Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 lip 2025, o 00:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 paź 2009, o 21:20 

Dołączył(a): 21 cze 2009, o 00:21
Posty: 12
Lokalizacja: Olszanica
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Planuję rejsik po Z.Puckiej swoim Orionem/śródlądowym /w przyszł.sezonie niestety,dopiero :( /i proszę o kilka rad dotyczących takiego rodzinnego pływania tamże...kiedyś pływałem Omegą z Kuźnicy troszkę.kupiłem też Porty Jacht.Zat.Gdańskiej i proszę Was o potwierdzenie paru tematów:
czy bez ważnej rejestracji,karty bezp.można pływac i dokąd bo rozumiem ,że tylko do Helu
czy UKF potrzebne
jakie szczeg.śr.bezpieczeństwa
czy rzeczywiście jest problem z kitesurferami
czy jakoś spec.przygotowac łódkę

_________________
trochę morza i jezior/bez oceanów/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2009, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
fipi2000 napisał(a):
czy bez ważnej rejestracji,karty bezp.można pływac i dokąd bo rozumiem ,że tylko do Helu

Jeśli byś wypełnił w profilu pole "Stopień żeglarski" to bym Ci powiedział dokąd.

Cytuj:
czy UKF potrzebne

Przydatne, ale nie konieczne.

Cytuj:
jakie szczeg.śr.bezpieczeństwa

Czy pasy to są jakieś szczeg. śr. bezpieczeństwa? Pływaj w kamizelce!

Cytuj:
czy rzeczywiście jest problem z kitesurferami

Nie.

Cytuj:
czy jakoś spec.przygotowac łódkę

I znów. Co to znaczy specjalnie?

A prócz tego jeszcze potrz. d-o rozs. i jas. myślenia :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 05:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
... potrz. d-o rozs. i jas. myślenia :-)

Marek jak używasz skrótów to je dokańczaj, bo nie wiem, o co tutaj chodzi, ...noo :D

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 13:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 08:41
Posty: 293
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tak jak napisał Maar... kamizelki, reszta to Twoja wyobraźnia. No i czytaj prognozy (nie tylko na Puckiej)

_________________
pozdrawiam
Tomasz Mahrburg
TMG geodezyjna obsługa inwestycji, geodezja Szczecin, Pajęczno Łódzkie, geodeta Pajęczno, usługi geodezyjne Szczecin Pajęczno Łódzkie, modele 3D do maszyn, pomiary terenu (dtm, dsm) z UAV(dron)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2009, o 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
fipi2000 napisał(a):
Planuję rejsik po Z.Puckiej swoim Orionem/śródlądowym /w przyszł.sezonie niestety,dopiero :( /i proszę o kilka rad dotyczących takiego rodzinnego pływania tamże...kiedyś pływałem Omegą z Kuźnicy troszkę.kupiłem też Porty Jacht.Zat.Gdańskiej i proszę Was o potwierdzenie paru tematów:
czy bez ważnej rejestracji,karty bezp.można pływac i dokąd bo rozumiem ,że tylko do Helu
czy UKF potrzebne
jakie szczeg.śr.bezpieczeństwa
czy rzeczywiście jest problem z kitesurferami
czy jakoś spec.przygotowac łódkę

1. Jacht poniżej 15m długości, nie używany do celów komercyjnych nie musi posiadać Karty Bezpieczeństwa. Można nim pływać gdzie Ci się spodoba, nie tylko "do Helu"... Byleś umiał...
W zasadzie jacht pływający po morzu powinien być zarejestrowany, przepisy mogą być interpretowane dość dowolnie co do tego czy musi to być rejestracja w PZŻ. Jak dotąd nie wiadomo jak ew. waaadza portowa w osobie jakiegoś GUM-isia zareagowałaby na rejestrację śródlądową czy dokonaną w Starostwie (do amatorskiego połowu ryb...) Praktyka jest taka, że jak dotąd nie chce się nikomu niejasnych przepisów interpretować czy sprawdzać faktu zarejestrowania. Jak lubisz dmuchać na zimne - zarejestruj łódkę w PZŻ - za 75 PLN będziesz "kryty"... http://www.pya.org.pl/pzz/page.php?action=540
2. VHF jest co najmniej przydatne, ale nie jest niezbędne. Dobrze jest zdobyć i wpisać sobie w komórkę telefony służb ratowniczych i kapitanatów/bosmanatów portów nad Zatoką. AFAIR tyko przejście kanałem portowym Gdańska powinno być obowiązkowo zgłaszane. Namiary na istotne telefony znajdziesz np. tu:
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/telefony/telefony.htm
Moim zdaniem minimum to telefony do polskiego MRCC, i bosmanatów/kapitanatów. Kłopot z VHF pojawia się, kiedy chcesz używać jej legalnie - nawet walkie-talkie musi być zarejestrowane, opatrzone "licencją" a operator (znaczy Ty) powinien mieć kwit SRC... Całe szczeście, ze tak rzadko legalność VHF i operatorów jest sprawdzana! :P
3. Nie słyszałem o problemach z kajciarzami - ale nawet na mieczówce prościej jest nie pchać się tam, gdzie jest ich najwięcej (Rewa, Chałupy, etc)
4. Orion nie jest (najdelikatniej mówiąc...) wymarzoną łódką na Zatokę... To stara, często bardzo awaryjna, bardzo żle znosząca zafalowanie i zupełnie nieciekawa statecznościowo konstrukcja. Nie mówię, że Twój Orion jest "zabójczy", ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy, kształtów kadłuba, rozwiązań olinowania, braku balastu, niziutkiej wolnej burty, braku relingów, etc, etc...
Nie mówię, że nie masz płynąć - ale na pewno musisz być bardziej od włąścicieli innych łódek ostrożny - przede wszystkim pamiętać o zdobyciu pewnej, sprawdzonej prognozy i o jej możliwie częstym uaktualnianiu. No i... musisz poddać się uzależnieniu trasy głównie od pogody - zapowiadanej i zastanej.. Oczywiście po Zatoce żeglujemy zawsze w kamizelkach asekuracyjnych...
5. Jakbym miał wypisać, co trzebaby zmienić i "przygotowac" w typowym Orionie by wg. moich kryteriów dostosować go do żeglugi po Zatoce - to wyszłoby, że znacznie prościej zmienić łódkę na jakieś Mikro czy od biedy Sasankę nawet... :wink: Nie sądze byś chciał pływać po zmroku, ale nawet nie mając takich planów fajnie byłoby wyposażyć Twego Oriona w lampę sektorową na topie masztu albo dziobową i rufową na pokładzie... Na pewno weź też ze sobą silną latarkę i zapas baterii, wiatru nie zawsze jest za dużo, równie kłopotliwe jest, kiedy go zabraknie na środku wody...
Anyway - jak już musisz Orionem i przyjmujesz za dobrą monetę cudze rady - oto jedna. Trzymaj się "wewnętrznej" zatoki Puckiej. A jak już koniecznie chcesz poza nią - to na "szerokiej" Zatoce jedź po brzegach... W poprzek z Górek do Helu zająć może Twojej łódce 3-5 godzin, nawet w bardzo sprzyjających warunkach... Oby za którymś razem nie było to dla Twojej łódki za dużo, pogoda latem potrafi zmienić się kilka razy szybciej...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 4 paź 2009, o 01:40 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Korekta linków.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2009, o 11:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
nie wiem czy mogę podać link do sąsiedniego forum , ale ja pływałem na zatoce szczecińskiej foką i to na sporych wiatrach . \Twierdzę że Orionem da się pływać tylko należy go trochę wzmocnić i dodać balastu -tak w skrócie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2009, o 11:14 

Dołączył(a): 21 cze 2009, o 00:21
Posty: 12
Lokalizacja: Olszanica
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
serdecznie dziękuję za rady ,jeśli chodzi o stopień to jestem ż.j. i zdaję sobie sprawę ,że orion to nie jest łódka na morze moje umiejętności nawig.raczej mizerne z resztą chyba jest o.k., prowadziłem dużo większą łódkę po adriatyku sam ,resztę doświadczenia jako załogant po Bałtyku /a właśnie poszukuję kogoś kto pływał w latach 80-tych na opalach z CWM/ nie wiem ciągle jak z tymi przepisami bo jako ż.j. to tylko te dwie mile chyba, K.B. tu wszystko rozumiem jacht jest zarejestr.w PZż nie mam przedłużonej tylko ważności to chyba da się zrobić-łódka jest zarejestrowana na poprzedniego właściciela.Też planowałem tylko po wewn.stronie puckiej.Ale w kwestii zdroworozsądkowej to jak takim orionem pchać się do Władkowa /od morza/gdzie uciec w razie "W" myślę ,że lądowanie na plaży to nie jest rozwiązanie turystyczne.dzięki również za rady dotyczące J.Drawskiego -byłem pływałem,trochę postraszyłeś tymi kamieniami Panie Marku!

_________________
trochę morza i jezior/bez oceanów/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2009, o 22:32 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacht do 7,5 m długości nie wymaga "opatentowanego" kapitana w ogóle, więc może nim płynąć każdy i dokąd chce. O ile nie zabrania tego KB.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2009, o 03:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
gf napisał(a):
Jacht do 7,5 m długości nie wymaga "opatentowanego" kapitana w ogóle, więc może nim płynąć każdy i dokąd chce. O ile nie zabrania tego KB.

Której to "KB" jacht taki, podobnie jak każdy jacht krótszy niż 15m LOA- nie musi w ogóle posiadać - o ile nie jest użytkowany do celów komercyjnych ( i w 99 przypadkach na 100 nie posiada). :mrgreen:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2009, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2006, o 07:46
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Co do papierów i przeróbek nie mam co się wypowiadać, bo przedmówcy już to zrobili. Ja tylko mogę dodać, że niezawodny silnik by się przydał, no i oczywiście kamizelki! I kup sobie koniecznie książeczkę "Zatoka Gdańska - przewodnik dla żeglarzy" Jerzego Kulińskiego, na pewno się przyda już na etapie planowania.

A po rejsie czekamy na zdjęcia i relację! :)
Powodzenia.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
WojtekM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL