Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 20:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 gru 2020, o 15:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Juziu napisał(a):
Zapasowy Navionics na telefonie żony, ale to chyba może być ktoś inny .
Na czas trwania rejsu ,możesz poprosić któregoś z załogantów żeby zainstalował na smartfonie darmową wersję próbną.
Juziu napisał(a):
O ile mnie pamięć nie myli w Rønne doszedł pirs i trochę się zmieniło wejście do mariny względem Kulińskiego.
Powodzenia.
Na północ od mariny w Rønne jest rozległa płycizna. Kiedyś w czasach kiedy na jachtach nie było ploterów a jachty jechały na zliczeniówkę wpakował się tam jakiś polski jacht. Było o tym w Żaglach i u nas na forum.
CHUDY napisał(a):
Może polecicie jakieś inne, bardziej aktualne źródło na ten rejon?
Warto zajrzeć na strony marin niemieckich jakbyś płynął np. na Rugię chodzi o to żeby zajmować stanowisko przeznaczone dla jachtów o określonej długości. A to można sprawdzić na planie portu na stronie mariny. W Sassnitz jak zajmiesz stanowisko dla większego jachtu to możesz zapłacić więcej niż gdybyś zajął takie stanowisko odpowiednie dla twojego jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2020, o 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Marian J. napisał(a):
Na północ od mariny w Rønne jest rozległa płycizna. Kiedyś w czasach kiedy na jachtach nie było ploterów a jachty jechały na zliczeniówkę wpakował się tam jakiś polski jacht. Było o tym w Żaglach i u nas na forum.


O tym Marian piszesz?:

bury_kocur napisał(a):
Jakbyś płynął później z Rønne do Hasle to uważaj na skalistą mieliznę na północ od portu Rønne.


Marian J. napisał(a):
W Sassnitz jak zajmiesz stanowisko dla większego jachtu to możesz zapłacić więcej niż gdybyś zajął takie stanowisko odpowiednie dla twojego jachtu.


Na pomostach w Sassnitz są wywieszone takie informacje:
Załącznik:
Cennik Sasnitz- 001.jpg
Cennik Sasnitz- 001.jpg [ 105.61 KiB | Przeglądane 14625 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2020, o 16:20 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Chudy, zabawa na smartfonie przyniesie pożądany efekt.
Nauczysz się akwenu na pamięć a to pomaga.

Z drugiej strony można się spodziewać, że ktoś z Forumowiczów będzie w pobliżu.
Miałem szczęście w moim pierwszym rejsie na Bornholm, ponieważ forumowy
Bury Kocur stał na falochronie w Svaneke i instruował mnie przez ręczniaka.
Do końca nie chciałem wierzyć, źe w kamieniach jest wejście do portu.
Mapy papierowe i elektroniczne mogły być niedokładne a kupa kamieni mogła się obsunąć i zagrodzić wejście. :cool: :roll:
Włodku, przy tej okazji: Dziękuję!
Pierwszym moim portem na Bornholmie było Nexø.
Stosunkowo łatwe wejście, rufą przy boji, dziobem przy falochronie, sklepy w pobliźu,
paliwo w porcie.
Dla mnie był to dobry początek na wyspie.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2020, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
O tym Marian piszesz?:

bury_kocur napisał(a):
Jakbyś płynął później z Rønne do Hasle to uważaj na skalistą mieliznę na północ od portu Rønne.
Tak tylko ja pisałem to w kontekście jachtu płynącego z południa który przed wejściem do mariny odszedł za bardzo na północ zanim podjął manewr żeby skręcić do mariny.
bury_kocur napisał(a):
Na pomostach w Sassnitz są wywieszone takie informacje:
Ja jak płynąłem swoim maleństwem dookoła Rugii to obejrzałem sobie w Internecie planik portu w Sassnitz jeszcze przed wypłynięciem z poprzedniego portu. Wpływając do portu na pewniaka płynąłem w kierunku odpowiednich stanowisk tak jak bym tam wiele razy zawijał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2020, o 17:30 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Analizując ten wątek i cofając się pamięcią do czasów nie tak odległych, muszę się przyznać, iż byłem nieodpowiedzialnym szaleńcem czarterując jacht w Holandii, gdzie jedynym kontaktem z armatorem była poczta ewentualnie międzynarodowa. Do tego zero internetu, poprawionych map, porad, plotterów, GPS, etc..... i to wszystko w celu poszlajania się po Kanale Angielskim i Północnym, bez kapuściarzy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2020, o 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
iż byłem nieodpowiedzialnym szaleńcem


Hi, hi, hi...

Cieszę się, że sam do tego doszedłeś :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Niemniej jak to było w tym dowcipie ?

Do policjanta na skrzyżowaniu podchodzi młody człowiek i pyta się:

- Panie władzo - jak sie dostać do filharmonii ?

- Oj synu - trzeba dużo się uczyć i ćwiczyć - dużo ćwiczyć ...

Więc masz co robić Piotrze :-P

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2020, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12951
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian J. napisał(a):
Tak tylko ja pisałem to w kontekście jachtu płynącego z południa który przed wejściem do mariny odszedł za bardzo na północ zanim podjął manewr żeby skręcić do mariny.
16.07.1986 jacht Enif wszedł na kamienistą mieliznę Hvideodde Rev na NW od Ronne.
http://wypadkijachtow.pl/enif-1986-wejs ... ie-baltyk/

Nie wiem, czy o ten wypadek chodzi, bo Enif nie zamierzał wchodzić do Ronne.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2020, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Tak tylko ja pisałem to w kontekście jachtu płynącego z południa który przed wejściem do mariny odszedł za bardzo na północ zanim podjął manewr żeby skręcić do mariny.
16.07.1986 jacht Enif wszedł na kamienistą mieliznę Hvideodde Rev na NW od Ronne.
http://wypadkijachtow.pl/enif-1986-wejs ... ie-baltyk/

Nie wiem, czy o ten wypadek chodzi, bo Enif nie zamierzał wchodzić do Ronne.
Chyba o ten. To ja albo nadinterpretowałem albo tak zapamiętałem z artykułu w Żaglach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2020, o 13:34 

Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 11:37
Posty: 312
Podziękował : 262
Otrzymał podziękowań: 166
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian J. napisał(a):
Na czas trwania rejsu ,możesz poprosić któregoś z załogantów żeby zainstalował na smartfonie darmową wersję próbną.

Tak jest, poza tym można program zainstalować na chyba trzech a na pewno na dwóch urządzeniach.

CHUDY napisał(a):
"Wybrane porty Niemiec Wschodnich" Kulińskiego, bo choć to ma już 12 lat to myślę jednak, że to dobry punkt startowy do rozpoznania tematu.


Też tak myślę. Ja taki mądry jestem bo kiedyś musiałem w Sassnitz po odpuszczeniu Bornholmu ostro nocami nadrabiać ucząc się akwenu (nie polecam) i była to właśnie rundka wokół Rugii czego Ci oczywiście nie życzę :) .
Aczkolwiek było super, Stralsundem i Greifswaldem byliśmy zachwyceni a Schaprode wymiotło całkowicie malutkim porcikiem, rezerwatem ptaków, bardzo starym kościółkiem, Piwem itp.
Polecam jakby co a na Bornholm wpadłem jakimś następnym razem :) .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2020, o 14:49 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 390
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 61
Otrzymał podziękowań: 83
Juziu napisał(a):
i była to właśnie rundka wokół Rugii

Dlatego warto mieć przynajmniej mapy papierowe, by być na to przygotowanym. Kiedyś też załoga chciała na Bornholm, ale wiatry zadecydowały inaczej. Opłyneliśmy Rugię na papierach bo mapa elektroniczna skończyła się gdzieś na wysokości Glowe. I było super.



Za ten post autor Skier otrzymał podziękowanie od: Juziu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2021, o 14:02 

Dołączył(a): 27 gru 2020, o 11:31
Posty: 55
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m
Skier napisał(a):
Juziu napisał(a):
i była to właśnie rundka wokół Rugii

Dlatego warto mieć przynajmniej mapy papierowe, by być na to przygotowanym. Kiedyś też załoga chciała na Bornholm, ale wiatry zadecydowały inaczej. Opłyneliśmy Rugię na papierach bo mapa elektroniczna skończyła się gdzieś na wysokości Glowe. I było super.


Rzuciłem okiem na posiadane mapy i kurczę widzę same płycizny, kamienie i ciasne przejścia wokół tej Rugii. Czy to tylko takie złe pierwsze wrażenie :) czy coś w tym jest? :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A jeszcze podpowiedzcie, jak w tym rejonie: Świnoujście, Kołobrzeg, Sassnitz, Bornholm i okolice, sprawa wygląda z sieciami rybackimi? Zdarzają się, niema ich, jeśli są to gdzie szczególnie uważać. Są dobrze oznaczone, słabo?

_________________
Tomasz (CHUDY)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2021, o 14:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
CHUDY napisał(a):
A jeszcze podpowiedzcie, jak w tym rejonie: Świnoujście, Kołobrzeg, Sassnitz, Bornholm i okolice, sprawa wygląda z sieciami rybackimi? Zdarzają się, niema ich, jeśli są to gdzie szczególnie uważać. Są dobrze oznaczone, słabo?


W okolicach Rugi jest ich sporo, zwłaszcza od wschodu. Na wodach okalających Rugię od zachodu nie ma problemu, sieci są poza torami, ale tory są bardzo dobrze oznaczone i wolne od sieci.

Najbardziej niebezpieczne są powierzchniowe https://www.navipedia.pl/naviaidsfishing.html i stałe czyli żaki z skrzydłami i płotami. Stałe oznakowane są skrajniami, bardzo słabo.

Bezpieczniejsze dla żeglugi są głębinowe, ale jeśli przepłyniesz zbyt blisko pływającej tyczki możesz jakąś linkę zahaczyć, rzadko się to zdarza, ale możliwość istnieje.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2021, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
CHUDY napisał(a):
Rzuciłem okiem na posiadane mapy i kurczę widzę same płycizny, kamienie i ciasne przejścia wokół tej Rugii.
Czy to tylko takie złe pierwsze wrażenie :) czy coś w tym jest?


Nie jest to tylko wrażenie.

Rugia jest bardzo piękna, ale trzeba tam naprawdę uważać.

Od północno zachodniej strony wchodzisz w wody wewnętrzne wokół Rugii dwoma wejściami - oba wejścia są bardzo kamieniste i już od obu tych wejść zaczyna się bardzo uważna jazda niemalże kanałami - obojkowanymi z obu stron - bardzo wąskimi torami wodnymi.

Zejście z tych torów skutkuje posadzeniem się na kamieniach.

Trzeba tam naprawdę bardzo uważnie nawigować - wchodziłem w oba wejścia zarówno porą nocną jak i za dnia.

Nocą jest o tyle trudniej, że nie wszystkie bojki na torze wodnym są oświetlone a tor wodny jest naprawdę momentami kręty i dość łatwo "zjechać" z niego w bok.

Co nie znaczy, że nawigacja nocna jest niemożliwa - jest - tylko trzeba tam naprawdę uważnie płynąć a najlepiej jak nie robi się tego w nocy jednoosobowo.

Wewnętrzna droga wodna do Breege i dalej nic nie zmienia w nawigacji - też trzeba bardzo uważnie nawigować pomiędzy kamieniami.

Południowa część wyspy jest podobna - Zatoka Greifswaldzka także jest bardzo płytka i kamienista i pływa się tam praktycznie tylko torami wodnymi i także trzeba niezwykle uważać, aby nie posadzić się na kamieniach.

Także nie masz Kolego złego wrażenia choć wpłynąć tam warto, bo Rugia jest piękna...

Popatrz na fragment C-Mapy wód od NW wejścia w wody wewnętrzne Rugii - zobacz na głębokości i uświadom sobie, że te płycizny są w większości kamieniste - dlatego naprawdę z tych "kanałów" żeglownych wykopanych niemalże koparką w liniach prostych nie należy schodzić a zakrętów - we własnym dobrze pojętym interesie - nie należy tam ścinać...

Załącznik:
Rugia 001.jpg
Rugia 001.jpg [ 114.21 KiB | Przeglądane 14322 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2021, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 11:45
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Jakiś czas temu można było zamówić broszury turystyczne o Bornholmie na:
https://bornholm.info
Pamiętam, że w zestawie była broszura o marinach Bornholmu,
może jeszcze ta usługa działa dalej
Pozdrawiam,Albert


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2021, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
kuba67 napisał(a):
Jakiś czas temu można było zamówić broszury turystyczne o Bornholmie na:
https://bornholm.info
Pamiętam, że w zestawie była broszura o marinach Bornholmu,
może jeszcze ta usługa działa dalej


Wydaje mi się, że możesz już sam sobie o tym poczytać:
https://bornholm.info/en/
otwórz i zobacz...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2021, o 01:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 781
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
CHUDY napisał(a):
Wyczytałem tutaj na forum, że np. w Svaneke wybudowano nowy falochron, którego nie ma w Kulińskim ani w "The Baltic sea and approaches".


W "The Baltic Sea and Approaches" w ogóle nie ma planu Svaneke, jest tylko informacja tekstowa, z której nie wynika czy wiedzą o nowym falochronie, czy nie.

Skoro już jednak mowa o Svaneke, to zarówno wspomniane "The Baltic Sea and Approaches", jak i najbardziej aktualna mapa Navionicsa, uparcie informują, że na końcowym etapie wejścia do Svaneke, należy płynąć w linii nabieżnika 297°. Takiego nabieżnika nie ma, został zlikwidowany killka lat temu!

Najbardziej aktualne plany wszystkich duńskich portów, można pobrać ze strony
https://www.danskehavnelods.dk/
To jest oficjalna strona duńskiego biura hydrograficznego (GST).

A co do strzelań, akwenów zamykanych, itp, to w Danii istnieje służba hydrograficzna, która informuje o takich przykrościach i różnych innych okolicznościach też. Patrz tu:
https://www.dma.dk/SikkerhedTilSoes/Sej ... fault.aspx

A na marginesie, jak to możliwe, że taki Navionics przez lata całe nie zauważa usunięcia nabieżnika... (ale to temat na inny wątek).

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Ostatnio edytowano 10 sty 2021, o 01:25 przez marcin_palacz, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2021, o 01:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
O Marcin! A już się zastanawiałem, co się dzieje z Tobą...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2021, o 02:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 19:42
Posty: 76
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Płynęłabym

_________________
wodna°ᵒ̊


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2021, o 11:06 

Dołączył(a): 27 gru 2020, o 11:31
Posty: 55
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m
marcin_palacz napisał(a):
Skoro już jednak mowa o Svaneke, to zarówno wspomniane "The Baltic Sea and Approaches", jak i najbardziej aktualna mapa Navionicsa, uparcie informują, że na końcowym etapie wejścia do Svaneke, należy płynąć w linii nabieżnika 297°. Takiego nabieżnika nie ma, został zlikwidowany killka lat temu!
Marcin


Bardzo cenna uwaga. Już sobie zanotowałem.

marcin_palacz napisał(a):
Najbardziej aktualne plany wszystkich duńskich portów, można pobrać ze strony
https://www.danskehavnelods.dk/
To jest oficjalna strona duńskiego biura hydrograficznego (GST).
Marcin


Kolega wcześniej już wspomniał o tej stronie, ale potwierdza się, że to najbardziej wiarygodne i aktualne źródło informacji. Szkoda, że tylko po Duńsku :) ale mapka to mapka.

marcin_palacz napisał(a):
A co do strzelań, akwenów zamykanych, itp, to w Danii istnieje służba hydrograficzna, która informuje o takich przykrościach i różnych innych okolicznościach też. Patrz tu:
https://www.dma.dk/SikkerhedTilSoes/Sej ... fault.aspx
Marcin


Tego mi właśnie brakowało! :) Wielkie dzięki!

_________________
Tomasz (CHUDY)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2021, o 11:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 781
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
CHUDY napisał(a):
Szkoda, że tylko po Duńsku

Automatyczne tłumaczenie googlem na angielski działa całkiem nieźle.
(Z tłumaczeniem na polski jest dużo gorzej.)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2021, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
wodna napisał(a):
Płynęłabym


Wysłałem Ci Koleżanko post na PW.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2021, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11649
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
wodna napisał(a):
Płynęłabym

W ogóle czy akurat na Bornholm? ;)
Wiem, połowa zimy, i ludzi już chyba trochę nosi.
;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 09:36 

Dołączył(a): 27 gru 2020, o 11:31
Posty: 55
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m
Jeszcze w ramach przygotowań, myślę o nowym sztormiaku. Mam jakiś stary, jeszcze na Zatokę był spoko, ale tutaj myślę o czymś lepszym.

Czy ma ktoś doświadczenia z wyrobami tej firmy? Co myślicie o takim zestawie? Cena przystępna, a przecież nie wybieram się na Północny Atlantyk, tylko na Bałtyk w maju :)

https://hornetodziez.pl/sztormiak-kompl ... wony-meski

_________________
Tomasz (CHUDY)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
CHUDY napisał(a):
Co myślicie o takim zestawie? Cena przystępna, a przecież nie wybieram się na Północny Atlantyk, tylko na Bałtyk w maju


Bałtyk też potrafi dać popalić tak, że kiedyś w kiepskim sztormiaku nawet majtki miałem mokre.

Osobiście koniec końców mam sztormiak MUSTO BR2 i ten naprawdę nie przecieka, ale to inna półka cenowa.

Zanim kupisz jakiś sztormiak to naprawdę dowiedz się od jego użytkowników jakie mają o nim opinię inaczej możesz mieć na morzu zdziwko.

Na sztormiaku nie ma co oszczędzać - a przy okazji pomyśl o dobrych oddychających kaloszach.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 10:31 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Sporo osób używa. Też mam, bo szyją na miarę. Na razie mi nie przemókł. Byłem w nim nawet na rejsie w lutym ze Szczecina do Skagen i spoko.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 18:39 

Dołączył(a): 27 gru 2020, o 11:31
Posty: 55
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m
bury_kocur napisał(a):
Na sztormiaku nie ma co oszczędzać - a przy okazji pomyśl o dobrych oddychających kaloszach.


W mordę mam kalosze, nie zawiodły mnie, ale na pewno nie są oddychające :) Te oddychające, to jak na szybko zerknąłem w sieci, to ponad tysiąc złotych ...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Waldi_L_N napisał(a):
Sporo osób używa. Też mam, bo szyją na miarę. Na razie mi nie przemókł. Byłem w nim nawet na rejsie w lutym ze Szczecina do Skagen i spoko.


Jestem w miarę proporcjonalnych rozmiarów :) Chyba wystarczy standardowa rozmiarówka, nie muszę zamawiać na wymiar. Czy to u nich takie istotne?

_________________
Tomasz (CHUDY)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1401
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 606
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
CHUDY napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Na sztormiaku nie ma co oszczędzać - a przy okazji pomyśl o dobrych oddychających kaloszach.


W mordę mam kalosze, nie zawiodły mnie, ale na pewno nie są oddychające :) Te oddychające, to jak na szybko zerknąłem w sieci, to ponad tysiąc złotych ...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Waldi_L_N napisał(a):
Sporo osób używa. Też mam, bo szyją na miarę. Na razie mi nie przemókł. Byłem w nim nawet na rejsie w lutym ze Szczecina do Skagen i spoko.


Jestem w miarę proporcjonalnych rozmiarów :) Chyba wystarczy standardowa rozmiarówka, nie muszę zamawiać na wymiar. Czy to u nich takie istotne?
https://www.marinesuperstore.com/footwear/boots/orca-bay-storm-boot-new-season
Nie jest tak źle

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
marcin_palacz napisał(a):
Automatyczne tłumaczenie googlem na angielski działa całkiem nieźle.
(Z tłumaczeniem na polski jest dużo gorzej.)

Marcin


Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że googlotłumacz jako bazowego języka używa angielskiego, tj. Wujek Google najpierw tłumaczy tekst z zadanego języka na angielski, następnie np. na polski.
Dlatego najwierniejsze tłumaczenie jest z dowolnego języka na angielski. Każdy inny język zwiększa ryzyko zniekształcenia tłumaczonego tekstu.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2021, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
CHUDY napisał(a):
W mordę mam kalosze, nie zawiodły mnie, ale na pewno nie są oddychające :) Te oddychające, to jak na szybko zerknąłem w sieci, to ponad tysiąc złotych ...


aż tyle to nie - ja od lat używam takich:

https://www.decathlon.pl/p/kalosze-egla ... mc=8518459

Są mięciuteńkie, bardzo delikatne wewnątrz i właśnie oddychające.

Jak stoisz parę godzin w kaloszach w nocy to muszą one być oddychające - inaczej rano zdejmiesz je a wszystko będzie mokre od zapocenia i śmierdzące.

Ja w tych kaloszach nie raz kilka godzin płynąłem i naprawdę je bardzo sobie chwalę i polecam.

Kupić można u nas w Decathlonie wysyłkowo.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 13:11 

Dołączył(a): 27 gru 2020, o 11:31
Posty: 55
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m
Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje. Sieci rybackie. Oczywiście znam teorię: tyczki, chorągiewki czerwone, czarne itd. W dotychczasowych rejsach też już spotkałem się z sieciami i jakoś udało mi się je ominąć :) choć nieraz z duszą na ramieniu bo nie byłem pewny swego wyboru gdy otoczył mnie las tyczek. Intryguje mnie biały pływak przy tyczce, o którym czytałem i który też widziałem na wodzie, ale mam sprzeczne informacje o jego znaczeniu. Kuliński na swoich rysunkach dotyczących sieci rysuje go na zewnątrz tyczek, nazywa bojrep-bobina i są to bojki, baniaki przymocowane do linek kotwiczących sieć. Wskazywałoby to że trzeba płynąc tam gdzie ten baniak. Tymczasem gdzieś przeczytałem, chyba nawet na tym forum, że te białe baniaki wskazują w którym kierunku znajduje się sieć. No i bądź tu mądry ... Człowiek się naczyta, a potem zobaczy taki baniak i dalej nie wie co robić ...

Możecie mi wyjaśnić jak to jest z tymi bojkami, baniakami? A może macie jeszcze jakieś swoje sposoby na omijanie sieci rybackich?

_________________
Tomasz (CHUDY)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 161 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL