gdy będziesz miał 15/15, to Twoje troski znikną.
Trzeba posiedzieć i poćwiczyć! To trening czyni mistrza a nie jakieś definicje, wszak :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
Trzeba posiedzieć i poćwiczyć!

już tam bywałem, walczyłem na razie z latarniami - szło jak po gurdzie ale coraz lepiej.
Poćwiczę - obiecuje ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2009, o 08:59
Posty: 166
Lokalizacja: Frankfurt a.M.
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Maar napisał(a):
Natomiast jeśli chodzi o przepis, to nie słyszałem o takowym.


Wiesz co...nie umiem sobie dokladnie przypomniec skad to jest.. Kilkakrotnie o tym slyszalam ale nie nie wiem czy to jakies "zalecenie dobrej praktyki", "przepis" czy jakies inne cuś.

Sprobuje namierzyc i dam znac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
podejrzewam, ze z pomocy naukowych :) rzeczywiscie formalnie takie rozgraniczenie istnieje, choc tez pierwotnego zrodla nie jestem w stanie sie doszukac.

Marek ma racje, uczcie sie angielskich nazw swiatel, jesli juz, one sa po pierwsze bardziej zrozumiale (no bo jak ktos dodaje long do nazwy to wiadomo od razu o co chodzi) a po drugie troche ich wiecej we wszelkich pomocach nawigacyjnych :) Poza tym, po porcji cwiczen z polskimi tez zacznie sie kojarzyc ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
banan70 napisał(a):
trasę, w dzień wypłynięcia, wybierze kapitan po uwzględnieniu długoterminowych prognoz pogody

A to są takie?

ps. Popatrz na ten swój post, z którego cytat tutaj wkleiłem. Odstęp znikł :-) Zrób sobie mniejszy avatar, wywal te dwukropki i... pisz więcej, to odstęp będzie mniejszy :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 17:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 14:20
Posty: 1534
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
banan - Las Vegas to to nie będzie :) lajcik. Martw się o te światełka "co idą na Ciebie podejrzanie szybko" :D.

_________________
http://rejsy.org.pl/
Ze względu na cenzurowanie forum i promowanie niesportowych zachowań od 04.08.2011,brak zainteresowania forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
po uwzględnieniu długoterminowych prognoz pogody

A to są takie?

a są ... dziś po Wiadmościach w pogodzie miła Pani sięgnęła aż po sobotę z prognozą ;)

a to drugie ... sprawdzę jak nie za działa to Cię pozwę ... o coś ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 21:01 

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 16:04
Posty: 104
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Banan70, widać że interesujesz się żeglarstwem poważnie, kup więc po prostu KSIĄŻKĘ. Ja polecę, bo tylko to znam, sztampowo, Żeglarz i Sternik Jachtowy, Kołaszewski, Świdwiński. Jest dużo pozycji i każda inna pewnie też się nada. Masz kompendium wiedzy w jednym miejscu, coś chcesz przypomnieć, cokolwiek, czy z meteorologii, czy jak rzeka żłobi dno, czy prawo drogi, czy nazwę dziwnej części jachtu, wszystko masz tam, porządne, ładne itd. 70zł na całe albo chociaż pół życia.
To też zresztą standardowa pozycja zabierana na rejsy "szkoleniowe", tj. takie na których chcesz się dużo nauczyć, widzisz zagadnienie na własne oczy i wieczorem sobie doczytujesz temat w koi.
Szczerze polecam.

edit: I zgadzam się co do angielskich nazw ;) Na szczęście Polskie występują tylko na egzaminach :DD


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2009, o 14:11
Posty: 1340
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: jsm
dzi napisał(a):
kup więc po prostu KSIĄŻKĘ
mam mam, ale wiesz lubie pytać na forum ... wogóle lubię pytać by wiedzieć. Ostanio przeczytałem Vademecum żeglarstwa morkiego. A na rejs zabiorę do poduchy ;)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2009, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
banan70 napisał(a):
A na rejs zabiorę do poduchy

Na rejs to sobie wydrukuj światełka Starej Zientary i to sobie zakuwaj.
Poważnie piszę. Najlepiej jest uczyć się na przykładach, a przykłady spotkasz tylko w rejsie :-)

http://strony.aster.pl/zientara/files/V ... PZZM_2.pdf



[ Dodano: Sob 06 Cze, 2009 00:09 ]
Issa napisał(a):
Sprobuje namierzyc i dam znac :)

Też właśnie próbowałem znaleźć coś na ten temat i nie bardzo mi się udaje, a ponieważ w spisie świateł znajduję takie przypadki:

SWEDEN-WEST COAST
168 B 2132 - Brande Holmen, 58° 36.0´ N, 11° 12.0´ E; Q.W.R.G.
176 B 2134 - Testholmen, 58° 36.0´ N, 11° 14.0´ E; Q.W.R.G.

596 C 0460 - Mollosund. 58° 05.0´ N, 11° 28.0´ E; Fl.(2)W.R.G. period 6s
608 C 0452 - Kraksundsgap S. 58° 06.1´ N, 11° 26.5´ E; Fl.(2)W.R.G. period 6s
616 C 0464 - Rabbehuvud. 58° 02.0´ N, 11° 29.0´ E; Fl.(2)W.R.G. period 6s
628 C 0472 - Gasskar. 58° 02.0´ N, 11° 31.0´ E; Fl.(2)W.R.G. period 6s

to przypuszczam, że przepis takowy nie istnieje.

ps. Znalazłem na dysku amerykańskie (NATIONAL GEOSPATIAL-INTELLIGENCE AGENCY) pdfy "List of lights radio aids and fog signals" dla Europy i Zach. Afryki (z podziałem na rejony, ofkors). Jeśli ktoś nie może znaleźć w sieci aktualnych, to mogę mu te stare pliki podesłać. Są z 2006 roku :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 153 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL