Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 04:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 sie 2011, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Jak wiecie ostatnio mam na tapecie silniki jachtowe. Próbuję zgłębić ten tajemniczy dla mnie obszar na wszelkie możliwe sposoby ale słabo mi idzie.

W jednej z książek spotkałem się z tym, żeby zwrócić uwagę kupując diesla na jacht, czy da się zapalić bez akumulatora? Dla mnie taka opcja wydała się abstrakcyjna. Czy to jest często spotykane na jachcie? Albo szersze pytanie: jak zapalacie silnik, gdy akumulator padnie? Z góry przepraszam jeśli pytanie jest głupie ale zupełnie (póki co! póki co!) nie znam się na silnikach.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Zapalanie na korbę to dobra opcja, niestety w zaniku.
Kuracent napisał(a):
jak zapalacie silnik, gdy akumulator padnie?

Generalnie, włączyć odprężnik, zakręcić korbą, zamknąć odprężnik.

Gdybyś był bardziej zainteresowany silnikiem na rejsie to byś poszedł ze mną na Eltanina obejrzeć m.in. zapalanie z korby :)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
jak zapalacie silnik, gdy akumulator padnie?

Nie koniecznie akumulator padnie. Może być w 100% naładowany a rozrusznik zjarany:-)
Są generalnie (minimum) trzy metody:
1. Korbą;
2. Sprężonym powietrzem;
3. Z pychu (nie próbowałem) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Maar napisał(a):
3. Z pychu (nie próbowałem) :-)

na jachcie zanurzonym hmmm... np w płynnym asfalcie mogło by się udać :lol:

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13383
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
2. Sprężonym powietrzem;

Nie znam tej metody. :roll:
Proszę o instruktaż... może być z jajem. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 20 sie 2011, o 15:19 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz
ortografia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Olek napisał(a):
Zapalanie na korbę to dobra opcja, niestety w zaniku.


Chcesz powiedzieć, że jeszcze da się na Eltaninie a na innych jachtach - choćby Rzeszowiaku już nie bardzo?

O co chodzi z tą korbą? To tak jak jakieś stare Warszawy się zapala?


Olek napisał(a):
Gdybyś był bardziej zainteresowany silnikiem na rejsie to byś poszedł ze mną na Eltanina obejrzeć m.in. zapalanie z korby


Naprawdę za dużo wymagasz. Już silnik na Rzeszowiaku to dla bardzo zaawansowanych mechaników. A Eltanin to już wyższa szkoła jazdy. Wolę nie wiedzieć co tam się dzieje! Ale jak Krzysztof wyjmował jakieś pojedyncze kable i narzędzia - to zastanawiałem się kiedy to wszystko wybuchnie! :-)

Dobra! Ale teraz lepiej przygotuje się do mojego drugiego rejsu Rzeszowiakiem. Wcześniej w najgorszych snach nie przypuszczałem, że aż tyle trzeba uczyć się o silnikach! Książkę polecaną przez Ciebie z pewnością przejrzę. Czy zdołam wszystko przeczytać (ponad 500 stron!!) to nie wiem. Z całą pewnością nie będę miał teraz kłopotów z zasypianiem! Najpóźniej po 50 stronach zasnę! A już w ogóle nie obiecuje, że 100% z tej książki zrozumiem!


~ ~ ~ ~ ~

Wojciech1968 napisał(a):
Maar napisał(a):
2. Sprężonym powietrzem;

Nie znam tej metody.
Proszę o instruktarz...może być z jajem.


Nie! Proszę - bez jaj! Ja jestem cienias w silnikach i wszystko łyknę.
A potem eksploduje przez Was Rzeszowiak!


pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Nie! Proszę - bez jaj! Ja jestem cienias w silnikach i wszystko łyknę.

Jeśli nie możesz łyknąć tego, to może to Ci/Wam pomoże? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowania - 2: Wojciech, Wąski
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):
Nie! Proszę - bez jaj! Ja jestem cienias w silnikach i wszystko łyknę.

Jeśli nie możesz łyknąć tego, to może to Ci/Wam pomoże? :-)


Wydrukowałem. Zobaczymy czy łyknę?

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Wojciech1968 napisał(a):
Maar napisał(a):
2. Sprężonym powietrzem;
Nie znam tej metody. :roll:
Proszę o instruktarz...
Czy tradycyjnie podane linki Ci Wojciechu wystarczą?

http://www.youtube.com/watch?v=pgY_XWPhxos
http://www.youtube.com/watch?v=s6YQnsdgHZU
http://www.youtube.com/watch?v=8x4Sw1UrEag
Wojciech1968 napisał(a):
może być z jajem. ;)
Ależ proszę:
Załącznik:
jajko.jpg
jajko.jpg [ 4.04 KiB | Przeglądane 10433 razy ]

BP, ANMSP :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl



Za ten post autor Cypis otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 12:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jak masz sprężarkę, to możesz sobie napełnić butle sprężonym powietrzem i zakręcić silnikiem wpuszczając ono do cylindrów. Teraz Kuracent zapyta jak uruchomić sprężarkę...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kuracent napisał(a):
W jednej z książek spotkałem się z tym, żeby zwrócić uwagę kupując diesla na jacht, czy da się zapalić bez akumulatora? Dla mnie taka opcja wydała się abstrakcyjna.


Ale czasów dożyliśmy :D :D Otóż jedną z głównych zalet silnika o zapłonie samoczynnym było to, że nie potrzebuje żadnej "elektryki". Bo wiadomo, że z nią w warunkach morskich były problemy. Dawne diesle odpalało się z "korby"... Ech, te odpalanie na dwie korby silnika Korsarza :D :D :D
Dopiero później wymyślono jakieś rozruszniki, elektrozawory no i wyrosło pokolenie które nie wie co to jest korba, odpowietrznik no i odpalanie "na gazetę" :D :D :D

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jurmak napisał(a):
no i odpalanie "na gazetę"
Nie na "gazetę" tylko na "kopcia"!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: Roman K
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Kuracent napisał(a):
Wydrukowałem. Zobaczymy czy łyknę?

ja podoba Ci się "Uproszczony schemat"? (pierwszy rysunek) :)

Maar napisał(a):
Jurmak napisał(a):
no i odpalanie "na gazetę"
Nie na "gazetę" tylko na "kopcia"!

wy chyba o dwóch różnych rzeczach mówicie, kopeć to pod miskę, a gazetę w kolektor ssący :lol:
chociaż w kolektor to lepiej pochodnię z płonącym spirytusem, mniej syfu będzie

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Olek napisał(a):
wy chyba o dwóch różnych rzeczach mówicie
O nie, nie, nie. Kopeć to NAJPIERW pod miskę (ale na morzu to się nie zdarzało) a później - ten sam zwitek nasączonej w ropie płonącej szmaty - w kolektor.

ps. Olku, nie można być takim nieekologicznym burakiem i marnować gazety! W wiadrowym kingstonie jest ich miejsce :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Maar napisał(a):
Olku,

Marku, uwielbiam tą formę :evil:
;)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Colonel napisał(a):
Jak masz sprężarkę, to możesz sobie napełnić butle sprężonym powietrzem i zakręcić silnikiem wpuszczając ono do cylindrów.
Jak nie masz sprężarki, butlę też można nabić -- spalinam z poprzedniego rozruchu. Stary, piękny w swej prostocie system.

~ ~ ~ ~ ~
Jurmak napisał(a):
Ale czasów dożyliśmy :D :D Otóż jedną z głównych zalet silnika o zapłonie samoczynnym było to, że nie potrzebuje żadnej "elektryki".
Współczesne diesle, niestety, coraz częściej potrzebują "elektryki". I stąd moje zdziwienie Kuracentowym grymaszeniem na starsze nieco, dobre, zawsze sprawne silniki :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Olek napisał(a):
Marku, uwielbiam tą formę
Dobrze Olku, to będę ją stosował, ach, ach :-)

ps. I Wersal będzie jak się patrzy :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Maar napisał(a):
ps. I Wersal będzie jak się patrzy :-)
Brak konsekwencji. Winno być: Będziesz Wersalu, jak się patrzy :)

Prawda, Olku? :lol:

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Już jeden powiedział, ze Wersal się skończył...
A TY Cypis z tymi spalinami nie ulatwiaj życia Kuracentowi!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Jurmak napisał(a):
Ale czasów dożyliśmy :D :D Otóż jedną z głównych zalet silnika o zapłonie samoczynnym było to, że nie potrzebuje żadnej "elektryki".

Bez sensu, widziałeś kiedyś komputer który pracuje bez żadnej "elektryki" :D

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A widziałeś w ogóle komputer Diesla?
:-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Olek napisał(a):
Bez sensu, widziałeś kiedyś komputer który pracuje bez żadnej "elektryki" :D
Mam wrażenie, że tak. Że widziałem i widuję od czasu do czasu, zaś bieżący stan "wyjścia" można obserwować na Forum ;)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
Maar napisał(a):
A widziałeś w ogóle komputer Diesla?
:-)

A widziałeś w ogóle komputer benzyniaka?
:-)
bardzo podobny też taka czarna skrzyneczka :-)
Cypis napisał(a):
zaś bieżący stan "wyjścia" można obserwować na Forum ;)

zwłaszcza w pewnym dziale ;)

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
Kuracent napisał(a):
jak zapalacie silnik, gdy akumulator padnie?

Nie koniecznie akumulator padnie. Może być w 100% naładowany a rozrusznik zjarany:-)
Są generalnie (minimum) trzy metody:
1. Korbą;
2. Sprężonym powietrzem;
3. Z pychu (nie próbowałem) :-)


Wracając do tonu bardziej serio - istnieją jeszcze inne, ciekawe, proste i bardzo niezawodne rozruszniki - hydrauliczne i sprężynowe. Sam się dziwię czemu nie są powszechnie stosowane na jachtach, zwłaszcza tych "wyprawowych".
Zasadą działania tych mechanicznych i hydraulicznych rozruszników jest magazynowanie energii innej niż elektryczna i wyzwalanie jej dla rozkręcenia silnika.

W rozruszniku hydraulicznym pompuje się niewielką pompką olej do zbiorniczka ciśnieniowego, z którego rurkami, przez zawór "startowy" doprowadzany jest on do silnika hydraulicznego, który zasprzęglany hydraulicznym lub mimośrodowym "bendiksem" - kręci silnikiem. Zastosowanie - do bezproblemowego startu silników spalinowych nawet o mocy kilkuset kW...
Opis najprostszy tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Starter_mo ... ic_starter
Konkretne urządzenia mogą być prostym zamiennikiem rozrusznika elektrycznego:
http://www.huegli-tech.com/fileadmin/Da ... bs-CMA.pdf
Wada - oczywiście trzeba znaleźć na jachcie jakieś miejsce na pompkę i zbiorniczek ciśnieniowy oleju...

Podobnie rozrusznik czysto mechaniczny - tam nakręca się korbką lub dźwignią mocną sprężynę, która następnie zwolniona kręci silnik - oczywiście przez inną przekładnię... Kto chętny wiedzieć więcej - pierwsze z brzegu przykłady: http://www.startwell.com/ http://www.springstarter.com/
Wada - musi być miejsce i dostęp do rozrusznika - wystarczający by kręcić korbką napinającą jego sprężynę.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 20 sie 2011, o 18:49 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Olek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13383
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1526
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech1968 napisał(a):
Nie znam tej metody. :roll:
Proszę o instruktaż... może być z jajem. ;)

_________________
Wojciech Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 20 sie 2011, o 16:19 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz
ortografia


Po za tematem...
Walnąłem byka , a tu napisali ...http://www.sjp.pl/co/instruktarz , i o taki mi się rozchodziło. ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2016
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1537
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Wojciech1968 napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Nie znam tej metody. :roll:
Proszę o instruktaż... może być z jajem. ;)


Po za tematem...
Walnąłem byka , a tu napisali ...http://www.sjp.pl/co/instruktarz , i o taki mi się rozchodziło. ;)


No to dałeś radę.
A teraz obroń Twoje "Po za tematem".
Umieram z ciekawości.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 22:09 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Olek napisał(a):
Zapalanie na korbę to dobra opcja, niestety w zaniku.
Bardzo dobra i nie potrafię zrozumieć dlaczego z niej zrezygnowano w niewielkich silnikach jachtowych. Czy dołożenie gniazda na korbę i odprężników aż tak bardzo komplikuje i podnosi koszty? To duży komfort wiedzieć, że w razie czego silnik można uruchomić ręcznie.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
pierdupierdu napisał(a):
rozruszniki - hydrauliczne i sprężynowe.

nie wiedziałem, choć wyobrażałem sobie ze kręcenie korbą nie musi być jedynym patentem, wiesz może dlaczego nie są stosowane powszechnie

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Olek napisał(a):
pierdupierdu napisał(a):
rozruszniki - hydrauliczne i sprężynowe.

nie wiedziałem, choć wyobrażałem sobie ze kręcenie korbą nie musi być jedynym patentem, wiesz może dlaczego nie są stosowane powszechnie

Nie wiem dlaczego...
Koszty - to nie jest wiele droższe od aku, kabli, rozrusznika....
Niezawodność - piszą o tysiącach cykli pracy, jak w przypadku "elektryki"...
Waga - sprężynowe są zdecydowanie lżejsze od elektrycznych z osprzętem i akumulatorem, hydrauliczne p orównywalne..

Może po prostu o rozwiązaniach decyduje wygodnictwo, przyzwyczajenie i samochodowy rodowód większości dzisiejszych diesli jachtowych?

Ja zauważam sporo zalet i niewiele wad takich nietypowych rozruszników, zwłaszcza w stosunku do rozruszników elektrycznych.
I napisałem o nich, bo wydawało mi się, że może ktoś weźmie takie "nieelektryczne" rozwiązanie pod uwagę, planując własny jacht czy jakąś większą wyprawę...

Może nie powszechnie, ale widziałem hydrauliczne i sprężynowe rozruszniki w agregatach awaryjnych małych statków, przy pompach awaryjnych tamże i w maszynach górniczych - tam gdzie unika się iskier ze względu na zagrożenie wybuchem... Także tam, gdzie diesel startuje raz na bardzo długi czas, musi być niezawodny a bezobsługowe ładowanie akumulatorów jest problemem (bezzałogowe platformy wiertnicze - dźwigi i agregaty)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2011, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 22:07
Posty: 3015
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 451
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy Sternik Mazurski
pierdupierdu napisał(a):
Może po prostu o rozwiązaniach decyduje wygodnictwo, przyzwyczajenie i samochodowy rodowód większości dzisiejszych diesli jachtowych?

koszt projektowania nowych rozwiązań?
pierdupierdu napisał(a):
Ja zauważam sporo zalet i niewiele wad takich nietypowych rozruszników, zwłaszcza w stosunku do rozruszników elektrycznych.

tak, kusząca jest myśl że energię do rozruchu silnika można dostarczyć "osobiście" zwłaszcza że w rozwiązaniach elektrycznych, w razie awarii, z kiszonego ogórka i elektrod nie zakręcę rozrusznikiem
pierdupierdu napisał(a):
I napisałem o nich, bo wydawało mi się, że może ktoś weźmie takie "nieelektryczne" rozwiązanie pod uwagę, planując własny jacht czy jakąś większą wyprawę..

czyli co? brak wiedzy o takich rozwiązaniach? brak oferty na rynku?...

_________________
Olek Kwaśniewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 223 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL