Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 18:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 mar 2021, o 07:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Poszykuję podręcznika/książki, która w sposób przystępny traktuje o pływaniu na pływach, planowaniu rejsów itd.
Pozycje, które posiadam ślizgają się po temacie albo nie zajmują się nim zupełnie.

Nie to, że jestem ciemny jak tabaka w rogu, jednak lubię wiedzieć więcej. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2021, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4461
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 757
Otrzymał podziękowań: 1527
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Władysław R. Dąbrowski - Żeglowanie po wodach pływowych
Jacek Czajewski - Nawigacja żeglarska (pewnie Nawigacja dla żeglarzy też)
Dąbrowski, Dziwulski, Berkowski - Vademecum żeglarstwa morskiego
Jerzy Kuliński - Przedsionek Morza Północnego
Tom Cunliffe - Profesjonalny skipper
Navipedia - pływy
"przystępność" - trzeba określać indywidualnie... :roll:
Załącznik:
pływy.jpg
pływy.jpg [ 295.04 KiB | Przeglądane 5801 razy ]
[Edit]
o planowaniu:
Andrzej Pochodaj - Kurs na Morze Północne

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2021, o 10:04 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Piotrze, Czajewskiego i Kulińskiego mam

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2021, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
"Vademecum żeglarstwa morskiego" mam, owszem jest tam rozdzialik, 3 strony dotyczące pływów schowane pod tytułem "Żegluga na prądzie". Nigdy bym tam nie szukał informacji o pływach. :)
Jest tam faktycznie trochę informacji, przykładowa tabela pływów, przykładowa tabela prądów pływowych.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2021, o 19:25 

Dołączył(a): 15 lut 2021, o 10:28
Posty: 132
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mam żeglowanie na wodach plywowych-Dabrowski ,mogę pozyczyć ,na poczatek wystarczy,do tego pobierzesz tabele plywow dla kazdego portu sa dostepne w sieci i jazda,znaczy pod warunkiem że nie zostaniesz tam rezydentem :rotfl: .



Za ten post autor ultimus otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2021, o 20:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Poszykuję podręcznika/książki, która w sposób przystępny traktuje o pływaniu na pływach, planowaniu rejsów itd.

Podręcznika nie ma sensu kupować wszystko jest w internecie. Przykładowo:
https://www.youtube.com/watch?v=IfkwKTyYqeI
Natomiast do ćwiczeń przydać się może coś takiego.
https://www.rya.org.uk/shop/pages/produ ... ng-almanac


Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2021, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1398
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
ins napisał(a):
Natomiast do ćwiczeń przydać się może coś takiego.
https://www.rya.org.uk/shop/pages/produ ... ng-almanac


Piotr Siedlewski

I jeszcze to:

Obrazek

Sent from my E6853 using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain



Za ten post autor piotras otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
Bardzo dużo fajnych rzeczy ma https://www.youtube.com/channel/UCTC0YR ... TMZDgiu9zA polecam!

A w praktyce, to co mnie najbardziej zaskoczyło, to prędkość prądu oraz istnienie lokalnych 'tidal gates', czyli miejsc, gdzie pływy są nadzwyczajne mocne, i czasem nawet na silniku się nie da. Oraz oczywiście należy uważać najbardziej w czasie odpływu - w czasie przypływu osiadanie na mieliźnie jest bardzo krótkotrwałe, a jak osiądziesz w czasie odpływu to możesz czekać bardzo długo i przez ten czas warunki mogą się mocno zmienić. Oczywiście, jak są skaly, to jest to inna para kaloszy.
W tym roku szykuję się do przepłynięcia przez ujście Tamizy, które jest 'bardzo ciekawe' jeśli chodzi o planowanie rejsów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 00:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Przeczytaj moje "London entrance manual". Może Ci się przyda. Przedtem zweryfikuj dane, bo minęło parę lat. To znaczy geografia się nie zmieniła, ale dane "społeczne" - owszem. Np. ze strony Lord Amory się dowiesz, że "We are temporarily closed".
viewtopic.php?p=91440#p91440

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 00:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1398
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
slawosz napisał(a):
Bardzo dużo fajnych rzeczy ma https://www.youtube.com/channel/UCTC0YR ... TMZDgiu9zA polecam!

A w praktyce, to co mnie najbardziej zaskoczyło, to prędkość prądu oraz istnienie lokalnych 'tidal gates', czyli miejsc, gdzie pływy są nadzwyczajne mocne, i czasem nawet na silniku się nie da. Oraz oczywiście należy uważać najbardziej w czasie odpływu - w czasie przypływu osiadanie na mieliźnie jest bardzo krótkotrwałe, a jak osiądziesz w czasie odpływu to możesz czekać bardzo długo i przez ten czas warunki mogą się mocno zmienić. Oczywiście, jak są skaly, to jest to inna para kaloszy.
W tym roku szykuję się do przepłynięcia przez ujście Tamizy, które jest 'bardzo ciekawe' jeśli chodzi o planowanie rejsów.
Z taką wiedzą to może jednak odpuść sobie ujście Tamizy. Przynajmniej narazie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 07:08 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
slawosz napisał(a):
Oczywiście, jak są skaly, to jest to inna para kaloszy.

Nie tylko skały, jeśli w czasie odpływu występuje fala to kontakt płetwy balastowej i sterowej z dnem jest niewskazany nawet na piaseczku i mule.
Leżałem kiedyś na Ems vis a vis Emdem- nic przyjemnego dla jachtu, akurat był to silny stalowy kadłub z długą solidną płetwą balastową i sterem podpartym na ostrodze. Wygramoliłem się sam.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Ludzie!
nie dajmy się zwariować.
Kurczak nie zamierza pływać w Bay of Fundy
(byłam, polecam, spojrzenie w oczka wieloryba wynurzającego się przy burcie jest czymś, czego się nie zapomina do końca życia...)

Ad rem:
morze Północne ma max skok pływu ok. 3m. Ale w części w której jest Don Kichot jest tego znacząco mniej.
Czyli:
siadamy z locją kilku portów, i szukamy dwu wiadomości:
1. MHW -czyli średnia wysoka woda (jest nam to potrzebne do obliczenia czasu); i
2. opisu -kiedy zalecane jest wpływanie, bądź wypływanie z portu.
Punkt nr 2 jest ważny o tyle, iż zaznacza lokalne anomalie. Czyli np. z teoretycznych obliczeń czasu pływu wynika, że max skok pływu jest o 10.00; ale lokalne warunki powodują, że jest opóźniony o np. godzine. I to wszystko czytamy sobie w locji.
A potem ...to już z górki.
czyli robimy plan pt.
sprawdzamy prognozę, wyznaczamy optymalny czas -wejścia/wyjścia; szacujemy mniej wiecej ile czasu zajmie nam płynięcie...i to tyle.
Zobacz np tu:
https://tides4fishing.com/de/niedersach ... teubenhoft
wpisałam Cuxhaven jako przykład,
ale masz praktycznie wszystko,pływy, skoki,
średnie/wysokie/niskie/ prądy/zafalowanie etc. etc.

Jedynym problemem z jakim będzie miał do czynienia Kurczak - jest tak na prawdę nieznajomość łódki. Nie wiemy, jak sobie radzi ten konkretny Konsul w praktyce. Można, ba trzeba założyć jakąś prędkość "marszową", ale jak to się sprawdzi w praktyce nie wiemy.
Trzymamy kciuki.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 10:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
01_Anna napisał(a):
morze Północne ma max skok pływu ok. 3m.


Doprawdy? Wynika z tego że goście z UKHO kity walą w ATT vol 1.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Ehh...
na kolegę Insa zawsze można liczyć!
W którym porcie, w części morza Północnegogdzie znajduje się Don Kichot są te większew niż ja podałam, pływy? Poważne pytanie.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 10:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
1. Twórca wątku pytał się, nie o porady związane z deliverką konkretnego jachtu z punktu A do B, tylko o źródła wiedzy na temat prądów i pływów.
2. Gdybyś użyła sformułowania brzmiącego mniej więcej tak: w regionie gdzie stoi jacht Kurczaka - jak rozumiem wschodnia część Północnego/ Wyspy Wschodnio Fryzyjskie/ Hamburg - skok zazwyczaj nie przekracza 3 metrów. Byłoby to sensowne.

Niestety, ale wcisnęłaś kit.
Jak inaczej nazwać oferowaną przez Ciebie informację?
Cytuj:
morze Północne ma max skok pływu ok. 3m. Ale w części w której jest Don Kichot jest tego znacząco mniej.


Gwoli informacji. W Cuxhaven Średni Skok Syzyginy wynosi 3,3 m, bywa większy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Mam szczerze mówiąc dość...weź sobie kolego ins na wstrzymanie.
Po polsku musiałam ostatni raz temu pisać -obowiązkowo?- chyba 36 lat temu. To że w ogóle jeszcze coś z polskiej gramatyki pamiętam, to cud.
A Kurczak -potrzebuje konkretnych wiadomości potrzebnych mu do przeprowadzenia łódki. Skąd to wiem- z rozmowy. Telefonicznej.
Napisałam najktrótszy możliwy sposób obliczenia optymalnego czasu wejścia/wyjścia do portu pływowego, pozwalający na praktyczne wyznaczenie -bezpiecznego czasu. Podręczniki sa świetne, a nowoczesne strony z gotowymi obliczeniami jeszcze lepsze. Pozostaje tylko sprawdzenie najświeższych locji (i ew. ogłoszeń o lokalnych ograniczeniach, Notice to Mariners/wiadomości żeglarskie).
I to tyle w temacie.
Wyjść z domu -legalnie-nie mogę, o szczepieniach nikt nie słyszał...życie jest piękne. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 12:10 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
01_Anna napisał(a):
Po polsku musiałam ostatni raz temu pisać -obowiązkowo?- chyba 36 lat temu. To że w ogóle jeszcze coś z polskiej gramatyki pamiętam, to cud.


To udowodnij iż po angielsku napiszesz coś bardziej sensownie na temat planowania podróży.
Przecież to co popełniłaś wynika z braku wiedzy, a nie z braków językowych.

Cytuj:
Czyli:
siadamy z locją kilku portów, i szukamy dwu wiadomości:
1. MHW -czyli średnia wysoka woda (jest nam to potrzebne do obliczenia czasu); i
2. opisu -kiedy zalecane jest wpływanie, bądź wypływanie z portu.
Punkt nr 2 jest ważny o tyle, iż zaznacza lokalne anomalie. Czyli np. z teoretycznych obliczeń czasu pływu wynika, że max skok pływu jest o 10.00; ale lokalne warunki powodują, że jest opóźniony o np. godzine. I to wszystko czytamy sobie w locji.

Napisz to w wyspowym narzeczu, zobaczymy co wyjdzie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1398
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Ja używam aplikacji Imray Tides Planner. Podstawowa jest free, za extras trzeba zapłacić. Ale i tradycyjnie lubię się pobawić. Co moim zdaniem jest wiedzą nie tyle konieczną co przydatną.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Wiesz co specjalisto od ogrodnictwa...i pływów
nie rozróżniasz pojęć MHW ktore sa TYPOWE -w zakresie - dla okresu,(w typ przypadku poprzedzącego, bo na czymś jednak trzeba te dane oprzeć) dla ktorego robi sie obliczenia do tabeli pływów. MEAN - rozumiesz, czy to za trudne? Nie geografia, nie geologia..tylko
Tzw.National Tidal Datum Epoch na podstawie ktorego wylicza sie tabele pływów. To jest okres ok.20 lat, ale pisze z pamieci, musialabym sprawdzic. A nie max w ogole plywy które zdarzylo sie zanotować...w księdze Guinessa.
Mean w znaczeniu statystycznym.To cos innego, niż median. I coś zupełnie innego niż max notowany pływ w danym miejscu, który ma znaczenie tylko przy budowie i obliczeniu tam, zapór i śluz. Akurat z tego zdarzyło mi się kiedyś robić specjalizację. Na niemieckim uniwesytecie. Ale to dawne dzieje.
przynajmniej znam się na wodzie. Słodkiej. A po słonej...czasami zdarza mi się pływać. W pływach.
Takich tam sobie...niewielkich.
EOT

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 12:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotras napisał(a):
Ja używam aplikacji Imray Tides Planner. Podstawowa jest free, za extras trzeba zapłacić. Ale i tradycyjnie lubię się pobawić. Co moim zdaniem jest wiedzą nie tyle konieczną co przydatną.
Aplikacja aplikacja, ale bełkot Anny jest po prostu nie do przyjęcia.


Możemy przyjąć że MHWS - MHWN = MHW, ale co to ma do czasu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
ins napisał(a):
[quote="piotras"
Aplikacja aplikacja, ale bełkot Anny jest po prostu nie do przyjęcia.


Możemy przyjąć że MHWS - MHWL = MHW, ale co to ma do czasu.

Piotr Siedlewski[/quote]
Na szczescie na forum jest kolega ins, specjalista od absolutnie wszystkiego.
Czas, oblicza sie na podstwie tabeli plywow. Jesli w locji jest podane, ze bezpieczne wejsce do portu jest na dwie godziny przed, i dwie godzine po,to latwo wtedy obliczyc "okienko" czasowe, w ktorym musimy sie zmiescic. I punktem odniesiena jest podane dane MHW.Zazwyczaj kazdy port, ma podane takie wlasnie widelki czasowe. Przykladowo:kolo nas jest jeden port, w ktorym jest bardzo silny prad wsteczny przy odplywie( w jednym miejscu toru wodnego) i to tez jest zaznaczone w opisie. Tak samo jak w tej chwili plywa poglebiarka- tak ze czes toru jest po prostu zamknieta dla zglugi-w godzinach pracy poglebiarki. To jest o wiadomosciach. To tylko przyklad, kolego ins. Przyklad.
Dyskutujemy dalej?
My plywamy w wodach plywowych, bo niestetu tak tu mamy. Wole Baltyk! Zawsze i o kazdej porze roku.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 12:44 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
01_Anna napisał(a):
Wiesz co specjalisto od ogrodnictwa...i pływów
nie rozróżniasz pojęć MHW ktore sa TYPOWE -w zakresie - dla okresu,(w typ przypadku poprzedzącego, bo na czymś jednak trzeba te dane oprzeć) dla ktorego robi sie obliczenia do tabeli pływów. MEAN - rozumiesz, czy to za trudne? Nie geografia, nie geologia..tylko
Tzw.National Tidal Datum Epoch na podstawie ktorego wylicza sie tabele pływów. To jest okres ok.20 lat, ale pisze z pamieci, musialabym sprawdzic. A nie max w ogole plywy które zdarzylo sie zanotować...w księdze Guinessa.
Mean w znaczeniu statystycznym.To cos innego, niż median. I coś zupełnie innego niż max notowany pływ w danym miejscu, który ma znaczenie tylko przy budowie i obliczeniu tam, zapór i śluz. Akurat z tego zdarzyło mi się kiedyś robić specjalizację. Na niemieckim uniwesytecie. Ale to dawne dzieje.
przynajmniej znam się na wodzie. Słodkiej. A po słonej...czasami zdarza mi się pływać. W pływach.
Takich tam sobie...niewielkich.
EOT


Anno nigdy w życiu nie wyliczałaś przedziałów czasowych, w jakich możesz przebywać nad osuchem, o kalkulowaniu przejścia nad wypłyceniem i pod następującym za nim mostem nie pomarzysz. O planowaniu podróży dookoła Szkocji lub choćby Mull of Kintyre nawet nie śnisz.

Cytuj:
Czas, oblicza sie na podstwie tabeli plywow. Jesli w locji jest podane, ze bezpieczne wejsce do portu jest na dwie godziny przed, i dwie godzine po,to latwo wtedy obliczyc "okienko" czasowe, w ktorym musimy sie zmiescic. I punktem odniesiena jest podane dane MHW.


Zdajesz sobie sprawę jakie świadectwo wystawiasz, wypisując to?

W locji jest zazwyczaj napisane zwłaszcza w opisie portów za śluzą, osuchem, wypłaceniem iż zalecane wejście jest przykładowo -1/+2 HW.

I w tabeli pływów znajdziemy te HW. z podanym czasem występowania i wysokością.
MHW nie służy o tego, ponieważ nie jest związane z czasem, a z średnią wysokością pływu z wielu lat, ponad CD.



Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 13:21 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Dokładniej opisując,z średnią wysokością wysokiej wody.

Tu opis wejścia do Kanału Kaledońskiego pokazać mi proszę MHW.
Cytuj:
the sea locks
are CLOSED 2 HOURS (or a little longer)
either side of low tide


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 14:45 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bardzo fajna ksiazka dla tych ktorzy znaja niemiecki to "Törnführer Nordseekuste" tom1, i 2.
Bardzo prosto opisana nawigacja na pradach plywowych. Dla znajacych angielski gruby ciezki, REEDS.
Przydatny tez do likwidowania insektow na jachcie.
Przy komputerze pomocne moga byc strony BSH.
https://www.bsh.de/DE/DATEN/Gezeiten/gezeiten_node.html
https://www.bsh.de/DE/DATEN/Stroemungen ... _node.html
Wszystkie dane do planowania rejsu. Wazna rzecz to prady plywowe. Staramy sie wykorzystac prad, a ten moze byc czasem silny czyli silny = silnik, i ten zawsze musi byc w pogotowiu, i nie zawsze wysoka woda zgadza sie z kierunkiem pradu. Do tego doliczyc trzeba czasy otwarcia sluzy jak np w Hooksiel.

pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
ins napisał(a):
Dokładniej opisując,z średnią wysokością wysokiej wody.

Tu opis wejścia do Kanału Kaledońskiego pokazać mi proszę MHW.
Cytuj:
the sea locks
are CLOSED 2 HOURS (or a little longer)
either side of low tide


Piotr Siedlewski

Masz cytat z Twojej ulubionej sadzac po nieustannych do niej odniesieniach, ze, Wielkiej Brytanii :

Access to the dock basin is via the entrance lock. Lock times are published in advance on our website as well as displayed in Marina Control and on marina notice boards.

During the 'freeflow' period - which operates two hours before high water - up until high water, vessel movement is generally unrestricted.

Whilst every effort is made to adhere to the published lock times, mechanical failure, operational requirements, severe weather and/or planned maintenance may affect the programme.

Co kraj, to obyczaj....
I to juz na prawde koniec dyskusji. Musze sie jednak zajac praca.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 14:59 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
01_Anna napisał(a):
two hours before high water - up until high water

Ba. Jak widać na załączonym obrazu mowa jest o HW,a nie o MHW. Są to dwie różne rzeczy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Łomatko, pax , pax ! :-(

Żebym wiedział, że tak się to skończy nigdy bym nie założył tego wątku... :evil:

Napisałem to co napisałem, żeby się przygotować do rejsu polegającego na przeprowadzeniu Don Kichota z Hooksiel koło Wilhelmshaven do Kołobrzegu wokół Jutlandii lub przez kanalię Kilońską. Jakby ktoś nie wiedział Don Kichot to 37 stopowy, klasyczny jacht z 42 konnym dieslem.

Nigdy nie prowadziłem jachtu na wodach o znaczącej wysokości pływu, nigdy nawet nie płynąłem jako załogant.

Podstawowe wiadomości sprzed ładnych paru lat mam, ale nie mam żadnego doświadczenia. A jak powszechnie wiadomo organ nieużywany zanika... :)

Dlatego przy okazji i na zaś chciałem sobie co nieco przypomnieć i nauczyć czegoś więcej.
Bo jak napisałem wers wyżej, może się trafić taka okazja, zwłaszcza, że kupiłem jacht oceaniczny. Może wpadnie mi do łba pomysł, żeby popłynąć gdzieś dalej niż na Bałtyk. :)

Z drugiej strony lubię wiedzieć więcej... :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2021, o 17:10 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Nigdy nie prowadziłem jachtu na wodach o znaczącej wysokości pływu, nigdy nawet nie płynąłem jako załogant.


Mój pierwszy "duży" samodzielny rejs odbył się na Wadenzee, Północnym i Kanale, w czasach przedgdzipiesowych, też nie byłem tam wcześniej jako załogant.
To nie są wielkie mecyje.

Miałem za sobą kurs na ówczesnego SJ i pu. Dostęp do internetu prawie zerowy w Polsce.
Namiar na jacht i firmę czarterową, kompletnie mi nieznaną, był pozyskany z prospektów holenderskich, które przywiozłem do Polski - pracowałem tam jako gastarbeiter.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kurczak napisał(a):
Podstawowe wiadomości sprzed ładnych paru lat mam, ale nie mam żadnego doświadczenia. A jak powszechnie wiadomo organ nieużywany zanika...

Szukasz wiedzy czy doświadczenia? Bo jak wiesz to nie jest to samo i twój wybór powinien to uwzględnić.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2021, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotrek, zawsze się trzeba liczyć z wysypem trolli. Moim zdaniem większy problem to jednak pandemia.
No i nieznany, a więc niepewny jacht.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek, sirapacz, Wojciech i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL