Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 16:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2009, o 20:43 

Dołączył(a): 6 gru 2009, o 20:39
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam. Wiem, ze jest to forum zeglarskie, ale moze ktos bedzie mi w stanie pomoc, jesli zalozylem temat w zlym dziale to prosze i przeniesienie i przepraszam. :wink:

Mam do napisania referat na temat "Skala zanurzenia statku", nie mam o tym pojecia (nie bylo mnie na zajeciach), a w internecie nic nie moge znalezc, moj podrecznik tez nie wiele oferuje. Moze ktos ma jakies informacje na ten temat, jakies ksiazki lub cokolwiek?? Zaznaczam ze nie chodzi mi o znaki Plimsola. Zamieszczam zdjecie jaka skale mam na mysli, w podreczniku "ni z gruszki ni z pietruszki" pojawia sie ten rysunek:
Obrazek

Pozdrawiam i licze na szybka odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2009, o 22:10 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na moje lamerskie oko to po prostu taka zwyczajna skala jaka namalowana jest na kadłubach statków. Kiedy statek stoi w wodzie płaszczyzna wody pozwala na kadłubie odczytać jak głęboko jest zanurzony. Po prawej stronie rysunku masz wyjasnienie jak to wygląda dla skali w stopach (na górze) i w metrach (na dole).

Są tu zawodowcy to może poprawią, jeśli namotałem.

Niemniej dziwnym wydaje mi się pomysł pisania o tym referatu. Tym bardziej jeśli nie o te znaki zanurzenia dla różnych stref chodzi.

_________________
www.samoster.org.pl


Ostatnio edytowano 7 gru 2009, o 07:36 przez gf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2009, o 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
gf napisał(a):
Kiedy statek stoi w wodzie płaszczyzna wody pozwala na kadłubie odczytać jak głęboko jest zanurzony.


Dokładnie tak. Cyframi rzymskimi zrobiona jest skala w stopach, a arabskimi w decymetrach. Kiedyś na jednej burcie była skala stopowa, a na drugiej decymetrowa. Teraz zwykle wykonuje się decymetrową na obu burtach. Cyfry są wycięte z blachy i naspawane na poszycie. Wysokość cyfr jest tak dobierana, żeby nawet na ukośnej burcie pokazywać zanurzenie jak na rysunku, tzn. rzut cyfry arabskiej na płaszczyznę pionową ma 10 centymetrów, a sama cyfra jest zwykle wyższa.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2009, o 07:31 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No to właściwie Wojtek napisał referat. Nie wiem czy da się dodać coś jeszcze, chyba żeby wchodzić w szczegóły stali z jakiej się te cyfry wykonuje :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2009, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
z okrętowej, zwykle St4S :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2009, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Na podstawie skali zanurzenia statku sprawdza się ilość załadowanego towaru na statek. Przed załadunkiem draft surveyor robi pomiary, na ich podstawie I oficer wylicza końcowe zanurzenie statku. Po zakończeniu załadunku wspólnie obliczają ile ładunku znajduje się na statku.
Skala jest tez potrzebna przy obliczaniu strzałki ugięcia lub przegięcia kadłuba w trakcie załadunku, no i jak się trafi wejście na mieliznę do obliczenia nacisku kadłuba na dno...
To tak na szybko o tej skali:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2009, o 17:00 

Dołączył(a): 6 gru 2009, o 20:39
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Dzieki, teraz mam juz jakies wyobrazenie o tym. :wink: Pozostalo mi tylko ubrac wypowiedzi uzytkownikow w slowa, tak zeby zajely choc 1 strone papieru podaniowego, doloze jakies obrazki i nauczyciel od BiTO powinien byc zadowolony :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2009, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
wilcz napisał(a):
Dzieki, teraz mam juz jakies wyobrazenie o tym. :wink: Pozostalo mi tylko ubrac wypowiedzi uzytkownikow w slowa, tak zeby zajely choc 1 strone papieru podaniowego, doloze jakies obrazki i nauczyciel od BiTO powinien byc zadowolony :D

Dowal im jeszcze wykres żelazo / węgiel :D :D :D a co niech majo.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2009, o 22:30 

Dołączył(a): 6 gru 2009, o 20:39
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Tak przy okazji nie zakladajac nowego tematu, moze ktos wie dlaczego ceownik nie jest wykorzystywany do budowy kadlubow?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2009, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12957
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2916
Otrzymał podziękowań: 2587
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dlatego, że jest zbyt ciężki w stosunku do swojego momentu bezwładności przekroju. Poza tym zupełnie zbędna jest druga półka ceownika, bo jej zadanie wykonuje pas poszycia, do którego usztywnienie jest przyspawane.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2009, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
wilcz napisał(a):
Dzieki, teraz mam juz jakies wyobrazenie o tym. :wink: Pozostalo mi tylko ubrac wypowiedzi uzytkownikow w slowa, tak zeby zajely choc 1 strone papieru podaniowego, doloze jakies obrazki i nauczyciel od BiTO powinien byc zadowolony :D

Ja się pewnie nie znam, ale przyswojenie kwestii "zanurzeniowych" zajęło mi kiedyś tak z kilka godzin wykładu i ładnych parę stron w książce...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2009, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2007, o 13:14
Posty: 51
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik jachtowy,
Cytuj:
Ja się pewnie nie znam, ale przyswojenie kwestii "zanurzeniowych" zajęło mi kiedyś tak z kilka godzin wykładu i ładnych parę stron w książce..


dokładnie 40 stron w teori okrętu :)
Pozdrawiam

_________________
Gdzie? Co? Jak? Płynę!
Szymon Bierowiec


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2009, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Draft surveyor z I oficerem liczą zanurzenie


Załączniki:
Obrazek 14.jpg
Obrazek 14.jpg [ 116.14 KiB | Przeglądane 7098 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2009, o 20:31 

Dołączył(a): 6 gru 2009, o 20:39
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Referat oddany, werdykt prawdopodobnie w poniedzialek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 147 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL